Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Crosstrek e-BOXER

Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Crosstrek e-BOXER

Με μικρές αισθητικές επεμβάσεις και μηχανολογικές αναβαθμίσεις που αποθεώνουν το fine tuning, το μικρό ιαπωνικό SUV, το Subaru Crosstrek, περνά στην τρίτη του γενιά και λέει «αντίο» στο όνομα «XV».

Η Ευρώπη αποχαιρετά το Subaru XV και από τις αρχές του νέου έτους -μαζί και η Ελλάδα- θα υποδεχθεί την τρίτη κατά σειρά γενιά του ιαπωνικού SUV, όχι με μια νέα ειδική για τη Γηραιά Ήπειρο ονομασία αλλά ως Subaru Crosstrek.

Με το όνομα δηλαδή που διατίθεται από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του στις υπόλοιπες ηπείρους, στα δυτικά και ανατολικά μας. 

Με έναν μακρύ κατάλογο μικρών αλλά ουσιαστικών αναβαθμίσεων, το νέο Subaru Crosstrek έρχεται πιο ραφιναρισμένο και ολοκληρωμένο από ποτέ

Όπως μαρτυρά και η εμφάνισή του, το νέο Subaru Crosstrek στηρίζεται στην πετυχημένη συνταγή του προκατόχου του. Του SUV που παραμένει το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της φίρμας παγκοσμίως και με μεγάλη αναγνώριση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Όπως άλλωστε όλα τα μοντέλα του Ιάπωνα κατασκευαστή που εδώ και χρόνια διαθέτει σχεδόν τα 2/3 της παραγωγής του στις αγορές της Βόρειας Αμερικής. 

Subaru Crosstrek e-BOXER

Σε επίπεδο εμφάνισης, οι βασικές γραμμές του νέου Crosstrek έχουν παραμείνει ίδιες αλλά χάρη στους νέους πιο γωνιώδεις προφυλακτήρες δείχνει στο μάτι πιο αρκετά πιο μακρύ απ’ τους μόλις τρεις πόντους που κέρδισε συνολικά σε μήκος. Όσον αφορά τις υπόλοιπες διαστάσεις του, το πλάτος παραμένει ίδιο στα 1,8 m, με το ύψος να μειώνεται κατά 1,5 πόντο, χωρίς ωστόσο να έχει μεταβληθεί η απόστασή του αμαξώματος από το έδαφος που παραμένει στα 22 cm -τιμή που θα ζήλευαν αρκετά SUV της αγοράς.

Από εκεί και πέρα, την απαραίτητη φρεσκάδα στο νέο Subaru Crosstrek φέρνουν τα ανασχεδιασμένα φανάρια εμπρός πίσω με πιο έντονες και δυναμικές γραμμές και μια κομψή μα και λειτουργική λεπτομέρεια στους θόλους των εμπρός τροχών. Μια αεροδυναμική πινελιά με μοτίβο «δέρματος καρχαρία», στο μαύρο προστατευτικό περίβλημα, που είναι εκεί όχι για εντυπωσιασμό αλλά γιατί βελτιώνει τη ροή του αέρα, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση.

Στις αλλαγές που δεν είναι άμεσα ορατές με το μάτι, αξίζει να σημειώσουμε ότι η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου Subaru Global Platform έχει αυξηθεί κατά 10%. Με βελτιώσεις να έχουν γίνει επίσης στο σύστημα διεύθυνσης το οποίο προσφέρει ακόμα καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού.  

Subaru Crosstrek e-BOXER

Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Subaru Crosstrek, εκεί κυριαρχεί η νέα κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 11,6” του infotainment, το οποίο έχει αποκτήσει ένα πιο φιλικό user interface, προσφέρει αρκετές επιλογές συνδεσιμότητας και είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto. Με τη νέα μεγάλη οθόνη, η Subaru μπορεί να υπέκυψε στο trend της εποχής, αλλά παράλληλα μένει πιστή στην ευκολία που παρέχουν οι φυσικοί διακόπτες τόσο στο τιμόνι όσο στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα. Έτσι έχεις άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου χωρίς να χρειαστεί να περιπλανηθείς στα διάφορα υπομενού μιας οθόνης.

Από εκεί και πέρα, το υπόλοιπο ταμπλό ακολουθεί τις γραμμές του απερχόμενου Subaru Crosstrek, με την ποιότητα των υλικών να σε κερδίσει από τα πρώτα λεπτά. Το πάνω μέρος του καλύπτεται από μαλακό υλικό, ενώ ακόμα στα χαμηλότερα σημεία της καμπίνας τα πλαστικά είναι αρκετά ποιοτικά και με αψεγάδιαστη συναρμογή.

Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η άνεση που απολαμβάνουν οι εμπρός επιβάτες έχει βελτιωθεί περαιτέρω χάρη στα νέα καθίσματα. Για τη σχεδίαση των τελευταίων, η Subaru υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση που βασίζεται στη δομή του ανθρώπινου σώματος. Καταφέρνοντας να μειώσει τους κραδασμούς και την πλάγια ταλάντευση του κεφαλιού, με αποτέλεσμα λιγότερη κούραση, πόνο στην πλάτη και στον αυχένα ή δυσφορία, ειδικά κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών.

Subaru Crosstrek e-BOXER

Σε αντίθεση με το XV που αντικαθιστά, το Subaru Crosstrek θα εισαχθεί στη χώρα μας μόνο με το υβριδικό σύστημα κίνησης e-BOXER. Έτσι, μαζί με την ονομασία του θα αποχαιρετήσει και τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα. Το υβριδικό σύστημα είναι αυτό που γνωρίσαμε και στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου και αποτελείται από μια συστοιχία μπαταριών Li-Ion της Panasonic με χωρητικότητα 0,57 kWh. Τροφοδοτεί δε ένα ηλεκτρικό μοτέρ 12,3 kW (16,7 PS) και 66 Nm, το οποίο βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic. Ηλεκτροκινητήρας που βοηθά το έργο ενός ατμοσφαιρικού, δίλιτρου, βενζινοκινητήρα με άμεσο ψεκασμό, ο οποίος αποδίδει πλέον 136 PS και 182 Nm ροπής.

H ονομαστική ισχύς δεν εντυπωσιάζει, αλλά πρόκειται για ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με θετικά στοιχεία. Όπως π.χ. τη δυνατότητα να κινεί το Subaru Crosstrek μόνο με ηλεκτρική ενέργεια τόσο όταν το αυτοκίνητο ρολάρει με κεκτημένη ταχύτητα όσο και στις συχνές εκκινήσεις από στάση μέσα στην πόλη. Έτσι συμβάλλοντει ουσιαστικά στη μείωση της κατανάλωσης ειδικά στην καθημερινή αστική χρήση. Φυσικά, η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, με τη διάταξη να διατηρεί χαμηλά το κέντρο βάρους και τη συμμετρικότητα του συστήματος κίνησης-μετάδοσης (σ.σ.: σήμα κατατεθέν όλων των Subaru), με την κατανομή πλέον να είναι 60:40 εμπρός-πίσω.

Η μόνιμη τετρακίνηση υποστηρίζεται επιπλέον από το σύστημα X-MODE, το οποίο αναλαμβάνει τον έλεγχο του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συστήματος τετρακίνησης και των φρένων για βέλτιστη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες και απότομες ανηφόρες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πλέον το X-MODE λειτουργεί και με την όπισθεν.

Subaru Crosstrek e-BOXER

Η πρώτη -και σύντομη- γνωριμία μας με το νέο Crosstrek έγινε στον κλειστό χώρο μιας πίστας δοκιμών, λίγο έξω από τη Βιέννη της Αυστρίας. Η απουσία διαδρομής και χιλιομέτρων σε ανοικτούς δημόσιους δρόμους δεν μας επέτρεψε να σχηματίσουμε μια ολοκληρωμένη άποψη για το αυτοκίνητο. Οι δοκιμασίες όμως στις οποίες κληθήκαμε να συμμετάσχουμε, μας έδωσαν μια καλή πρώτη εικόνα για την οδική συμπεριφορά του, τις εκτός δρόμου δυνατότητές του και την απόδοση των συστημάτων ασφαλείας EyeSight Driver Assist.

Το τελευταίο έχει νέο ραντάρ με μεγαλύτερο εύρος ανίχνευσής και αναγνωρίζει πλέον δίτροχα οχήματα και πεζούς αριστερά και δεξιά του οχήματος. Διαθέτει πλέον δέκα λειτουργίες, με τις έξι από αυτές να είναι νέες και τις τρεις βελτιωμένες σε σχέση με το παρελθόν.

Subaru Crosstrek e-BOXER

Περνώντας στο οδηγικό κομμάτι, από τα πρώτα λεπτά πίσω από το τιμόνι του καταλαβαίνεις ότι το νέο Subaru Crosstrek είναι ακόμα πιο ραφιναρισμένο, άνετο και ήσυχο στον δρόμο. Με το τιμόνι του να είναι ακόμα πιο άμεσο και την ανάρτηση να διαχειρίζεται πολύ καλύτερα το βάρος του αυτοκινήτου στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, τόσο σε στεγνή άσφαλτό όσο και σε βρεγμένη.

Ωστόσο, εκεί που το νέο SUV της Subaru σε εντυπωσιάζει και σε αφήνει πραγματικά με το στόμα ανοικτό είναι με τις εκτός ασφάλτου δυνατότητές του. Τις οποίες δοκιμάσαμε στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα σε ακραίες καταστάσεις και σε κλίση -πλαγίως ή σε απότομη κατηφόρα και ανηφόρα- που δύσκολα θα τολμήσει ο μέσος οδηγός έξω στην φύση. Σε αυτό το πεδίο αντιλαμβάνεσαι πραγματικά την πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί της φίρμας, τόσο στο πλαίσιο και την ανάρτηση όσο και στην εξέλιξη του συστήματος X-MODE που σε αυτές τις συνθήκες κάνει και τον πιο άπειρο οδηγό, μάστορα στο off-road!

Εν κατακλείδι, με μικρές αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις σε όλα τα σημεία, το Subaru Crosstrek θα έρθει στη χώρα μας μέσα στο πρώτο 3μηνο του νέου έτους, με τιμή κοντά σε αυτή του σημερινού μοντέλου, πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα και τα φόντα για μια ακόμα καλύτερη εμπορική πορεία από τον προκάτοχό του.

Subaru Crosstrek e-BOXER

Subaru Crosstrek e-BOXER
Τι λέει το DRIVEΧάρη σε ένα μακρύ κατάλογο μικρών αλλά ουσιαστικών αναβαθμίσεων, το Subaru Crosstrek έρχεται με πιο ραφιναρισμένο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα από ποτέ, αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης και διατηρώντας το μοναδικό DNA της Subaru τόσο στις εντός όσο κυρίως στις εκτός δρόμου δυνατότητες.
ΤιμήΔεν ανακοινώθηκε
  
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας βενζίνης 1.95 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 136 PS/5.600 rpm, 182 Nm/4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 16,7 PS, 66 Nm, μπαταρία 0,57 kWh, κίνηση 4x4, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Διαστάσεις4.495 x 1.800 x 1.600 mm
Πορτμπαγκάζ340 lt
Βάρος1.595 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h10,8" 
Τελική ταχύτητα198 km/h
Κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2174 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube