Δοκιμάζουμε το πρωτότυπο του νέου Hyundai i30N

Δοκιμάζουμε το πρωτότυπο του νέου Hyundai i30N

Οδηγούμε πρώτοι το υπό εξέλιξη δίλιτρο GTI της Hyundai με 280 PS, κίνηση εμπρός και μπλοκέ διαφορικό.

Τα «καυτά» χάτσμπακ έρχονται και παρέρχονται. Κάποια από αυτά είναι επιτυχημένα, κάποια λιγότερο. Ωστόσο το λανσάρισμα μιας νέας γενιάς GTI και μάλιστα από μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, είναι ένα σπουδαίο γεγονός.

Κι αυτό ακριβώς ετοιμάζεται να μας δώσει η Hyundai: Μια εντελώς νέα υπο-μάρκα επιδόσεων. Όσοι από εσάς ετοιμάζεστε να υποτιμήσετε, θυμηθείτε το εξής: Η Hyundai συμμετέχει τα τελευταία πέντε χρόνια στο WRC και τα τελευταία τρία παρέχει σε ιδιώτες αγωνιστικά αυτοκίνητα R5. Του χρόνου μάλιστα θα δίνει σε ιδιώτες και αγωνιστικά αυτοκίνητα για αγώνες σε πίστα.


Αργά αλλά σταθερά λοιπόν, η Hyundai ενισχύει την παρουσία της στο ευρωπαϊκό αγωνιστικό στερέωμα. Και τώρα είναι έτοιμη να παρουσιάσει το πρώτο κανονικό χάτσμπακ επιδόσεων, με το οποίο θα επιδιώξει να εξαργυρώσει κάποια από την αίγλη και την τεχνογνωσία που έχει κερδίσει αυτά τα χρόνια στους αγώνες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ο Mikkelsen κοντά στη Hyundai, θα δοκιμάσει το i20 WRC 2017

Αυτό το νέο, γρήγορο και ενδιαφέρον οδηγικά νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί λοιπόν με την ομπρέλα του κεφαλαίου «N» πίσω από την κανονική ονομασία του μοντέλου. Όπου «Ν» σημαίνει Nürburgring, αλλά και Namyang, ταυτόχρονα. Το πρώτο επειδή στη συγκεκριμένη πίστα έχει την έδρα της ο νέος ευρωπαϊκός κλάδος για την εξέλιξη αυτοκινήτων επιδόσεων της Hyundai. Το δεύτερο από την τοποθεσία που βρίσκονται οι αχανείς εγκαταστάσεις R&D της Hyundai στην Κορέα.

Και επειδή η Namyang έπεφτε λίγο μακριά, η Hyundai κάλεσε το Autocar να οδηγήσει ένα από τα αυτοκίνητα εξέλιξης στο Nürburgring. Το οποίο πρωτότυπο δεν είναι άλλο από το i30Ν , το νέο χάτσμπακ επιδόσεων της Hyundai, το οποίο θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στη χρονιά.



Η υπο-μάρκα N ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2015, λίγους μόλις μήνες ύστερα από την πρόσληψη του πρώην επικεφαλής μηχανικού της BMW M Division, Albert Biermann στον Όμιλο Hyundai-Kia. Σήμερα η «Ομάδα Ν» απασχολεί 120 εργαζόμενους παγκοσμίως σε τομείς όπως το σχέδιο, η μηχανολογική εξέλιξη, οι δοκιμές και η ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Ο επικεφαλής στο κέντρο εξέλιξης της Hyundai στο Nürburgring είναι ο Alexander Eichner, ένας μηχανολόγος τον οποίο προσέλαβε ο Biermann το 2016. Ο Eichner έχει προηγουμένως συνεργαστεί με εταιρείες όπως η McLaren, η Mercedes-AMG και η Porsche, μέσω της νευραλγικής θέσης που κατείχε στην Bosch.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Τo νέο Hyundai i30N ντριφτάρει στα χιόνια με τον Neuville [video]

Προφανώς λοιπόν δεν είναι κανένας αρχάριος. Τους τελευταίους 15 μήνες προσπάθησε να συστήσει μια βασική ομάδα εξέλιξης. «Έχουμε έναν ειδικό στα συστήματα απόσβεσης, έναν ειδικό στο σύστημα διεύθυνσης, έναν εξειδικευμένο στο ESP, ακόμα και έναν εξειδικευμένο μηχανικό για..bump stops» εξηγεί ο Eichner.

Εκμεταλλευόμενη και τις ισχυρές διασυνδέσεις του Biermann, η μάρκα Ν επίσης προσέλαβε επίσης ειδικούς με αποστολή την πλήρη αναπροσαρμογή του πλαισίου του i30 προκειμένου να ανταγωνιστεί στα ίσια τα καλύτερα Ευρωπαϊκά GTI.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως το i30N δεν είναι απλώς ένα οικογενειακό μικρομεσαίο με χαμηλωμένη και πιο σκληρή ανάρτηση. Για παράδειγμα, έχει δύο εντελώς νέους άξονες με πλήρως ανασχεδιασμένη κινηματική στην ανάρτηση, οι οποίοι έχουν ελάχιστα κοινά σημεία με της κανονικής ανάρτησης του i30. Τόσο λίγα που ο Eichmann λέει πως δεν έχει νόημα να συγκρίνουν την απόσταση από το έδαφος μεταξύ των δύο.

Επίσης η αντλία του συστήματος διεύθυνσης του  i30N είναι απευθείας συνδεμένη στην κολόνα του τιμονιού, τα αμορτισέρ είναι ενεργά, ενώ σημαντικά αναβαθμισμένα είναι φρένα και σέρβο και φυσικά υπάρχει εμπρός μπλοκέ διαφορικό.

Η κορυφαία έκδοση με το πακέτο «Performance», όπως αυτή που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, έχει επίσης λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση από την «κανονική» του i30N, αλλά και 19άρες ζάντες με λάστιχα Pirelli P-Zero. Ο πελάτης επίσης θα έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει ειδικά επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, όπως μπάρα στήριξης στην πίσω ανάρτηση.



Το i30N κινείται από το δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο της Hyundai, ο οποίος στην κανονική μορφή του επίσης εξοπλίζει το Genesis Coupé και το SonataH Hyundai δεν είναι έτοιμη να ανακοινώσει επίσημα νούμερα, αλλά λέει πως πρέπει να περιμένουμε κάτι ανάμεσα σε 260 και 280 ίππους, για την πιο ισχυρή έκδοση. Η δύναμη θα κατευθύνεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.

Η θέση οδήγησης είναι μεγάλη, άνετη και με όση στήριξη χρειάζεται για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με το σωστά τοποθετημένο τιμόνι, βρίσκεις εύκολα την ιδανική. Στο ραλαντί ο κινητήρας ακούγεται σε γενικές γραμμές αρκετά σπορ. Η χροιά του μάλιστα αλλάζει χαρακτηριστικά όταν περνάς από τα διάφορα οδηγικά προγράμματα.

Το πιο «θυμωμένο» από όλα είναι το N mode, το οποίο όχι μόνο ενεργοποιεί την εξάτμιση στην πιο «φωνακλάδικη» ρύθμισή της, αλλά επίσης δίνει εντολή στην κεντρική μονάδα διαχείρισης να τροφοδοτεί με περισσότερο άκαφτο καύσιμο προκειμένου η εξάτμιση να σκάει στα γρήγορα ανεβάσματα. Η Hyundai, ελπίζουμε με σκωπτική διάθεση περισσότερο, το ονομάζει tornado mode. Δεν πρόκειται βέβαια για κάποια καινοτομία, αλλά πάντα είναι ευπρόσδεκτη λίγη περισσότερη πωρωτική ακουστική επένδυση, σε έναν κινητήρα ο οποίος κανονικά έχει μια μάλλον επίπεδη χροιά.

Από τα πρώτα μέτρα το τιμόνι κάνει αισθητή την παρουσία του στα δάχτυλά σου με το σωστό βάρος του, τη γραμμικότητά του και τη γεμάτη αίσθηση που τους μεταφέρει. Σου γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι το σύστημα διεύθυνσης έχει εξελιχθεί από ανθρώπους που αντιλαμβάνονται πόση σημασία έχει ένα καλό GTI να δίνει στον οδηγό του άμεση σύνδεση με το εμπρός σύστημα του αυτοκινήτου. Και στον τομέα του συστήματος διεύθυνσης η Hyundai έχει βάλει γκολ από τα αποδυτήρια. Είναι καλύτερο από οποιοδήποτε μοντέλο του Volkswagen Group και όχι πολύ μακριά από την κορυφαία αίσθηση που σου μετέφερε το τιμόνι του τελευταίου Renault Mégane RS.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Προ των πυλών το νέο Renault Mégane RS των 300 ίππων
 
Η δύναμη του αυτοκινήτου μας φάνηκε πολλή. Είναι ανταγωνιστική με τα περισσότερα προσθιοκίνητα GTI, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι μάλλον ήπια στο normal mode, αλλά μεταμορφώνεται σε άμεση και αρκετά κοφτερή, όταν πατήσεις το κουμπί N.

O δίλιτρος κινητήρας είναι πολύ σχολαστικά τοποθετημένος στις βάσεις του, κάτι που αναμφίβολα συμβάλλει στη συνολική αίσθηση στιβαρότητας του εμπρός μέρους. Την ίδια στιγμή είναι ευδιάκριτο ότι ζορίζεται αρκετά μέσα στις βάσεις του, κάθε φορά που πατάς βαθιά το πόδι στο γκάζι. Τέτοιου είδους αντιδράσεις και ιδιοτροπίες δεν θα συναντήσεις ποτέ σε ένα Volkswagen GTI.

Η Hyundai ισχυρίζεται ότι το σημείο αναφοράς στην εξέλιξη του i30N ήταν το Golf GTI Clubsport, το οποίο όπως λέει πως πλησιάζει αρκετά. Εμείς λέμε ότι σε κάποιους τομείς το i30N καταφέρνει να είναι πιο άμεσο και σκληροπυρηνικό απ’ ότι το Clubsport.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf Clubsport


Σε ομαλούς, γρήγορους δρόμους με καλή ορατότητα το i30N συμπεριφέρεται όπως θα ήθελες και θα περίμενες από ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο. Ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα, το επίπεδο της πρόσφυσης είναι υψηλό και η απόκριση στις εντολές του τιμονιού ιδιαιτέρως καλή. Το βάρος και η αίσθηση της κρεμαγέρας είναι εξαιρετικά, επιτρέποντάς σου να στρίβεις με αυτοπεποίθηση, η οποία ενισχύεται από τον πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Η συμπεριφορά δεν είναι τόσο προσαρμόσιμη ή παιχνιδιάρικη, όπως σε άλλα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, αλλά δεν παύει να είναι ικανοποιητική σε αυτό τον τομέα.

Όταν η επιφάνεια της ασφάλτου αρχίζει να γίνεται πιο κυματιστή τότε γίνεται ακόμα πιο οφθαλμοφανής η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στη ρύθμιση της ανάρτησης, ακόμα και με τα αμορτισέρ στη θέση Sport. Ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι εξαιρετικά μελετημένος, επιτρέποντας ένα ποσοστό απόσβεσης για να μην υπάρχουν μετατοπίσεις, χωρίς ωστόσο να αφήνει το αμάξωμα να βουτάει ή να παίρνει κλίση. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι το επίπεδο της πρόσφυσης παραμένει υψηλότατο σε όλες τις περιπτώσεις.



Είναι λοιπόν βέβαιο ότι το νέο Hyundai i30N θα εντυπωσιάσει πάρα πολλούς με την πολύ σωστά μελετημένη ανάρτησή του, αλλά και την εξαιρετική αίσθηση που παρέχουν όλα τα χειριστήριά του. Είναι ακριβώς το αντίθετο απ' ό,τι θα περίμεναν πολλοί δύσπιστοι, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν δει πολλούς wannabe κατασκευαστές GTI να τοποθετούν απλώς έναν ισχυρό κινητήρα, χωρίς όμως τη σωστή μελέτη και εξέλιξη ώστε η δύναμη να συνδυαστεί με την αποτελεσματικότητα και τη διασκέδαση.

Ο Eichner ισχυρίζεται ότι το πλαίσιο του i30N είναι τόσο καλό που σου δίνει την εντύπωση πως μπορεί να διαχειριστεί ακόμα περισσότερη δύναμη. Κι αυτό είναι περισσότερο μια διαπίστωση για το αποτέλεσμα μια πολύ καλά δρομολογημένης εξελικτικής διαδικασίας, παρά η υπόσχεση για ακόμα πιο ισχυρή έκδοση.

Αλλά μη γελιέστε: Η Hyundai παίρνει πολύ στα σοβαρά τις φιλοδοξίες της για αυτοκίνητα επιδόσεων. Υπό αυτή την έννοια είναι έτοιμη να παραδώσει στο κοινό μια εξαιρετική εναλλακτική πρόταση για ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, το οποίο κοιτάζει στα μάτια όλα τα έως τώρα καθιερωμένα GTI.

Θα χρειαστεί βέβαια ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να μπορέσει η Hyundai να χτίσει τη φήμη εκείνη που θα πείσει τους υποψήφιους αγοραστές να το προτιμήσουν αντί ενός GTI της Volkswagen ή της Peugeot, αντί ενός SEAT Cupra ή ενός Renault RS ή ενός Ford ST φυσικά. Αυτό που μένει όμως είναι πως η σκληρή και συστηματική δουλειά που έχει γίνει σε αυτή την περίπτωση, έχει αποδώσει καρπούς.


Τι λέει το Autocar
Το νέο Hyundai i30N είναι ένα προϊόν πολύ σοβαρής εξελικτικής διαδικασίας. Είναι δυνατό, αποτελεσματικό με πολλή αίσθηση, ένα πραγματικά οδηγοκεντρικό GTI, που θα προβληματίσει σφόδρα τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Τιμή από €30.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 280 PS (εκτιμώμενη), κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, μπλοκέ διαφορικό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h κάτω από 6,5"
Τελική ταχύτητα 250 km/h (εκτιμώμενη)
Μέση κατανάλωση Δεν ανακοινώθηκε
Εκπομπές CO2 Δεν ανακοινώθηκε
Διαστάσεις Δεν ανακοινώθηκε
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος Δεν ανακοινώθηκε
Τιμές κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube