Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Περισσότερη δύναμη και μικρότερη κατανάλωση για το υβριδικό σουπερμίνι της Toyota.

Μετά την πρώτη επαφή με την έκπληξη της χρονιάς που ονομάζεται GR Yaris, σειρά έχει τώρα ένα πρωτότυπο της υβριδικής έκδοσης από την τέταρτη γενιά του Toyota Yaris, πολύ κοντά στην έκδοση παραγωγής. Θα είναι εξάλλου αυτή που θα κερδίζει και τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις.

Με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανεβαίνουν καθυστερημένα στο τρένο του εξηλεκτρισμού, η Toyota πρέπει να αισθάνεται πολύ μεγάλη αυτοπεποίθηση, καθώς έχει κορυφαία υβριδική τεχνογνωσία συνολικά, ενώ προσφέρει υβριδικές εκδόσεις του Yaris από το 2012.

Νέα εποχή
Η νέα γενιά του μοντέλου δεν είναι κάποιο εκτενές facelift της προηγούμενης, αλλά ένα ολοκαίνουριο μοντέλο σχεδιασμένο από λευκό χαρτί. Βασίζεται στην νέα πλατφόρμα GA-B που αποτελεί την μικρότερη έκδοση της TNGA (Toyota New Global Architecture) και δίνει 37% παραπάνω στρεπτική ακαμψία.

Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά πέντε πόντους, όπως και το μεταξόνιο, όμως το συνολικό μήκος έχει μειωθεί κατά μισό εκατοστό. Το ύψος είναι μειωμένο κατά 40 mm, ενώ αντίστοιχα κατά 2,1 cm έχει χαμηλώσει η θέση οδήγησης και 1,2 cm το κέντρο βάρους.

Με όλες αυτές τις αλλαγές να συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, το Yaris χρειαζόταν κι ένα νέο, ισχυρότερο υβριδικό σύστημα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι πιο ελαφριά από την προηγούμενη μα με μεγαλύτερη χωρητικότητα οπότε αποδίδει 16% περισσότερη ισχύ και δίνει 20% μείωση στις εκπομπές CO2.

Toyota Yaris Hybrid

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 116 PS, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 10,5”, δηλαδή περίπου 2” λιγότερο από το σημερινό Yaris. Περισσότερη δύναμη σημαίνει πως ο κινητήρας δεν χρειάζεται να δουλεύει στα κόκκινα, με αποτέλεσμα σημαντικά χαμηλότερο επίπεδο θορύβου κατά την επιτάχυνση.

Κατά βάση το νέο Yaris είναι πολύ ήσυχο και ο θόρυβος από τον κινητήρα είναι πιο διακριτικός σε σύγκριση με πολλούς ανταγωνιστές του. Μπορεί κάποιες φορές να παρατηρήσεις τις στροφές να ανεβαίνουν και να παραμένουν ψηλά -τυπικό χαρακτηριστικό του αυτόματου κιβωτίου CVT- όμως το μοτέρ δεν ακούγεται να πιέζεται όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Χάρη στην αναβαθμισμένη διαχείριση του υβριδικού συστήματος, στο αστικό πεδίο ειδικά ο θερμικός κινητήρας παραμένει σβηστός για σεβαστό χρονικό διάστημα. Η Toyota ισχυρίζεται πως το νέο υβριδικό Yaris μπορεί να λειτουργεί ως ηλεκτρικό για το 80% της χρήσης του, κάτι που ακούγεται ρεαλιστικό.

Η αλλαγή μεταξύ ηλεκτροκινητήρων και θερμικού μοτέρ είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητη -μόνο ελάχιστος θόρυβος από τον θερμικό κινητήρα και μια ελαφριά δόνηση στην κολόνα του τιμονιού δείχνουν πως το Yaris καταναλώνει και βενζίνη για να κινηθεί. Και μάλιστα με μέτρο, καθώς κατά τη δίωρη διάρκεια της δοκιμής που περιλάμβανε οδήγηση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και πιο απαιτητικούς δρόμους της περιφέρειας, ο υπολογιστής ταξιδιού έγραψε μέση τιμή 4,6 lt/100 km.

Toyota Yaris Hybrid

Εκτός από πολύ οικονομικό, το νέο Yaris δείχνει και πιο πρόθυμο να οδηγηθεί σβέλτα σε δρόμο με στροφές. Το τιμόνι μπορεί να μην στέλνει στον οδηγό ιδιαίτερα πλούσια πληροφόρηση, όμως έχει φυσική αίσθηση, σωστό βάρος και είναι άμεσο, διευκολύνοντας τον οδηγό να τοποθετήσει το αυτοκίνητο εκεί που θέλει. Παράλληλα η κλίση στις στροφές δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητή, ενώ η πρόσφυση είναι καλή και το κράτημα εμπνέει σιγουριά.

Σαφώς ένα Ford Fiesta είναι πιο απολαυστικό σε πάτημα, όμως με το νέο Yaris επιτέλους χαίρεσαι τις στροφές. Το μόνο μειονέκτημα είναι οι τροχοί 17” του μοντέλου που οδηγήσαμε -οι μεγαλύτεροι διαθέσιμοι για τη συγκεκριμένη έκδοση- και οι οποίοι επιβαρύνουν την κύλιση. Η τελευταία είναι πολύ ποιοτική σε δρόμους με καλή άσφαλτο, όμως οι μεγαλύτερες λακκούβες και κακοτεχνίες περνούν στην καμπίνα.

Ελπίζουμε η άνεση να βελτιωθεί στις εκδόσεις με ζάντες μικρότερης διαμέτρου και λάστιχα πιο ψηλού προφίλ, όμως πρέπει πρώτα από όλα να σημειώσουμε πως αυτό δεν είναι το τελικό προϊόν. Γι’ αυτό εξάλλου και δεν έχει νόημα να σταθούμε σε ορισμένα πλαστικά της καμπίνας που δεν ήταν σε επίπεδο παραγωγής.

Ακόμα κι έτσι, τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, οι μεγάλες υφασμάτινες επενδύσεις στις πόρτες και η αίσθηση που είχαν οι διακόπτες και τα κουμπιά μας εντυπωσίασαν. Από την άλλη, το infotainment με τα ξεπερασμένα γραφικά και την αργή απόκριση δεν ήταν τόσο ευχάριστο στη χρήση, ειδικά όσον αφορά το navigation.

Toyota Yaris Hybrid

Όσον αφορά τους χώρους, εκείνος για τις αποσκευές με 286 lt δεν διακρίνεται για τα σημερινά δεδομένα της κατηγορίας, παρόλο που στις περισσότερες εκδόσεις θα έχει πρακτικό, διπλό πάτωμα. Στην καμπίνα, τα πράγματα είναι καλύτερα, με επαρκή χώρο για επιβάτες με ύψος άνω του 1,85 πίσω από έναν οδηγό αντίστοιχου αναστήματος.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Yaris έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, βελτιώνοντας την ήδη χαμηλή κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα έγινε σημαντικά καλύτερο οδηγικά. Μπορεί να μην έχει τη σπίθα του Fiesta στις στροφές, αλλά έχει βελτιώσει πολύ το κράτημά του, ενώ ο κινητήρας είναι λιγότερο ενοχλητικός.

Το πόσο ανταγωνιστικό θα είναι, έχει να κάνει με την τελική τιμή και τον εξοπλισμό, αλλά και πόσο σθεναρά η Toyota θα εφαρμόσει τις τελευταίες διορθώσεις μέχρι την τελική έκδοση παραγωγής. Παρότι είναι ακόμα νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα, περιμένουμε πως το Yaris θα ανέβει στην κορυφή των σουπερμίνι.

Τι λέει το Autocar
Το πρωτότυπο του νέου υβριδικού Yaris μας προϊδεάζει για ένα σουπερμίνι που είναι καλύτερο από ποτέ όχι μόνο σε οικονομία αλλά και σε δυναμική συμπεριφορά.
Τιμή Από €16.800 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.490 cc, i3, 12v, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, δύο ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστική ισχύς 116 PS, ροπή θερμικού μοτέρ 120 Nm, αυτόματο κιβώτιο CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση δ.α.
Εκπομπές CO2 64 g/km NEDC - 86 g/km WLTP
Διαστάσεις 3.940 x 1.745 x 1.470 mm
Χώρος αποσκευών 286 lt
Βάρος δ.α.
Μετρήσεις κατασκευαστή, Φωτογραφίες Toyota

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube