Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008

Άλλο ένα επαγγελματικό ταξίδι, άλλο ένα μικρό crossover. Μόνο που στην περίπτωση του Peugeot 2008, το νέο μοντέλο δεν είναι και τόσο μικρό. Με μήκος 4,3 m, είναι 15 cm πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικαθιστά –και μακρύτερο από ένα VW Golf. Του Matt Prior

To νέο 2008 είναι βασισμένο στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) για τα μικρά μοντέλα της PSA, η οποία μπορεί να υποστηρίξει κινητήρες εσωτερικής καύσης ή πλήρη ηλεκτροκίνηση μπαταρίας (BEV). Τα υβριδικά, επαναφορτιζόμενα συστήματα κίνησης προορίζονται για τα μεγαλύτερα Peugeot, Citroen, DS, Opel και, ποιος ξέρει, μεθαύριο ίσως και για κάποια FΙΑΤ και Chrysler. 

Η γενική ιδέα πάντως είναι ότι, αντί η Peugeot να προσφέρει ένα ειδικό ηλεκτρικό μοντέλο, σου επιτρέπει να επιλέξεις ένα μοντέλο από την κανονική γκάμα της και σε δεύτερη φάση να διαλέξεις το σύστημα κίνησης που σου ταιριάζει, θερμικό ή ηλεκτρικό. Μια προσέγγιση πραγματιστική και με προοπτική. Η γαλλική φίρμα χρειάζεται ένα μίγμα μοντέλων με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές ώστε να πιάσει τους επιβεβλημένους στόχους για το CO2. Και το σημερινό επίπεδο παραγγελιών της δείχνει ότι θα το καταφέρει με άνεση.

2008
O συμβιβασμός του κρατήματος με την άνεση είναι κορυφαίος για την κατηγορία.

 
Το νέο 2008 θα έχει να ανταγωνιστεί κάμποσα μικρά crossover αντίστοιχων διαστάσεων και τιμής, αλλά και μικρά οικογενειακά χάτσμπακ, κάποια από τα οποία είναι πραγματικά πολύ καλά. 

Στην ευρωπαϊκή αγορά, τα περισσότερα 2008 θα έχουν τον 3κύλινδρο 1.2 τούρμπο βενζίνης, που διατίθεται σε εκδόσεις 100 ίππων (με χειροκίνητο κιβώτιο), 131 ίππων (χειροκίνητο ή αυτόματο) και 156 ίππων (μόνο αυτόματο). Η ηλεκτροκίνητη έκδοση των 136 ίππων αναμένεται να πιάσει διψήφιο ποσοστό στις πωλήσεις – πολύ παραπάνω από το (αποκλειστικά χειροκίνητο) ντίζελ των 100 ίππων, που, λόγω του “Dieselgate”, θα αντιπροσωπεύει μόνο ένα στα είκοσι 2008. Ένα σύγχρονο, καθαρό ντίζελ έχει πολλά πλεονεκτήματα, λέει ο CEO της Peugeot, Jean-Philippe Imparato, αλλά «κανείς δεν θέλει να ακούσει». 

2008
Η γενική σχεδίαση θυμίζει έντονα το μεγαλύτερο 3008.


Ο τιμοκατάλογος του νέου 2008 ξεκινά από τα €19.900, για το 1.2 βενζίνης των 100 ίππων στο επίπεδο εξοπλισμού Active, και καταλήγει στα €36.400 για το μοντέλο των 155 ίππων GT Line με το αυτόματο κιβώτιο. Το ντίζελ ξεκινά από τα €21.400.

Πώς είναι στην πραγματικότητα;
Το 1.2 PureTech 131 PS που οδηγήσαμε ήταν στην πλούσια, σπορ έκδοση GT Line και αρκετά κλασάτο μέσα, με τεχνητό δέρμα, εξωτερικές ραφές σε χρωματική αντίθεση και φειδωλή χρήση ασημί πλαστικών που σχεδόν σε έπειθαν ότι ήταν από αληθινό χρώμιο.

Ενήλικοι επιβάτες θα μπορούν να καθίσουν άνετα πίσω από ενηλίκους, όπως θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο 4,3 μέτρων. Και πιο πίσω υπάρχει ένα πορτμπαγκάζ 434 λίτρων που η Peugeot υποστηρίζει ότι είναι κορυφαίο για την κατηγορία. Εξαρτάται από το σε ποια κατηγορία θα το κατατάξεις, υποθέτουμε.

2008
Ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι πλέον πολύ άνετος.

 
Σε αυτή την έκδοση εξοπλισμού, το 2008 έχει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, που είναι εντυπωσιακή στο μάτι αλλά όχι τόσο εύχρηστη κάποιες φορές. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας, τουλάχιστον, θα έπρεπε να γίνεται ανεξάρτητα. Η θέση οδήγησης i-Cockpit, με το μικρό, χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, προσφέρει καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, αλλά το τιμόνι μπορεί να σου κρύβει τα όργανα αν δεν καθίσεις πολύ χαμηλά, σαν να οδηγείς καρτ.

2008
Μοντέρνο και ποιοτικά προσεγμένο το εσωτερικό i-Cockpit.


Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει ένα εφέ 3D, σε τρία διαφορετικά επίπεδα, με το ταχύμετρο –για παράδειγμα– να προβάλλεται στην οθόνη από κάτω, σαν Head-Up Display, αλλά στη συνηθισμένη θέση.

Το σκεπτικό είναι ότι, χάρη σε ένα σύστημα φακών και καθρεπτών, οι ενδείξεις προβάλλονται πιο μακριά στο οπτικό σου πεδίο, ώστε να εστιάζεις πιο γρήγορα ανάμεσα στα όργανα και το δρόμο. Δεν το νιώσαμε αυτό ξεκάθαρα, αλλά σίγουρα πρόκειται για έναν ιδιαίτερα εντυπωσιακό, προσαρμόσιμο πίνακα οργάνων.

2008
Εντυπωσιακός και διαμορφώσιμος ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 3D.


Η μηχανική διάταξη είναι συμβατική. Το μονοκόκ πλαίσιο CMP είναι ατσάλινο, με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι θερμικοί κινητήρες είναι τοποθετημένοι εμπρός και κινούν τους μπροστινούς τροχούς (όπως και ο ηλεκτροκινητήρας στο BEV). Και παρότι πρόκειται για crossover, δεν υπάρχει τετρακίνητη έκδοση. Αυτός είναι ο κανόνας σήμερα στην κατηγορία.

Τον περισσότερο χρόνο τον περάσαμε στο τιμόνι του 1.2 PureTech των 131 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά οδηγήσαμε και το πιο δυνατό, αυτόματο 2008 των 155 ίππων. Και στις δύο περιπτώσεις ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας είναι ήσυχος, ακούς ένα μακρινό μούγκρισμα μόνο όταν τον πιέζεις. Κάποιες επιλογές διαμόρφωσης του πίνακα οργάνων δεν περιλαμβάνουν στροφόμετρο, αλλά δεν σου λείπει, ακόμη και με το χειροκίνητο κιβώτιο, αφού το φάσμα απόδοσης του κινητήρα είναι πολύ ευρύ.

2008
Έχει γίνει αναγκαστικά συμβιβασμός άνεσης/ελέγχου του αμαξώματος, αλλά η Peugeot τον έχει πετύχει.


Το 6άρι κιβώτιο είναι πιο εύκολο στο χειρισμό απ’ ό,τι είναι συνήθως αυτά της Peugeot. Ίσως αυτό να οφείλεται στον προσεταιρισμό της Opel στον γαλλικό όμιλο, με τους Γερμανούς να παίζουν το ρόλο συμβούλων στον συγκεκριμένο τομέα. Ο λεβιές τώρα σκαλώνει ελάχιστα και οι ταχύτητες κουμπώνουν εύκολα. Ομαλό και φιλικό είναι και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. 

Η οδήγηση είναι γενικά εύκολη. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά με την ανάπτυξη της πλευρικής πρόσφυσης προστίθεται βάρος με πειστικά φυσικό τρόπο. Και η ανάρτηση, με τους τροχούς 17 ιντσών (και λάστιχα Michelin Primacy 215/60) είναι απορροφητική. Αναπόφευκτα, δεδομένου ότι το 2008 είναι ψηλότερο από τα συνήθη χάτσμπακ, έχει γίνει ένας συμβιβασμός άνεσης/ελέγχου του αμαξώματος, αλλά η Peugeot τον έχει πετύχει.

Με τους 18άρηδες τροχούς και παρά τα λάστιχα με 55άρι προφίλ, η αίσθηση του αυτόματου μοντέλου ήταν σκληρότερη. Γενικά νιώθεις κλίσεις και βυθίσεις ως τίμημα για την άνεση, αλλά αυτό είναι προτιμότερο από σιδερένιο έλεγχο με ανάρτηση σκληρή σαν τραπέζι. Όπως και να ’χει, αν ζητάτε δυναμική συμπεριφορά, δεν θα πρέπει να κοιτάτε τα crossover/SUV.

2008
Μεγάλο πορτμπαγκάζ 434 λίτρων, ακόμη κι αν δεν διπλώσεις τα καθίσματα.


Κατά τη γνώμη μας, το «θερμικό» 2008 είναι στα καλύτερά του με τον κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων και ίσως τον εξοπλισμό Allure (€25.000). Η έκδοση αυτή έχει τον 3D πίνακα οργάνων και παρότι η οθόνη πολυμέσων δεν είναι η μεγάλη, υποστηρίζει smartphone mirroring, χωρίς η συνολική τιμή να σε κάνει να ξεροκαταπίνεις. 

Τι λέει το DRIVE
Πολλοί ενθουσιώδεις οδηγοί ίσως προτιμήσουν ένα συμβατικό χάτσμπακ που έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους και είναι πιο οικονομικό, αλλά το 2008 ξεπερνά σε ικανότητες τα περισσότερα crossover/SUV του ανταγωνισμού. Για το μοντέλο όμως που θα βάλει πραγματικά ψηλά τον πήχη της κατηγορίας, θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα.
Τιμή Από €21.400
Τεχνολογία 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.199 cc, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 131 PS @ 5.500 rpm, 230 Nm @ 1.750 rpm, 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Κατανάλωση 4,5* lt/100 km
Εκπομπές CO2 103* g/km
Διαστάσεις 4.300 x 1.770 x 1.530 mm
Χώρος αποσκευών 434 lt
Βάρος 1.267 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Κατά NEDC 2.0 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube