Δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη τα νέα CUPRA Formentor και Leon

Δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη τα νέα CUPRA Formentor και Leon

Με το εγχείρηµα της CUPRA να κρίνεται άκρως επιτυχηµένο, η ισπανική φίρµα ανανέωσε τα Formentor και Leon -τα µοντέλα που την οδήγησαν στη νέα εποχή- για να συνεχίσει την ανοδική πορεία. Βρεθήκαµε στη Βαρκελώνη για µια πρώτη επαφή µαζί τους.

Το τρένο της CUPRA έχει µπει πλέον για τα καλά στις ράγες και οι πωλήσεις συνεχίζουν την ανοδική πορεία. Η φίρµα της Abrera κατάφερε µέσα σε λίγα χρόνια να πετύχει αυτό που πολλοί ευχόντουσαν για τη SEAT. Να µετατραπεί δηλαδή σε µια µάρκα µε έντονα σπορ ταπεραµέντο.

Για να το δούµε αυτό, έπρεπε τελικά να δηµιουργηθεί µια αυθύπαρκτη φίρµα. Με το εγχείρηµα να κρίνεται µέχρι σήµερα απόλυτα πετυχηµένο και τα νούµερα να δείχνουν ένα ακόµα πιο ευοίωνο µέλλον. Αναµφίβολα, το µεγαλύτερο µερίδιο της εµπορικής επιτυχίας οφείλεται στα CUPRA Formentor και Leon. Μοντέλα που δέχθηκαν ένα σηµαντικό φρεσκάρισµα κι έρχονται στην ελληνική αγορά µε νέα εµφάνιση και περισσότερες τεχνολογίες. Μαζί µε το ολοκαίνουργιο Tavascan, θα ενισχύσουν ακόµα περισσότερο την παρουσία της ισπανικής φίρµας στη χώρα µας. 

CUPRA Formentor

Αµφότερα τα νέα µοντέλα υιοθετούν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της CUPRA που τα διαφοροποιεί ακόµα περισσότερο από το κοινό παρελθόν µε τη SEAT. Iδίως στην περίπτωση του Leon. Το Formentor από την πλευρά του, θυµίζουµε ότι εξελίχθηκε για να φορέσει αρχικά τα σήµατα της SEAT. Aλλά στην πορεία ρίχτηκε στην αγορά µόνο µε τον χάλκινο λογότυπο της CUPRA, δίνοντας το έναυσµα της νέας εποχής.

Ειδικής µνείας χρήζουν οι νέες εκδόσεις e-Hybrid των CUPRA Formentor και Leon που καλύπτουν τα διπλάσια χιλιόµετρα µε το χαµηλό κόστος χρήσης που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση 

Ξεκινώντας από το Formentor, οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στο αναθεωρηµένο και σαφώς πιο αιχµηρό εµπρός µέρος, µε τη µάσκα να ακολουθεί το µοτίβο «shark nose» και τα τεχνολογίας LED φώτα να έχουν αποκτήσει τριγωνική σχεδίαση. Την πιο επιθετική εµφάνιση συµπληρώνουν οι πιο τολµηρές εισαγωγές αέρα. 

Το προφίλ του ανανεωµένου Formentor παραµένει γνώριµο, µε τους ανασχεδιασµένους τροχούς 18” και 19” να δίνουν τον τόνο του καινούργιου. Στο πίσω µέρος, η ενιαία µπάρα LED που ενώνει τα τριγωνικές κι εδώ φωτιστικές µονάδες παραµένει, µόνο που ο λογότυπος «CUPRA» είναι πλέον φωτιζόµενος. Την νέα εξωτερική εικόνα του σπανιόλικου µοντέλου συµπληρώνουν οι νέοι µατ χρωµατισµοί Century Bronze και Enceladus Grey, µε την παλέτα να περιλαµβάνει συνολικά οκτώ αποχρώσεις.

CUPRA Formentor

Περνώντας στο εσωτερικό, οι επενδύσεις στα µπάκετ προέρχονται από ανακυκλωµένες µικροΐνες ή από τεχνητό δέρµα φιλικό προς το περιβάλλον. O οδηγός έχει στη διάθεσή του αναβαθµισµένο ψηφιακό πίνακα οργάνων και µια έγχρωµη οθόνη αφής µε διαγώνιο 12,9”, στραµµένη προς το µέρος του, που φιλοξενεί τις λειτουργίες του νέου συστήµατος πολυµέσων.

Από εκεί και πέρα, η εικόνα στο εσωτερικό δεν διαφοροποιείται σηµαντικά από το απερχόµενο µοντέλο. Η ούτως ή άλλως πολύ καλή ποιότητα είναι ελαφρώς αναβαθµισµένη και πιο προσεγµένη στις λεπτοµέρειες, µε αρκετές χάλκινες πινελιές διάσπαρτες στην καµπίνα. Και προαιρετικά διατίθεται νέο ηχοσύστηµα υψηλής πιστότητας µε 12 ηχεία της Sennheiser Mobility.

Εφάµιλλα µε το παρελθόν είναι τα πράγµατα και χωροταξικά. Όπερ σηµαίνει ότι το Formentor θα µεταφέρει µε χαρακτηριστική ευκολία τέσσερις ενηλίκους, προσφέροντάς τους συγχρόνως µεγάλο χώρο αποσκευών που ανέρχεται στα 450 lt ή στα 345 lt στην περίπτωση του PHEV.

CUPRA Leon

Οι παραπάνω αλλαγές και βελτιώσεις έχουν περάσει σχεδόν καρµπόν και στο αναβαθµισµένο εσωτερικό του CUPRA Leon. Το οποίο σε επίπεδο εξωτερικής εµφάνισης ακολουθεί και αυτό τις πιο επιθετικές γραµµές που υιοθετεί η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της ισπανικής µάρκας. Με µεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εµπρός και φώτα LED µε νέα τριγωνικά µοτίβα. 

Και εδώ οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης. Στο πίσω µέρος ξεχωρίζει ο νέος διαχύτης και η φωτεινή µπάρα που διατρέχει όλο το πλάτος της πέµπτης πόρτας, ενσωµατώνοντας τον νέο -και φωτιζόµενο πλέον- λογότυπο της µάρκας. Η διακριτική αεροτοµή ολοκληρώνει την πιο δυναµική εµφάνιση του ισπανικού χάτσµπακ που θα είναι διαθέσιµο σε µια επίσης ανανεωµένη χρωµατική παλέτα που περιλαµβάνει συνολικά εννέα χρώµατα.

Εδώ, θα πρέπει να σηµειώσουµε ότι πέραν του χάτσµπακ, η CUPRA διατηρεί στην γκάµα του Leon και το στέισον Sportstourer, ικανοποιώντας όσους αναζητούν ένα σύγχρονο και δυναµικό αυτοκίνητο µε περισσότερη πρακτικότητα και µεγάλες µεταφορικές ικανότητες.

CUPRA Leon

Αφήνοντας την εικόνα, µεγάλες και ουσιαστικές αλλαγές έγιναν και στην γκάµα κινητήρων των Leon και Formentor. Στη βάση των βενζινοκίνητων επιλογών είναι ο 1.5 TSI των 150 ίππων µε χειροκίνητο κιβώτιο και ο 1.5 eTSI, µε ίδια ιπποδύναµη αλλά ήπια υβριδικό σύστηµα και αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη. Αξίζει να σηµειώσουµε ότι ο σπορ χαρακτήρας της CUPRA είναι διάχυτος ακόµα και στις βασικές εκδόσεις. Όχι µόνο λόγω των µεστών επιδόσεων, αλλά πολύ περισσότερο από το γενικότερο στήσιµο του αυτοκινήτου και τη σύνδεση του οδηγού µε τα χειριστήρια. Κι αυτό χωρίς η άνεση να έχει υποβαθµιστεί.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το αναβαθµισµένο plug-in hybrid της φίρµας. Στη βάση του υβριδικού συστήµατος υπάρχει πλέον ο 1.5 TSI, αντί του 1.4 TSI στα απερχόµενα µοντέλα, µε τον ηλεκτροκινητήρα να τροφοδοτείται από µια µεγαλύτερη µπαταρία ωφέλιµης χωρητικότητας 19,7 kWh. H τελευταία έχει αυξήσει την ηλεκτρική αυτονοµία στα 100 km, υποστηρίζοντας παράλληλα ταχυφόρτιση DC έως 50 kW.

Διαθέσιµα σε δύο εκδόσεις, µε συνδυαστική απόδοση 204 ή 272 ίππων, τα e-Hybrid Leon και Formentor µας έδειξαν -στην ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις- απλόχερα τη δυναµική τους στους δρόµους πέριξ της Βαρκελώνης. Με τις εκρηκτικές επιδόσεις µάλιστα, να µην έρχονται σε βάρος της κατανάλωσης: Η µεγαλύτερη µπαταρία σου επιτρέπει να την κρατάς σε επίπεδα… σουπερµίνι, χωρίς να στερεί τους ίππους. Αλλά και µε αρκετό απόθεµα ρεύµατος για να κινηθείς σε αστικό περιβάλλον 100% ηλεκτρικά και αθόρυβα.

CUPRA Leon

Την γκάµα µοτέρ συµπληρώνουν δύο δίλιτρες βενζινοκίνητες εκδόσεις: Για το Formentor, η VZ µε 265 PS και κίνηση στους εµπρός τροχούς ή 333 PS και τετρακίνηση. Αυτή η τελευταία αντικαθιστά τη VZ5 µε τον 5κύλινδρο µοτέρ των 2,5 lt. Για το Leon, η τετρακίνητη έκδοση VZ κατεβαίνει στα 300 άλογα. Στην γκάµα συγκαταλέγεται και ο ντίζελ 2.0 TDI των 150 αποκλειστικά για χρήση από το Formentor. 

Τα δίλιτρο τετρακίνητο Formentor VZ µπορεί να απώλεσα το ευχάριστο γουργουρητό του 2,5λιτρου κινητήρα, αλλά έρχεται µε περισσότερα άλογα και σωρεία αναβαθµίσεων που ενισχύουν τον πιο hardcore χαρακτήρα του. Όπως το σύστηµα εξάτµισης από την Akrapovic, ένα νέο drive mode για οδήγηση σε πίστα, Drift Mode και torque splitter για βέλτιστη κατανοµής της ροπής. Επίσης, τα στάνταρ φρένα της Brembo µπορούν να αναβαθµιστούν προαιρετικά µε 6πίστονα της Akebono. Χαρακτηριστικά που µας κάνουν να ανυποµονούµε να πάρουµε τα βουνά µόλις έρθει στη χώρα µας.

Συµπερασµατικά, και τα δυο µοντέλα της CUPRA κατάφεραν µέσω της ανανέωσής τους να ενισχύσουν ακόµα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα τους. Όχι µόνο σε επίπεδο εµφάνισης, αλλά και ουσίας. Στον δρόµο, δηλαδή. Εκεί όπου παραµένουν αυτοκίνητα που, ανεξαρτήτως έκδοσης, ευχαριστιέσαι να οδηγείς. Μόνο που αυτό τώρα γίνεται µέσα από µια καµπίνα µε ακόµα καλύτερη ποιότητα και πιο hi-tech υπηρεσίες.

Ειδικής µνείας χρήζουν και οι νέες εκδόσεις e-Hybrid των CUPRA Leon και Formentor που πλέον δείχνουν ικανές να καλύπτουν τα διπλάσια χιλιόµετρα µε το χαµηλό κόστος χρήσης που σου προσφέρει η ηλεκτροκίνηση. 

Τέλος, σηµειώνουµε πως το βιβλίο παραγγελιών έχει ανοίξει για τα δύο νέα µοντέλα, µε τιµή που ξεκινά από τις €31.490 για το βασικό Leon και τις €36.590 για το Formentor. Μείνετε συντονισµένοι λοιπόν, καθώς σύντοµα θα έχουµε και τις πρώτες εντυπώσεις επί ελληνικού εδάφους, για τα νέα CUPRA Leon και Formentor.

CUPRA Formentor 1.5 TSI 272hp VZ DSG e-Hybrid

Τι λέει το DRIVEΤα CUPRA Leon και Formentor δεν ανανεώθηκαν μόνο σε επίπεδο εµφάνισης, αλλά και ουσίας, με τις αναβαθµισµένες plug-in hybrid εκδόσεις να παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η µεγαλύτερη µπαταρία αύξησε την ηλεκτρική αυτονοµία στα 100 km.
ΤιμήΑπό €47.990
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητή γεωμετρία, τούρμπο, 177 PS/5.500-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 116 PS (85 kW), 330 Nm, μπαταρία 25,7 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση272 PS, 400 Nm
Διαστάσεις4.451 x 1.839 x 1.537 mm
Χώρος αποσκευών345 lt
Βάρος1.742 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h7,2”
Τελική ταχύτητα220 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km*
Εκπομπές CO210 g/km (WLTP)
Μετρήση DRIVE για τα πρώτα 100 km, με την μπαταρία φορτισμένη.
ΦΟΡΤΙΣΗ 
DC 50 kW, 0%-80%από 26 λεπτά
AC 11 kW, 0-100%από 2,5 ώρες

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube