Τα Continental AllSeasonContact 2 ανήκουν σε μια κατηγορία ελαστικών που κερδίζει σταθερά έδαφος, αφού δηλώνει και είναι ικανή να καλύψει συνολικά και με απόλυτη ασφάλεια τις ανάγκες ολόκληρης της χρονιάς, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες. Εξαιρούνται βέβαια οι ακραίες καταστάσεις που απαιτούν ειδικά εξελιγμένα προϊόντα.
Έχοντας ήδη δείξει τι μπορεί να κάνει επί του θέματος με το πολυβραβευμένο AllSeasonContact, η Continental μόλις παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του μοντέλου που είναι σφαιρικά βελτιωμένη και εξελιγμένη σε όλα τα πεδία.
Ο γερμανικός τεχνολογικός κολοσσός ανέλυσε τα πολύτιμα δεδομένα που συνέλεξε από την πρώτη γενιά του μοντέλου, οπότε αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της εφαρμοσμένης τεχνολογίας στον τομέα του R&D έφτιαξε ένα ελαστικό με 15% περισσότερη χιλιομετρική απόδοση και 6% χαμηλότερη αντίσταση κύλισης.
Εννοείται ότι κεντρικός πυλώνας για το AllSeasonContact 2 παραμένει η απόλυτη ασφάλεια, εκείνος δηλαδή που η Continental αναφέρει ως τον σημαντικότερο για κάθε μοντέλο της. Παράλληλα, η εταιρεία λέει πως το νέο της ελαστικό έχει καλύτερο κράτημα και συμπεριφορά σε στεγνό, ενώ εγγυάται μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης σε κάθε οδόστρωμα. Την ίδια στιγμή η άνεση, η απόδοση στο χιόνι αλλά και η αντιμετώπιση της υδρολίσθησης είναι στο ίδιο επίπεδο με το προκάτοχο μοντέλο.
Ο συνδυασμός αυτών των χαρακτηριστικών του Continental AllSeasonContact 2 επιτεύχθηκε χάρη στην κορυφαία τεχνολογία που έχει εφαρμοστεί στη σχεδίαση του σκελετού, στη σύσταση των υλικών καθώς και στη σχεδίαση του πέλματος. Τα νέα υλικά έχουν ιδιότητες που περιορίζουν τις απώλειες ενέργειας όσο περισσότερο γίνεται, ικανοποιώντας έτσι το ζητούμενο για χαμηλή αντίσταση κύλισης.
Σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση του πέλματος, η εικόνα διατηρεί δεσμούς με την προκάτοχη γενιά αλλά η εξέλιξη είναι εμφανής. Η αρχιτεκτονική σε σχήμα «V» έχει διατηρηθεί, αφού βοηθάει πολύ την απαγωγή του νερού και διευκολύνει την επαφή του ελαστικού με το έδαφος. Η μεγάλη διαφορά ωστόσο έχει να κάνει με τα μπλοκ τακουνιών σχήματος «C», τα οποία υποστηρίζουν το ένα το άλλο και έχουν ως αποτέλεσμα πιο στιβαρή δομή και λιγότερη παραμόρφωση του πέλματος όταν το πιέζεις.
Τα νέα υλικά έχουν ιδιότητες που περιορίζουν τις απώλειες ενέργειας όσο περισσότερο γίνεται, ικανοποιώντας το ζητούμενο για χαμηλή αντίσταση κύλισης χωρίς πέναλτι στο βάρος
Με τη σειρά του αυτό διανέμει πιο ισορροπημένα τις δυνάμεις στο εμβαδό επαφής με το δρόμο, έτσι ώστε το λάστιχο να μεταφέρει αίσθηση ακρίβεια στο τιμόνι, χωρίς η συμπεριφορά του να επηρεάζεται από τη φθορά ή τη θερμοκρασία. Με απλά λόγια, το Continental AllSeasonContact 2 έχει σχεδόν την ίδια συμπεριφορά σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, τόσο το χειμώνα όσο και το καλοκαίρι.
Βασικοί πρωταγωνιστές σε αυτή την εξέλιξη είναι ο συνδυασμός των τεχνολογιών «Chili» για τη σύσταση του πέλματος, νέοι πλαστικοποιητές που αποδίδουν ιδανικά το χειμώνα αλλά και η νέα σύνθεση πολυμερών που επιφέρει υψηλή πρόσφυση, άρα μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος.
Μια ακόμα πολύ σημαντική παράμετρος του νέου ελαστικού αφορά στη σφραγίδα «EV Ready», δηλαδή στη συμβατότητά του με τα ηλεκτρικά μοντέλα και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους. Αυτές που προκύπτουν από την ανάγκη για ελαχιστοποίηση της αντίστασης και του θορύβου κύλισης, το μεγάλο βάρος καθώς και την πολύ άμεση απόδοση της ισχύος και της ροπής.
Να σημειωθεί ότι χάρη στα νέα υλικά, η ικανοποίηση των παραπάνω αναγκών δεν έχει κάνει τα λάστιχα πιο βαριά συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά (σε αντίστοιχες διαστάσεις εννοείται). Οπότε αυτή η «ηλεκτρική έγκριση» δεν έχει τιμωρήσει τα συμβατικά μοντέλα με βαρύτερες και πιο αδρανείς μάζες.
Με όλα αυτά στο μυαλό ως «θεωρία», ταξιδέψαμε στην Αυστρία ως προσκεκλημένοι της Continental για να βιώσουμε την πράξη. Οι δοκιμασίες περιλάμβαναν οδήγηση σε βρεγμένη πίστα με Toyota GR Yaris και Hyundai i20 N, δοκιμή φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα με Volkswagen Golf GTI καθώς και οδήγηση σε δρόμο με Nissan Ariya και Mercedes-Benz EQS.
Ξεκινώντας αντίστροφα, η δοκιμή στο δρόμο έδειξε πως ο τρόπος που τα Continental AllSeasonContact 2 απομονώνουν το θόρυβο κύλισης είναι απόλυτα ταιριαστός με την ησυχία που εξ ορισμού επικρατεί στην καμπίνα των ηλεκτρικών μοντέλων. H μετάβαση από τέλειας ποιότητας οδόστρωμα σε λίγο πιο τραχύ σημαίνει επίπεδο θορύβου που προφανώς αυξάνεται, μα λελογισμένα και χωρίς σε καμία περίπτωση να γίνεται ενοχλητικό.
Το πλάνο της παραγωγής περιλαμβάνει 99 κωδικούς για ζάντες μεταξύ 15 και 21”, οι οποίοι μαζί με την πρώτη γενιά AllSeasonContact θα καλύπτουν το 87% της αγοράς
Όσο για το κράτημα στο βρεγμένο, σίγουρα δεν είναι δόκιμο να το αξιολογήσεις από την αίσθηση και μόνο, χωρίς κάποιο μετρήσιμο μέγεθος. Οπότε αυτό που είναι χρήσιμο να κρατήσουμε από την εμπειρία μας είναι η προοδευτική προσέγγιση του ορίου της πρόσφυσης, το γλυκό γλίστρημα επάνω από αυτό το σημείο, καθώς και η πολύ ομαλή επαναφορά στις Κανονικές Συνθήκες.
Ωστόσο μάλλον η πιο εντυπωσιακή -από πλευράς αποτελέσματος- διαδικασία ήταν εκείνη του φρεναρίσματος σε βρεγμένη επιφάνεια. Όχι μόνο επειδή συνοδεύτηκε από μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης, μεγάλη επαναληψιμότητα και απόλυτη σταθερότητα, αλλά κι επειδή κατάφερε 25% καλύτερη επίδοση συγκριτικά με έναν οικονομικής επιλογής ανταγωνιστή -που δοκιμάσαμε ταυτόχρονα κάτω από τις ίδιες ακριβώς συνθήκες.
Με δύο λόγια, το Continental AllSeasonContact 2 πηγαίνει ακόμα παραπέρα την αποδεδειγμένα πετυχημένη εικόνα του προκατόχου του. Κατάφερε να κάνει σημαντικά βήματα μπροστά σε αντίσταση κύλισης και χιλιομετρική απόδοση, χωρίς να κλονιστεί η ισορροπία του σε κανέναν από τους άλλους τομείς.
Όποιος λοιπόν χρειάζεται ένα λάστιχο ικανό να ανταποκρίνεται σε όλες τις εποχές και τις καιρικές συνθήκες με την ίδια ασφάλεια και άνεση, η Continental έχει πλέον μια ακόμα πιο αποδοτική λύση να προτείνει. Η οποία μάλιστα σύμφωνα με την εταιρεία, δε θα είναι ακριβότερη σε σχέση με την πρώτη γενιά AllSeasonContact.