Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke

Αυτό είναι το νέο Juke, η δεύτερη γενιά του πρωτοπόρου μικρού crossover της Nissan: Μεγαλύτερο από πριν, πιο «ώριμο» και στα χέρια μας για μια πρώτη δοκιμή. Του Richard Lane

Οι φαν της πρώτης γενιάς –και δεν είναι λίγοι, αφού οι πωλήσεις ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο από το 2010– ήδη ξέρουν τα βασικά για το νέο μοντέλο. Τον περασμένο Αύγουστο, οι Βρετανοί συνάδελφοί μας είχαν πάρει μια πρώτη γεύση από κάποια πρωτότυπα στο κέντρο δοκιμών του Millbrook και δύο μήνες αργότερα είχαν οδηγήσει την τελική έκδοση στους δρόμους με την τέλεια άσφαλτο γύρω από τη Βαρκελώνη, που μπορούν να κάνουν ένα Jimny να δείχνει άνετο σαν S-Class.

Με αυτό το σκεπτικό, μια δοκιμή στους βρετανικούς δρόμους –που έχουν ανωμαλίες, σαν τους ελληνικούς– έχει σημασία. Όχι μόνο για να αξιολογηθεί η άνεση και η ποιότητα κύλισης, αλλά κι επειδή το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, παρά την ιαπωνική του φίρμα, είναι στην ουσία βρετανικό.

issan Juke 1.0 DIG-T
Πιο σοβαρό από πριν, αλλά και πάλι ξεχωριστό σε εμφάνιση.


Το νέο Juke σχεδιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Σχεδιαστικό Κέντρο της Nissan, στο Paddington του Λονδίνου, στη συνέχεια εξελίχθηκε στο κρυφό κέντρο R&D της φίρμας, στο Cranfield, και θα παράγεται στο εργοστάσιο του Sunderland.

Σε ό,τι αφορά στους αγοραστές, το τελικό προϊόν είναι ασυνήθιστα απλό. Προς το παρόν, το νέο Juke προσφέρεται με ένα μόνο κινητήρα: τον 3κύλινδρο τούρμπο των 999 cc με τον άμεσο ψεκασμό βενζίνης και τους 117 ίππους. Ο ντίζελ μπήκε οριστικά στο χρονοντούλαπο, αλλά επειδή στην ίδια πλατφόρμα CMF-B βασίζεται και το νέο Renault Captur –που ήδη προορίζεται να αποκτήσει υβριδική έκδοση– κάποια μορφή εξηλεκτρισμού του Juke είναι πολύ πιθανή.

issan Juke 1.0 DIG-T
Ένα από τα ελάχιστα μικρά crossover που χαίρεσαι να το οδηγείς γρήγορα.


Η επιλογή σε κιβώτιο είναι ανάμεσα σε ένα χειροκίνητο 6άρι κι ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, που διευκολύνει τον οδηγό, αλλά στομώνει ελαφρά τις επιδόσεις. Κατά τα άλλα, το Juke, παρά το μεγάλο ύψος του από το έδαφος, είναι ένα τυπικό σουπερμίνι, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω και γόνατα τύπου MacPherson μπροστά.

Η ανάρτηση χρησιμοποιεί παθητικά αμορτισέρ, αλλά όπως θα δούμε, η ρύθμισή της είναι τώρα αισθητά διαφορετική και υπάρχουν δευτερεύοντα μικρά ελατήρια μέσα στα αμορτισέρ για να εξομαλύνουν το τερμάτισμα σε έκταση. Τα στάνταρ λάστιχα είναι της Bridgestone και λέγεται ότι παρέχουν την ίδια πλευρική και ελκτική πρόσφυση με τα φαρδύτερα του παλιού Juke Nismo.

Πώς είναι στην πραγματικότητα;
Όχι τόσο ιδιόμορφο όσο πριν. Μοιάζει πολύ λιγότερο με τα παράξενα Nissan Pike Factory (Be-1, Pao, Figaro, S-Cargo), αλλά είναι και πάλι ξεχωριστό. Οι τεράστιοι προβολείς, που δείχνουν σαν πρόσθετοι Hella ομίχλης παλιότερης εποχής, παραμένουν. Όμως τα φώτα ημέρας από πάνω τους είναι λεπτότερα και καλύτερα ενσωματωμένα στο «πρόσωπο» του Juke. Τα παλιά φώτα στάσης, που ήταν πάνω στο καπό όπως στο Mercedes-Benz G-Wagen, άλλαξαν θέση για λόγους αεροδυναμικής, αλλά και διότι δίχαζαν τις γνώμες των αγοραστών.

Nissan Juke 1.0 DIG-T

Οι εμπρός και πίσω θόλοι των τροχών δεν είναι τόσο κραυγαλέα φουσκωμένοι, αλλά η μεγαλύτερη πλευρική επιφάνεια ανάμεσά τους είναι τώρα επιθετικά σμιλεμένη. Το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι μεγαλύτερο, αφού τα πίσω φώτα έχουν χωριστεί σε δύο τμήματα και δεν είναι πλέον στηριγμένα ολόκληρα στα φτερά. Το εμπρός και το πίσω παρμπρίζ έχουν τώρα μεγαλύτερη κλίση και, καθώς το αμάξωμα είναι μακρύτερο και φαρδύτερο από πριν, το αυτοκίνητο δείχνει να κάθεται πιο σταθερά στο δρόμο.

Όμως δεν είναι πραγματικά κολλημένο στην άσφαλτο – και το λέμε με την καλή έννοια. Οδηγήστε το σε έναν δρόμο της περιφέρειας με στροφές και θα απορήσετε πώς η Nissan κατάφερε να κάνει το συγγενικό του Micra τόσο βαρετό στην οδήγηση, ενώ θα μπορούσε να ήταν πολύ καλύτερο.

Το τιμόνι του Juke είναι πραγματικά καλό. Πιο γρήγορο σε απόκριση από πριν, αλλά όχι νευρικό και με μια ελαφρώς σφιχτή αίσθηση όταν το στρίβεις (η γωνία κάστερ έχει αυξηθεί), η οποία αυξάνεται όμορφα όσο φορτίζονται τα εμπρός λάστιχα. 

Ο καθημερινός οδηγός θα βρει και πάλι την ανάρτηση σκληρούτσικη κι ακόμη περισσότερο με τους μεγάλους 19άρηδες τροχούς που «διαβάζουν» το ανάγλυφο του δρόμου στις μικρές ταχύτητες. Αν δεν σας ενδιαφέρει τόσο ο οπτικός εντυπωσιασμός, επιλέξτε τους 17άρηδες. Όμως, στις υψηλότερες ταχύτητες, η κύλιση εξομαλύνεται και η ανάρτηση ελέγχει το αμάξωμα με τρόπο σπάνιο για την κατηγορία. 

Nissan Juke 1.0 DIG-T
Είναι απρόσμενα ζυγισμένο, ακριβές, εύκολο στην τοποθέτηση κι εμπνέει εμπιστοσύνη.


Το Juke είναι απρόσμενα ζυγισμένο, ακριβές, εύκολο στην τοποθέτηση κι εμπνέει εμπιστοσύνη. Δεν γέρνει πολύ, κρατάει την ταχύτητά του στη στροφή και η καλή πρόσφυση του εμπρός άξονα (σχετικά με τον πίσω, πάντα) το κάνει πρόθυμο να βάλει την ουρά στο παιχνίδι, όπως τα Ford. Κι αυτό είναι ενδιαφέρον, αφού, με δεδομένο τη ψηλό επίπεδο των Fiesta και Focus, περιμένεις το επερχόμενο Puma –άμεσο ανταγωνιστή του Juke– να είναι ακόμα καλύτερο. 

Ας κάνουμε όμως υπομονή μέχρι να το διαπιστώσουμε. Κάποιος, κάποτε, πρέπει να κάνει αυτή την κατηγορία ενδιαφέρουσα για τον ενθουσιώδη οδηγό…

Σε άλλους τομείς, το Juke είναι πιο συνηθισμένο. Ο μαλακός λεβιές του κιβωτίου έξι σχέσεων (με το κόκκινο φωτεινό δαχτυλίδι στη βάση του) έχει αποκομμένη αίσθηση και μεγάλες διαδρομές. Κι ο κινητήρας δεν δείχνει ορεξάτος να ανεβάσει στροφές. Δείχνει μακρινός, απομονωμένος, όμως το ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ολοκαίνουργιο πρέπει να έπαιζε κάποιο ρόλο. Από την άλλη, ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο, η καμπίνα είναι καλά ηχομονωμένη.

Nissan Juke 1.0 DIG-T
Ο 1.000άρης τούρμπο απλώς κάνει τη δουλειά του χωρίς να ενθουσιάζει.


Μπορείς λοιπόν να καλύπτεις μεγάλες αποστάσεις χωρίς πρόβλημα. Τα εξογκωμένα, μαλακά μαξιλαράκια στο κάθισμα παρέχουν καλή στήριξη και η θέση οδήγησης είναι συνολικά εξαιρετική. Το τιμόνι ρυθμίζεται τώρα και τηλεσκοπικά, το ύψος του καθίσματος μπορεί να ρυθμιστεί σε ένα ευρύ φάσμα, οπότε μπορείς να βρεις τη θέση που σου ταιριάζει. Και η καμπίνα είναι γενικά άνετη.

Στο ταμείο ή όχι;
Αν έχετε αποφασίσει ότι σας ταιριάζει ένα μικρό crossover και αν απολαμβάνετε την οδήγηση, το Juke θα σας αρέσει. Ο κινητήρας δεν έχει προσωπικότητα και οι επιδόσεις του είναι μέτριες, αλλά κατά τη γνώμη μας το τιμόνι και το κράτημα –οι δύο πυλώνες της απόλαυσης στην καθημερινή οδήγηση– είναι σημαντικά πάνω από το μέσο όρο. Το να οδηγείς το Juke γρήγορα είναι διασκεδαστικό –κάτι που δεν μπορούμε να ισχυριστούμε για το SEAT Arona, το οποίο μπορεί ακόμα να θεωρηθεί το πιο ευέλικτο της κατηγορίας.

Nissan Juke 1.0 DIG-T
Χωρίς «μοτοσικλετικές» ιδιομορφίες, αλλά ποιοτικά αναβαθμισμένο το ταμπλό.


Το εσωτερικό του νέου Juke αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός. Το μακρύτερο μεταξόνιο μεταφράζεται σε αισθητά περισσότερο χώρο για τα γόνατα πίσω, κι ένα σαφώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Και παρότι οι μοτοσικλετικής έμπνευσης ιδιαιτερότητες του πρώτου Juke δεν υπάρχουν πια, τα μαλακά πλαστικά αναβαθμίζουν σημαντικά την ατμόσφαιρα. Από την άλλη, είναι παρήγορο που τα Apple CarPlay και Android Auto είναι διαθέσιμα δωρεάν, διότι ακόμα και τα σαφώς καλύτερα γραφικά της νέας 8άρας οθόνης δεν αντισταθμίζουν την κάπως αργή απόκριση και τα μπερδεμένα μενού του συστήματος πολυμέσων. 

Nissan Juke 1.0 DIG-T
Ευρύχωρο πορτμπαγκάζ 422 λίτρων, με φαρδύτερο άνοιγμα.


Οπότε, αποφύγετε αν μπορείτε τους πιο μεγάλους τροχούς και αποδεχτείτε ότι το Juke δεύτερης γενιάς, παρ’ όλες τις βελτιώσεις του, δεν θέτει νέα στάνταρ σε ραφιναρισμένη λειτουργία, εξεζητημένο χαρακτήρα, εργονομία ή ακόμα και οδική συμπεριφορά. Αν τα κάνετε αυτά, θα βρείτε το αυτοκίνητο ευχάριστο και, ακόμα κι αν δεν σας εντυπωσιάζει η εμφάνισή του, πιο συμπαθητικό από τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας του. 

Τι λέει το DRIVE
Ξεχωριστή εμφάνιση, ακριβής και συμμετοχική οδική συμπεριφορά, καλό τιμόνι, βελτιωμένοι χώροι… Το νέο Juke θα ήταν το τέλειο σπορ μικρό crossover αν είχε παραπάνω τσαγανό το μοτέρ του
Τιμή Από €17.900
Τεχνολογία 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας, 999 cc, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 117 PS @ 5.250 rpm, 180 (200*) Nm @ 1.750-3.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 5,9-6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO112-118 g/km
Διαστάσεις 4.210 x 1.800 x 1.595
Χώρος αποσκευών 422 lt
Βάρος 1.182 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Overboost για 25”

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube