Είθισται όταν έχεις γενέθλια να δέχεσαι δώρα. Για τα 25 κεράκια των RS µοντέλων της ωστόσο, η Audi πρωτοτύπησε κάνοντας εκείνη το δώρο.
Ως χειροπιαστή απόδειξη της σηµασίας που έχουν για την εταιρεία αυτά τα δύο γράµµατα, οργανώθηκε από την ελληνική εισαγωγική εταιρεία µια αποστολή που είχε ό,τι ακριβώς έπρεπε για να περάσει σωστά το µήνυµα: Χορταστική οδήγηση, ξενάγηση στην «πηγή» και µια ζωντανή ιστορική αναδροµή στα µοντέλα που θεµελίωσαν και έχτισαν µέχρι σήµερα το οικοδόµηµα RS. 1.420 PS, να τα αφήσω;
Τρεις σύντοµες «µιζιές» έκαναν το πάρκινγκ του αεροδροµίου στο Μόναχο να σειστεί εκ θεµελίων. Τα καυσαέρια του 5.2 V10 του R8 Performance και του 5κύλινδρου 2.5 των TT RS και RS 3 Sportback, άρχισαν να εκτονώνονται µε ένα βροντερό γουργουρητό από έξι παχιές οβάλ εξατµίσεις. Εµπρός µας περίµεναν σχεδόν 300 km έως το Neckarsulm, τη βάση της Audi Sport. Περνώντας από ένα µέρος του Romantic Road της Γερµανίας, η διαδροµή µοιάζει ιδανική για να αναδείξει όλες τις αρετές των RS.
Το RS 3 Sportback ήταν το κατάλληλο ξεκίνηµα, χάρη στον µοναδικό τρόπο που συνδυάζει την καταιγιστική επιτάχυνση µε την ευκολία στην οδήγηση και την ασφάλεια «παντός καιρού» που σηµαίνει η τετρακίνηση quattro. Ταξιδεύεις στον αφρό, πάντα µε την µεθυστική µελωδία του 5κύλινδρου των 400 PS και 480 Nm να σου κάνει παρέα. Κάθε γενναία γκαζιά µετατρέπει αυτό το απόλυτα εύχρηστο και φαινοµενικά συντηρητικό µικρό οικογενειακό σε ένα σπορ χάτσµπακ αρκετά γρήγορο για να καταπιείς τη γλώσσα σου. Ακόµα και χωρίς να το πιέζεις πραγµατικά, έχει τον τρόπο να σου δείχνει πως διαθέτει τον ιδανικό συνδυασµό έντασης και ηρεµίας. Διαλέγεις τι θέλεις και εκείνο στο δίνει.
Τόσο απλά.
Η συνέχεια δόθηκε µε το TT RS, το οποίο µοιράζεται τα µηχανικά µέρη του µε το RS 3. Μόνο που χάρη στην πιο πολεµική θέση, την ψηλή βασική γραµµή του αµαξώµατος που σε περιβάλλει και το σµιλεµένο σε ένα κοµµάτι υλικού ταµπλό -αποθέωση του µίνιµαλ και της απτής ποιότητας- αισθάνεσαι περισσότερη ένταση. Στην ουσία πρόκειται για ένα αεροδυναµικό κουπέ που θαρρείς δεν θα σταµατήσει ποτέ να επιταχύνει κάθε φορά που πατάς το γκάζι. Ανεξάρτητα από το εάν το κάνεις επειδή θέλεις να πας πραγµατικά γρήγορα ή µόνο και µόνο για να ακούσεις την 5κύλινδρη υπόκρουση.
Χωρίς να έχει ιδιαίτερα ανοιχτό πεδίο εµπρός του όταν η χάραξη του δρόµου ήταν ενδιαφέρουσα, ήταν ελάχιστες οι φορές που η τετρακίνηση µε τον πολύδισκο συµπλέκτη έδειξε τι µπορεί να κάνει σε επίπεδο πρόσφυσης. Το TT RS όµως έδειξε τι µπορεί να κάνει στην Autobahn, αγγίζοντας το όριο ταχύτητας των χειµερινών ελαστικών του (240 km/h) µε απίστευτη ευκολία.
Για την ακρίβεια ήταν πολύ εντυπωσιακό το πόσο κοντά κατάφερνε να µείνει στο R8 Performance σε αυτή τη διαδικασία. Να θυµίσουµε ότι εδώ µιλάµε για τον µυθικό V10 των 5.2 lt στην ισχυρότερη εκδοχή του -για Audi- κάτι που σηµαίνει 620 PS και κόφτη σχεδόν στις 9.000 rpm. Ο τρόπος που γεµίζει το στροφόµετρο πάνω από τις 6.000 rpm είναι δύσκολο να περιγραφεί και προφανώς προαπαιτεί όχι µόνο µυαλό αλλά και εµπειρία προκειµένου να έχει νόηµα.
Ακόµα κι αν για την επιβράδυνση φροντίζουν τεράστιοι εµπρός κεραµικοί δίσκοι 380 mm µε πανίσχυρες 6πίστονες εµπρός δαγκάνες. Εάν πάντως ξέρεις τι κάνεις, η τεχνολογία που κρύβεται κάτω από το εντυπωσιακό αλουµινένιο αµάξωµα και η φοβερή, ηλεκτρονικά ελεγχόµενη τετρακίνηση, κάνουν τα πάντα εύκολα.
Ωστόσο, τρεις είναι οι µεγάλες εκπλήξεις από το R8. Η πρώτη είναι το απόθεµα ροπής που υπάρχει διαθέσιµο ήδη από τις 1.200 rpm και µε όποια σχέση στο 7άρι S tronic. Η δεύτερη είναι η απίστευτη σε ένταση και χροιά ηχητική υπόκρουση, ειδικά όταν το οδηγικό προφίλ δείχνει «Dynamic», η οποία ξεκαθαρίζει πως µιλάµε για έναν από τους «αντρικούς» κινητήρες που υπάρχουν σήµερα στην αγορά. Και η τρίτη αφορά στην ευκολία οδήγησης αυτού του σούπερκαρ, το οποίο σε πείθει από την πρώτη στιγµή ότι µπορείς να το χρησιµοποιείς καθηµερινά χωρίς κανένα πρόβληµα για εσένα ή για εκείνο.
Αισιοδοξία
Το κλείσιµο της αποστολής περιλαµβάνει µια µικρή ξενάγηση στη γραµµή παραγωγής των τεράστιων εγκαταστάσεων του Neckarsulm, µόνο και µόνο για να καταλάβεις πως τίποτα σε αυτή τη ζωή δεν είναι τυχαίο. Τα ροµπότ και οι άνθρωποι συνυπάρχουν µε διαδραστικό τρόπο που γεννά σιγουριά για το αποτέλεσµα, σε όλα τα επίπεδα. Και αποδεικνύει πως το αλάνθαστο αποτέλεσµα µόνο µε τις σωστές διαδικασίες είναι εφικτό.
Γι’ αυτό και η αισιοδοξία είναι το ξεκάθαρο µήνυµα που δίνει η οικογένεια των Audi RS, η οποία άµεσα θα ασπαστεί συνολικά την υβριδική τεχνολογία προκειµένου να συνεχίσει να υπάρχει. Και το µήνυµα αυτό δεν έχει ως παραλήπτες µόνο τους petrolheads, αλλά όλους όσοι απολαµβάνουν τη χαρά της οδήγησης. Όσο υπάρχουν ακόµα τέτοιοι, είναι βέβαιο πως τα σπορ µοντέλα θα έχουν παρόν και µέλλον. Η τεχνολογία θα φροντίζει γι’ αυτό, ευτυχώς.
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης