Δοκιμάζουμε τα Citroën ë-C3 και C3, colpo grosso

Δοκιμάζουμε τα Citroën ë-C3 και C3, colpo grosso

H Citroën αλλάζει ρότα με τη νέα γενιά του C3 και κηρύττει λαϊκή επανάσταση στα σουπερμίνι και στα μικρά EV -με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ë-C3, με ένα άνετο και γοητευτικό μοντέλο που κάνει εκπτώσεις μόνο στην τιμή του.

Η ιστορία της γαλλικής φίρμας βρίθει από καινοτομίες και ορόσημα της αυτοκίνησης. Και με τα νέα Citroën C3 και Citroën ë-C3, οι Γάλλοι θέλουν για ακόμα μια φορά να αλλάξουν το παιχνίδι. 

Αυτή τη φορά, προσφέροντας στους ευρωπαίους οδηγούς ένα πραγματικά προσιτό μικρό -και ηλεκτρικό στην περίπτωση του ë-C3- αυτοκίνητο χωρίς εκπτώσεις σε χώρους, οδική συμπεριφορά και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Με ριζική αλλαγή στη φιλοσοφία, τα νέα Citroën C3 και Citroën ë-C3 θα στηριχθούν στα δύο σημαντικότερα όπλα τους: Την εμφάνιση και την τιμή 

Το άλμα του γαλλικού σουπερμίνι στη νέα, τέταρτη γενιά του, είναι τόσο ριζοσπαστικό που το μοντέλο θα μπορούσε να ριχτεί στην αγορά και υπό νέα ονομασία. Η Citroën ωστόσο, προτίμησε να πατήσει στην πλούσια ιστορία του C3. Και με ένα εμπορικά επιτυχημένο όνομα να δώσει τη δική της απάντηση στη νέα τάξη πραγμάτων που έχει διαμορφωθεί στην αυτοκίνηση και τον σκληρό ανταγωνισμό που έχει προκύψει εξ ανατολών, κυρίως σε επίπεδο τιμών. Αποδεικνύοντας, αν θέλετε, ότι μπορεί να παραχθεί και στην Ευρώπη το αυτοκίνητο που θα φθάσει στον καταναλωτή σε προσιτή τιμή. Είτε αυτό είναι πλήρως ηλεκτρικό είτε κινείται με ενδόθερμο κινητήρα.

Citroën ë-C3

Το ότι το κάνει αυτό αλλάζοντας ρότα στο σημαντικότερο μοντέλο της, απλώς αποδεικνύει πόσο πιστεύει στο εγχείρημά της. Κάπου εδώ να θυμίσουμε ότι το C3 μετράει πάνω από 5,6 εκατομμύρια πωλήσεις από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς το 2002. Συνεχίζει δε μέχρι τις μέρες μας να αντιπροσωπεύει περίπου το 29% των συνολικών πωλήσεων της Citroën στην ευρωπαϊκή αγορά. Η αλλαγή φιλοσοφίας εμπεριέχει σίγουρα και ένα ρίσκο. Αλλά όπως προαναφέραμε, η γαλλική φίρμα έχει μάστερ στο να μετατρέπει το ρίσκο σε επιτυχία και να μαζικοποιεί την τεχνολογία. 

Ο στόχος του νέου C3 λοιπόν δεν είναι μόνο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των απερχόμενων γενιών του, αλλά να ανοίξει παράλληλα έναν βιώσιμο δρόμο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απέναντι στις πιέσεις που δέχεται από τους Κινέζους κατασκευαστές. Για να το πετύχει αυτό άλλαξε πλήρως τη φιλοσοφία εξέλιξης, παραγωγής και διάθεσης στο κοινό, όπως θα αναλύσουμε παρακάτω. Αφομοιώνοντας πλήρως τα «θέλω» της εποχής σε επίπεδο εμφάνισης. Έτσι από ένα στιλάτο χάτσμπακ μεταμορφώθηκε σε ένα «μικρό χάτσμπακ με στοιχεία SUV», όπως σημειώνουν οι ιθύνοντες της Citroën. 

Citroën ë-C3

Όσον αφορά την εικόνα του, το νέο C3 έχει υιοθέτηση μια πιο SUVίστικη σχεδίαση με πιο τετραγωνισμένο σχήμα από το παρελθόν. Το συνολικό αποτέλεσμα οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι αρκετά στιλάτο από κοντά, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη επαφή που είχαμε μαζί του στους δρόμους της Αυστρίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του. 

Στο εμπρός μέρος δεσπόζει το νέο οβάλ σήμα της Citroën που παραπέμπει στο αρχικό σήμα με το οποίο συστήθηκε στον κόσμο πριν από περίπου έναν αιώνα και πλαισιώνεται από γυαλιστερές, μαύρες οριζόντιες γρίλιες. Τα εμπρός και πίσω φώτα παραπέμπουν στο εντυπωσιακό πρωτότυπο Oli που είχε παρουσιαστεί πριν από λίγους μήνες, με τον σχεδιασμό τους να περιλαμβάνει δύο οριζόντιες και μία κάθετη μονάδα, που χαρίζει μία όμορφη φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων.

Citroen e-C3

Από άποψη μεγέθους, το νέο μοντέλο διατηρεί τις κόμπακτ διαστάσεις του απερχόμενου με εξαίρεση το ύψος, όπου πήρε σχεδόν δέκα πόντους σε μπόι. Με τη γλώσσα των αριθμών το μήκος προσεγγίζει τα 4,01 m, το πλάτος τα 1,75 m και το ύψος τα 1,57 m. Με το μεταξόνιο να είναι στα 2,540 m. Παράλληλα, οι 16 πόντοι της απόστασης από το έδαφος έρχονται να ενισχύσουν τα χαρακτηριστικά SUV που απέκτησε το γαλλικό μοντέλο στη νέα του γενιά.

Αφήνοντας στην άκρη την εξωτερική εμφάνιση, η μεγαλύτερη επανάσταση του νέου C3 είναι η επιστροφή στα βασικά που επιχειρεί, μέσω της οποίας έγινε προσπάθεια να περιοριστεί το κόστος εξέλιξης και παραγωγής. Είναι το πρώτο Citroën -και γενικότερα το πρώτο μοντέλο του Ομίλου Stellantis- που βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car. Αρχιτεκτονική που αναπτύχθηκε αρχικά για μοντέλα χαμηλού κόστους σε χώρες εκτός Ευρώπης και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί φιλοξενεί διάφορα συστήματα κίνησης: Ααπό αμιγώς ηλεκτρικά, μέχρι υβριδικά και συμβατικά βενζινοκίνητα.

Citroën ë-C3

Πέρα από τη νέα πλατφόρμα, όπως τονίζουν οι ιθύνοντες της Citroën, το νέο C3 απαρτίζεται από 30% λιγότερα εξαρτήματα συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Στην περίπτωση της ηλεκτρικής έκδοσης ë-C3, μεγάλη μείωση του κόστους προέκυψε από την απόφαση της εταιρείας να το εφοδιάσει με μπαταρίες φωσφορικού λιθίου-σιδήρου (LFP), οι οποίες χρησιμοποιούν σχεδόν την ίδια χημεία που έχουμε δει στο Tesla Model 3. 

Δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο ή άγνωστο, αλλά για μια χημεία μπαταρίας που δεν χρησιμοποιεί κάποια από τα πιο ακριβά μέταλλα σπάνιων γαιών, όπως το κοβάλτιο, για χάρη του φθηνότερου (αλλά βαρύτερου) σιδήρου. Η λύση αυτή είναι 20% φθηνότερη από την εναλλακτική λύση νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) και από τη στιγμή που η μπαταρία αντιπροσωπεύει το 40% του συνολικού κόστους του μοντέλου, η εξοικονόμηση είναι αρκετά σημαντική χωρίς να πλήττεται η απόδοση και η αξιοπιστία.

Σε μια περαιτέρω προσπάθεια εκλογίκευσης του κόστους, το γαλλικό μοντέλο θα διατεθεί στην αγορά σε δύο μόνο επίπεδα εξοπλισμού, χωρίς τη δυνατότητα προσθήκης προαιρετικού εξοπλισμού και περιορισμένη χρωματική παλέτα. Λύσεις που επίσης συμβάλλουν στην απλοποίηση της παραγωγής και στην εξοικονόμηση χρημάτων.

Citroën ë-C3

Έξυπνες λύσεις υιοθετήθηκαν και στο εσωτερικό, το οποίο δίνει έμφαση στα απαραίτητα, χωρίς να θυσιάζει την απτή ποιότητα και την πληρότητα σε τεχνολογικό εξοπλισμό που θέλουν να απολαμβάνουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές. Όπως μαρτυρούν τα νέα καθίσματα Citroën Advanced Comfort, που χρησιμοποιούν πρόσθετο αφρώδες υλικό για ακόμα καλύτερη αίσθηση, έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην άνεση. Αλλά και στην ευρυχωρία, με το νέο μοντέλο να προσφέρει ακόμα καλύτερους χώρους για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Παράλληλα, το πορτμπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 310 lt κινείται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. 

Από εκεί και πέρα, στην καμπίνα κυριαρχεί η απλότητα με τον εξοπλισμό να είναι απαλλαγμένος από στοιχεία που γεμίζουν τις μπροσούρες και στην πραγματικότητα ελάχιστοι οδηγοί χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους. Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος με το ταμπλό να είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα και να φιλοξενεί στο κέντρο του, στην πλούσια έκδοση Max (η You είναι η εισαγωγική), μία οθόνη 10,25" για το σύστημα πολυμέσων, το οποίο περιλαμβάνει τα απολύτως απαραίτητα και είναι ιδιαίτερα εύχρηστο στη χρήση. 

Στις βασικές λειτουργίες περιλαμβάνεται σύστημα πλοήγησης και σύνδεση με Android Auto, Apple CarPlay και την εφαρμογή MyCitroen. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η βασική έκδοση You έρχεται χωρίς οθόνη, αλλά με μια βάση που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να μετατρέψει το κινητό του τηλέφωνο στο infotainment του αυτοκινήτου. 

Citroën ë-C3

Την εικόνα συμπληρώνει το νέο, πεπλατυσμένο στους πόλους και μικρότερο σε διάμετρο, τιμόνι κι ένας ιδιαίτερος μικρός ασπρόμαυρος πίνακας οργάνων που η Citroën αποκαλεί «head–up display» -ίσως διότι προβάλλει τις απολύτως απαραίτητες ενδείξεις. Όχι όμως στο παρμπρίζ αλλά στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Σε επίπεδο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, κάθε C3 διαθέτει τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία βοηθήματα και αρκετά επιπλέον όπως τα Active Safety Brake, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, Driver Attention Alert, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, Adaptive Cruise Control, κ.ά.

H γκάμα του νέου γαλλικού μοντέλου θα απαρτίζεται από δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και δύο βενζινοκίνητες με τον 1.200άρη Puretech των 100 ίππων ως βάση. Η βασική, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, θα είναι άμεσα διαθέσιμη με το λανσάρισμα του μοντέλου στην αγορά -από Σεπτέμβριο στην Ελλάδα. Αργότερα μέσα στη χρονιά θα προστεθεί και η μικροϋβριδική παραλλαγή που γνωρίσαμε σε αρκετά μοντέλα του Ομίλου Stellantis τους τελευταίους μήνες, με ίδια ιπποδύναμη και το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6. 

Όσον αφορά το Citroën ë-C3, αυτό θα είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες, με την ενεργειακή πυκνότητα της βασικής έκδοσης να μην έχει ανακοινωθεί αλλά κάνοντας γνωστό ότι θα προσφέρει αυτονομία περίπου 200 km. Η μεγαλύτερη έκδοση που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε διαθέτει μπαταρία LFP 44 kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία έως και 326 km. Με δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC 100 kW, μπορεί να αναπληρώσει το 80% της ενέργειάς της από το 20% σε 26 λεπτά, ενώ η τυπική φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα από το 20% στο 100% διαρκεί 5 ώρες και 40 λεπτά με τον στάνταρ on board φορτιστή των 7 kW ή 3 ώρες και 50 λεπτά με τον έξτρα των 11 kW. 

Citroën ë-C3

Σε κάθε περίπτωση, την κίνηση του Citroën ë-C3 αναλαμβάνει ένα ηλεκτρομοτέρ με ισχύ 113 ίππων που στέλνει τη ροπή του στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Συνδυασμός που του επιτρέπει να πιάνει τα 100 km/h από στάση σε 11", με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 135 km/h. Αντίστοιχα νούμερα στο βενζινοκίνητο 100άρι C3 είναι 10,6" για το 0-100 km/h και 183 km/h τελική.

Αφήνοντας στην άκρη τα νούμερα των επιδόσεων, το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει πίσω από το τιμόνι τόσο του C3 όσο και του ηλεκτρικού ë-C3 είναι η άνεση που προσφέρουν. Απόρροια του καινοτόμου συστήματος ανάρτησης Citroën Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης), που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. 

Μια αποκλειστική τεχνολογία της Citroën με 20 πατέντες ευρεσιτεχνίας. Το σύστημα προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά των αμορτισέρ. Ένα για τη συμπίεση και ένα για την εκτόνωση. Επομένως, η ανάρτηση λειτουργεί σε δύο στάδια. Σε ελαφρά συμπίεση και σταμάτημα, το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν από κοινού τις κάθετες δυνάμεις χωρίς να φορτίζουν τα υδραυλικά στοπ.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της γαλλικής φίρμας, αυτό δίνει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο «πετάει» από πάνω τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και αυτό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Ο τρόπος που αμφότερα τα C3 φίλτραραν τις κακοτεχνίες των αυστριακών δρόμων ήταν υποδειγματικός, είτε σε αστικό περιβάλλον με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ είτε σε πιο δρόμους ταχείας κυκλοφορίας . 

Citroën ë-C3

Από εκεί και πέρα, τα τεχνικά χαρακτηριστικά υποδηλώνουν ότι το νέο μοντέλο έχει εξελιχθεί με γνώμονα τις αστικές μετακινήσεις. Και σε αυτό το πεδίο απολαμβάνεις ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, με ελαφρύ τιμόνι, πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και εξαιρετική ευελιξία. Χωρίς βέβαια όλα τα παραπάνω να σημαίνουν ότι υστερεί στον ανοικτό δρόμο ή δεν μπορεί να καλύψει τις εκδρομικές ανάγκες του κατόχου του. Κι αυτό είτε πρόκειται για το βενζινοκίνητο C3 είτε το ηλεκτρικό ë-C3, που στα χιλιόμετρα που κάναμε μαζί του μας έδειξε ότι τα 300+ km αυτονομίας που ανακοινώνει το εργοστάσιο δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.

Η πρώτη γνωριμία έδειξε ότι παρόλο τη low cost φιλοσοφία του, το νέο Citroën C3 είναι πολύ πιο ικανό απ’ όσο περιμέναμε. Στιλάτο, προσεγμένο ποιοτικά και σύμφωνο με τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων οδηγών, σε πρώτη φάση δείχνει ότι η Ευρώπη είναι ικανή να ακολουθήσει την Κίνα στην κούρσα των προσιτών αυτοκινήτων, χωρίς το αποτέλεσμα να είναι φτηνιάρικο, είτε πρόκειται για συμβατικά μικρά αυτοκίνητα είτε για ηλεκτρικά. 

Για να επιβεβαιωθεί το προσιτό βέβαια, θα πρέπει πρώτα να ανακοινωθούν από την ελληνική αντιπροσωπεία και η τιμή των μοντέλων για την αγορά μας, οι οποίες σε πρώτη φάση δύσκολα θα κινηθούν στο πολύ χαμηλό επίπεδο που έχει ανακοινωθεί στη Γαλλία και στις υπόλοιπες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Εκεί το βενζινοκίνητο C3 ξεκινά από τις €14.990 και ο στόχος για τη βασική έκδοση του ë-C3 είναι να ξεκινά κάτω από τις €20.000. Στη δική μας αγορά, το πιθανότερο είναι η τιμή -τουλάχιστον για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις- να κινηθεί στο επίπεδο του απερχόμενου μοντέλου. Ίδωμεν από τον Σεπτέμβριο, οπότε και θα ξεκινήσει η διάθεσή του στην ελληνική αγορά…

Citroën ë-C3 

Τι λέει το DRIVEΜε ριζική αλλαγή στη φιλοσοφία, το νέο Citroën C3 θα στηριχθεί στα δυο σημαντικότερα όπλα του: Την εμφάνιση και την τιμή. Και αν για το πρώτο έχει καταθέσει ήδη τα διαπιστευτήριά του, για το δεύτερο θα πρέπει να περιμένουμε τις ανακοινώσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας για να δούμε αν το «προσιτό» επιβεβαιωθεί και εδώ, ανοίγοντας παράλληλά την πόρτα της ηλεκτροκίνησης σε μια ευρύτερη μάζα των καταναλωτών.
 
Τιμή  Δεν ανακοινώθηκε
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΒEV, σύγχρονo ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία LFP χωρητικότητας 44 kWh, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση113 PS, 120 Nm
Διαστάσεις4.015 x 1.755 x 1.567 mm
Χώρος αποσκευών310 lt
Βάρος1.494 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h11" 
Τελική ταχύτητα135 km/h
Κατανάλωση17,1 kWh/100 km
Αυτονομία326 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 20%-80%26 λεπτά
AC 7 kW, 20-100%5 ώρες και 40 λεπτά
Τιμές και φωτογραφίες κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube