Αναμονή τέλος! Ύστερα από αρκετές δημοσιεύσεις και χάζεμα των φωτογραφιών του στην οθόνη, το Volvo EX30 παρουσιάστηκε επίσημα στη χώρα μας.
Με την ελληνική αντιπροσωπεία να μας δίνει την ευκαιρία για μια πρώτη -σύντομη- επαφή μαζί του, μέχρι να φθάσει η ώρα για την πλήρη δοκιμή του. Η οποία δεν θα αργήσει!
O εσωτερικός φορτιστής του Volvo EX30 επιτρέπει φόρτιση με ισχύ μέχρι 22 kW, κορυφαία δυνατότητα στην κατηγορία, με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί μόλις τέσσερις ώρες
Το ολοκαίνουργιο SUV είναι το τέταρτο ηλεκτρικό μοντέλο που προσθέτει η σουηδική φίρμα στην γκάμα της και αναμφίβολα αυτό που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, μιας και πρόκειται για το μικρότερο, το πιο προσιτό, το ταχύτερο αλλά και το πιο προηγμένο τεχνολογικά SUV που έχει παρουσιάσει στην ιστορία της.
Από τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αυτό που προκαλεί εντύπωση και στο οποίο κάνει ιδιαίτερη μνεία η Volvo είναι το «προσιτό». Με τους Σουηδούς να σημειώνουν ότι η τιμή πώλησης του EX30 είναι αντίστοιχη με ένα SUV ίδιου μεγέθους, όχι ηλεκτρικό όμως αλλά με κινητήρα εσωτερικής καύσης!
Και πράγματι, με τιμή εκκίνησης τα €37.572, που με τα €8.000 της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» πέφτει κάτω από το ψυχολογικό όριο των €30.000, o ισχυρισμός τους δεν απέχει πολύ από την ελληνική πραγματικότητα όσον αφορά την τιμή των premium B-SUV, έτσι όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Ούτε βέβαια το εύστοχο σχόλιο περί εκδημοκρατισμού της τιμής των EV.
Ωδή στο μίνιμαλ
Αφήνοντας τα οικονομικό σκέλος στην άκρη, το EX30 είναι το μικρότερο SUV στην γκάμα της Volvo με μήκος 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο 2,65 m. Η Volvo υποστηρίζει ότι το πλαίσιο του EX30 έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις κόμπακτ διαστάσεις του αυτοκινήτου, προσφέροντας πλούσιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Αλλά κυρίως, χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή του, για βέλτιστη οδική συμπεριφορά.
Σε επίπεδο εμφάνισης, το μικρό ηλεκτρικό SUV ακολουθεί το νέο σχεδιαστικό στιλ της φίρμας, όπως αυτό εκφράστηκε στο μεγαλύτερο EX90. Και αντικειμενικά πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον στο μάτι αυτοκίνητο, με ισορροπημένες αναλογίες και το πρεστίζ που περιμένεις από ένα μοντέλο της Volvo.
Στο εσωτερικό, το Volvo EX30 πάει ένα βήμα παραπέρα τη μινιμαλιστική σχεδίαση που μας έχει συνηθίσει η Volvo στα μοντέλα της, κοντά στα μονοπάτια της Tesla. Δεν υπάρχει πίνακας οργάνων. Ο οδηγός έχει εμπρός του μόνο το ελαφρά «τετραγωνισμένο» τιμόνι και όλες οι ενδείξεις και οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από την οθόνη αφής του infotainment που έχει κάθετο προσανατολισμό και διαγώνιο 12,3".
Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μια ηχόμπαρα που φέρει την υπογραφή της Harman Kardon και καταργεί τα παραδοσιακά ηχεία στις εμπρός και πίσω πόρτες. Ποιοτικά; Από τις περίτεχνες χειρολαβές στο εσωτερικό των θυρών, μέχρι τα πλαστικά χαμηλά στην καμπίνα, η συναρμογή είναι αψεγάδιαστη και τα υλικά υψηλού επιπέδου και στο «πράσινο» πνεύμα της εποχής, καθώς για την κατασκευή τους έχει γίνει εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών.
Όσον αφορά το σύστημα πολυμέσων, η Volvo συνεργάστηκε στενά με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Google και η Qualcomm για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία στο χρήστη. Καθώς και με την ECARX προκειμένου τα δεδομένα στους τομείς της ενημέρωσης, της συνδεσιμότητας και της ψυχαγωγίας να είναι τα πιο προηγμένα στην αγορά. Αν και δεν είχαμε αρκετή ώρα στη διάθεσή σας, το πρώτο δείγμα είναι θετικό και ανυπομονούμε να εξερευνήσουμε τις λειτουργίες του διεξοδικά.
Περιττό να αναφέρουμε ότι το Volvo EX30 εξοπλίζεται με όλα τα προηγμένα συστήματα ADAS της Volvo, περιλαμβανομένου ενός νέου που θυμίζει Tesla στην απεικόνιση στην οθόνη και ειδοποιεί τους επιβάτες για ποδήλατα, πεζούς ή οχήματα που πλησιάζουν όταν κινείσαι ή σε περίπτωση που θελήσει κάποιος από τους επιβάτες να ανοίξει πόρτα του αυτοκινήτου.
Σε τρεις συνδυασμούς
Περνώντας στα συστήματα κίνησης, οι επιλογές είναι τρεις. Δύο με έναν ηλεκτροκινητήρα που η Volvo ονομάζει «Single Motor» και μια με δυο ηλεκτροκινητήρες, την «Twin Motor Performance».
Για την κίνηση της βασικής Single Motor φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στον πίσω άξονα που αποδίδει 272 PS και 343 Nm. Αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 49 kWh που του προσφέρει αυτονομία 344 km. Η ίδια έκδοση είναι διαθέσιμη και με μπαταρία 64 kWh (Single Motor Extended Range), τεχνολογίας NMC, που σύμφωνα με το πρότυπο WLTP του επιτρέπει να διανύσει απόσταση 462 με 476 km.
Το Volvo EX30 με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ διαθέτει φυσικά χαρακτηριστικά τετρακίνησης, με το σύστημα πρόωσής του να αποδίδει συνδυαστικά 428 PS και 543 Nm. Εφοδιάζεται με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία 445 με 450 km. Για να επαληθευτεί βέβαια αυτό το νούμερο θα πρέπει να είσαι φειδωλός με το γκάζι και το εκρηκτικό ταπεραμέντο της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία είναι η ταχύτερη στην ιστορία της Volvo, επιταχύνοντας από στάση στα πρώτα 100 km/h σε μόλις 3,6’’!
Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με την μπαταρία NMC αναπληρώνουν την ενέργεια τους από το 10% έως το 80% της χωρητικότητας τους σε φορτιστή DC ισχύος 175 kW σε κάτι παραπάνω από 26’. Η μικρότερη μπαταρία τεχνολογίας LFP, δέχεται ισχύ μέχρι 150 kW και χρειάζεται επίσης γύρω στα 26’ για να ολοκληρώσει την ίδια φόρτιση. Σημαντικό να αναφέρουμε ότι σε απλό Wallbox, o εσωτερικός φορτιστής επιτρέπει φόρτιση μέχρι 22 kW, με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί μόλις τέσσερις ώρες.
Ηλεκτροσόκ
Ο κλήρος στην επίσημη παρουσίαση, έφερε στα χέρια μας την ισχυρότερη έκδοση του Volvo EX30 που σε κάθε δυνατό βύθισμα του δεξιού πεντάλ σε κολλά κυριολεκτικά στο κάθισμα. Σε πρώτη ανάγνωση, τολμούμε να πούμε ότι οι επιδόσεις είναι περισσότερο εκρηκτικές απ’ όσο ίσως χρειάζεσαι σε ένα B-SUV που ρέπει περισσότερο στον premium και λιγότερο στον σπορ χαρακτήρα. Και που προς αυτή την κατεύθυνση είναι ρυθμισμένη τόσο η ανάρτηση του -με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω- όσο και το σύστημα διεύθυνσης που ακόμα και στην σπορ επιλογή έχει αρκετά τεχνική αίσθηση.
Στον χαλαρό ρυθμό που επιβάλλουν τα όρια της Αθηναϊκής Ριβιέρας πάντως, το σουηδικό SUV είναι πολύ ευχάριστο στον δρόμο, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται ιδανικά το βάρος των 1.943 kg της έκδοσης Twin Motor Performance και τις όποιες κακοτεχνίες της ασφάλτου. Με την ποιότητα κύλισης από την πλευρά της να είναι… premium στην καλή άσφαλτο και μόνο στην τραχιά να φθάνει στην καμπίνα θόρυβος από την κύλιση των τροχών.
Ως πρώτο συμπέρασμα, το Volvo EX30 είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο συνολικά και όχι μόνο ως ηλεκτρικό. Η αρχική τιμή των €37.572 χωρίς την επιδότηση (από €49.352 η Twin Motor Performance), φέρνει νέα δεδομένα στην αγορά και βάζει τη Volvo σε πλεονεκτική θέση σε αρκετούς τομείς.
Ενώ απαρατήρητο δεν περνά και το γεγονός πως πρόκειται για ένα από τα πλέον βιώσιμα ηλεκτρικά της παγκόσμιας αγοράς, με μεγάλο ποσοστό χρήσης ανακυκλωμένων μετάλλων και πλαστικών για την κατασκευή του. Με τη σουηδική φίρμα να το χαρακτηρίζει ως το πιο «οικολογικό» μοντέλο που έχει βγει από τις γραμμές παραγωγής της. Αλλά όλα αυτά είναι πράγματα που θα αναλύσουμε πιο διεξοδικά, αφού ζήσουμε μερικές μέρες με το EX30. Μείνετε συντονισμένοι…
Volvo EX30 Twin Motor Performance | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η πολύ καλή τιμή του EX30 συνδυάζεται με τη γνωστή ποιότητα και την premium αύρα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα του Σουηδού κατασκευαστή. Ολοκληρωμένο και ικανό να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των B-SUV συνολικά και όχι μόνο στο τμήμα των EV. | ||
Τιμή | Από €37.572 η Single Motor, από €49.352 η Twin Motor Performance | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, δυο ασύγχρονοι κινητήρες, εμπρός ηλεκτροκινητήρας 115 kW και 200 Nm, πίσω ηλεκτροκινητήρας 200 kW και 343 Nm, μπαταρία 64 kWh, ηλεκτρική τετρακίνηση, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης | ||
Απόδοση | 428 PS, 543 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.233 x 1.837 x 1.549 mm | ||
Πορτμπαγκάζ | 318 lt | ||
Βάρος | 1.943 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 3,6" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Κατανάλωση | 17,5 kWh/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 0 g/km | ||
Αυτονομία | 450 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC, 10-80% | 26' | ||
AC, 0%-100% | 4 ώρες | ||
Τιμές κατασκευαστή | |||
Φωτογραφίες X. & Γ. Καραγιωργάκης, Δημήτρης Μανώλαρος, Volvo |