Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster... Blockduster και όχι low cost

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster... Blockduster και όχι low cost

Το Dacia Duster υπέστη ολική μεταμόρφωση, απέκτησε πιο μυώδη και στιλάτη εμφάνιση, εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων και… έρχεται να πάρει κεφάλια στην κατηγορία των SUV.

Το Dacia Duster δεν αποτελεί απλώς το σημαντικότερο μοντέλο στην γκάμα της ρουμανικής φίρμας. Στο πρόσωπό του αντικατοπτρίζεται όλη η σύγχρονη ιστορία της μάρκας και η πορεία της προς την κορυφή. 

Το μακρινό πλέον 2010, λανσαρίστηκε στην αγορά ως μια προσιτή πρόταση στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV. Χωρίς πολλά φρου φρου και αρώματα και με ένα σκληροτράχηλο χαρακτήρα που έλειπε από την πλειονότητα των SUV της εποχής, κατάφερε γρήγορα να φτιάξει όνομα και να αποκτήσει το δικό του πιστό κοινό.

Ακολούθησε ο δρόμος της ωρίμανσης, με τη δεύτερη γενιά του να έρχεται με περισσότερες ανέσεις, πιο σύγχρονο εξοπλισμό και πιο προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες. Διατηρώντας όμως σε μεγάλο βαθμό το υψηλό value for money της πρώτης. Και ανταμείφθηκε από το κοινό με ακόμα υψηλότερες πωλήσεις που το έφεραν μέχρι την κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων στα SUV το 2022. 

To νέο Dacia Duster αναμένεται στις ελληνικές αντιπροσωπείες τον Ιούνιο, με την τιμή του να αναμένεται ελαφρά αυξημένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο

2024 Dacia Duster

Μιλώντας με αριθμούς για την εμπορική επιτυχία του Dacia Duster στην Ευρώπη, μέχρι σήμερα έχει αποσπάσει πάνω από 40 διεθνή βραβεία. Και έχουν πουληθεί περισσότερα από 2,4 εκατομμύρια Duster, στα 14 χρόνια της παρουσίας του στην αγορά, με σχεδόν 1.000 Duster να βγαίνουν κάθε μέρα από τις γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Pitesti στη Ρουμανία. Το τελευταίο εδώ και λίγο καιρό προσάρμοσε τις εγκαταστάσεις του για να υποδεχθεί την ολοκαίνουργια, τρίτη γενιά του μοντέλου που έρχεται ριζικά αναβαθμισμένη. Χωρίς μοτέρ ντίζελ αυτή τη φορά, αλλά με νέα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Málaga της Ισπανίας.

Πριν περάσουμε όμως στους κινητήρες, οφείλουμε να κάνουμε μια στάση στην εξωτερική εμφάνιση και να αποδώσουμε τα εύσημα στο σχεδιαστικό τμήμα της Dacia. Tα τελευταία χρόνια έχει ανεβάσει αισθητά την απόδοσή του, δίνοντας στα μοντέλα της Dacia πιο σύγχρονη και κατά γενική ομολογία πιο στιλάτη εμφάνιση μέσα έξω.

Με το νέο Duster, η νέα σχεδιαστική ταυτότητα που έχει αποκτήσει η μάρκα προχωρά ένα βήμα παραπέρα, με το SUV να αποκτά μια πιο στιβαρή και δυναμική εμφάνιση. Εμπρός, η φωτεινή υπογραφή σε σχήμα «Υ» που εκτείνεται και στις δύο πλευρές της μάσκας υιοθετεί μια πιο οριζόντια μορφή που δένει όμορφα με τον ανανεωμένο λογότυπο της εταιρείας, δίνοντας ένα «όμορφο πρόσωπο» στο νέο Dacia Duster. Οι καμπύλες γραμμές του απερχόμενου μοντέλου έχουν δώσει τη θέση τους σε πιο έντονα νεύρα που ξεκινούν από το εμπρός καπό και εκτείνονται μέχρι το πίσω μέρος του αμαξώματος. 

2024 Dacia Duster

Τα πλευρά του νέου Duster χαρακτηρίζονται από τους μεγάλους θόλους των τροχών που τονίζονται από ένα ολοκαίνουργιο υλικό, το Starkle. Σχεδιασμένο από μηχανικούς της Dacia, το Starkle καλύπτει επίσης και τα μαρσπιέ χαμηλά, προστατεύοντας το αμάξωμα από γρατσουνιές. Πρόκειται για ένα πατενταρισμένο, ακατέργαστο και άβαφο υλικό, φτιαγμένο από σχεδόν 20% ανακυκλωμένα πλαστικά.

Οι ράγες οροφής έχουν διατηρηθεί, μόνο που τώρα είναι πιο… έξυπνες. Μπορούν να ξεβιδωθούν και να περιστραφούν κατά 90ο για να σχηματίσουν μπάρες οροφής και να στηρίξουν μια σχάρα ποδηλάτου ή μια μπαγκαζιέρα οροφής βάρους έως 80 kg.

Παρόλο που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα -την ευέλικτη CMF-B του Groupe Renault- και οπτικά δείχνει μεγαλύτερο, το νέο Duster είναι πανομοιότυπο σε εξωτερικές διαστάσεις με το μήκος του να παραμένει στα 4,34 m. Με πλάτος 1,81 και ύψος 1,66 m είναι μόνο ελαφρώς χαμηλότερο, με τους μηχανικούς της Dacia να σημειώνουν πως βελτιώθηκε έτσι η αεροδυναμική απόδοση για ακόμα καλύτερη οικονομία καυσίμου.

Η νέα διαρρύθμιση στο εσωτερικό έχει κάνει την καμπίνα ακόμα πιο ευρύχωρη, παρόλο που το μεταξόνιο είναι ελαφρώς μειωμένο στα 2,66 m, με τους πίσω επιβάτες να έχουν περισσότερο χώρο για να βολέψουν τα πόδια τους και το πορτμπαγκάζ να φθάνει στις δικίνητες εκδόσεις έως τα 517 lt.

2024 Dacia Duster

Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό υλοποιήθηκε βάσει μιας πιο σύγχρονης σχεδίασης από πριν, με τον συνολικό διάκοσμο να είναι ευχάριστος στο μάτι. Τα σκληρά στο σύνολό τους πλαστικά είναι καλομονταρισμένα μεταξύ τους και δείχνουν ανθεκτικά στον χρόνο. Πέρα από τα υλικά και τις πρακτικές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, στα νέα στοιχεία της καμπίνας περιλαμβάνονται ακόμα το νέο πεπλατυσμένο στους πόλους τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7" και το νέο σύστημα πολυμέσων. 

Το τελευταίο έρχεται με οθόνη αφής 10,1", νέο λειτουργικό σύστημα και πολύ περισσότερες λειτουργίες από το παρελθόν -όπως το συνδεδεμένο σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο- και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις πλην της εισαγωγικής Essential. Γι' αυτήν, η Dacia προκρίνει τη λύση Media Control, μια δωρεάν εφαρμογή που επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί το smartphone ως πηγή infotainment, τοποθετώντας το σε ειδική θέση στο ταμπλό.

2024 Dacia Duster

Το τεχνολογικό upgrade ολοκληρώνει η πιο πλήρη σουίτα ADAS, με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (αστικής/περιαστικής δυνατότητας με ανίχνευση οχημάτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσικλετών), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με ειδοποίηση υπέρβασης ταχύτητας, υποβοήθηση στάθμευσης με όπισθεν, σήμα ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού καθώς και κλήση έκτακτης ανάγκης (eCall).

Περνώντας στα συστήματα κίνησης, το Dacia Duster μπορεί να εξοστράκισε το ντίζελ από τη γκάμα του, διατήρησε όμως σ’ αυτή την οικονομική σε χρήση και ιδιαίτερα δημοφιλή στη χώρα μας ECO-G100. Με 1.000άρη κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) που αποδίδει 100 ίππους. 

Η γκάμα συνεχίζεται με τον mild hybrid TCe 130 που μπαίνει για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia. Συνδυάζει 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με μπαταρία 0,8 kWh που υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, χαρίζοντάς του περισσότερη ροπή και καλύτερη απόκριση. Μειώνοντας παράλληλα τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 10%. Το συγκεκριμένο μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, αλλά σε επίπεδο μετάδοσης θα είναι διαθέσιμο σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.

2024 Dacia Duster

Η έκδοση που προκαλεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον δεν είναι άλλη από την Hybrid 140 που υιοθετεί το full hybrid σύστημα κίνησης που είδαμε στο Jogger στις αρχές του περασμένου έτους. Και φυσικά σε διάφορα μοντέλα της Renault. Πρόκειται για το υβριδικό σύστημα του Groupe Renault που συνδυάζει 4κύλινδρο 1.600άρη βενζινοκινητήρα με ισχύ 94 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ένας με 49 άλογα για την κίνηση και ο δεύτερος που λειτουργεί ως μίζα και γεννήτρια υψηλής τάσης. 

Η κίνηση φθάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων, στο οποίο οι τέσσερις ταχύτητες είναι «αφιερωμένες» στον βενζινοκινητήρα και οι άλλες δύο στον ηλεκτροκινητήρα. Μοίρασμα που όπως γνωρίζουμε από τις αντίστοιχες υλοποιήσεις στα μοντέλα της Renault, παρέχει 15 πιθανούς συνδυασμούς σχέσεων μετάδοσης.

Το υβριδικό σύστημα συμπληρώνει μια μικρή μπαταρία 1,2 kWh (230V) που παρέχει αρκετή ενέργεια έτσι ώστε το Duster να ξεκινά και να κινείται στην κίνηση με σβηστό κινητήρα για εύλογο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με την Dacia, σε συνδυασμό με την ανάκτηση ενέργειας η μπαταρία επιτρέπει οδήγηση σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία έως και 80% του χρόνου στις πόλεις, γεγονός που μειώνει την κατανάλωση κατά 20% στον μικτό κύκλο και 40% στον αστικό.

2024 Dacia Duster

Με τη συνδυαστική απόδοση να φθάνει τους 140 ίππους, δεν είναι μεν από τα πιο ισχυρά της αγοράς, είναι όμως από τα πιο αποδοτικά όπως διαπιστώσαμε στη σύντομη δοκιμή μας. Όπου ύστερα από μια διαδρομή περίπου 200 km στον αυτοκινητόδρομο και στα βουνά έξω από τη Málaga, το trip computer του υβριδικού Duster έγραφε κάτω από 5 lt/100 km την ώρα που παραδίδαμε τα κλειδιά του πίσω. 

Κι όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς στις επιδόσεις, οι οποίες είναι αρκετά καλές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα 10,1" που ανακοινώνονται για το 0-100 km/h δείχνουν ένα μικρό μέρος των δυνατοτήτων του. Πιο ενδεικτικά της μεστής λειτουργίας του υβριδικού συστήματος και της δύναμης που προσφέρει στο Duster είναι τα 7,7" που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το 80-120 km/h -χρόνος που υπερτερεί του δικίνητου με τον 130άρι TCeπου χρειάζεται 8,0" για την αντίστοιχη μέτρηση με 4η στο κιβώτιο.

Αυτό που είναι κοινό και στις δύο εκδόσεις του νέου Dacia Duster είναι η συνολική βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, με το αυτοκίνητο να εμφανίζει πιο στιβαρό πρόσωπο και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν αρχίζουν οι καμπές. Γέρνει ελάχιστα και το τιμόνι, παρόλο που παραμένει ελαφρύ, είναι πιο ακριβές από το παρελθόν αναπτύσσοντας πολύ καλύτερη αμφίδρομη σχέση πληροφοριών με τον οδηγό. 

2024 Dacia Duster

Στο καλοσυντηρημένο οδικό δίκτυο της Ισπανίας, η άνεση δεν φάνηκε να έχει πληγεί από την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Και είναι υψηλού επιπέδου ακόμα και όταν αποφασίσεις να κινηθείς με μια από τις δικίνητες εκδόσεις και πέρα από την άσφαλτο. Αυτό που μας προβλημάτισε ελαφρώς και θα περιμένουμε τη δοκιμή στα μέρη μας, ώστε να εξακριβώσουμε εάν έφταιγε ο αέρας ή όχι, είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος που πέρναγε στην καμπίνα όταν κινούμασταν στον αυτοκινητόδρομο με πάνω από 100-110 km/h στο κοντέρ. Το μόνο αρνητικό που παρατηρήσαμε σε μια συνολικά αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης.

Επιστρέφοντας στο 130άρι μοτέρ, είναι ροπάτο και πρόθυμο από χαμηλά, με τα 230 Nm και την ηλεκτρική υποβοήθηση από το 48βολτο σύστημα να του προσφέρουν καλές επιδόσεις και οικονομία. Το συγκεκριμένο μοτέρ όπως προαναφέραμε είναι και το μόνο που συνδυάζεται με τετρακίνηση. Συνδυασμός που δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε σε δημόσιο δρόμο, αλλά πήραμε μια γερή δόση των δυνατοτήτων που προσφέρει στο νέο Duster σε μια ειδικά διαμορφωμένη εκτός ασφάλτου πίστα. Και τι έδειξε το πεδίο με τις ανηφοριές, τους λάκκους και τα εμπόδια σήκωναν μέχρι και δύο τροχούς στον αέρα; Ότι το Duster παραμένει εξαιρετικό εκτός ασφάλτου με δυνατότητες που πιθανότατα δεν θα ανακαλύψει ποτέ ο μέσος οδηγός του. 

2024 Dacia Duster

Η τετρακίνηση δουλεύει εξαιρετικά και παρόλο την απουσία κινητήρα ντίζελ, ο TCe 130 αποδείχθηκε αρκετά ροπάτος στις ανηφοριές με έντονη κλίση, ανεβαίνοντας χωρίς κόπο κάποιες από αυτές ακόμα και από στάση. Εδώ να σημειώσουμε ότι το τετρακίνητο Duster στέκεται στα 21,7 cm μακριά από το έδαφος, με όλες τις υπόλοιπες δικίνητες εκδόσεις να είναι στους 20,9 πόντους. Και πως έχει φυσικά καλύτερες γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας: 24ο, 36ο και 23ο αντίστοιχα.

Η τρίτη γενιά του Dacia Duster θα έρθει στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο, οπότε θα έχουμε να πούμε αρκετά ακόμα γι’ αυτό πολύ σύντομα. Μέχρι τότε θα έχουν ανακοινωθεί και η τιμή πώλησης των μοντέλων της γκάμας που, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες μας, αναμένονται να είναι ελάχιστα αυξημένες συγκριτικά με του απερχόμενου μοντέλου.

Dacia Duster TCe 130

Τι λέει το DRIVEΣκληροτράχηλο, ικανό και με υψηλό value for money. Η τρίτη γενιά έρχεται να προσθέσει στο τρίπτυχο επιτυχίας του Dacia Duster περισσότερο στιλ, πιο σύγχρονη τεχνολογία και αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά. Με τη φουλ υβριδική έκδοση στην κορυφή της γκάμας να δείχνει ότι η εταιρεία μπορεί να κινηθεί στο πιο «πράσινο» πνεύμα της εποχής μας.
 
Τιμή  Δεν ανακοινώθηκε
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/4.500 rpm, 230 Nm/2.100 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ BSG, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,8 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 130 PS/4.500 rpm, 230 Nm/2.100 rpm
Διαστάσεις4.343 x 1.813 x 1.661 mm
Χώρος αποσκευών517 lt
Βάρος1.379 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h9,9" 
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση*7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2124 g/km
Μέτρηση DRIVE*
Φωτογραφίες Dacia

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube