Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid

To Τoyota Prius έγινε πιο όμορφο και αποδοτικό από ποτέ, βάζοντας για πρώτη φορά στη συνάρτησή του τη λέξη «συναίσθημα».

Έχοντας στην πλάτη του 25 χρόνια πορείας και περισσότερες από πέντε εκατομμύρια πωλήσεις, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη βαρύτητα του Toyota Prius στην γκάμα της εταιρείας. Πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς ότι το Toyota Prius κουβαλάει τον τίτλο του πρώτου εξηλεκτρισμένου μοντέλου μαζικής παραγωγής που έδειξε το δρόμο του εξηλεκτρισμού όχι μόνο για την Τoyota αλλά και για ολόκληρη την αγορά. 

Εξάλλου, χάρη στην υβριδική επανάσταση που ξεκίνησε το μοντέλο, η ιαπωνική φίρμα έχει πουλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 23 εκατομμύρια εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα.

Το Toyota Prius μέχρι σήμερα λατρεύτηκε και διένυσε εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα από εκείνους που αναζητούσαν ένα μοντέλο με ασύγκριτη οικονομία, άνεση και ευκολία στη χρήση. Για την πέμπτη του γενιά όμως, η Toyota αποφάσισε να τολμήσει, δημιουργώντας ένα πακέτο που συνδυάζει όλες τις παραπάνω περγαμηνές και προσθέτει για πρώτη φορά στη συνάρτηση τη λέξη  «συναίσθημα».

Ύστερα από την πρώτη επαφή που είχε μαζί του ο Αργύρης στην Ελλάδα, οδηγώντας ένα αυτοκίνητο προπαραγωγής, ταξιδέψαμε μέχρι το Αμβούργο για να δοκιμάσουμε την τελική εκδοχή. Ομολογουμένως, μετά από όσα είχαν φτάσει στα αυτιά μας, οι απαιτήσεις ήταν πολύ υψηλές.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Ας το πάρουμε όμως από την αρχή, ξεκαθαρίζοντας μια και καλή ότι το νέο Prius είναι πραγματικά εντυπωσιακό, από όποια γωνία και αν το δεις. Ναι το Prius! Ποιος θα το περίμενε ότι θα έφτανε η στιγμή που ο αποδιοπομπαίος τράγος των απανταχού βενζινοκέφαλων θα εξελισσόταν σε ένα μοντέλο με θελκτική σιλουέτα, μοναδικές λεπτομέρειες και αναλογίες σπορ οικογενειακού. 

Το νέο Prius βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-C 2.0 της Toyota η οποία κάνει ντεμπούτο εδώ. Μαζί τους κάνει ντεμπούτο και η τρίτη γενιά του Plug-in υβριδικού συστήματος της μάρκας. 

Σε επίπεδο διαστάσεων, το μήκος έχει μειωθεί κατά 45 mm στα 4.599 mm, είναι πλατύτερο κατά 22 mm στα 1.782 mm και το ύψος είναι 1.420 mm (-50 mm). Την ίδια στιγμή, το μεταξόνιο έφτασε τα 2.750 mm (+50). Παρά τις σπορ αναλογίες, ο χώρος για γόνατα πίσω είναι άπλετος ενώ ο αέρας για το κεφάλι περισσότερο από ικανοποιητικός, δεδομένης της οροφής με τις κουπέ ανησυχίες και της μπαταρίας που πλέον βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Όσο για τον χώρο αποσκευών, χωράει πλέον 284 lt, τιμή μικρή για μοντέλο αυτού του μεγέθους. Στην πράξη πάντως, δείχνει σημαντικά μεγαλύτερος. 

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Το ταμπλό κινείται στη φιλοσοφία του αμιγώς ηλεκτρικού bZ4X. Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη του infotainment διαγωνίου 12,3” που λειτουργεί με το πιο πρόσφατο λογισμικό της Toyota και μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 7”. 

H καμπίνα χρησιμοποιεί υλικά υψηλής ποιότητας, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν σχεδόν όπου και αν αγγίξεις, ενώ όπως και στις προηγούμενες γενιές η εργονομία είναι αψεγάδιαστη. 

Ο οδηγός με το συνοδηγό θα βολευτούν αμέσως στα καθίσματα, ωστόσο ανάλογα το σωματότυπο η μικρής διαμέτρου στεφάνη του τιμονιού ενδέχεται να κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων.

Έχοντας όλες τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ένα Prius, το ερώτημα που γεννιέται φυσικά είναι εάν η τολμηρή εμφάνιση μεταφράζεται επάξια και στο κομμάτι της οδήγησης.

Η νέα πλατφόρμα GA-C 2.0 είναι πιο ελαφριά κατά 24 kg, έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους προσφέροντας παράλληλα υψηλότερη ακαμψία. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας δίλίτρος ατμοσφαιρικός με 152 ίππους και θερμοδυναμική απόδοση 41% που συνεργάζεται με ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 13,6 kWh, 50% μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα από πριν με 30% λιγότερες κυψέλες, ζυγίζοντας 130 kg. 

Το πακέτο έχει μικρότερες διαστάσεις και η Toyota υπόσχεται ότι είναι πιο αποδοτικό ποτέ, με 223 συνδυαστικούς ίππους και ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 86 km.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Η ιαπωνική εταιρεία ισχυρίζεται υπερήφανα ότι το νέο Prius έχει διττή προσωπικότητα, συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά ενός EV με τις αρετές ενός υβριδικού συστήματος. Στην πράξη, με την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία που αναδεικνύει την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και το χαμηλό επίπεδο αεροδυναμικού θορύβου, στην καμπίνα επικρατεί σιγή. Στην πόλη, το ηλεκτρικό μοτέρ διαθέτει τη σπιρτάδα ενός καθαρόαιμου EV και επιταχύνει πειστικά μέχρι και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Η αλήθεια είναι ότι σπάνια θα αναζητήσεις την περισσότερη ισχύ που προσφέρει το θερμικό μοτέρ.

Αφού διανύσαμε κάτι παραπάνω από 10 km μέσα στην πόλη του Αμβούργου, είδαμε τη μέση κατανάλωση στις 14,6 kWh/100 km, δίνοντας κάθε λόγο να πιστεύουμε τα 72 km αυτονομίας με τις 19άρες ζάντες.

Σε υβριδική λειτουργία η εναλλαγή μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ είναι ραφιναρισμένη, ενώ μπορείς να κινηθείς σβέλτα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Όσο για το επίμαχο βουητό που προκύπτει από το κιβώτιο eCVT, θα διεισδύσει στην καμπίνα μόνο με το πόδι κολλημένο στο πάτωμα. Με τα δύο μοτέρ να δουλεύουν μαζί, σύμφωνα με το εργοστάσιο η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,8”. 

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Nα σημειώσουμε εδώ ότι ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα  στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας, το υβριδικό, το Auto EV/HV στο οποίο το αυτοκίνητο διαλέγει αυτόματα μεταξύ ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας, καθώς και το Battery Charging που φορτίζει την μπαταρία μέσω του θερμικού μοτέρ.

Πέρα όμως από το αποδοτικό και ραφιναρισμένο plug-in σύστημα, τα χαρίσματα του νέου Prius δεν σταματούν εδώ. Τα γόνατα MacPherson εμπρός και τα πίσω διπλά ψαλίδια είναι άψογα ρυθμισμένα και απορροφούν υποδειγματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ ταυτόχρονα ελέγχουν τέλεια τα περίπου 1.600 kg. Το τιμόνι δεν σε βομβαρδίζει με πληροφορία αλλά είναι άμεσο και ακριβές και η αίσθηση του πεντάλ φρένου μοιάζει με εκείνη ενός καλορυθμισμένου συμβατικού. Συνολικά, παίρνεις την αίσθηση ενός καλοστημένου στιβαρού πλαισίου που δε θα δυσανασχετήσει ακόμη και εάν ο ρυθμός ανέβει. 

Εν κατακλείδι, η Toyota έχει κάθε λόγο να είναι υπερήφανη για το νέο Prius καθώς κατάφερε να δημιουργήσει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα plug-in υβριδικά της αγοράς που συνδυάζει αποδοτικότητα, μοναδική εμφάνιση και οδηγικές αρετές. 

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Η τιμή εκκίνησης του νέου Prius στην Ελλάδα είναι οι €47.670 και είναι διαθέσιμο στα επίπεδα εξοπλισμού Style, Lounge και Lounge Plus. Το βασικό περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα καλούδια όπως φωτισμό ambient, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί και ζάντες 17". Βέβαια, για το ηλιακό σύστημα φόρτισης στην οροφή που προσθέτει έως και 8,7 km ηλεκτρικής αυτονομίας την ημέρα θα πρέπει να αναβαθμίσετε στην κορυφαία Lounge Plus που ξεκινά από τις €54.850.

Toyota Prius Plug-in Hybrid
Τι λέει το DRIVEΌχι απλά έχει μοναδική εμφάνιση, αλλά το νέο Toyota Prius έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα plug-in υβριδικά της αγοράς.
ΤιμήΑπό €47.670
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.987 cc, i4, 16v, 2 EEK, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, 152 PS/6.000 rpm, 190 Νm/4.400-5.200 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη , 163 PS, 208 Nm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο με πλανητικά γρανάζια (e-CVT)
Συνδυαστική απόδοση223 PS
Διαστάσεις4.599 x 1.782 x 1.420 mm
Χώρος αποσκευών284 lt
Βάρος1.605 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h6,8" 
Τελική ταχύτητα177 km/h
Μέση κατανάλωση0,5-0,7 lt/100 km
Εκπομπές CO211-16 g/km
Ηλεκτρική αυτονομία72-86 km
Φόρτιση 
AC, 0-100% της μπαταρίαςέως 3,3 kW, 4 ώρες
Μετρήσεις κατασκευαστή 
ΦωτογραφίεςToyota, Γιάννης Κουσκουτής

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube