Το τρένο της CUPRA έχει μπει πλέον για τα καλά στις ράγες και οι πωλήσεις συνεχίζουν την ανοδική πορεία. Η φίρμα της Abrera κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να πετύχει αυτό που πολλοί ευχόντουσαν για τη SEAT. Να μετατραπεί δηλαδή σε μια μάρκα με έντονα σπορ ταπεραμέντο.
Για να το δούμε αυτό, έπρεπε τελικά να δημιουργηθεί μια αυθύπαρκτη φίρμα. Με το εγχείρημα να κρίνεται μέχρι σήμερα απόλυτα πετυχημένο και τα νούμερα να δείχνουν ένα ακόμα πιο ευοίωνο μέλλον. Αναμφίβολα, το μεγαλύτερο μερίδιο της εμπορικής επιτυχίας οφείλεται στα CUPRA Formentor και Leon. Μοντέλα που δέχθηκαν ένα σημαντικό φρεσκάρισμα κι έρχονται στην ελληνική αγορά με νέα εμφάνιση και περισσότερες τεχνολογίες. Μαζί με το ολοκαίνουργιο Tavascan, θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την παρουσία της ισπανικής φίρμας στη χώρα μας.
Ειδικής μνείας χρήζουν οι νέες εκδόσεις e-Hybrid των CUPRA Formentor και Leon που καλύπτουν τα διπλάσια χιλιόμετρα με το χαμηλό κόστος χρήσης που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση
Αμφότερα τα νέα μοντέλα υιοθετούν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της CUPRA που τα διαφοροποιεί ακόμα περισσότερο από το κοινό παρελθόν με τη SEAT. Iδίως στην περίπτωση του Leon. Το Formentor από την πλευρά του, θυμίζουμε ότι εξελίχθηκε για να φορέσει αρχικά τα σήματα της SEAT. Aλλά στην πορεία ρίχτηκε στην αγορά μόνο με τον χάλκινο λογότυπο της CUPRA, δίνοντας το έναυσμα της νέας εποχής.
Ξεκινώντας από το Formentor, οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στο αναθεωρημένο και σαφώς πιο αιχμηρό εμπρός μέρος, με τη μάσκα να ακολουθεί το μοτίβο «shark nose» και τα τεχνολογίας LED φώτα να έχουν αποκτήσει τριγωνική σχεδίαση. Την πιο επιθετική εμφάνιση συμπληρώνουν οι πιο τολμηρές εισαγωγές αέρα.
Το προφίλ του ανανεωμένου Formentor παραμένει γνώριμο, με τους ανασχεδιασμένους τροχούς 18” και 19” να δίνουν τον τόνο του καινούργιου. Στο πίσω μέρος, η ενιαία μπάρα LED που ενώνει τα τριγωνικές κι εδώ φωτιστικές μονάδες παραμένει, μόνο που ο λογότυπος «CUPRA» είναι πλέον φωτιζόμενος. Την νέα εξωτερική εικόνα του σπανιόλικου μοντέλου συμπληρώνουν οι νέοι ματ χρωματισμοί Century Bronze και Enceladus Grey, με την παλέτα να περιλαμβάνει συνολικά οκτώ αποχρώσεις.
Περνώντας στο εσωτερικό, οι επενδύσεις στα μπάκετ προέρχονται από ανακυκλωμένες μικροΐνες ή από τεχνητό δέρμα φιλικό προς το περιβάλλον. O οδηγός έχει στη διάθεσή του αναβαθμισμένο ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια έγχρωμη οθόνη αφής με διαγώνιο 12,9”, στραμμένη προς το μέρος του, που φιλοξενεί τις λειτουργίες του νέου συστήματος πολυμέσων.
Από εκεί και πέρα, η εικόνα στο εσωτερικό δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το απερχόμενο μοντέλο. Η ούτως ή άλλως πολύ καλή ποιότητα είναι ελαφρώς αναβαθμισμένη και πιο προσεγμένη στις λεπτομέρειες, με αρκετές χάλκινες πινελιές διάσπαρτες στην καμπίνα. Και προαιρετικά διατίθεται νέο ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας με 12 ηχεία της Sennheiser Mobility.
Εφάμιλλα με το παρελθόν είναι τα πράγματα και χωροταξικά. Όπερ σημαίνει ότι το Formentor θα μεταφέρει με χαρακτηριστική ευκολία τέσσερις ενηλίκους, προσφέροντάς τους συγχρόνως μεγάλο χώρο αποσκευών που ανέρχεται στα 450 lt ή στα 345 lt στην περίπτωση του PHEV.
Οι παραπάνω αλλαγές και βελτιώσεις έχουν περάσει σχεδόν καρμπόν και στο αναβαθμισμένο εσωτερικό του CUPRA Leon. Το οποίο σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης ακολουθεί και αυτό τις πιο επιθετικές γραμμές που υιοθετεί η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της ισπανικής μάρκας. Με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εμπρός και φώτα LED με νέα τριγωνικά μοτίβα.
Και εδώ οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο νέος διαχύτης και η φωτεινή μπάρα που διατρέχει όλο το πλάτος της πέμπτης πόρτας, ενσωματώνοντας τον νέο -και φωτιζόμενο πλέον- λογότυπο της μάρκας. Η διακριτική αεροτομή ολοκληρώνει την πιο δυναμική εμφάνιση του ισπανικού χάτσμπακ που θα είναι διαθέσιμο σε μια επίσης ανανεωμένη χρωματική παλέτα που περιλαμβάνει συνολικά εννέα χρώματα.
Εδώ, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πέραν του χάτσμπακ, η CUPRA διατηρεί στην γκάμα του Leon και το στέισον Sportstourer, ικανοποιώντας όσους αναζητούν ένα σύγχρονο και δυναμικό αυτοκίνητο με περισσότερη πρακτικότητα και μεγάλες μεταφορικές ικανότητες.
Αφήνοντας την εικόνα, μεγάλες και ουσιαστικές αλλαγές έγιναν και στην γκάμα κινητήρων των Leon και Formentor. Στη βάση των βενζινοκίνητων επιλογών είναι ο 1.5 TSI των 150 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο και ο 1.5 eTSI, με ίδια ιπποδύναμη αλλά ήπια υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο σπορ χαρακτήρας της CUPRA είναι διάχυτος ακόμα και στις βασικές εκδόσεις. Όχι μόνο λόγω των μεστών επιδόσεων, αλλά πολύ περισσότερο από το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου και τη σύνδεση του οδηγού με τα χειριστήρια. Κι αυτό χωρίς η άνεση να έχει υποβαθμιστεί.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το αναβαθμισμένο plug-in hybrid της φίρμας. Στη βάση του υβριδικού συστήματος υπάρχει πλέον ο 1.5 TSI, αντί του 1.4 TSI στα απερχόμενα μοντέλα, με τον ηλεκτροκινητήρα να τροφοδοτείται από μια μεγαλύτερη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh. H τελευταία έχει αυξήσει την ηλεκτρική αυτονομία στα 100 km, υποστηρίζοντας παράλληλα ταχυφόρτιση DC έως 50 kW.
Διαθέσιμα σε δύο εκδόσεις, με συνδυαστική απόδοση 204 ή 272 ίππων, τα e-Hybrid Leon και Formentor μας έδειξαν -στην ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις- απλόχερα τη δυναμική τους στους δρόμους πέριξ της Βαρκελώνης. Με τις εκρηκτικές επιδόσεις μάλιστα, να μην έρχονται σε βάρος της κατανάλωσης: Η μεγαλύτερη μπαταρία σου επιτρέπει να την κρατάς σε επίπεδα… σουπερμίνι, χωρίς να στερεί τους ίππους. Αλλά και με αρκετό απόθεμα ρεύματος για να κινηθείς σε αστικό περιβάλλον 100% ηλεκτρικά και αθόρυβα.
Την γκάμα μοτέρ συμπληρώνουν δύο δίλιτρες βενζινοκίνητες εκδόσεις: Για το Formentor, η VZ με 265 PS και κίνηση στους εμπρός τροχούς ή 333 PS και τετρακίνηση. Αυτή η τελευταία αντικαθιστά τη VZ5 με τον 5κύλινδρο μοτέρ των 2,5 lt. Για το Leon, η τετρακίνητη έκδοση VZ κατεβαίνει στα 300 άλογα. Στην γκάμα συγκαταλέγεται και ο ντίζελ 2.0 TDI των 150 αποκλειστικά για χρήση από το Formentor.
Τα δίλιτρο τετρακίνητο Formentor VZ μπορεί να απώλεσα το ευχάριστο γουργουρητό του 2,5λιτρου κινητήρα, αλλά έρχεται με περισσότερα άλογα και σωρεία αναβαθμίσεων που ενισχύουν τον πιο hardcore χαρακτήρα του. Όπως το σύστημα εξάτμισης από την Akrapovic, ένα νέο drive mode για οδήγηση σε πίστα, Drift Mode και torque splitter για βέλτιστη κατανομής της ροπής. Επίσης, τα στάνταρ φρένα της Brembo μπορούν να αναβαθμιστούν προαιρετικά με 6πίστονα της Akebono. Χαρακτηριστικά που μας κάνουν να ανυπομονούμε να πάρουμε τα βουνά μόλις έρθει στη χώρα μας.
Συμπερασματικά, και τα δυο μοντέλα της CUPRA κατάφεραν μέσω της ανανέωσής τους να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα τους. Όχι μόνο σε επίπεδο εμφάνισης, αλλά και ουσίας. Στον δρόμο, δηλαδή. Εκεί όπου παραμένουν αυτοκίνητα που, ανεξαρτήτως έκδοσης, ευχαριστιέσαι να οδηγείς. Μόνο που αυτό τώρα γίνεται μέσα από μια καμπίνα με ακόμα καλύτερη ποιότητα και πιο hi-tech υπηρεσίες.
Ειδικής μνείας χρήζουν και οι νέες εκδόσεις e-Hybrid των CUPRA Leon και Formentor που πλέον δείχνουν ικανές να καλύπτουν τα διπλάσια χιλιόμετρα με το χαμηλό κόστος χρήσης που σου προσφέρει η ηλεκτροκίνηση.
Τέλος, σημειώνουμε πως το βιβλίο παραγγελιών έχει ανοίξει για τα δύο νέα μοντέλα, με τιμή που ξεκινά από τις €31.490 για το βασικό Leon και τις €36.590 για το Formentor. Μείνετε συντονισμένοι λοιπόν, καθώς σύντομα θα έχουμε και τις πρώτες εντυπώσεις επί ελληνικού εδάφους, για τα νέα CUPRA Leon και Formentor.
CUPRA Formentor 1.5 TSI 272 PS VZ DSG e-Hybrid | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Τα CUPRA Leon και Formentor δεν ανανεώθηκαν μόνο σε επίπεδο εμφάνισης αλλά και ουσίας, με τις αναβαθμισμένες εκδόσεις plug-in hybrid να παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον: Η μεγαλύτερη μπαταρία αύξησε την ηλεκτρική αυτονομία στα 100 km. | ||
Τιμή | Από €47.990 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητή γεωμετρία τούρμπο, 177 PS/5.500-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 116 PS/330 Nm, μπαταρία 25,7 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων | ||
Συνδυαστική απόδοση | 272 PS, 400 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.451 x 1.839 x 1.537 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 345 lt | ||
Βάρος | 1.742 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,2” | ||
Τελική ταχύτητα | 220 km/h | ||
Μέση κατανάλωση | 5,9 lt/100 km* | ||
Εκπομπές CO2 | 10 g/km (WLTP) | ||
Μετρήση DRIVE για τα πρώτα 100 km, με την μπαταρία φορτισμένη. | |||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 50 kW, 0%-80% | Από 26 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | Από 2,5 ώρες |