Δοκιμάζουμε την Lamborghini Huracán Evo

Δοκιμάζουμε την Lamborghini Huracán Evo

Ό,τι παραπάνω κι εάν μπορούσες να ζητήσεις από την μικρή Lamborghini, ανήκει στο update με τον κωδικό Evo.

Εάν έχεις οδηγήσει την Huracan Performante, θα θυμάσαι για πάντα τον ήχο από τον V10 και τις εξατμίσεις του. Αποκλείεται να τον μπερδέψεις με οτιδήποτε άλλο στον πλανήτη και ευτυχώς έχει κληροδοτηθεί αυτούσιος στο επόμενο βήμα του μοντέλου, την Huracan Evo.

Πρόκειται για την επόμενη ημέρα των μικρών Lamborghini, η οποία είναι περισσότερο ένα σοβαρό facelift και λιγότερο μια νέα γενιά. Ο ίδιος ο Stefano Domenicali ωστόσο, τη χαρακτηρίζει ως τον «ορισμό της εξέλιξης, με βήματα βελτίωσης σε όλους τους τομείς για να γίνει πιο ευέλικτη και κοφτερή, παραμένοντας εύκολη για όλους».

Με σεβασμό
Η γραφίδα των σχεδιαστών δε στάθηκε ιερόσυλη και άγγιξε με σεβασμό το μοναδικό σχήμα της Huracan. Ειδικά στο ρύγχος δύσκολα θα καταλάβεις πως ο προφυλακτήρας με τις κλασικές εισαγωγές σε σχήμα Υ έχει νέο σπλίτερ με ενσωματωμένη πτέρυγα που βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση. Εξίσου απαρατήρητες μάλλον θα περάσουν και οι διαφορές στο προφίλ που εκφράζονται περισσότερο από μια μικρή αλλαγή στις εισαγωγές αέρα.

Τη βασική διαφορά κάνει το πίσω μέρος, ενσωματώνοντας κατά κάποιο τρόπο στοιχεία από την ακραία Performante στο λιγότερο κραυγαλέο πρότυπο της «απλής» Huracan Coupe. Αυτή εξάλλου μοιάζει να είναι και η φιλοσοφία της Evo. Ένα κυψελωτό πλέγμα αφήνει σε κοινή θέα τον εσωτερικό κόσμο του πίσω συστήματος, χωρίς όμως να συμπληρώνεται από την τεράστια σταθερή φτερούγα. Αντ’ αυτής υπάρχει ένα χείλος ενσωματωμένο στο τελείωμα του αμαξώματος, το οποίο καθορίζει τη ροή του αέρα επάνω από το αυτοκίνητο.

Lamborghini Huracan Evo

Αντίστοιχα, τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο διαχειρίζονται τα ανασχεδιασμένα πάνελ που καλύπτουν την κοιλιά και ο διαχύτης. Ο συνδυασμός του σύμφωνα με τους Ιταλούς δίνει πέντε φορές καλύτερη αεροδυναμική απόδοση συγκριτικά με την πρώτη Huracan Coupe.

Ευτυχώς, όλα τα παραπάνω δεν έχουν αλλοιώσει τη σαγήνη της μικρής Lamborghini η οποία εξακολουθεί να προκαλεί σεισμό στο πέρασμά της. Δεν το κάνει επιτηδευμένα, απλώς συμβαίνει. Αρκεί που τη βλέπεις και οι παλμοί ανεβαίνουν. Το σφηνοειδές προφίλ που απέχει ελάχιστα από το έδαφος σκίζει τον καμβά της ασφάλτου με ένα μοναδικό μίγμα θράσους και αληθινής ομορφιάς.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο ανασχεδιασμός του ταμπλό, δηλαδή με μικρές αλλαγές κάτω από τις οποίες κρύβεται πολλή ουσία. Η βασική γραμμή παραμένει ίδια, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και οι αεραγωγοί το ίδιο, όπως και τα χορταστικά, σταθερά paddles που περιμένουν το άγγιγμα από τα ακροδάχτυλα. Τα υλικά είναι ακριβά. Όπου κι εάν αγγίξεις υπάρχει δέρμα και Alcantara που γεμίζουν τις αισθήσεις, ενώ οι αναχρονιστικοί διακόπτες από Audi προηγούμενης γενιάς έμειναν εκεί, στο παρελθόν.

Ό,τι έκανες μέσω αυτών, από εδώ και στο εξής γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής με διαγώνιο 8,4” η οποία βρίσκεται τοποθετημένη στο τούνελ που χωρίζει τον χώρο για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Ομολογουμένως δεν είναι ακριβώς μέσα στο οπτικό πεδίο ούτε του ενός ούτε του άλλου. Ωστόσο σαφώς αναβαθμίζει την τεχνολογική εικόνα μιας καμπίνας που δεν διακρίνεται για την εργονομία ή την πρακτικότητά της. Διακρίνεται όμως για μια αγνά σπορ, ξαπλωτή θέση οδήγησης που σε κάνει να αισθάνεσαι υπέροχα.

Ζωντανός θρύλος
Μέσα από την οθόνη μπορείς να δεις και την προβολή των αναβαθμίσεων της Evo απέναντι στις προηγούμενες Huracan, προκειμένου να γίνει πιο συναρπαστική στην οδήγηση. Λιγότερο αποστειρωμένη και πιο αυθεντικά σπορ, κατά κάποιο τρόπο.

Προφανώς αυτό δεν έχει να κάνει με τον ισχυρότερο V10 που έχουν κατασκευάσει ποτέ οι Ιταλοί, ο οποίος επισκιάζει τα πάντα και σε κάνει να μη θέλεις να ξανακούσεις ποτέ στη ζωή σου για τούρμπο και κομπρέσορες. Εξακολουθεί να βρίσκεται σε κοινή θέα κάτω από το διάφανο πλεξιγκλάς, στοιχισμένος λίγο αριστερά σε σχέση με τις χιαστί τραβέρσες που δένουν το πίσω μέρος του πλαισίου. Οι κεφαλές δεν είναι πια βαμμένες σε χάλκινο χρώμα. Έχουν αφήσει τη συγκεκριμένη αναφορά στις Diablo 30th Anniversary, μια αποκλειστικότητα για την Performante. Όλα τα υπόλοιπα όμως, η ουσία δηλαδή, έχουν μεταφερθεί αυτούσια.

Το καταλαβαίνεις αμέσως μόλις πατήσεις το κόκκινο κουμπί του παραδείσου και οι δίδυμες, ψηλά τοποθετημένες εξατμίσεις σπάσουν την ησυχία σε χίλια κομμάτια. Το ξηρό κάρτερ, οι βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο, το κύκλωμα διπλού ψεκασμού και η σχέση συμπίεσης στο 12,7:1 είναι μερικά μόνο από τα εντυπωσιακά τεχνολογικά στοιχεία αυτού του επικού μοτέρ που πλέον απολαμβάνει τα προνόμια ενός ζωντανού θρύλου.

Lamborghini Huracan Evo

Κρύβει μεγάλο μέρος από τον πραγματικό χαρακτήρα του στη ρύθμιση Strada, όπου δηλώνει διακριτικά την παρουσία του. Περισσότερο από τις βαθιές ανάσες που ακούγονται σε κάθε γκαζιά από την εισαγωγή, παρά από αυτόν καθαυτό τον ήχο. Μόλις όμως επιλέξεις Sport ή Corsa από τον διακόπτη στην κατακόρυφη ακτίνα του τιμονιού, έρχονται τα πάνω-κάτω. Με απόκριση και στροφάρισμα που σου παίρνουν το μυαλό, σε αφήνει κυριολεκτικά ξέπνοο. Δεν έχει τα βουνά της ροπής που εξασφαλίζουν στον ανταγωνισμό οι τουρμπίνες, όμως τα 420 Nm στις 1.000 rpm σου θυμίζουν πως τα κυβικά έχουν τους δικούς τους όρους.

Στο μεσαίο φάσμα, η Huracan Evo δεν είναι τόσο σαρωτική όσο μια 488 GTB. Ωστόσο το στροφόμετρο φτάνει με τόση ορμή στις 6.000-6.500 rpm που ετοιμάζεσαι να καρφώσεις την επόμενη σχέση στο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η πραγματική ουσία όμως ξεκινάει ακριβώς εκεί και συνεχίζει έως τις 8.500 rpm με τέτοια λύσσα που στην αρχή θολώνεις και αμέσως μετά εθίζεσαι. Κάθε γκαζιά και κάθε ανέβασμα σχέσης μεταφράζονται σε μια βίαιη κλωτσιά στην πλάτη που είναι σχεδόν αδύνατο να συνηθίσεις και που μαζί με τον εκκωφαντικό ήχο του V10 αποτελούν μια καταιγίδα ερεθισμάτων.

Αυτές οι δύο λέξεις είναι μάλλον οι καταλληλότερες για να περιγράψουν την εμπειρία της επιτάχυνσης με μια Huracan Evo. Η Lamborghini την αποτυπώνει σε απόλυτα νούμερα με 2,9” για τα 0-100 km/h, 9” για τα 0-200 km/h και τελική που ξεπερνά τα 325 km/h. Στην πραγματική ζωή, αυτό που είναι το πλέον απίστευτο είναι το πόσο γρήγορα φτάνεις εκεί που κοιτάζεις, ακόμα κι εάν αυτό είναι δύο στροφές παρακάτω.

Λιγότερο επειδή έχει σημασία και περισσότερο για την Ιστορία, η απάντηση για το ένα παραπάνω δέκατο στα 0-200 km/h σε σχέση με την Performante οφείλεται στα 40 kg επιπλέον βάρους που ανεβάζουν την αναλογία kg/PS στα 2,22 αντί για 2,16. Ωστόσο, η κατανομή της μάζας παραμένει στο 43-57 εμπρός-πίσω και όποιος πει πως καταλαβαίνει την οποιαδήποτε διαφορά στις επιδόσεις απλώς λέει ψέματα.

Evolution
Διατηρώντας το μεγαλείο του V10 για βάση, η Lamborghini έβαλε τα δυνατά της για να βελτιώσει τη Huracan εκεί που έκρινε πως χρειαζόταν. Η βάση του πλαισίου από αλουμίνιο και ανθρακόνημα έμεινε ως είχε, το ίδιο και τα τέσσερα διπλά ψαλίδια που καταλήγουν σε 20άρηδες τροχούς.

Η βασικότερη μηχανολογική αναβάθμιση αφορά στην ενεργητική τετραδιεύθυνση που έρχεται από την Aventador S. Σκοπός της είναι να βελτιώσει αφενός την ευελιξία στα αργά και μέτρια σφιχτά κομμάτια, αφετέρου τη σταθερότητα στα γρήγορα ανοιχτά. Για τη συνεργασία της με όλα τα υπόλοιπα συστήματα φροντίζει το Lamborghini Dinamica Veicolo, το οποίο για την οικονομία των λέξεων αναφέρεται ως LDVI.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια ισχυρότατη υπολογιστική μονάδα που συλλέγει και αναλύει δεδομένα από αισθητήρες που μετρούν τη διαμήκη, την πλευρική και την κατακόρυφη επιτάχυνση, την κλίση του αμαξώματος, καθώς και την περιστροφή του σε σχέση με τον διαμήκη και κατακόρυφο άξονα. Με απλά λόγια, πρόκειται για τον ηλεκτρονικό μαέστρο μιας μηχανικής ορχήστρας, ο οποίος είναι φτιαγμένος για να μαντεύει την επόμενη στιγμή και να προετοιμάζει το αυτοκίνητο.
Χωρίς να χάνεται χρόνος στις επιμέρους συνεννοήσεις των συστημάτων που ελέγχουν τη δυναμική συμπεριφορά, οι εντολές δίνονται ουσιαστικά σε πραγματικό χρόνο.

Lamborghini Huracan Evo

Τη διαφορά από την προηγούμενη Huracan την καταλαβαίνεις αμέσως, σε διάφορα επίπεδα: Τα μαγνητορροϊκά αμορτισέρ δεύτερης γενιάς αλλάζουν σκληρότητα πολύ πιο γρήγορα, οπότε η Evo διαβάζει το δρόμο καλύτερα και προσαρμόζεται πιο αποφασιστικά στις συνθήκες. Ακόμα και στα κατσαρά οι τροχοί δεν ελαφρώνουν και μπορείς να φρενάρεις χωρίς δράματα με την πλήρη ισχύ ενός σχεδόν αγωνιστικού συστήματος πέδησης. Έχει αεριζόμενους κεραμικούς δίσκους με διάμετρο 380 mm εμπρός και 356 πίσω, τους οποίους σφίγγουν αλουμινένιες δαγκάνες με έξι και τέσσερα έμβολα αντίστοιχα. Είναι σχεδόν απίστευτος ο ρυθμός με τον οποίο μπορούν να μετατρέπουν την κινητική ενέργεια σε θερμότητα και σκόνη από τα τεράστια τακάκια, ενώ ταυτόχρονα η ακρίβεια στο πεντάλ είναι απόλυτη.

Όμως η Evo δηλώνει τη βελτίωσή της και σε πολλά ακόμα πεδία. Ανεξάρτητα από τη ρύθμιση, απορροφά με αυτοπεποίθηση ό,τι χρειάζεται προκειμένου να μη τραντάζεται και να διατηρεί την τροχιά της ακόμα και σε πραγματικά κακό οδόστρωμα. Και ο συνδυασμός της τετραδιεύθυνσης με την κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος εξασφαλίζουν ακρίβεια και ευελιξία πρωτόγνωρη για Huracan δρόμου. Πλέον τα τόξα των στροφών διαγράφονται με μικρότερες κινήσεις στα χέρια, χωρίς νευρική διάθεση ακόμα και σε ταχύτητες που παγώνουν το αίμα. Δεν είναι τόσο ότι το τιμόνι σε πληροφορεί περισσότερο από όσο στην Performante όσο η καλύτερη συνολική ακρίβεια που χτίζει γρήγορα μια πολύτιμη σχέση εμπιστοσύνης… και μόλις ζεσταθούν τα λάστιχα η πρόσφυση αγγίζει το όριο του φανταστικού.

Το καταλαβαίνεις ακόμα περισσότερο στο πρόγραμμα Corsa που κάνει το κιβώτιο ακόμα πιο επιθετικό και την τετρακίνηση να πριμοδοτεί το απόλυτα ουδέτερο κράτημα για να μη χάνεται ούτε σταγόνα ορμής σε περιττά γλιστρήματα, παίρνοντας το μέγιστο από τα P Zero.

Ωστόσο το πιο διασκεδαστικό πρόγραμμα παραμένει σίγουρα το Sport, πυροδοτώντας μια σαφώς πισωκίνητη φιλοσοφία στον πολύδισκο Haldex πέμπτης γενιάς. Οπότε με το μπροστινό να μένει ακριβώς εκεί που δείχνει το τιμόνι, η ουρά και το πίσω μπλοκέ είναι εκείνα που βάζουν τους όρους. Ανάλογα με το τόξο της στροφής και το πόσο δυνατή θα είναι η γκαζιά που θα δώσεις στην είσοδο, η Evo θα δεχτεί να πάρει εντυπωσιακή πόζα. Και θα την κρατήσει περισσότερο από όσο περιμένεις εάν υπάρχει χώρος, θάρρος και γνώση. Αρκεί να σέβεσαι τους κανόνες της Φυσικής και η Evo θα σε συγχωρήσει αντί να σε τρομάξει στο λάθος.

Δεν ξέρω εάν τελικά μπορείς να κινηθείς έστω και λίγο πιο γρήγορα από όσο με μια Performante. Ξέρω όμως ότι το κάνεις με λιγότερο άγχος και με πιο φυσική αίσθηση επικοινωνίας, κουβαλώντας απίστευτη ταχύτητα ακόμα και σε δρόμους της περιφέρειας με σπασμένο οδόστρωμα που μέχρι πριν λίγα χρόνια έκαναν τα σούπερκαρ να χλομιάζουν.
Καμία σχέση δηλαδή με την περίπτωση της Evo που στη ρύθμιση Strada εξαφανίζει με απίστευτο τρόπο τις ατέλειες του δρόμου και χωρίς κόμπλεξ σου δείχνει πως για προτεραιότητα έχει την ποιοτική κύλιση.

Lamborghini Huracan Evo

Γέρνει και θέλει χώρο μέχρι η τετρακίνηση να ισορροπήσει την υποστροφή αν στρίβεις επιθετικά. Όμως η άνεση ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες και ο κινητήρας ακούγεται ακριβώς όσο χρειάζεται για να χαμογελάς και οι εξατμίσεις καθόλου. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να την επιστρέψεις στο εργοστάσιο, άθικτη, κυνηγώντας την ηρεμία που χρειάζεται για να ταξινομήσεις τις σκέψεις και τις εμπειρίες της ημέρας. Να τις αποθηκεύσεις στο μυαλό ώστε μετά να μπορέσεις να τις κάνεις λέξεις.

Παγίδα
Το τεράστιο εκτόπισμα του V10 μπορεί άνετα να σε παγιδέψει και σκεφτείς πως τελικά η Evo δεν έχει σημαντικές διαφορές από τις προηγούμενες Huracan. Όμως αυτό θα ήταν επιπόλαιο αφού πρόκειται για ένα συνολικά πιο προηγμένο αυτοκίνητο, καλύτερο στην ουσία της ύπαρξής του.

Ακόμα κι εάν προσπεράσεις την ψηφιακή αναβάθμιση της καμπίνας, δεν γίνεται να κάνεις το ίδιο με την αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών που προκύπτει από την εξέλιξη σε hardware και software. Αυτό είναι που τελικά σε φέρνει αντιμέτωπο με ένα σούπερκαρ που ιδρώνεις όταν το βλέπεις, ανατριχιάζεις όταν το οδηγείς και σχεδόν λιποθυμάς όταν το ακούς.

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς να χρειάζεται τον ακραίο χαρακτήρα της Performante για να το καταφέρει, η Huracan Evo παίρνει τη σκυτάλη της καλύτερης μικρής Lamborghini μέχρι σήμερα.
Τιμή από €184.034 (προ φόρων)
Τεχνολογία 5.204 cc, V10, 40v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, πλήρης έλεγχος βαλβίδων, 640 PS/8.000 rpm, 600 Nm/6.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 2,9”
Τελική ταχύτητα 325+ km/h
Μέση κατανάλωση 13,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 332 g/km
Διαστάσεις 4.520 x 1.933 x 1.165 mm
Χώρος αποσκευών 100 lt
Βάρος 1.422 kg (χωρίς υγρά)
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube