Δοκιμάζουμε το νέο, ηλεκτρικό Kia EV9

Δοκιμάζουμε το νέο, ηλεκτρικό Kia EV9

Η επίθεση της κορεατικής φίρμας σε όλα τα μέτωπα κορυφώνεται με ένα μεγάλο, ηλεκτρικό, πολυθέσιο και (σχετικά) προσιτό SUV, το Kia EV9, που ανοίγει τον δρόμο για ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού των εταιρειών.

SUV και ηλεκτροκίνηση. Οι λέξεις της εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μέχρι τώρα όμως ελάχιστα είχαν συνδυαστεί στην κατηγορία των μεγάλων, πολυθέσιων SUV, όπως το Kia EV9. 

Κι αν βάλουμε στην εξίσωση και τον παράγοντα τιμή, μπορούμε να πούμε ότι η Kia πρωτοπορεί με το EV9, προλαβαίνοντας εταιρείες που παραδοσιακά πρωταγωνιστούν στο χώρο, όπως η Volvo και η Land Rover.

Η κορεατική φίρμα έχει πολυετή παράδοση στην ηλεκτροκίνηση. Και μια εκτεταμένη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων, που έως τώρα κορυφωνόταν με το εντυπωσιακό «crossover» EV6. Το EV9, παρότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα E-GMP (σε επιμηκυμένη έκδοση), είναι κάτι πολύ διαφορετικό, καθώς δεν προβάλλει την κομψότητα, αλλά τη χρηστικότητα.

Tο κορυφαίο, τετρακίνητο Kia EV9 GT-line που οδηγούσαμε θα μπορούσε να κάνει τουλάχιστον 430-440 km πριν μείνει από ρεύμα

Kia EV9

Με εξωτερικές διαστάσεις 5x2x1,8 m κι ένα μεταξόνιο που έχει μακρύνει στα 3,1 m, έχει τρεις σειρές καθισμάτων και άφθονους εσωτερικούς χώρους για έως και επτά επιβάτες. Και η εξωτερική του μορφή, με τις τετραγωνισμένες γραμμές και τις επίπεδες, πολυγωνικές επιφάνειες για να αντανακλούν το φως, δικαιολογεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» της Kia, καθώς συνδυάζει αρμονικά το μοντέρνο με το σκληροτράχηλο στοιχείο.

Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο και τραβάει το μάτι, είτε σου αρέσει είτε όχι. Και μην το βλέπετε μεγάλο, όρθιο και τετράγωνο, νομίζοντας ότι έχει την αεροδυναμική τούβλου. Κάθε άλλο. Η προσοχή που έχει δοθεί στον τομέα είναι μεγάλη, με λεπτομέρειες όπως οι ενεργοί αεραγωγοί μπροστά και η 3D διαμόρφωση του κάτω μέρους. Όλα αυτά δίνουν έναν εξαιρετικό συντελεστή αντίστασης Cd=0,28, που δεν θα αδικούσε ένα σπορ μοντέλο πριν λίγα χρόνια. Κι αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς επηρεάζει τον πιο καίριο τομέα: την αυτονομία.

Kia EV9

Μιλώντας για αυτονομία, η μπαταρία χωρητικότητας 99,8 kWh, που είναι κοινή σε όλες τις εκδόσεις του Kia EV9, μπορεί να δώσει έως και 563 km με μία φόρτιση, σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP. Αυτή η τιμή αντιστοιχεί στην πισωκίνητη έκδοση του EV9, με τον ένα ηλεκτροκινητήρα, αλλά και η τετρακίνητη, με τα δύο μοτέρ, μπορεί να φτάσει τα 512 km. Και το σύστημα φόρτισης των 800V εγγυάται ότι δεν θα μείνετε σταματημένοι για πολύ σε ένα ταξίδι, αφού μπορεί να δώσει έως και 249 km αυτονομίας μέσα σε 15 λεπτά.

Single motor, bimotor, RWD, AWD
Προτάσσετε την προσιτή τιμή και την αυτονομία; Το Kia EV9 διατίθεται στη βασική, πισωκίνητη έκδοση, με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω, που αποδίδει ισχύ 149,5 kW (204 PS), ροπή 350 Nm και δίνει 0-100 km/h σε 9,4’’ και τελική ταχύτητα 185 km/h. 

Θέλετε επιπλέον επιδόσεις; Υπάρχει και η τετρακίνητη έκδοση, με δύο ηλεκτρομοτέρ των 141 kW, ένα μπροστά, ένα πίσω, που αποδίδουν συνολικά 384 PS και δίνουν στην έκδοση Baseline επιτάχυνση 0-100 σε 6,0” και τελική 200 km/h. Στην κορυφαία έκδοση GT-line, η ροπή του εμπρός ηλεκτροκινητήρα από τα 250 Nm αυξάνεται στα 350 Νm (όση και του πίσω) και ο χρόνος στο 0-100 πέφτει στα μόλις 5,3” – αλλά και η αυτονομία μειώνεται οριακά από τα 512 στα 505 km.

Kia EV9

Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP, το Kia EV9 έχει τη συστοιχία μπαταριών (βάρους 566,5 kg) χαμηλά στο πάτωμα και ανεξάρτητες αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω. Τα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ ανταποκρίνονται στη συχνότητα των ανωμαλιών του δρόμου, για καλύτερη επαφή με το οδόστρωμα και μεγαλύτερη άνεση, ενώ η πίσω ανάρτηση είναι και self levelling, κρατώντας την απόσταση από το έδαφος σταθερή, ανεξάρτητα από το φορτίο του αυτοκινήτου. 

Τα λάστιχα των 19-21 ιντσών έχουν ειδική κατασκευή για χαμηλότερο θόρυβο κύλισης, ενώ το επίπεδο θορύβου μειώνουν επίσης τα πολυστρωματικά κρύσταλλα και βέβαια η ηλεκτροκίνηση.

Για την οδήγηση σε κανονικές συνθήκες υπάρχουν 4 προγράμματα: Eco για οικονομία και αυτονομία, Sport για τις μέγιστες επιδόσεις, Normal για τον βέλτιστο συνδυασμό των ανωτέρω και MyDrive για τις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός. 

Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το EV9 είναι και SUV, όχι βέβαια για τα κατσάβραχα, αλλά για τα γλιστερά και σαθρά εδάφη έχει το σύστημα TerrainModeSelect που επιτρέπει την επιλογή ανάμεσα σε 3 ακόμη οδηγικά προγράμματα, Mud, Sand και Snow.

Kia EV9

Για τα σαλόνια
Τα κάποτε δημοφιλή στις οικογένειες MPV έχουν εκτοπιστεί στην αγορά από τα SUV, και το Kia EV9 δείχνει καθαρά το γιατί, καθώς προσφέρει και τους χώρους και την πολυχρηστικότητα του εσωτερικού που απαιτούνται. 

Μακρύ μεταξόνιο, επίπεδο δάπεδο πάνω από την μπαταρία και τρεις σειρές καθισμάτων, είτε στην κλασική 7θέσια διάταξη 2+3+2 είτε στην πολυτελέστερη 6θέσια, με δύο ατομικά καθίσματα στη μεσαία σειρά. 

Τα εμπρός καθίσματα «χαλάρωσης» είναι πολυρυθμιζόμενα μέσω ενός πάνελ που θυμίζει τα καθίσματα σε πρώτη θέση αεροπλάνου. Ανάλογα είναι και αυτά της δεύτερης σειράς, που έχουν αναδιπλούμενα υποπόδια και η πλάτη ανακλίνεται πλήρως. 

Kia EV9

Επιπλέον, μπορεί να έχουν και τη δυνατότητα περιστροφής κατά 180 μοίρες ώστε να δημιουργηθεί ένα σαλονάκι με τέσσερα αντικριστά καθίσματα. Μόνο που, για να γίνει αυτό, πρέπει το αυτοκίνητο να είναι σταματημένο και να ανοίξουν οι πόρτες.

Ο διάκοσμος του εσωτερικού είναι μίνιμαλ και τα υλικά μοντέρνα, τόσο στην όψη όσο και στη σύσταση. Το δέρμα είναι τεχνητό και τα πλαστικά προέρχονται είτε από ανακύκλωση (ακόμη και διχτυών αλιείας!) είτε από βιώσιμες πηγές (π.χ. καλαμπόκι). 

Kia EV9

Στο λιτό ταμπλό δεσπόζει η τριπλή οθόνη Panoramic Wide Display που αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη infotainment επίσης 12,3 ιντσών και ανάμεσά του μία τρίτη οθόνη 5,3 ιντσών για τον κλιματισμό και τα καθίσματα. Η χρήση τους είναι εύκολη και διαισθητική ενώ για τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες υπάρχουν «πλήκτρα» επαφής ώστε να μην περιπλανιέσαι σε μενού και υπομενού.

Ο χώρος για τα γόνατα στη μεσαία σειρά καθισμάτων είναι τεράστιος, ενώ στην τρίτη σειρά είναι αναμενόμενα πιο περιορισμένος. Οι πίσω επιβάτες έχουν ανεξάρτητο σύστημα κλιματισμού και βέβαια τις θύρες USB και όλα τα σχετικά. 

Kia EV9

Με όλα τα καθίσματα σε χρήση, ο χώρος αποσκευών είναι ανάλογος με εκείνον ενός σουπερμίνι (333 λίτρα), αλλά όταν διπλωθεί η τρίτη σειρά, ο διαθέσιμος όγκος φτάνει τα 828 λίτρα. Επιπλέον υπάρχει κι ένα διαμέρισμα (frunk) κάτω από το εμπρός καπό, που χωράει άλλα 90 λίτρα στο πισωκίνητο μοντέλο ή 52 λίτρα στο τετρακίνητο.

Γιορτή ηλεκτρονικών
Στο Kia EV9 προσφέρεται πληθώρα λειτουργιών και υπηρεσιών, όπως η KiaEVRoutePlanner που καταρτίζει εναλλακτική διαδρομή με σταθμούς επαναφόρτισης όταν διαπιστωθεί ότι εξαντλείται η μπαταρία και δεν θα φτάσεις στον προορισμό σου. Υπάρχει επίσης δυνατότητα online πλοήγησης με όλες τις σχετικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. 

Σημαντική είναι και η δυνατότητα ενημέρωσης του λογισμικού εξ αποστάσεως (ΟΤΑ) όταν εξελιχθούν οι υπάρχουσες υπηρεσίες ή προσφερθούν νέες, όπως π.χ. η RemoteSmartParkingAssist2 (αυτόματο παρκάρισμα με ή χωρίς τον οδηγό) ή η Music Streaming.

Kia EV9

Ακόμα πιο σημαντικό είναι βέβαια το πακέτο (σουίτα) συστημάτων ασφαλείας που προσφέρεται. Περιλαμβάνει ως στάνταρ το εξελιγμένο HighwayDrivingAssist2 (ενεργή διατήρηση λωρίδας, HandsOnDetection και SmartCruiseControl), συστήματα αποφυγής ή μετριασμού μετωπικής, πλάγιας και οπίσθιας σύγκρουσης, συστήματα παρακολούθησης του περιβάλλοντος χώρου και ειδοποίησης κινδύνου, σύστημα αυτόματης ρύθμισης της ταχύτητας ανάλογα με τα όρια, αυτόματη εναλλαγή σκάλας των (LED) προβολέων, ψηφιακοί καθρέφτες ευρείας γωνίας και άλλα, που για να τα περιγράψουμε θα θέλαμε κατεβατά ολόκληρα…

Οδηγικές εμπειρίες
Δοκιμάσαμε το Kia EV9 σε μιαν αρκετά μεγάλη διαδρομή στην Κυανή Ακτή της Γαλλίας. Οι συνθήκες; Αυτοκινητόδρομος με όριο 110 έως το πολύ 130 km/h. Επαρχιακός, σε κατοικημένες κυρίως περιοχές, με συνεχείς κυκλικές πλατείες και όριο από 30 έως 50 km/h. Και παντού κάμερες. Με δυο λόγια, συνθήκες που δεν ευνοούσαν την εξαγωγή συμπερασμάτων. Υπομονή, λοιπόν, αφού το Test Drive στην Ελλάδα δεν αργεί.

Kia EV9

Τι μπορούμε να πούμε τώρα; Ότι το EV9 είναι απρόσμενα εύκολο και φυσιολογικό σε αίσθηση για το μέγεθός του. Θαρρείς πως συστέλλεται όταν καθίσεις στο τιμόνι – που λέει και το κλισέ. Το τιμόνι του είναι γρήγορο, με καλή αίσθηση (τηρουμένων των αναλογιών), κάθεσαι ψηλά και οι τετραγωνισμένες γραμμές σε βοηθούν να ξέρεις πού τελειώνει το αμάξωμα ώστε να τοποθετείς με άνεση και ακρίβεια τα 2,36 μέτρα του πλάτους (με τους καθρέφτες), ακόμα και σε στενό δρόμο.

Φυσιολογική αίσθηση έχουν και τα φρένα, που δεν παρουσιάζουν το τυπικό «σκαλοπάτι» στη μετάβαση από την ανάκτηση ενέργειας στην τριβή. Όσο για τον βαθμό επιβράδυνσης με την ανάκτηση, ρυθμίζεται με paddles στο τιμόνι και μπορεί να γίνει πολύ δυνατός.

Kia EV9

Ακόμα πιο δυνατή κι εντυπωσιακή είναι η επιτάχυνση όταν βυθίσεις το γκάζι στη μοκέτα. Δεν περιμένεις να πηγαίνει έτσι ένα θηρίο 2,6 τόνων. Κι όλα γίνονται τόσο άκοπα κι αθόρυβα. Μόνο ένα θρόισμα του ανέμου ακούγαμε, αλλά πρέπει να σημειώσουμε ότι φυσούσε δυνατός mistral, αυτός που τρέλανε τον Van Gogh.

Για το κράτημα στο δρόμο δεν μπορούμε να πούμε πολλά. Μόνον ότι στα ronds points (κυκλικές πλατείες) το αμάξωμα δεν έγερνε έντονα και τα λάστιχα με το πέλμα των 285 mm δεν έπαιρναν χαμπάρι στις ταχύτητες που στρίβαμε. Με τη διάμετρο των 21 ιντσών και το 45άρι προφίλ θα περιμέναμε ίσως θόρυβο κύλισης και κοπανήματα, αλλά δεν διαπιστώσαμε τίποτε τέτοιο – τουλάχιστον στην πολύ καλή γαλλική άσφαλτο. Η άνεση ήταν γενικά εντυπωσιακή και το μόνο σχετικό σχόλιο που θα κάνουμε αφορά στο αυτόματο... μασάζ, που φουσκώνει, ξεφουσκώνει και ανεβοκατεβάζει το εξόγκωμα στήριξης της μέσης. Μάλλον μας ξένισε παρά μας ξεκούρασε.

Kia EV9

Και φτάνουμε στην «ταμπακέρα» των EV: πόση είναι η αυτονομία του Kia σε πραγματικές συνθήκες; Όταν ξεκινήσαμε, η σχετική ένδειξη ήταν στα 498 km, αλλά έπεφτε πιο γρήγορα από τα διανυόμενα χιλιόμετρα, οπότε υπολογίζουμε ότι το κορυφαίο, τετρακίνητο Kia EV9 GT-line που οδηγούσαμε θα μπορεί να κάνει τουλάχιστον 430-440 km πριν μείνει από ρεύμα – μια πολύ καλή επίδοση.

Όλα θετικά, λοιπόν, σε αυτή την πρώτη επαφή που είχαμε με το μεγάλο, ηλεκτρικό SUV από την Κορέα. Ακόμα και οι τιμές που ακούσαμε: από €76.000 για το δικίνητο και από €85.000 για το τετρακίνητο. Ακούγονται πολλά λεφτά, αλλά το αυτοκίνητο δείχνει να τα αξίζει με το παραπάνω.

KIA EV9

Τι λέει το DRIVE   Η ΚΙΑ φαίνεται πως έβαλε την καλύτερη ομάδα της στην εξέλιξη του μεγάλου της, ηλεκτρικού SUV. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει όχι μόνο στην εμφάνιση, αλλά και στην απόδοση και συμπεριφορά του, υπογραμμίζοντας την αυτοπεποίθηση που δείχνει τα τελευταία χρόνια η κορεατική εταιρεία..
ΤιμήΑπό €76.000 (πισωκίνητο) και από €85.000 (τετρακίνητο)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΗλεκτρικό, με ένα μοτέρ 204 PS και 350 Nm (το πισωκίνητο) ή με δύο μοτέρ των 141 kW και 250/350 Nm (το εμπρός), 350 Nm (το πίσω) για συνολική ισχύ 384 PS (το τετρακίνητο). Μπαταρία 99,8 kWh. Μετάδοση σταθερής σχέσης.
Διαστάσεις5.015 x 1.980 x 1.780 mm
Πορτμπαγκάζ333-828 lt (συν 52-90 lt εμπρός)
Βάρος2.310-2.590 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h9,4" (πισωκίνητο), 6,0”-5,7” (τετρακίνητο)
Τελική 185 km/h (πισωκίνητο), 200 km/h (τετρακίνητο)
Αυτονομία 563 km (πισωκίνητο), 505-512 km (τετρακίνητο)
Εκπομπές CO20 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube