Η αλήθεια είναι πως πάει καιρός από την τελευταία φορά που είδαμε κάποιο μοντέλο «C» στους καταλόγους της φίρμας. Με βάση την ονοματοδοσία της Volvo, υπήρξαν παλαιότερα τα C30 και C70, αμφότερα όμως σταμάτησαν να παράγονται το 2013. Σήμερα, οκτώ χρόνια αργότερα, ανοίγει εκ νέου το συγκεκριμένο κεφάλαιο. Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση, οι Σουηδοί πρόσθεσαν στο μίγμα τις δύο μεγάλες τάσεις της εποχής: Τα SUV και την οικολογία.
Το C40 Recharge, λοιπόν. Ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο που ξεκίνησε την παραγωγή του στις 7 του Οκτώβρη και που, τρεις εβδομάδες αργότερα βρισκόμαστε στο Βέλγιο για να πάρουμε μια πρώτη γεύση των δυνατοτήτων του. Εάν το κρίνει κάποιος από τα χαρτιά θα δει πως εν πολλοίς αποτελεί μία παραλλαγή του XC40 Recharge. Κι αυτό καθώς βασίζεται στην ηλεκτρική έκδοση της πλατφόρμας CMA, διαθέτει συσσωρευτή των CATL ή LG Chem με ωφέλιμη χωρητικότητα 75 kWh, καθώς και δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής απόδοσης 408 PS και 660 Nm.
Κερδίζοντας από την εμπειρία
Είναι όμως το ίδιο; Στην πράξη, οι Σουηδοί χρησιμοποίησαν την πρότερη εμπειρία του XC40 για να πάνε ένα βήμα παραπέρα. Βελτίωσαν το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, βελτίωσαν τη λειτουργία του συστήματος πέδησης σε ό,τι αφορά στην εμπλοκή του one pedal drive, ενώ επενέβησαν και σε άλλες, λιγότερο σημαντικές πτυχές του ηλεκτρικού κυκλώματος.
Παράλληλα, μελέτησαν αρκετά την αεροδυναμική του αυτοκινήτου (στις υψηλές ταχύτητες επιτυγχάνει βελτίωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 4% μόνο από το μειωμένο Cd) και ταυτόχρονα αναβάθμισαν το κύκλωμα υγρόψυξης του συσσωρευτή.
Προτού όμως περάσουμε στα πιο βαθιά, αξίζει να σταθούμε λίγο στον σχεδιασμό. Και αυτό διότι περισσότερο από την αποδοτικότητα, ξεχωρίζει για την αισθητική και τον χαρακτήρα που εμφύσησαν οι σχεδιαστές σε ένα αμάξωμα λίγο μικρότερο από 4,5 m. Αναμφίβολα, το C40 Recharge διατηρεί εμφατικά το DNA της Volvo. Ο τρόπος όμως που κυρτώνει από τη μέση και πίσω, με τις διπλές ανάγλυφες ράχες και τα high tech φωτιστικά, προσδίδει δυναμισμό που ξεφεύγει από τη τετριμμένη, business προσέγγιση του κατασκευαστή. Ένα σχήμα-υβρίδιο, με σώμα SUV και αύρα σπορ μοντέλου.
Από αυτό ακριβώς το τελευταίο, προκύπτει αβίαστα το επόμενο ερώτημα. Μπορεί να θεωρηθεί το μοντέλο αυτό σπορ; Εδώ η απάντηση είναι, «εξαρτάται». Εάν το θες για τις καθημερινές μετακινήσεις και φροντίζεις να είσαι ευγενικός με το δεξί πεντάλ, το C40 Recharge θα σε ανταμείψει με άνεση και υψηλή ποιότητα κύλισης. Εάν πάλι επιλέξεις να εξερευνήσεις το όριό του (ή καλύτερα το δικό σου…), το 0-100 έρχεται από στάση σε 4,7" και το όριο ταχύτητας του εθνικού οδικού δικτύου αρκετά πριν προλάβεις να μετρήσεις μέχρι το δέκα!
Είναι μάλλον αφύσικο να το παραδεχτούμε σε ένα περιοδικό όπως το DRIVE, στην πράξη όμως το αυτοκίνητο έχει περισσότερη δύναμη από όση πιθανά θα χρειαζόταν για να είναι πολύ γρήγορο. Θέλει σύνεση καθώς η απόκριση του γκαζιού είναι ακαριαία και η απόσταση από τον προπορευόμενο ή από την επόμενη στροφή μπορεί τελικά να γίνει μικρότερη από όσο αρχικά υπολόγιζες.
Το καλό εδώ είναι πως το ίδιο το αυτοκίνητο φροντίζει τον οδηγό και τους επιβάτες του. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι έτσι ρυθμισμένες, έτσι ώστε να ακολουθούν με ακρίβεια το ανάγλυφο του δρόμου, ενώ παράλληλα δείχνουν να αξιοποιούν καλά την πρόσφυση των τροχών. Ακόμα καλύτερη δουλειά έχει γίνει με το σύστημα κίνησης. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ είναι ίδιας απόδοσης, 204 PS και 330 Nm.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες δίνουν ακριβώς την ίδια ροπή εμπρός και πίσω, με την αλλαγή της κατανομής να έρχεται μόνο σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης. Για ένα τόσο ισχυρό αυτοκίνητο, είναι εντυπωσιακό το πόσο καλά βάζουν τα άλογα στον δρόμο, ακόμα και όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι από στάση. Το σπινάρισμα είναι σχεδόν ανύπαρκτο, ενώ η τετρακίνηση που ουσιαστικά προσφέρουν, μελετημένη και αποδοτική.
Γενικά, ως οδική συμπεριφορά δεν διαφοροποιείται από το ανάλογο XC40. Όπως είπαμε όμως, προσφέρει βελτιωμένη ηλεκτρική διαχείριση, η οποία με τον καιρό (μέσω αναβαθμίσεων over-the-air) θα γίνεται ακόμα πιο αποδοτική. Ο κατασκευαστής υπόσχεται μέση κατανάλωση κατά WLTP 20,7 με 22,3 kWh/100 km και αυτονομία 444 χιλιόμετρα. Όσο για τη φόρτιση, σε οικιακό ταχυφορτιστή AC 11 kW απαιτούνται οκτώ ώρες για το 100%, ενώ σε σταθμό DC ισχύος 150 kW η πλήρωση στο 80% έρχεται σε μόλις 37 λεπτά.
XC40, αλλά με βελτιώσεις στα σημεία
Περνώντας τώρα στο εσωτερικό, συναντάμε δύο ιδιαιτερότητες. Καταρχήν τη στάνταρ γυάλινη πανοραμική οροφή που διαθέτει όλα τα απαραίτητα φίλτρα UV για να είναι ενεργειακά επαρκής. Ταυτόχρονα όμως δεν συνοδεύεται από κάποια συρόμενη κουρτίνα, πράγμα που εγείρει ορισμένες ανησυχίες για το ελληνικό καλοκαίρι.
Κατόπιν, έχουμε τα χρησιμοποιούμενα υλικά. Το C40 Recharge αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Volvo που δεν χρησιμοποιεί καθόλου δέρμα. Η πρόθεση της εταιρίας είναι στα επόμενα χρόνια να εστιάσει στη χρήση φυσικών και ανακυκλωμένων υλικών. Και η αλήθεια είναι πως η υφή και η γενικότερη αίσθηση των επενδύσεων των καθισμάτων μας άφησε μία ανέλπιστα καλή εντύπωση.
Κατά τα άλλα, το εσωτερικό παραμένει γνώριμο, με την κατακόρυφη οθόνη των 9” να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Το infotainment της φίρμας, βασισμένο στο λογισμικό Android, είναι από τα πλέον εξελιγμένα της αγοράς. Είναι εύκολο στη χρήση, παραμένει συνεχώς online, συνεργάζεται με ένα πρακτικό app που δίνει απομακρυσμένο έλεγχο στον χρήστη και, τέλος, διαθέτει τον ψηφιακό βοηθό της Google. Παρότι η επικοινωνία με αυτόν θα πρέπει να γίνεται στα αγγλικά, η διεπαφή του χρήστη με το όχημα μέσω φωνητικών εντολών είναι πιθανά η καλύτερη και πλέον απρόσκοπτη που θα βιώσει κανείς σε αυτοκίνητο παραγωγής σήμερα.
Στο διά ταύτα, το δεύτερο βήμα γραφής των Σουηδών στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης δείχνει να έχει όλα τα φόντα για να κριθεί επιτυχημένο. Στη χώρα μας τα πρώτα κομμάτια αναμένεται να φτάσουν προς τα τέλη του έτους, με τις παραδόσεις να ξεκινούν από το 2022. Αναφορικά με την τιμή, δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, υπολογίστε όμως κάτι λίγο παραπάνω από το αντίστοιχο XC40, λόγω των βελτιώσεων που ενσωματώνει.
Τι λέει το DRIVE
To C40 Recharge είναι κολασμένα γρήγορο, βελτιωμένο σε αρκετά σημεία από το αντίστοιχο XC40, με κορυφαίο infotainment και με εμφάνιση που δύσκολα περνά απαρατήρητη. Αυτά και μόνο αρκούν για να κερδίσει μία θέση στην καρδιά μας, φέρνοντας παράλληλα σε δύσκολη θέση τον ανταγωνισμό στα κουπέ SUV.
Τεχνολογία BEV, δύο σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, συσσωρευτής ονομαστικής χωρητικότητας 78 kWh
Συνδυαστική απόδοση 408 PS (έως τις 13.900 rpm), 660 Nm (έως τις 4350 rpm)
Μετάδοση AWD, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Διαστάσεις 4.440 x 1.873 x 1.591 mm
Χώρος αποσκευών 413+31 lt
Βάρος 2.207 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7''
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 20,7-22,3 kWh/100 km
Αυτονομία 444 km
Εκπομπές CO2 0 g/km (WLTP)
Τιμή Δεν έχει ανακοινωθεί
Τιμές κατασκευαστή