Έφτασε λοιπόν αυτό το σημείο στο κύκλο ζωής του Peugeot 308 GTi, όπου μια αισθητική ανανέωση ήταν απαραίτητη.
Πλέον είναι ακόμα πιο ευδιάκριτο από την υπόλοιπη γκάμα. Στο εμπρός μέρος υπάρχει μια νέα μαύρη γρίλια, μεγαλύτεροι και πιο χαμηλά τοποθετημένοι αεραγωγοί και τρεις χαρακτηριστικές λεπίδες. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει επίσης μια κόκκινη ρίγα. Ανασχεδιασμένα είναι τα εμπρός φανάρια LED, με μαύρο φόντο. Στο εσωτερικό υπάρχει νέα οθόνη για το σύστημα infotainment με περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερα γραφικά.
Σε αντίθεση με το το συμβατικό 308, το οποίο ανανεώθηκε πρώτο, εδώ δεν υπήρξαν αλλαγές στου κινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι το ανανεωμένο 308 GTi εξακολουθεί να φοράει τον 1.600άρη τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 270 PS. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα μπλοκέ διαφορικό Torsen ανάμεσα στους εμπρός τροχούς. Όπως και πριν, το 308 GTi κάθεται 1,1 πόντους πιο χαμηλά σε σύγκριση με το στάνταρ, έχει μεγαλύερο αρνητικό κάμπερ και φορά τα Pilot Super Sport λάστιχα της Michelin. Για την πέδηση φροντίζουν κυρίως οι εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι με διάμετρο 380 mm της Peugeot Sport.
Πλέον είναι ακόμα πιο ευδιάκριτο από την υπόλοιπη γκάμα. Στο εμπρός μέρος υπάρχει μια νέα μαύρη γρίλια, μεγαλύτεροι και πιο χαμηλά τοποθετημένοι αεραγωγοί και τρεις χαρακτηριστικές λεπίδες. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει επίσης μια κόκκινη ρίγα. Ανασχεδιασμένα είναι τα εμπρός φανάρια LED, με μαύρο φόντο. Στο εσωτερικό υπάρχει νέα οθόνη για το σύστημα infotainment με περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερα γραφικά.
Σε αντίθεση με το το συμβατικό 308, το οποίο ανανεώθηκε πρώτο, εδώ δεν υπήρξαν αλλαγές στου κινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι το ανανεωμένο 308 GTi εξακολουθεί να φοράει τον 1.600άρη τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 270 PS. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα μπλοκέ διαφορικό Torsen ανάμεσα στους εμπρός τροχούς. Όπως και πριν, το 308 GTi κάθεται 1,1 πόντους πιο χαμηλά σε σύγκριση με το στάνταρ, έχει μεγαλύερο αρνητικό κάμπερ και φορά τα Pilot Super Sport λάστιχα της Michelin. Για την πέδηση φροντίζουν κυρίως οι εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι με διάμετρο 380 mm της Peugeot Sport.
Όσοι περιμένατε διαφορές στην οδική συμπεριφορά του νέου 308 GTi θα απογοητευτείτε. Αν και δεν μπορέσαμε να το δοκιμάσουμε σε δημόσιο δρόμο, η αίσθηση είναι σχεδόν ίδια με αυτή του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε πολλές φορές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 GTi 270
Αν και υπολείπεται κατά 400 κυβικά εκατοστά από την πλειονότητα του ανταγωνισμού, ο κινητήρας του 308 είναι δυνατός με μια ευχάριστη γραμμική λειτουργία στον τρόπο που αποδίδει. Δεν στροφάρει όπως ο δίλιτρος τούρμπο του Honda civic Type R και ο ήχος που εκπέμπει δεν σε ενθουσιάζει, αλλά σαφώς πρόκειται για ένα πολύ αποτελεσματικό μοτέρ.
Το επίπεδο της πρόσφυσης είναι υψηλότατο, κάτι στο οποίο συμβάλλουν τα μέγιστα και τα Pilot Super Sport. Τα οποία αναδεικνύουν φυσικά τις δυνατότητες του πλαισίου και της ανάρτησης. Μέσα στην πίστα ωστόσο, όπου δοκιμάσαμε το ανανεωμένο 308 GTi, η ανάρτηση φαίνεται υπερβολικά μαλακή. Σαφώς αισθάνεσαι το μπλοκέ διαφορικό να τραβά τη μούρη του αυτοκινήτου μέσα στο apex, έχοντας το πόδι στο γκάζι, αλλά και αυτό θα μπορούσε να είναι λίγο πιο επιθετικό σε ρύθμιση.
Η ισορροπία του αυτοκινήτου ορίζεται κυρίως από το εμπρός μέρος. Με άφημα όμως του γκαζιού νιώθεις το αυτοκίνητο να τοποθετείται. Αν εκβιάσεις την αποσταθεροποίηση με άφημα και τιμονιά το πίσω μέρος θα διαγράψει τροχιά, η οποία είναι εύκολα ελέγξιμη με το τιμόνι και επαναφορά της πίεσης στο γκάζι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμή: Peugeot 306 GTi-6 vs 308 GTi 270
Θα θέλαμε ωστόσο η Peugeot να δει ξανά δύο επιμέρους τομείς που θα έκαναν το 308 GTi πραγματικά καλύτερο. Το σύστημα διεύθυνσης και το κιβώτιο. Εξαιτίας της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του i-Cockpit, το τιμόνι είναι μικρό σε διάμετρο και με πολύ γρήγορη κρεμαγέρα. Αυτό από τη μια πλευρά είναι καλό, διότι χρειάζεσαι μικρότερες κινήσεις. Όμως η πληροφόρηση από το τιμόνι για το απόθεμα της πρόσφυσης και την ακριβή θέση των εμπρός τροχών είναι κατώτερη των προσδοκιών.
Όσο για το κιβώτιο, οι σχέσεις είναι πολύ σωστά διαλεγμένες, αλλά η αίσθηση από το λεβιέ είναι μάλλον ασαφής. Αλλά και πάλι τονίζουμε ότι η πίστα δε είναι και το καλύτερο μέρος για το 308 GTi. Στο δρόμο αναδεικνύει σαφώς περισσότερο τα προσόντα του, ως ένας γρήγορος και υπολογίσιμος αντίπαλος του Golf GTi ή του Focus ST. Εκεί θα εκτιμήσεις πέρα από τις αναμφισβήτητες οδικές ικανότητές του, τη σχετικά λογική κατανάλωση και την εξαιρετική ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα στην άνεση και στο σωστό έλεγχο του αμαξώματος.
Για να επανέλθουμε στο εσωτερικό, η διάταξη του ταμπλό με το i-Cockpit διχάζει. Κάποιους η θέση οδήγησης δεν θα τους βολέψει, διότι αν βάλουν εκεί ακριβώς που θέλουν το τιμόνι, κρύβει τα όργανα. Κάποιοι άλλοι τη βρίσκουν εξαιρετική. Η ποιότητα είναι πάντως πολύ προσεγμένη. Το μεγαλύτερο μέρος καλύπτεται από μαλακά πλαστικά και το δέρμα Νappa στο τιμόνι και τα χερούλια των θυρών δείχνει και είναι πολύ κλασάτο. Υπάρχουν επίσης αρκετές λεπτομέρειες που διαφοροποιούν το 308 GTi από το συμβατικό μοντέλο. Τα σπορ καθίσματα με την εξαιρετική στήριξη για παράδειγμα, κάποιες τονισμένες κόκκινες λεπτομέρειες και βέβαια οι λογότυποι GTi.
Όσο για το νέο σύστημα πολυμέσων, όντως δείχνει πολύ βελτιωμένο σε γραφικά, αλλά επιδέχεται περαιτέρω βελτιώσεων. Η βασική μας επιφύλαξη είναι ότι από εκεί ελέγχονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι για να ρυθμίσεις τον κλιματισμό θα πρέπει να μπεις στο συγκεκριμένο μενού, για παράδειγμα. Για κάποια πράγματα ίσως τα κλασικά κουμπιά να είναι προτιμότερα από πλευράς εργονομίας.
Το προηγούμενο 308 GTi κόστιζε στην Ελλάδα 38.400 ευρώ με υπερπλούσιο εξοπλισμό, 5ετή εγγύηση και το πλεονέκτημα του μικρού μοτέρ, συνδυάζοντας παράλληλα τις επιδόσεις, την ποιότητα καμπίνας, την άνεση στην καθημερινότητα και την ευχρηστία όπως κανείς από τους ανταγωνιστές. Παραπλήσια τιμή περιμένουμε να έχει και η ανανεωμένη έκδοσή του. Δεν το λες φθηνό, αλλά έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα που δύσκολα παραβλέπεις.
Τι λέει το Autocar
Η ανανέωση του 308 GTi στα σημεία δεν έχει αλλάξει τον πυρήνα της οδηγικής του φιλοσοφίας. Πρόκειται κυρίως για ένα απολύτως χρηστικό και αποτελεσματικό GTi και λιγότερο για ένα απόλυτο εργαλείο.
Τιμή €39.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, 272 PS/6.000 rpm, 33,6 kgm/1.900-5.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και μπλοκέ διαφορικό Torsen, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 6,1”
0-160 km/h 13,1”
0-400 m 14,4” @ 167,1 km/h
0-1.000 m 25,4” @ 212,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 4,3”
50-80 km/h (3η) 2,4”
80-110 km/h (3η) 2,5”
80-110 km/h (4η) 3,2”
110-140 km/h (4η) 3,3”
110-140 km/h (5η) 4,4”
110-140 km/h (6η) 5,7”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.446 mm
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE *Αφορούν το απερχόμενο μοντέλο