Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Jimny

Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Jimny

Μετά από είκοσι χρόνια η Suzuki παρουσίασε την νέα γενιά του απόλυτου μικρού off-roader, δηλώνοντας πως όσο υπάρχουν άνθρωποι στον πλανήτη που το χρειάζονται, θα το έχουν.

Χωρίς να έχει κάποια σοβαρή αλλαγή από το 1998 έως σήµερα, έµοιαζε να πλησιάζει η στιγµή που το Jimny θα περνούσε στην Ιστορία.

Όµως η Suzuki µας διέψευσε, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχει επαρκές κοινό για την εξέλιξη µιας νέας γενιάς που θα παρέµενε το απόλυτο µικρό off-roader, µα θα είχε συνολικά εκσυγχρονισµένη υπόσταση.


Γκολ από τα σχεδιαστήρια
Όσο υποκειµενική κι εάν είναι η σχεδίαση, είναι ξεκάθαρο ότι το νέο Jimny έχει την πλειονότητα µε το µέρος του. Η απόλυτα τετράγωνη και ρετρό λογική δείχνει διαχρονική και επιβάλλεται µε σθένος αντιστρόφως ανάλογο του συνολικού µήκους των µόλις 3.645 mm. Είναι 4,5 cm µικρότερο από ένα Ignis, περιλαµβανοµένης της ρεζέρβας που παραµένει κρεµασµένη στην πίσω πόρτα, η οποία µε τη σειρά της εξακολουθεί να ανοίγει προς τα δεξιά.

Σε σχέση µε το προηγούµενο Jimny το µήκος µειώθηκε κατά δύο πόντους, όµως το πλάτος αυξήθηκε κατά 4,5 cm και το ύψος άλλα δύο. Οι δύο τελευταίοι αριθµοί είναι και ο βασικός λόγος που το νέο µοντέλο δείχνει πολύ µεγαλύτερο από το παλιό. Δεν υπάρχει αλλαγή στο µεταξόνιο των 2,25 m, ωστόσο τα µετατρόχια φάρδυναν κατά 4 cm.

Ριζικές αρχιτεκτονικές αλλαγές στο αµάξωµα δεν υπάρχουν, οπότε το ξεχωριστό πλαίσιο τύπου σκάλας παραµένει, ενισχυµένο µε δύο χιαστί τραβέρσες για επιπλέον ακαµψία. Το «παρών» εξακολουθούν να δίνουν οι άκαµπτοι άξονες που έχουν τρία σηµεία στήριξης και περισσότερη στιβαρότητα για καλύτερη συµπεριφορά.

Suzuki Jimny


Στην καµπίνα, το ταµπλό είναι σύγχρονο, µε ενδιαφέρουσες αισθητικές λεπτοµέρειες και τη σωστή δόση πρακτικότητας. Τα πλαστικά είναι σκληρά µα έχουν φροντισµένη συναρµογή, οπότε τριγµοί δεν ακούγονται. Οι διακόπτες και τα χειριστήρια λειτουργούν άψογα, όπως και το σύστηµα πολυµέσων που έχει οθόνη αφής µε κορυφαία ευχρηστία.

Η ορατότητα είναι κορυφαία, ενώ ουσιαστικά βελτιωµένη είναι η θέση οδήγησης, παρότι η τηλεσκοπική ρύθµιση του τιµονιού λείπει. Η πιο βασική βελτίωση πάντως αφορά στο περισσότερο πλάτος, χάρη στο οποίο πλέον δεν οδηγείς µε το αριστερό χέρι κολληµένο στην πόρτα και απολαµβάνεις αίσθηση ασύγκριτα περισσότερης ευρυχωρίας.

Το ύψος είναι άφθονο και µε δεδοµένο ότι στο πίσω κάθισµα δύο κανονικού αναστήµατος ενήλικοι έχουν επαρκή χώρο για τα γόνατα, η 4θέσια διάταξη δεν είναι διακοσµητική. Ωστόσο και πάλι ακυρώνει το χώρο αποσκευών, περιορίζοντάς τον στα 85 lt.

Αντιστρέφοντας την κατάσταση και ακυρώνοντας τις πίσω θέσεις έχεις 377 lt ή 830 lt φορτώνοντας έως την οροφή. Ο πιο ευέλικτος συνδυασµός πάντως είναι µε το ένα κάθισµα ριγµένο, οπότε έχεις τρεις θέσεις και ικανό χώρο για αποσκευές. Αξίζει να αναφέρουµε ότι η πλάτη στο πίσω κάθισµα έχει ρυθµιζόµενη κλίση και η πλάτη των εµπρός καθισµάτων ξαπλώνει δηµιουργώντας δύο κρεβάτια.

Πασπαντού
Οι σύγχρονες τεχνολογίες που θέλουν αυτόµατο φρενάρισµα, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, διατήρηση στη λωρίδα, επιτήρηση τυφλού σηµείου κ.λπ., ήταν αδιαπραγµάτευτο να µην αλλοιώσουν τις απόλυτα κορυφαίες εκτός δρόµου δυνατότητες του Jimny.

Γι’ αυτό και διατηρεί τους άκαµπτους άξονες εµπρός πίσω, απέχει από το έδαφος 21 cm και µε γωνίες προσέγγισης, ράµπας και αποχώρησης 37, 28 και 49 µοίρες αντίστοιχα, πρακτικά δεν βρίσκει ποτέ κάτω. Παράλληλα, το κιβώτιο υποπολλαπλασιασµού σηµαίνει σκαρφάλωµα στις πιο απότοµες ανηφόρες, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήµατα ανακαλύπτουν πρόσφυση παντού και περιορίζουν αυτόµατα την ταχύτητα στις δύσκολες κατηφόρες.

Οδηγήσαµε σε µια δασική διαδροµή που ένα ικανό σύγχρονο SUV µάλλον θα κατάφερνε να ολοκληρώσει. Θα είχε όµως αφήσει πίσω του µπόλικα εξαρτήµατα ενώ για το Jimny ήταν απλώς ένα ζέσταµα. Με έναν οδηγό που ξέρει τα βασικά, θα πάει παντού χωρίς να ταλαιπωρείται.

Αυτό όµως λίγο πολύ το περιµένεις. Η έκπληξη έρχεται από τη ρύθµιση της ανάρτησης: Χωρίς να συναγωνίζεται ένα συµβατικό SUV, το ταρακούνηµα είναι εντυπωσιακά λιγότερο από του παρελθόντος, οπότε το επίπεδο άνεσης αντίστοιχα υψηλότερο σε κάθε τερέν. Αντίστοιχα βελτιωµένη είναι και η σταθερότητα. Παρότι µαλακό και µε µπόλικη κλίση στις στροφές, το Jimny παραµένει ψύχραιµο και κερδίζει την εµπιστοσύνη σου ακόµα και όταν υπάρχει πλευρικός άνεµος.

Suzuki Jimny


Με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια και ηλεκτρική υποβοήθηση, το τιµόνι δεν θα µπορούσε να µεταφέρει πολλή πληροφόρηση. Το σηµαντικό όµως είναι πως σε συνδυασµό µε τα λάστιχα 195/80 R15 και το stabilizer, δεν µεταφέρει παρά ελάχιστους κραδασµούς στα χέρια του οδηγού, ενώ εξασφαλίζει την ευελιξία που αναζητάς τόσο στο δύσκολο off-roading όσο και στην πόλη.

Βελτιωµένα είναι και τα φρένα. Παρότι µε συµπαγείς δίσκους εµπρός και ταµπούρα πίσω, η αίσθηση του πεντάλ δηµιουργεί πρωτόγνωρη σιγουριά ότι θα σταµατήσεις εκεί που θέλεις.

Κάτω από το καπό του νέου Jimny βρίσκεται ο νέος 1.5 VVT, το µπλοκ του οποίου έχει την ίδια διάµετρο µε εκείνη του προηγούµενου 1.3 και δεν αποδεικνύεται λαίµαργο. Ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε λίγο κάτω από 8 lt/100 km σε σχεδόν 150 km σε µικτές συνθήκες.

Οι 102 PS στις 6.000 rpm και τα 13,3 kgm στις 4.000 rpm δεν ακούγονται πολλά, έχουν όµως απέναντί τους µόνο 1.090 kg και τη βοήθεια της κοντής κλιµάκωσης στο χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Ο µακρύς λεβιές κουµπώνει µε σαφήνεια και ευκολία εξασφαλίζοντας ευκολία στην οδήγηση, ενώ υπάρχει διαθέσιµο και ένα αυτόµατο 4άρι που δεν είχαµε την ευκαιρία να δοκιµάσουµε.

Το βασικό είναι ότι πλέον µπορείς να έχεις αξιοπρεπή επιτάχυνση, µε την παραδοχή ότι θα ανεβάζεις τις στροφές του κινητήρα ψηλά. Χρόνος για τα 0-100 km/h δεν ανακοινώνεται επίσηµα παρά µόνο η τελική των 145 km/h, ωστόσο αυτό που έχει νόηµα είναι πως ταξιδεύεις µε 130 km/h στο κοντέρ και ανεκτό επίπεδο θορύβου.

Κάπως έτσι ολοκληρώνεται ένα πακέτο εκσυγχρονισµού που κάνει το νέο, made in Japan, Jimny συµβατό όχι µόνο µε εκείνους που θα το διαλέξουν επειδή το χρειάζονται, αλλά και µε εκείνους που απλώς τους αρέσει.

Αυτό ήταν κάτι που µέχρι σήµερα δεν συνέβαινε και αποτελεί τη µεγαλύτερη επιτυχία της νέας γενιάς. Του λόγου το ασφαλές θα διακριβώσουµε σύντοµα και επί ελληνικού εδάφους, όπου τα πρώτα αυτοκίνητα έχουν ήδη φτάσει. Είναι διαθέσιµα από τις €16.270, µε επίπεδο εξοπλισµού που είναι από πλήρως αποδεκτό µέχρι πολύ πλούσιο.

Τι λέει το
DRIVE
Το σύγχρονο Jimny δε θα μπορούσε να είναι καλύτερο: Το αυτοκίνητο που σε πάει κυριολεκτικά παντού και χωράει σχεδόν παντού, έπαψε να είναι απαιτητικά κουραστικό στην καθημερινότητα.
Τιμή από €16.270
Τεχνολογία 1.462
cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 102 PS/6.000 rpm, 13,3 kgm/4.000 rpm, κίνηση πίσω, κατ’ επιλογή τετρακίνηση με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h δ.α.
Τελική ταχύτητα 145
km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 g/km
Διαστάσεις 3.645 x 1.645 x 1.725 mm
Χώρος αποσκευών 85 (4θέσιο)/377 (2θέσιο) lt
Βάρος 1.090 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube