Πατώντας στην επιτυχία των τριών προηγούμενων γενιών της, το νέο Škoda Superb έρχεται να προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους σε μια ποιοτικότερη και πιο σύγχρονη καμπίνα, στο κοινό που εξακολουθεί στις μέρες μας να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στις μεγάλες μπερλίνες.
Φυσικά, το νέο Superb παραμένει διαθέσιμο και με το πιο πρακτικό αμάξωμα Combi , αλλά σε αυτή την πρώτη μας επαφή στους δρόμους της Τσεχίας είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της μπερλίνας (ή χάτσμπακ σύμφωνα με τους Τσέχους λόγω της σχεδίασης της πέμπτης πόρτας), οπότε θα επικεντρωθούμε σε αυτή.
Η διάθεση του νέου Škoda Superb θα ξεκινήσει στην ελληνική αγορά το ερχόμενο φθινόπωρο, με την τιμή του να τη μαθαίνουμε τις προσεχείς εβδομάδες
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η τσεχική ναυαρχίδα υιοθετεί στη τέταρτη γενιά τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας, έχοντας αποκτήσει πιο καθαρές γραμμές και νεύρα που τις δίνουν μια πιο εκλεπτυσμένη εικόνα. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει η νέα οκτάγωνη μάσκα, με τους λεπτούς προβολείς και τον λογότυπο της Škoda στο κέντρο. Πιο λεπτά σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα LED, ενώ καινούργια είναι και η γραμματοσειρά που αναγράφει το όνομα της φίρμας φαρδιά πλατιά στην πέμπτη πόρτα.Πέρα από την πιο φρέσκια εικόνα, το μεγαλύτερο κέρδος από τον ανασχεδιασμό έρχεται σε επίπεδο αεροδυναμικής απόδοσης, που έχει βελτιωθεί κατά 15% συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι πλέον στο Cd 0,23 στο χάτσμπακ. Δίνοντας στη νέα γενιά τον τίτλο του πιο αεροδυναμικού Superb όλων των εποχών.
Με το μεταξόνιο να παραμένει αμετάβλητο στα 2,84 m, οι υπόλοιπες διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί ελαφρώς -με εξαίρεση το πλάτος- και έτσι το μήκος ανέρχεται πλέον στα 4,91 m.
Ωφελώντας τόσο χώρους επιβατών που είναι ακόμα καλύτεροι όσο και το πορτμπαγκάζ που αύξησε για άλλα 20 lt τη χωρητικότητα του. Φθάνει πλέον τα 645 lt προσφέροντας έναν πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο και ευκολία φόρτωσης χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.
Περνώντας στα ενδότερα, εκεί πνέει ένας πιο πολυτελής και hi-tech αέρας από το παρελθόν. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η 13άρα οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, μερικές λειτουργίες του οποίου μπορεί να γίνουν και από τους τρεις περιστροφικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα.
Καθένας απ’ αυτούς ενσωματώνει μια οθόνη 1,25" και πιέζοντάς τους μπορείς να αλλάξεις το μενού που χειρίζεσαι. Προσφέροντας έτσι ευκολότερη πρόσβαση στις απλές λειτουργίες του κλιματισμού, του ηχοσυστήματος και των προγραμμάτων οδήγησης του αυτοκινήτου -Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual. Θέλουν μια μικρή εκμάθηση αρχικά, αλλά μόλις τους συνηθίσεις προσθέτουν πόντους στην εργονομία, μιας και δεν χρειάζεσαι να καταφεύγεις στα υπό-μενού του infotainment για να αλλάξεις π.χ., τη θερμοκρασία.
Το αναβαθμισμένο ψηφιακό περιβάλλον συμπληρώνει ο πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10", πλαισιωμένος από ένα head-up display που προβάλλει βασικές πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι όλες οι εκδόσεις του νέου Škoda Superb είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές να μεταφέρουν τον επιλογέα στην κολόνα του τιμονιού, ελευθερώνοντας ακόμα περισσότερο χώρο για θήκες στην κονσόλα δαπέδου ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού.
Όσον αφορά την ποιότητα, είναι εφάμιλλη του υψηλού επιπέδου που μας έχει συνηθίσει η Škoda στη ναυαρχίδα της, με πολύ προσεγμένη ποιότητα συναρμολόγησης και νέες επενδύσεις από 100% ανακυκλωμένα υλικά. Χωροταξικά, οι επιβάτες εξακολουθούν να απολαμβάνουν «βασιλικούς» χώρους με τη νέα διαμόρφωση της καμπίνας να προσφέρει ακόμα περισσότερο αέρα πάνω από το κεφάλι τους.
Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, το νέο Škoda Superb διαθέτει μια πολυσυλλεκτική γκάμα ικανή να καλύψει κάθε ανάγκη. Στη βάση βρίσκεται ο ήπια υβριδικός 1.5 TSI απόδοσης 150 PS. Ακολουθεί ο δίλιτρος TSI με 204 PS, ενώ το ίδιο μοτέρ θα προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση με ισχύ 265 PS. Το ντίζελ παραμένει διαθέσιμο για όσους θέλουν να γράφουν χιλιόμετρα, με δυο εκδόσεις του 2.0 TDI σε απόδοση 150 PS ή 193 PS και τετρακίνηση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η νέα έκδοση plug-in hybrid με τη συνδυαστική απόδοση των 204 PS. H μεγαλύτερη αλλαγή της εντοπίζεται στη χωρητικότητα της μπαταρίας που από τις 12,7 kWh αυξήθηκε στις 25,7 kWh, με τη Škoda να δηλώνει τώρα ότι η «λίμο» της μπορεί να διανύσει με μια φόρτιση περίπου 100 km καίγοντας μόνο ρεύμα. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν ήταν διαθέσιμη για δοκιμή, οπότε επιλέξαμε να πάρουμε μια πρώτη οδηγική γεύση πίσω από το τιμόνι της βασικής έκδοσης με τον mild hybrid 1.5 TSI των 150 ίππων και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT+).
To εν λόγω μοτέρ -όπως και όλα τα υπόλοιπα- συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι κιβώτιο DSG που του επιτρέπει, σε συνδυασμό με τους 150 ίππους, να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 km/h από στάση σε μόλις 9,2". Οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν, αλλά στην πράξη το μοτέρ κάνει πολύ καλά τη δουλειά του και κινεί με άνεση τα 1.560 kg του αυτοκινήτου. Εξασφαλίζοντας αρκετά καλές επιδόσεις για τον χαρακτήρα του και κυρίως οικονομικά, καθώς σε ταχύτητες ταξιδίου θα δεις τη μέση κατανάλωση να κρατιέται κάτω από τα 6,0 lt/100 km δίχως κόπο. Απόρροια όχι μόνο της τεχνολογίας mild hybrid και τους συστήματος ACT+, αλλά και της δουλειάς που έγινε σε αεροδυναμικό επίπεδο.
Το τελευταίο έχει ωφελήσει σημαντικά και την ποιότητα κύλισης που είναι εξαιρετική, με μηδέν αεροδυναμικούς θορύβους και μια ξεκούραστη ανάρτηση που σε προκαλεί να πιάσεις αυτοκινητόδρομο και να καταπίνεις χιλιόμετρα άνετα μέχρι να αδειάσει το μεγάλο ρεζερβουάρ των 66 lt.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC (Dynamic Chassis Control) χωρίς να έχει χάσει σε άνεση συγκριτικά με το παρελθόν έχει γίνει πιο αποτελεσματική σε όλες τις επιλογές της (Sport, Normal, Comfort και Individual), ελέγχοντας άψογα τις κινήσεις του αμαξώματος και κρύβοντας τον όγκο του όταν ο δρόμος αρχίζει να αποκτά καμπές.
Εν κατακλείδι, το νέο Škoda Superb έρχεται συνολικά αναβαθμισμένο με τον ποιοτικό και ταξιδιάρικο χαρακτήρα που διέκρινε όλες τις γενιές του μέχρι σήμερα και εξαιρετικούς χώρους, για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του. H τιμή που θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, αλλά μέχρι να ξεκινήσει η διάθεση του μοντέλου το ερχόμενο φθινόπωρο θα έχει γίνει γνωστή. Οπότε μείνετε συντονισμένοι…
Škoda Superb 1.5 TSI mHEV | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Με περισσότερους χώρους, ποιοτικότερα υλικά και πιο σύγχρονη τεχνολογία, το νέο Superb έρχεται συνολικά αναβαθμισμένο για να συνεχίσει την εμπορική πορείς των προηγούμενων γενιών του. | ||
Τιμή | Δεν ανακοινώθηκε | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, 1.498 cc, i4, 16v, 150 PS/ 5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS, 25 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 150 PS, 250 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.912 x 1.849 x 1.481 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 645 lt | ||
Βάρος | 1.559 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,2" | ||
Τελική ταχύτητα | 225 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,5 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 119 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE* |