Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Λίγο πριν από τη μετάβαση στη νέα ηλεκτρική εποχή, το ιαπωνικό B-SUV, αποκτά μια νέα υβριδική έκδοση με το Nissan Juke Hybrid που υπόσχεται βελτιωμένες επιδόσεις και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση, κατά συνέπεια και ρύπους.

«Η στρατηγική μας φιλοσοφία, είναι να έχουμε μία πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μέχρι το 2023». Η φράση αυτή του προέδρου της Nissan Europe, Guillaume Cartier, επιβεβαιώνει με τον πλέον επίσημο τρόπο το όραμα της ιαπωνικής φίρμας για το προσεχές μέλλον. Το νέο Nissan Juke Hybrid ανήκει σε αυτό το μέλλον; 

Το πού βαδίζει η ιαπωνική εταιρεία ακόμα και σήμερα δεν μας το αποκάλυψε φυσικά ο Cartier. Το μαρτυρούν οι πράξεις της. Το Qashqai e-Power, το Nissan Ariya αλλά και το τελευταίο δείγμα γραφής αυτής της προσπάθειας, το Nissan Juke Hybrid, αποδεικνύουν ότι οι Ιάπωνες έχουν εξηλεκτρίσει ήδη σε μεγάλο ποσοστό τη γκάμα των μοντέλων τους! Και έπεται συνέχεια, με τις περισσότερες βέβαια νέες προτάσεις να συνδέονται αποκλειστικά... με την πρίζα.

Το Nissan Juke Hybrid θα πατήσει τους τροχούς του στη χώρα μας μέσα στο φθινόπωρο του 2022, πιθανότατα τον Οκτώβριο.

Nissan Juke Hybrid

Το νέο Nissan Juke Hybrid κρύβει στα ενδότερά του μια σοφιστικέ αυτοφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή που δεν απαιτεί μήτε καλώδια μήτε οποιαδήποτε άλλη σύνδεση με την πρίζα για να αποκτήσει ζωή. Ίσως οι πιο μυημένοι στα δρώμενα των δύο μεγάλων εταιρειών της Συμμαχίας να έχουν ήδη αντιληφθεί ότι πρόκειται για το μικτό σύστημα κίνησης που έχουμε γνωρίσει εδώ και καιρό στα Renault Clio E-Tech και Arkana Ε-Tech

Οι Ιάπωνες σε αυτό το κοκτέιλ γνώσεων και τεχνολογιών, «προσφέρουν» τον θερμικό κινητήρα (ατμοσφαιρικός, 1,6 lt με 94 PS και 148 Nm), αλλά και τον βασικό ηλεκτροκινητήρα (49 PS, 205 Nm). Με τη σύμμαχο Renault, να συνδράμει μέσω της μίζας/γεννήτριας υψηλής τάσης (15 kW) και του multi-mode κιβωτίου ταχυτήτων. Το δε πακέτο συμπληρώνει η υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου (διά χειρός Renault επίσης), με ενεργειακό περιεχόμενο που φτάνει τις 1,2 kWh.

Οι Ιάπωνες βέβαια φρόντισαν να μας ξεκαθαρίσουν πως παρά τις ομοιότητες, η παραμετροποίηση των ρυθμίσεων λειτουργίας στο σύστημα του Nissan Juke Hybrid είναι εξατομικευμένη πάνω στις ανάγκες του αυτοκινήτου, διαφέροντας από αυτή των μοντέλων της Renault.

Πάντως στη πράξη, η λειτουργία είναι καρμπόν. Το καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων αναλαμβάνει να συντονίσει αρμονικά όλα τα συνεργαζόμενα μέρη. Δεν διαθέτει συμπλέκτη, που σημαίνει πως οι αλλαγές του γίνονται αυτόματα με τον κατάλληλο συγχρονισμό των γραναζιών από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ.

Οι δε παράμετροι που λαμβάνει το σύστημα μέσω του λογισμικού, το καθιστούν ικανό να προσφέρει ποικίλες επιλογές που τις διαχειρίζεται αυτόματα σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες κίνησης. Να σημειώσουμε εδώ ότι για το αντίστοιχο σύστημα στο Clio E-Tech, η Renault κάνει λόγο για 15 διαφορετικά προγράμματα.

Εάν θέλαμε πάντως να μιλήσουμε στη γλώσσα των αριθμών, θα λέγαμε πως το αυτόματο σασμάν έχει τέσσερις σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα. 

Nissan Juke Hybrid

Η υβριδική μονάδα του Nissan Juke Hybrid έχει επίσης τη δυνατότητα να προσαρμόσει αυτόματα τη λειτουργία της σε σειριακή, παράλληλη ή και συνδυαστική, ενεργοποιώντας όποτε αυτή κρίνει απαραίτητο τον ηλεκτροκινητήρα και τον θερμικό κινητήρα με απώτερο στόχο τη βέλτιστη ενεργειακή απόδοση.

Στα πέριξ του Παρισιού, όπου και έλαβε χώρα το πανευρωπαϊκό ντεμπούτο του νέου Nissan Juke Hybrid, είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το δημιούργημα της Nissan. Έπειτα από 200+ χιλιόμετρα σε μικτό περιβάλλον κίνησης (αυτοκινητόδρομο, υπεραστικό αλλά και αστικό περιβάλλον), το υβριδικό κινητήριο σύνολο του Nissan Juke Hybrid μας απέδειξε ότι αυτό που υπόσχεται στη θεωρία το κάνει και στην πράξη. 

Είναι εντυπωσιακά οικονομικό (γράψαμε μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km), μπορεί παρά τη μικρή μπαταρία να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για κάμποσα χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον και το κυριότερο, παραμένει το ίδιο ευχάριστο και οδηγοκεντρικό, όπως το συμβατικό αδερφάκι του με το 1.000άρη κινητήρα τούρμπο . Παρά τα 100 κιλά έξτρα βάρους που κουβαλάει στην πλάτη του.

Nissan Juke Hybrid

Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι παραμένει «σπιρτόζα» και εξακολουθείς να συμμετέχεις ενεργά στη διακυβέρνησή του. Οι 143 ίπποι, αλλά και οι ηλεκτρικές ενέσεις που δίνει το σύστημα, προσφέρουν μια ροπάτη αίσθηση που αναδεικνύει περαιτέρω τις σπορτίβ καταβολές του μοντέλου. 

Η ανάρτηση έχει ένα «κλικ» πιο σφιχτό set-up συγκριτικά με της υπόλοιπης οικογένειας (λόγω και του έξτρα βάρους), αλλά δεν ενοχλεί. Τουναντίον, είναι μια έξτρα οδηγική νότα ευχαρίστησης. Μάλιστα, παρά τις 19άρες ζάντες που φορούσε το μοντέλο που είχαμε στα χέρια μας, η απόσβεση της ανάρτησης στις ομολογουμένως ελάχιστες ανωμαλίες που συναντήσαμε στους γαλλικούς δρόμους, ήταν πραγματικά υποδειγματική. Στη χώρα μας, ίσως να περνά στην καμπίνα ένα μικρό θόρυβο... 

Στο ερώτημα τώρα, «πόσο καλά συνεργάζεται το υβριδικό σύστημα;», η απάντηση είναι «εξαιρετικά». Είναι ομοιογενές, περνά χωρίς έντονο θόρυβο και δονήσεις από την ηλεκτρική στη συνδυαστική λειτουργία και μόνο σε χαμηλές ταχύτητες μπορεί να ακουστεί πιο έντονα, φορτίζοντας την μπαταρία του. Προφανώς, δεν μιλάμε για κάποιο σπορ σεταρισμένο σε αίσθηση σύστημα, αλλά η άνεση που σου προσφέρει, σε συνδυασμό με την πολύ στρωτή και γλυκιά λειτουργία του, σε ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό.

Είναι επίσης και κομματάκι πιο γρήγορο από το συμβατικό αδερφάκι του. Χρειάζεται 10,1’’ για τα πρώτα 0-100 km/h, τη στιγμή που το 1.000άρι Juke DCT των 114 PS απαιτεί 11,1’’.  Το Nissan Juke Hybrid όμως, πέραν των κλασικών προγραμμάτων Eco, Standard και Sport, διαθέτει και τον χαρακτηριστικό διακόπτη EV, για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (όσο είναι γεμάτη η μπαταρία). Παράλληλα, προσφέρει στον οδηγό του και λειτουργία e-pedal, για... αυτόματο φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Δεν είναι βέβαια τόσο ενεργή (φθάνει τα 0,15 g) και τόσο επιδραστική όσο σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά κάνει τη δουλειά της τροφοδοτώντας κυρίως με ενέργεια την μπαταρία.

Nissan Juke Hybrid

Από εκεί και πέρα το Nissan Juke Hybrid ενσωματώνει μια σειρά από αναβαθμίσεις και αισθητικές τροποποιήσεις που το διαφοροποιούν από το συμβατικό αδερφάκι του. Η μάσκα είναι λίγο πιο μικρή αλλά εφοδιάζεται με ενεργό σύστημα που κλείνει τις γρίλιες όταν δεν υπάρχει αυξημένη ανάγκη ψύξης του κινητήρα βελτιώνοντας έτσι και την αεροδυναμική του μοντέλου. Η πίσω η αεροτομή έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να διώχνει ακόμα πιο ομαλά τον αέρα. Ένα ακόμη κομμάτι της βελτίωσης στην αεροδυναμική απόδοση είναι οι οι ζάντες ειδικής -από 17’’ έως 19’’.

Στην καμπίνα, το Nissan Juke Hybrid ξεχωρίζει χάρη στο νέο πίνακα οργάνων, αλλά και τα αναβαθμισμένα υλικά κατασκευής των επιμέρους πλαστικών τμημάτων. Στη θέση του κλασικού στροφόμετρου συναντάς πλέον μια ένδειξη η οποία ενημερώνει τον οδηγό για το επίπεδο ενέργειας που χρησιμοποιείται ή ανακτάται, με το σύστημα πολυμέσων (8 ιντσών) να υποστηρίζει υπηρεσίες συνδεσιμότητας Nissan Connect, Apple CarPlay και Android Auto. Για τους πιο tech freak, υπάρχει η δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω του κινητού τηλεφώνου και πιο συγκεκριμένα, της ειδικής εφαρμογής της Nissan.

Χωροταξικά, το πλήρωμα του υβριδικού Juke έχει τους ίδιους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα με αυτούς της υπόλοιπης οικογένειας. Ωστόσο ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 68 lt. (λόγω μπαταρίας), κατεβαίνοντας στα 354 lt. 

Το Nissan Juke Hybrid θα πατήσει τους τροχούς του στη χώρα μας μέσα στο φθινόπωρο του 2022 (πιθανότατα τον Οκτώβριο), με την τιμή πώλησης του να βρίσκεται ακόμα υπό... διαβούλευση ανάμεσα στο εργοστάσιο και την ελληνική αντιπροσωπεία. 


Tι λέει το DRIVE
Η Nissan κατάφερε με την υβριδική έκδοση του Juke να τονώσει τον ήδη πικάντικό χαρακτήρα του μοντέλου, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. 
Τιμή Αναμένεται
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ηλεκτρικό μοτέρ Νο1 49 PS, 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ Νο2 20 PS, 50 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, multi-mode κιβώτιο (τέσσερις σχέσεις θερμικό μοτέρ, δύο σχέσεις ηλεκτροκινητήρας)
Συνδυαστική απόδοση 143 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
Τελική ταχύτητα 166 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.210 x 1.800 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 354 lt
Βάρος 1.362 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube