Το Ford Performance Event περίμενε τους δημοσιογράφους μία από τις πιο καυτές μέρες του Ιουνίου, στις εγκαταστάσεις του Driving Academy, μέσα στο πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Είναι κοινό μυστικό, ότι όταν μια εκδήλωση γίνεται σε τέτοιο χώρο, χωρίς αφορμή για αυτή να είναι η παρουσίαση ενός νέου μοντέλου, συνήθως ο στόχος της είναι αποκλειστικά ένας: Να περάσεις πολύ καλά! Οι ντάνες με τα λάστιχα που περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους για να φορεθούν στα αυτοκίνητα, και εκείνες με όσα είχαν ήδη προσφέρει τις υπηρεσίες τους και πλέον δεν έκαναν ούτε για βάρκα, ήταν η καλύτερη επιβεβαίωση ότι αυτό θα ίσχυε και στην περίπτωση του Ford Performance Event.
Λίγο πιο δίπλα ήταν παρκαρισμένα τα οχήματα που συνέθεταν αυτό το λούνα παρκ για μεγάλα παιδιά. Στη μία άκρη του χώρου στάθμευσης τα -βενζινοκίνητα- Focus ST, στην άλλη τα Focus RS και ανάμεσά τους οι Mustang, άλλες με κινητήρα 2.3 EcoBoost και άλλες με τον V8. Θα τα οδηγούσαμε σε τρεις διαφορετικές δοκιμασίες, κατάλληλα σχεδιασμένες έτσι ώστε να αναδείξουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου της Ford Performance. Κερασάκι στην τούρτα, το ότι μία από αυτές θα ήταν χρονομετρημένη...
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Video: Οδηγούμε το Ford Focus RS σε δρόμο και πίστα
Η αρχή έγινε με τις Mustang, με τις οποίες μεταφερθήκαμε σε ένα βρεγμένο κύκλο διαμέτρου 23 m. Παρότι δεν χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να καταλάβεις τι πρόκειται να κάνεις σε έναν τέτοιο χώρο, όταν από τον ασύρματο ακούγεται ο εκπαιδευτής να λέει «και τώρα, βγάλτε όλοι το ESP», το χαμόγελο στο πρόσωπό σου φαρδαίνει κι άλλο. Στα πρώτα περάσματα ο στόχος ήταν να διαγράψουμε με drift ένα ημικύκλιο, και στη συνέχεια, έχοντας εξοικειωθεί, να βγάλουμε με το πλάι ολόκληρο τον κύκλο. Χρειάστηκε η ψυχρολουσία ενός τετακέ στην πρώτη προσπάθεια, για να μου θυμίσει τη δύναμη που αποδίδει από χαμηλά ο V8 των 420 PS μιας Mustang GT Convertible. Η παροχή της όμως είναι απόλυτα ρυθμίσιμη με το γκάζι, οπότε η συνέχεια ήταν καλύτερη. Και η ισορροπία της Mustang όταν υπερστρέφει είναι τόσο γλυκιά που χρειάζεται να μιλήσει ξανά ο εκπαιδευτής από τον ασύρματο, για να σου θυμίσει ότι κάποτε πρέπει να σταματήσεις τους κύκλους και να δώσεις τη θέση σου στον επόμενο.
Στη συνέχεια πήραμε τα Focus ST, για την κόντρα με το χρονόμετρο και τον εαυτό μας, στο Parkour. Μια διαδρομή οριοθετημένη με κορίνες, που περιλάμβανε μεταξύ άλλων ένα σλάλομ, μια βρεγμένη στροφή και μια φουρκέτα 1ης, με το αυτοκίνητο να πρέπει να ακινητοποιηθεί σε συγκεκριμένο σημείο στο τέλος της. Ακολουθώντας το πρότυπο των αγώνων Δεξιοτεχνίας, δεν είχαμε την ευκαιρία για δοκιμές. Μόνο δύο πολύ αργά περάσματα για να δούμε τη διαδρομή, και στη συνέχεια δύο χρονομετρημένες προσπάθειες. Το Focus βολεύτηκε μια χαρά στη σφιχτή χάραξη, με το εμπρός μέρος να υπακούει άμεσα στο πολύ γρήγορο τιμόνι και να περνάει αποτελεσματικά τη δύναμη στο δρόμο, τη 2η σχέση να κρατάει το μοτέρ σε καλό φάσμα λειτουργίας, την 1η να κουμπώνει αβίαστα εν κινήσει, με την απαραίτητη γκαζιά, και το ESP στη ρύθμιση Sport, όπως μας ζητήθηκε, να μην επεμβαίνει ποτέ άτσαλα και να μην κόβει πολύτιμη φόρα. Οι χρόνοι καταγράφηκαν, και στην τελετή λήξης θα βλέπαμε τι ψάρια έπιασε ο καθένας.
Μέχρι τότε, μεσολαβούσε η οδήγηση ενός Focus RS στην πίστα μήκους 700 m του Driving Academy. Με πλήρη ελευθερία στην επιλογή των Drive Modes και του ESP, αλλά πίσω από πλοηγό αυτοκίνητο, ένα άλλο Focus RS. Κάθε σκέψη ότι αυτό μπορεί να περιόριζε τον ρυθμό μας, έφυγε όταν είδα ότι στο τιμόνι του καθόταν ο Παναγιώτης Χαλάτσης: Ο ίδιος άνθρωπος που πριν λίγους μήνες, στα Μέγαρα, από το δεξί κάθισμα ενός Nissan GT-R MY2017 με έσπρωχνε να πάω ακόμα πιο γρήγορα. Μοιραία, αυτό ήταν αναμφίβολα το πιο απολαυστικό μέρος του Ford Performance Event. Γιατί όσες φορές κι αν έχεις οδηγήσει το Focus RS στον δρόμο, χρειάζεται η ασφάλεια μιας πίστας για να διαπιστώσεις τις πραγματικές του δυνατότητες.
Για να δεις πόσο φιλικά τοποθετείται στην είσοδο, όπως τα καλύτερα, ελαφρύτερα GTi. Για να απολαύσεις την έξοδο από κάθε στροφή με φουλ γκάζι από νωρίς και το τιμόνι σχεδόν ευθεία, όπως στα κορυφαία τετρακίνητα. Και βέβαια για να διαγράψεις τροχιές πισωκίνητου στην έξοδο, με το Drift mode. Τρία σε ένα, από ένα από τα απολαυστικότερα αυτοκίνητα παραγωγής σήμερα. Λίγο πριν το τέλος, οδήγησα στην ίδια διαδρομή και τη Mustang 2.3 EcoBoost. Αλλά η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται προσπάθεια για να ξεχάσεις την επίθεση στις αισθήσεις που μόλις σου έχει κάνει το RS, και να εκτιμήσεις ένα βαρύτερο, άλλης φιλοσοφίας κουπέ με τον ίδιο κινητήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με τη Ford Mustang GT στο δρόμο και στις Σέρρες [video]
Από το Ford Performance Event φύγαμε σίγουρα όλοι χορτασμένοι από οδήγηση, και με ανυπομονησία για την αντίστοιχη επόμενη εκδήλωση, ιδανικά με χαμηλότερη θερμοκρασία. Κυρίως για τους ανθρώπους που συντέλεσαν στο να πραγματοποιηθεί, και όχι για εμάς τους δημοσιογράφους, που όταν δεν οδηγούσαμε πηγαίναμε από σκιά σε σκιά και από νερό σε αναψυκτικό. Ούτε βέβαια για τα αυτοκίνητα, όπως αποδείχθηκε, αφού παρά το συνεχές σκίσιμο με θερμοκρασία περιβάλλοντος 38 βαθμών C και βάλε, σε κανένα δεν εμφανίστηκε κάποιο λαμπάκι για πρόβλημα στον κινητήρα ή τη μετάδοση.
Όσο για τα αποτελέσματα της χρονομέτρησης; Ο γράφων βρέθηκε στην ευχάριστη θέση να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο του event, κερδίζοντας έτσι ως δώρο το βιβλίο Ford Mustang: Fifty years. Πάω για διάβασμα λοιπόν, γιατί ποιος ξέρει, μπορεί αυτό να υπονοεί ότι την επόμενη φορά οι δοκιμασίες θα περιλαμβάνουν και τεστ γνώσεων.