Καταλαβαίνεις πως έχει συντελεστεί κάποια μεγάλη αλλαγή, όταν πλέον το «ταπεινό» Opel Corsa διατίθεται και σε έκδοση που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Στην πραγματικότητα, είναι δίκαιο να πούμε πως το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Corsa-e –με αυτονομία 337 km (WLTP)– είναι το σημαντικότερο μοντέλο της Opel από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς Corsa, πίσω στο 1982.
Το Corsa είναι διαχρονικά ένα από τα δημοφιλέστερα και πιο επιτυχημένα μοντέλα της Opel. Με την έλευση της ηλεκτρικής έκδοσης, η Opel και το γαλλικό γκρουπ PSA στο οποίο ανήκει, ελπίζουν χωρίς αμφιβολία να το προωθήσουν ακόμα περισσότερο.
Πώς όμως κατάφεραν οι μηχανικοί της Opel να βρουν αρκετό χώρο για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης; Όπως και οι εκδόσεις του Corsa έκτης γενιάς με θερμικό μοτέρ, το Corsa-e βασίζεται στη σπονδυλωτή πλατφόρμα Common Modular Platform (CMP) του Ομίλου PSA –μια αρχιτεκτονική με την οποία έχουμε πλέον εξοικειωθεί, καθώς φιλοξενεί επίσης τα Peugeot 208, DS 3 Crossback, όπως και τις αντίστοιχες ηλεκτρικές εκδόσεις τους.
Παρόλο που η CMP εξελίχθηκε εξ αρχής για να είναι συμβατή με αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, η διαδικασία μετατροπής του Corsa σε ηλεκτρικό Corsa-e δεν ήταν απλή. Για να τοποθετηθεί ολόκληρο το πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 50 kWh και να διατηρήσει το μοντέλο σωστό κράτημα παρά τα επιπλέον 345 kg που προστέθηκαν, χρειάστηκαν αρκετές επεμβάσεις. Το εμπρός υποπλαίσιο ενισχύθηκε για αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας, ενώ άλλαξε η ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ, όπως και της κρεμαγέρας.
Η θέση της μπαταρίας και όλων των επιπλέον κιλών που προσθέτει στο αυτοκίνητο, οδήγησαν σε 10% χαμηλότερο κέντρο βάρους για το Corsa-e, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Η συστοιχία μπαταριών έχει σχήμα «H», με το μεγαλύτερο ποσοστό του βάρους να συγκεντρώνεται κάτω από τα πίσω καθίσματα και ένα μικρότερο μέρος κάτω από τα εμπρός. Η μπαταρία δίνει ενέργεια σε ένα ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης. Η ισχύς φτάνει τους 136 PS και η ροπή τα 260 Nm.
Στον δρόμο
Το Corsa-e δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει μεστή επιτάχυνση, κινώντας ικανοποιητικά τα 1.455 kg του αυτοκινήτου. Σε στεγνό οδόστρωμα, μπορούμε να φανταστούμε πως πιάνει το νούμερο που ανακοινώνει η Opel για το 0-100 km/h (8,1”). Όμως το σημαντικότερο είναι ο τρόπος που επιταχύνει από τα 30 έως τα 80 km/h –το συχνότερο εύρος για ένα αυτοκίνητο που κινείται στους πολυσύχναστους δρόμους των πόλεων.
Ακόμα και στη λειτουργία οδήγησης Normal, εκεί που η ισχύς και η ροπή είναι ελαφρώς περιορισμένες, εκτός αν πατήσεις πλήρως το πεντάλ του γκαζιού, το Corsa-e δείχνει πρόθυμο να καλύψει γρήγορα το κενό μέχρι το προπορευόμενο όχημα. Διατηρώντας το πεντάλ του γκαζιού πατημένο, το αυτοκίνητο επιταχύνει εντυπωσιακά, όχι όμως ακαριαία. Παρόλα αυτά, με το πόδι στο πάτωμα και πάνω σε ολισθηρές ή ανώμαλες επιφάνειες, θα σπινάρει τους εμπρός τροχούς, μέχρι το traction control να επέμβει για να επαναφέρει την τάξη.
Αν δεν έχεις πολύ βαρύ δεξί πόδι, το Corsa-e έχει μια εξαιρετικά ώριμη και ραφιναρισμένη λειτουργία. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα δεν είναι ενοχλητικά επεμβατική, ακόμα και στη δυνατότερη ρύθμιση, και η αίσθηση του πεντάλ των φρένων είναι καλή. Μπορείς να καταλάβεις πότε φρενάρει κανονικά και πότε ανακτά ενέργεια, αλλά η μετάβαση γίνεται με κομψό τρόπο –αρκετά ήπια ώστε να μην ενοχλήσει αυτόν που αγοράζει για πρώτη φορά ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που ήταν και το ζητούμενο.
Στους πολυσύχναστους δρόμους του Βερολίνου και στους αυτοκινητόδρομους που περιβάλλουν την γερμανική πρωτεύουσα, έγινε σαφές ότι το Corsa-e κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να σε απομονώσει από το εξωτερικό περιβάλλον. Η καμπίνα είναι πολύ ήσυχη στο ταξίδι, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι, όπως και ο ήχος από τα λάστιχα –τουλάχιστον στους καλής ποιότητας δρόμους της διαδρομής μας.
Αυτή η ησυχία διακόπτεται μόνο από τον ήχο που κάνει η ανάρτηση όταν περνάς πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες. Κι αν δεν πέσεις σε πραγματικό κρατήρα, οι ανωμαλίες περνούν φιλτραρισμένες στην καμπίνα, με τις αιχμηρές γωνίες να στρογγυλεύουν εντυπωσιακά μέχρι να φτάσουν στη βάση του καθίσματος. Πού και πού μπορεί να ακούσεις ένα κούφιο ήχο καθώς η ανάρτηση δουλεύει, όμως η καλή μόνωση της καμπίνας γενικά σου αφήνει την αίσθηση της ηρεμίας.
Αυτό που δεν μοιάζει και πολύ «ακριβό» είναι η σχεδίαση του ταμπλό –δίπλα στο στιλάτο Peugeot e-208, το συγγενικό Corsa-e ψάχνεται για οπτικό εντυπωσιασμό. Παρόλα αυτά, η γενικότερη ποιότητα κατασκευής είναι καλή. Το ρυθμιζόμενο κάθισμα σου επιτρέπει να καθίσεις εντυπωσιακά χαμηλά, παρόλο που από κάτω βρίσκεται η μπαταρία. Επιπλέον, υπάρχει αρκετός χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων, ενώ τα 267 lt του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικά.
Η επιπλέον μάζα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης γίνεται αισθητή στις αλλαγές κατεύθυνσης, όμως το τιμόνι είναι ακριβές και σωστά ζυγισμένο και δεν στερεί αυτοπεποίθηση από τον οδηγό. Μπορεί να μη νιώθεις πως έχεις απεριόριστη διαθέσιμη πρόσφυση ή ότι το αυτοκίνητο σου ζητά να το οδηγήσεις δυναμικά… Όμως όταν βρίσκεσαι εντός ορίων, απολαμβάνεις οδηγική εμπειρία που εκφράζεται με μια ωριμότητα πολύ ελκυστική για το αγοραστικό κοινό.
Στο ταμείο
Με την τιμή να ξεκινά από τις €31.980 στην Ελλάδα, είναι αρκετά ακριβό για τα δεδομένα των υπόλοιπων εκδόσεων του Corsa. Με την εγκατάσταση ενός wallbox για το σπίτι, η μπαταρία φορτίζει πλήρως μέσα σε 7,5 ώρες. Υποστηρίζει επίσης ταχυφορτιστή 100 kW που κατεβάζει το χρόνο φόρτισης ως το 80% στη μισή ώρα.
Το Corsa-e απέχει από το να είναι το πιο χαρισματικό ηλεκτρικό σουπερμίνι –τα Honda e και MINI Electric το ξεπερνούν σε αυτόν τον τομέα. Όμως αν σκεφτούμε πως τα αυτοκίνητα αυτά θα προσελκύσουν εκείνους που έχουν ήδη αρχίσει να σκέφτονται την είσοδο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, η ευκολία στη χρήση και η σχετικά γνώριμη αίσθηση οδήγησης που χαρακτηρίζουν το Corsa-e είναι εξίσου σημαντικοί παράγοντες.
Στην πραγματικότητα, αυτά τα στοιχεία θα μπορούσαν να κάνουν ένα σκεπτικό πελάτη να ξεπεράσει τους ενδοιασμούς του και να μπει στην αντιπροσωπεία της Opel. Κι αυτό μόνο κακό δεν θα μπορούσε να είναι.
Τι λέει το Autocar
Πρακτικό και φιλικό στη χρήση ηλεκτρικό σουπερμίνι που καλύπτει κάθε ανάγκη καθημερινής μετακίνησης, αθόρυβα και οικονομικά. Έχει υψηλή τιμή αγοράς, όμως παραμένει ανταγωνιστικό με τα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας.
Τιμή Από €31.980
Τεχνολογία Ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS, 260 Nm, κιβώτιο μίας σχέσης, μπαταρία 50 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
Τελική ταχύτητα 150 km/h
Αυτονομία 337 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.060 x 1.765 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών 267 lt
Βάρος 1.455 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, Φωτογραφίες Opel