Με τα Clio και Captur να είναι εδώ και χρόνια τα best-seller σουπερμίνι και B-SUV αντίστοιχα, η Renault έχει αποδείξει πως γνωρίζει καλά τη δουλειά.
Και πλέον δείχνει πως έχει την πολυτέλεια να χαράσσει με σιγουριά την πορεία της εξέλιξης των μοντέλων της: Με σχετικά μικρή εξέλιξη στην εξωτερική εμφάνιση, μα με επανάσταση για την καμπίνα, σε επίπεδο σχεδίασης, τεχνολογίας και απτής ποιότητας.
Για το Captur η εξωτερική σχεδίαση άλλαξε περισσότερο από ότι στο Clio και μαζί της οι διαστάσεις. Παραμένει σαφώς αναγνωρίσιμο, ωστόσο το νέο μοντέλο είναι 11 cm πιο μακρύ φτάνοντας τα 4,23 m. Τα 3,3 από αυτά τα cm αφορούν στο μεταξόνιο των 2,64 m, ενώ τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με τους προβόλους. Παράλληλα το νέο Captur είναι 1,9 cm πιο φαρδύ και 1 cm πιο ψηλό, ώστε να αποκτήσει περισσότερο SUV εικόνα.
Λεπτομέρειες όπως τα εμπρός και πίσω LED φώτα, οι προφυλακτήρες αλλά και οι τεράστιου τροχοί, φροντίζουν να δώσουν ακόμα περισσότερο δυναμισμό. Ο οποίος συμπληρώνει την εντυπωσιακή λεπτομέρεια πως υπάρχουν 90 χρωματικοί συνδυασμοί για το αμάξωμα, την οροφή και τα διάφορα βαφόμενα μέρη. Οπότε ο καθένας μπορεί να διαμορφώσει το Captur όπως του αρέσει.
Επόμενη γενιά
Χρησιμοποιώντας την ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF-B που πρωτοπαρουσιάστηκε στο νέο Clio, το νέο Captur είναι πιο μεγάλο και στιβαρό, ωστόσο χωρίς σπουδαία αύξηση βάρους σε σχέση με το προηγούμενο. Μόλις 17 kg για τις -αντίστοιχες- χειροκίνητες εκδόσεις ανακοινώνει η Renault και άλλα 7-8 για εκείνες με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Εκτός από τις υβριδικές εκδόσεις που θα δούμε μέσα στο 2020, η νέα πλατφόρμα υποστηρίζει και τη βέλτιστη δυνατή λειτουργία της ανάρτησης που αποτελείται από εμπρός Μακφέρσον και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Αυτό ακριβώς είναι το πρώτο στοιχείο που κάνει εντύπωση στην οδήγηση του νέου Captur. Η κύλιση είναι πολύ υψηλού επιπέδου, μάλλον η καλύτερη της κατηγορίας αυτή τη στιγμή, με σωστή και ψύχραιμη απορρόφηση των ατελειών του δρόμου. Ακόμα και εάν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με τροχούς 18 ιντσών όπως αυτά που δοκιμάσαμε -προαιρετικά διατίθενται έως και 19άρηδες.
Κανένας κραδασμός δεν ταλαιπωρεί το πλαίσιο ούτε μεταφέρεται στους επιβάτες, η ηχομόνωση είναι άψογη, το ίδιο και ο έλεγχος του αμαξώματος. Το Captur δε γέρνει παρά ελάχιστα, αλλάζει κατεύθυνση με ζωντάνια και συνέπεια, ενώ είναι σταθερό σε όποια ταχύτητα, με άφθονη πρόσφυση.
Παράλληλα το ελαφρύ τιμόνι είναι άμεσο -αν και θα θέλαμε να κόβει λίγο περισσότερο- και ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου με τις έξι μακριές σχέσεις γλυκός σε κούμπωμα και ακριβής σε διαδρομή. Γι’ αυτό το νέο Captur είναι πολύ ευκολοδήγητο, ενώ ο 1.3 TCe του ταιριάζει απόλυτα χάρη στη γραμμική και ομαλή απόδοσή του.
Δοκιμάσαμε τόσο την έκδοση των 130 PS με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο καθώς και εκείνη των 155 PS με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη που διαθέτει ως μόνη επιλογή.
Ήδη από τις 1.600 rpm που αποδίδονται τα 240 Nm της «μικρής» η επιτάχυνση του Captur είναι σβέλτη, χωρίς να «κρεμάει» όσο η ταχύτητα αυξάνεται. Η Renault ανακοινώνει 10,6” με το χειροκίνητο και 9,6” (!) με το EDC κιβώτιο, ενώ για την 155άρα EDC έκδοση ο χρόνος είναι άλλο 1” κάτω.
Το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει ομαλά σχέσεις και κρατάει στις στροφές του κινητήρα εκεί που έχει νόημα, οπότε το μόνο που θα μπορούσες να ζητήσεις είναι λίγο πιο ομαλή αποσύμπλεξη μόλις η ταχύτητα τείνει να μηδενιστεί. Από την άλλη, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 9 lt/100 km ακόμα και με γρήγορο ρυθμό, ενώ τα φρένα παρότι σε όλες τις εκδόσεις έχουν ταμπούρα στους πίσω τροχούς δεν έδειξαν το παραμικρό σημάδι κόπωσης ακόμα και όταν πιέστηκαν.
Επανάσταση
Όπως ακριβώς και με το νέο Clio, οι Γάλλοι είχαν σκοπό να μεταμορφώσουν συνολικά την καμπίνα του Captur. Και το πέτυχαν απόλυτα. Είναι εξαρχής ξεκάθαρο ότι η απτή ποιότητα είναι σαφώς ανώτερη όπως και η σχεδίαση, στην οποία βασικό ρόλο παίζει η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα.
Στα σημεία επαφής τα υλικά είναι πολύ αφράτα, με ιδιαίτερα ευχάριστη υφή, δείγμα της προσοχής στη λεπτομέρεια. Και φυσικά, εξέχουσα θέση σε όλα αυτά παίζει η κατακόρυφα τοποθετημένη οθόνη αφής που έχει διαγώνιο 9,3” και μαζί με τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων διαμορφώνει το “Smart Cockpit” και δίνει high-tech αέρα. Έχει εξαιρετική ευκρίνεια, ελάχιστες αντανακλάσεις και περισσότερο από ικανοποιητική απόκριση στην αφή.
Οπότε όλα αυτά συμβάλλουν σε μια εικόνα που τοποθετείται δικαιωματικά στο πάνω άκρο της κατηγορίας και δίνει στη συνδεσιμότητα το βάρος που απαιτεί η σύγχρονη εποχή και οι σύγχρονοι άνθρωποι.
Το ίδιο ισχύει επίσης για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας, ανέκαθεν ισχυρά σημεία για το Captur. Τώρα μάλιστα είναι ανώτερες από ποτέ, εξαργυρώνοντας τις μεγαλύτερες διαστάσεις της νέας γενιάς. Η Renault ανακοινώνει ότι στο πίσω κάθισμα υπάρχουν 17 mm επιπλέον για τα γόνατα, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η αύξηση του πλάτους.
Υπάρχουν επίσης πολλές και έξυπνες θήκες για μικροπράγματα, καθώς κι ένα τεράστιο συρτάρι εμπρός από το συνοδηγό, που συνολικά χωράνε 27 lt και κάνουν τη ζωή πιο εύκολη.
Πολύ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος φορτώνεται πολύ εύκολα, έχει διπλό πάτο και η χωρητικότητά του κατά VDA (σύμφωνα με τη Renault) μπορεί να αγγίξει τα 536 lt. Αυτή η τιμή ωστόσο είναι η μέγιστη και προϋποθέτει πως το πίσω κάθισμα έχει εξαντλήσει τη διαδρομή των 16 cm προς τα εμπρός ενώ ταυτόχρονα η φόρτωση φτάνει λίγο πάνω από το επίπεδο που ορίζει η εταζέρα.
Από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχει κάποιο παράπονο, ενώ η θέση οδήγησης έχει σωστή σχεδίαση και το μόνο που ενδεχομένως να ζητήσει κανείς είναι λίγο πιο κατακόρυφο τιμόνι και καλύτερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα.
Είναι αναπαυτικά μα πολύ φαρδιά για τους πιο αδύνατους σωματότυπους, κι αυτό γίνεται περισσότερο εμφανές στο επίπεδο εξοπλισμού Initiale Paris, όπου οι επενδύσεις είναι από αφράτο δέρμα πρωτόγνωρο για την κατηγορία.
Ωστόσο ο εξοπλισμός δεν είναι πλούσιος μόνο στη συγκριμένη έκδοση. Σύμφωνα με τη Renault, ήδη από τη βασική θα είναι στάνταρ όχι μόνο οι ηλεκτρικές ευκολίες αλλά και ένα μεγάλο κομμάτι από συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η ειδοποίηση και διατήρηση στη λωρίδα, καθώς και η αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό μάλιστα υπάρχει και η τεχνολογία που καλωσορίζει την ημιαυτόνομη οδήγηση, δίνοντας άνεση και ασφάλεια κορυφαίου επιπέδου για την κατηγορία.
Κάπως έτσι διαμορφώνεται αρκετά ξεκάθαρα το περίγραμμα του νέου B-SUV της Renault, ενός μοντέλου που οριοθετεί εκ νέου την κορυφή της κατηγορίας. Τουλάχιστον αφήνοντας έξω από την εξίσωση τις τιμές, οι οποίες δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα για την Ελλάδα. Θα έχουν πάντως σίγουρα γίνει γνωστές έως το Φεβρουάριο που θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις στη χώρα μας.
Τι λέει το DRIVE
Το περίγραμμα του νέου B-SUV της Renault ξεκάθαρα δείχνει ένα μοντέλο που οριοθετεί εκ νέου την κορυφή της κατηγορίας.
Τιμή από €16.700 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.333 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.000 rpm, 240 Nm/1.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση δεν ανακοινώθηκε
Εκπομπές CO2 δεν ανακοινώθηκαν
Διαστάσεις 4.227 x 1.797* x 1.576 mm
Χώρος αποσκευών 536 lt
Βάρος 1.234 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *με αναδιπλωμένους καθρέφτες
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης, Φωτεινή Πίμπα, Renault