Το 1995, η Opel έδειξε πόσο πετυχημένη μπορεί να είναι η μετατροπή ενός επαγγελματικού βαν σε ευρύχωρο επιβατικό, με την παρουσίαση του Combo Tour. Η παράδοση, που ξεκίνησε τότε, συνεχίζεται σήμερα με το νέο Combo Life.
Η διαφορά είναι ότι το σημερινό Combo έχει σχεδιαστεί εξαρχής με γνώμονα να ικανοποιήσει και τον επαγγελματία, αλλά και τον ιδιώτη, οικογενειάρχη αγοραστή που θα επιλέξει το επιβατικό Combo Life. Πρόκειται για ένα μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και συγγενεύει με τα Citroen Berlingo και Peugeot Rifter. Στη βασική εκδοχή του έχει μήκος 4,40 m και αρκετά μεγάλο μεταξόνιο, που φτάνει τα 2,79 m. Υπάρχει όμως και η μακριά έκδοση Combo Life XL, με 19 πόντους ακόμη μεταξύ των τροχών και μήκος 4,75 m, ενώ το πλάτος είναι και στις δύο περιπτώσεις 1,85 m.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό είναι σχεδιασμένο οδηγοκεντρικά, με την οθόνη του infotainment στραμμένη σαφώς προς τον οδηγό. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις έχει διαγώνιο 8", είναι έγχρωμη και απόλυτα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της εποχής, προσφέροντας μεταξύ άλλων συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Η ψηλή κεντρική κονσόλα αγκαλιάζει το λεβιέ ταχυτήτων και τον φέρνει σε ιδανική θέση, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια βολική θέση οδήγησης, αν και αναμενόμενα όρθια. Τα υλικά είναι σκληρά, με προσεγμένο φινίρισμα έτσι ώστε να μη δείχνουν φτηνά, αλλά η συναρμογή σε κάποια σημεία θα μπορούσε να είναι καλύτερη.
Οι χώροι δεν θα ήταν δυνατό να αφήνουν περιθώριο για παράπονα. Το ύψος της οροφής αυξάνει την αίσθηση της ευρυχωρίας, ενώ ειδική μνεία αξίζει να γίνει για το εσωτερικό πλάτος, που είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι σε πολυμορφικά αντίστοιχων εξωτερικών διαστάσεων. Το πίσω κάθισμα μπορεί να αποτελείται από τρεις ξεχωριστές, συρόμενες και αναδιπλούμενες θέσεις – με τις δύο εξωτερικές να διαθέτουν υποδοχές Isofix. Η πρόσβαση είναι πανεύκολη, χάρη στις συρόμενες πόρτες. Πολύ πρακτικές είναι οι… 28 θέσεις της καμπίνας για μικροαντικείμενα, με δύο ντουλαπάκια εμπρός από το συνοδηγό –ο αερόσακος βρίσκεται στην οροφή– κι έναν τεράστιο χώρο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Ο χώρος αποσκευών είναι πραγματικά η χαρά του εκδρομέα. Εκτός από τον όγκο των 597 lt στο Combo Life και των… 850 lt στο Life XL, ξεχωρίζει για το απόλυτα τετράγωνο σχήμα και το πολύ χαμηλό κατώφλι του. Κι αν ο χώρος πίσω από το αυτοκίνητο δεν επαρκεί για το άνοιγμα της μεγάλης 5ης πόρτας, υπάρχει η δυνατότητα ανοίγματος μόνο του πίσω παρμπρίζ. Και οι δύο εκδόσεις του Combo Life διατίθενται προαιρετικά με 7θέσια διάταξη, με τον χώρο στην τρίτη σειρά καθισμάτων να επαρκεί για ενήλικους. Τέλος, με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα με μήκος που ξεπερνά τα τρία μέτρα.
Κάτω από το καπό του Opel Combo βρίσκονται οι πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις του ομίλου PSA. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον 3κύλινδρο 1.200άρη βενζίνης στην έκδοση των 110 PS, με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, και το νέο 1.500άρη ντίζελ σε τρεις εκδόσεις, με 76, 102 ή 130 PS. Οι δύο πρώτες συνδυάζονται με 5άρι, ενώ η δυνατότερη με 6άρι χειροκίνητο ή με το καινούργιο αυτόματο 8άρι.
Στη σύντομη επαφή μας με το νέο μοντέλο, στην παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε έξω από το εργοστάσιο της Opel στο Russelsheim, οδηγήσαμε τις δύο ισχυρότερες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Η κορυφαία των 130 PS αποδίδει χορταστική ροπή, 30,6 kgm από τις 1.750 rpm, οπότε χαρίζει ζωηρές επιδόσεις ακόμα κι αν δεν καταφεύγεις συχνά στο ακριβές 6άρι κιβώτιο. Η πυκνή κλιμάκωση του νέου αυτόματου σίγουρα θα του ταιριάζει ακόμα περισσότερο, όμως δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε. Πάντως και ο μεσαίος ντίζελ, με 102 PS και 25,5 kgm, δεν δυσκολεύεται να κινήσει το Combo, τουλάχιστον όταν δεν κουβαλάει πλήρες φορτίο.
Η ποιότητα κύλισης είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και το επίπεδο άνεσης καλό, εντός και εκτός πόλης. Αναμενόμενα, για το χαρακτήρα του Combo, η αργή απόκριση του εμπρός μέρους και η έντονη κλίση του πλαισίου όταν πιέζεται δεν εμπνέουν για δυναμική οδήγηση. Ο θόρυβος κύλισης είναι περιορισμένος, όπως άλλωστε και ο ήχος του κινητήρα, όσο λειτουργεί σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σε ταχύτητα άνω των 130 km/h, πιο αισθητός ηχητικά γίνεται ο αέρας, λόγω της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας, χωρίς όμως να μπορεί να χαλάσει τη συνολικά καλή εικόνα ενός άνετου και ταξιδιάρικου οικογενειακού.
Το νέο Combo Life αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη Σεπτεμβρίου, με την τιμή του να μην έχει καθοριστεί ακόμη. Είναι δεδομένο όμως ότι θα είναι αισθητά χαμηλότερη από την αντίστοιχη έκδοση του Grandland X, προσφέροντας μια καλή λύση σε όποιον χρειάζεται το μέγιστο χώρο με το ελάχιστο αντίτιμο. Άλλωστε δεν υστερεί σε εξοπλισμό ασφάλειας, αφού ακόμα και η βασική έκδοση θα έχει στάνταρ συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, ειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας κ.ά.
Επαγγελματικές λύσεις
Παράλληλα με το Combo Life, θα λανσαριστεί και η επαγγελματική έκδοση Combo Cargo. Σε συμβατική (4,40 m) και XL έκδοση (4,75 m), με χώρο φόρτωσης έως 4,4 m3 και διαστάσεις κατάλληλες για δύο ευρωπαλέτες ή για αντικείμενα μήκους έως 3,44 m. Η γκάμα κινητήρων είναι ακριβώς ίδια με του επιβατικού, ενώ θα υπάρχει και έκδοση με 30 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και σύστημα IntelliGrip. Μια ενδιαφέρουσα καινοτομία του είναι ο δείκτης υπερφόρτωσης: Μια λευκή λυχνία ανάβει στο καντράν όταν η φόρτωση φτάνει το 80% του ωφέλιμου φορτίου και μια πορτοκαλί όταν αυτό ξεπεραστεί.
Τι λέει το DRIVE
Μια τίμια λύση για εκείνον που θέτει ως απόλυτη προτεραιότητα την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την άνεση.
Τιμή €21.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 102 PS/3.500 rpm, 25,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,7”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2-4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2110-118 g/km
Διαστάσεις 4.403 x 1.848 x 1.841 mm
Χώρος αποσκευών 597 lt
Βάρος 1.337 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή