Δοκιμάζουμε τη Ford Mustang Mach-E GT

Δοκιμάζουμε τη Ford Mustang Mach-E GT

H Mustang συμπληρώνει τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση με ακόμα πιο ηχηρό τρόπο, λανσάροντας την κορυφαία έκδοση της Mach-E, την GT.

Το βασικό ερώτημα που προέκυψε από την παρουσίαση της Mustang Mach-Ε, της πρώτης ηλεκτρικής Mustang, ήταν κατά πόσο μπορεί να εκφράζει την ιστορία της Mustang ένα ηλεκτρικό SUV. Τώρα το ερώτημα αυτό διατυπώνεται εκ νέου και ήρθε η ώρα να πάρουμε πιο πειστικές απαντήσεις μέσα από την πρώτη μας επαφή με την κορυφαία έκδοση που ονομάζεται Mach-E GT.

Η συγκεκριμένη έκδοση βασίζεται στην 4κίνητη Extended Range των 351 PS, όμως αποδίδει 487 PS, με τα 860 Nm -που είναι διπλάσια από της βασικής πισωκίνητης Mach-E- να την καθιστούν το πιο «ροπάτο» μοντέλο της Ford, περιλαμβανομένου και του Ford GT.

Ως έκδοση, η GT χαρακτηρίζεται από αρκετά στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο από τις υπόλοιπες, έτσι κι αλλιώς εντυπωσιακές Mach-E. Αρχικά είναι διαθέσιμη σε δύο μόνο και έντονα χρώματα: το πορτοκαλί Cyber Orange και το μπλε Grabber Blue, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω τα έχουμε δει και σε άλλες ειδικές εκδόσεις μοντέλων του Μπλε Οβάλ.

Όπως και να έχει, αρκούν για να υπογραμμίσουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης GT, παράλληλα με άλλα στοιχεία. Όπως είναι οι εντυπωσιακές 20άρες ζάντες που φιλοξενούν τα ειδικά για αυτήν Pirelli P ZERO διάστασης 245/45. Ή οι κόκκινες 4πίστονες δαγκάνες της Βrembo εμπρός (fixed) και πίσω (sliding). Η επιβλητική σχεδίαση ενισχύεται από τις μάτσο διαστάσεις και από τη μείωση της απόστασης από το έδαφος στους 13 πόντους... Με την κουπέ ψευδαίσθηση της οπισθοκλινούς οροφής όμως, να παραμένει το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό.

Mach-E GT

Από την άλλη, στο εσωτερικό της Mach-E GT η εικόνα δεν διαφέρει σημαντικά από των υπόλοιπων. Με τη μόνη προσθήκη να αφορά στα νέα εντυπωσιακά σε όψη αλλά και στήριξη καθίσματα της Ford Performance. Κατά τα άλλα, ο σύγχρονος αλλά λιτός διάκοσμος παραμένει. Το κύριο στοιχείο παραμένει η μεγάλη οθόνη αφής των 15,5” του τελευταίας γενιάς infotainment SYNC με την εξαιρετική λειτουργία και την πληθώρα συστημάτων που υποστηρίζει. Επιστέγασμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 10,2” και του εντυπωσιακού ηχοσυστήματος της B&O.

Η premium αύρα της Mach-E και σε αυτή την έκδοση GT διαμορφώνεται περισσότερο από τον διάκοσμο και το φινίρισμα και όχι τόσο από τα υλικά κατασκευής, τα οποία αν και σκληρά στην αφή ικανοποιούν και με το παραπάνω με την ποιότητά τους. Κατά τα λοιπά, οι χώροι παραμένουν ιδιαίτερα άνετοι για τους επιβάτες, ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος έχει όγκο 402 lt χώρια τα επιπλέον 100 lt στο εμπρός μέρος, ανεβάζοντας τη συνολική χωρητικότητα στα 502 lt.

Mach-E GT

Αφήνοντας πίσω τα απαραίτητα αισθητικά στοιχεία διαφοροποίησης της έκδοσης GT, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για όλα αυτά που την καθιστούν και στην πράξη την κορυφαία έκδοση της Mach-E. Όπως είπαμε βασίζεται εν πολλοίς στην μέχρι πρότινος κορυφαία έκδοση της γκάμας, τη Mach-E AWD Extended Range. Και δανείζεται από αυτή τόσο τους συσσωρευτές με ονομαστική χωρητικότητα 98,7 kW (ωφέλιμες 88 kWh) όσο και το σύστημα ψύξης με λάδι για τον ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που βρίσκεται πίσω.

Η απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων συνδυαστικά ανέρχεται στους 487 PS και η ροπή στα 860 Nm, χαρίζοντας στο βάρους 2.198 kg αυτοκίνητο εντυπωσιακές επιδόσεις. Από στάση αρκούν 3,7” για τα πρώτα 100 km/h, με την τελική ταχύτητα νασ περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h. Και με την αίσθηση να είναι αντίστοιχα εκρηκτική με τα νούμερα.

Εντυπωσιακά χαμηλή με γνώμονα τα παραπάνω specs είναι η κατανάλωση που σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP ανέρχεται στις 20,6 kWh/100 km. Η τιμή αυτή ήταν μόλις κατά μία κιλοβατώρα αυξημένη κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με την αυτονομία του αυτοκινήτου να φτάνει τα 500 km. Με δυνατότητα να δεχθεί φόρτιση ισχύος 150 kW σε DC, η Mach-E GT ανακτά 99 km αυτονομίας για κάθε 10’, ενώ χρειάζεται μόλις 45’ για μια φόρτιση από το 10% έως το 80%. Τέλος, όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις της Mach-E, εξαιρετική δουλειά στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας κάνει το σύστημα One-Pedal που ενεργοποιείται μέσα από τα μενού οδήγησης.

GT ή πιο σπορ;
Όλα αυτά πρακτικά μεταφράζονται στην απόλυτη επίτευξη του σκοπού της Ford για τον ρόλο αυτής της έκδοσης. Οδηγικά λοιπόν, η Mach-E GT έχει πιο σπορ χαρακτήρα. Και αυτός επιτυγχάνεται από τη διαφορετική ρύθμιση της τετρακίνησης, του επιπλέον προγράμματος οδήγησης Untamed Plus και της ανάρτησης με αμορτισέρ MagneticRide.

Ξεκινώντας από την τελευταία, είναι σφιχτή για κάθε επιλογή προγράμματος οδήγησης, αν και είναι σαφώς πιο μαλακή στην επιλογή «Muted». Στην επιλογή «Untamed» όμως, έχει νευρική απόσβεση περιορίζοντας σημαντικά την άνεση. Από την άλλη, σε αυτή τη ρύθμιση είναι πιο εύκολη η διαχείριση του όγκου και του βάρους της Mach-E GT. Προφανώς ένα αυτοκίνητο με βάρος 2.198 kg δεν μπορεί να υπερνικήσει τους νόμους της Φυσικής, η Mustang όμως αποδεικνύεται ιδιαίτερα σταθερή και κοφτερή στην οδήγησή της.

Mach-E GT

Η πιο ουσιαστική επέμβαση των μηχανικών ωστόσο, είναι αυτή που αφορά στην ρύθμιση της τετρακίνησης, με τους πίσω τροχούς να δέχονται πάντοτε περισσότερη ροή ενέργειας. Αυτό είναι κάτι που γίνεται αισθητό σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ πριν ή και κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Γίνεται όμως ακόμα πιο αντιληπτό στις θέσεις «Untamed» και «Untamed Plus», προσφέροντας έτσι έναν ακόμα πιο ενδιαφέροντα οδηγικό χαρακτήρα σε σχέση με τις «απλές» Mach-E, βοηθώντας τόσο στην τοποθέτηση όσο και στην έξοδο.

Στο πρόγραμμα «Untamed Plus», η τετρακίνηση προσφέρει σταθερή απόδοση ισχύος και ροπής που ωφελούν την οδήγηση σε πίστα, ενώ περιορίζεται και η παρεμβολή των ηλεκτρονικών σε αυτή τη χρήση. Σε κάθε περίπτωση τα 4πίστονα φρένα εμπρός και πίσω (385 mm αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί 316 mm πίσω), συμπληρώνουν τον χαρακτήρα της πιο σπορ έκδοσης της Mach-E, προσφέροντας πολύ καλή απόκριση και αρχικό δάγκωμα φρεναρίσματος, μαζί με καθησυχαστική αποτελεσματικότητα στην πέδηση.

Και εάν δεν έχει γίνει ακόμα, ας το κάνουμε τώρα σαφές: Η Mustang Mach-E GT είναι ένα ιδιαίτερο σε όλα τα επίπεδα μοντέλο, με έμφαση στις επιδόσεις και στον ισχυρό χαρακτήρα, ο οποίος είναι αισθητά διαφορετικός συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις.


Τι λέει το DRIVE
Το GT επιστρέφει στην γκάμα της Mustang, αυτή τη φορά όμως κοσμεί την ηλεκτρική SUV Μach-E και όχι το διάσημο muscle car. Το μεταξύ τους χάσμα είναι τεράστιο και δεν έχει νόημα να αναφερθούμε σε αυτό. Γεγονός είναι πως η Mustang της νέας εποχής έχει και πάλι ιδιαίτερο χαρακτήρα και σε αυτή τη λογική, η ηλεκτροκίνηση της ταιριάζει απόλυτα.
Τιμή €72.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία BEV, δύο σύγχρονα μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 88 kWh 
Συνδυαστική απόδοση 482 PS, 860 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,7”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 21,6 kWh/100 km
Αυτονομία 500 km 
Εκπομπές CO20 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.743 x 2.097 x 1.613 mm 
Χώρος αποσκευών 402 lt + 100 lt
Βάρος 2.198 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, μέτρηση DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube