Μπορεί στην Ελλάδα να αποχαιρετήσαμε το χειμώνα, όμως οι κάτοικοι της Αυστραλίας στο Νότιο Ημισφαίριο μόλις άφησαν πίσω τους ένα καυτό καλοκαίρι. Εκεί βρεθήκαμε για να οδηγήσουμε το KIA Stinger 3.3 T-GDI σε μια πολύ όμορφη διαδρομή λίγο έξω από τη Μελβούρνη και πιο συγκεκριμένα προς την παραλία Bells Beach, σε ακτές που βρέχονται από τον Ινδικό Ωκεανό. Το συγκεκριμένο Stinger ανήκει στο στόλο της ιστοσελίδας Cardvice.com.au η οποία μας το παραχώρησε για τη δοκιμή μας.
Την τελευταία 10ετία, η Kia μεταλλάσσεται σε έναν κατασκευαστή με premium χαρακτηριστικά, επενδύοντας πολύ στη σχεδίαση, στην ποιότητα και στην τεχνολογία των αυτοκινήτων της. Το Stinger ωστόσο είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Ένα γενναίο βήμα προς το άγνωστο, προς μια εντελώς νέα κατηγορία με χαρακτηριστικά ελίτ. Αυτό από μόνο του έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ακόμα και στην κορυφαία έκδοση με τον V6, το Stinger είναι ένα σχετικά προσιτό αυτοκίνητο για τους Αυστραλούς, στην Ελλάδα όμως η τιμή του ξεκινά από τα €70.000. Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος 3.3 T-GDI αποδίδει 366 PS και 52 kgm ροπής και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Η κίνηση στους πίσω τροχούς και μάλιστα με μπλοκέ διαφορικό, πέρα από το πώς επηρεάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά, είναι πάνω από όλα μια επιλογή που δίνει στο αυτοκίνητο προσωπικότητα. Αυτή πρέπει να είναι η βάση του σχεδιασμού κάθε αυτοκινήτου που θέλει να λογίζεται ως σοβαρή σπορ κατασκευή.
Η πρώτη εντύπωση που σου αφήνει το μεγάλο Kia είναι πειστική για το χαρακτήρα του. Εξωτερικά είναι εντυπωσιακό με μεγάλο μήκος (4,83 m) και αναλογίες grand tourer. Οι πανέμορφες ζάντες 19 ιντσών που γεμίζουν τους μεγάλους θόλους, ο κοντός εμπρός πρόβολος, το χαμηλό καπό, η κλίση της οροφής και η μακριά ουρά, όχι μόνο το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό αλλά με κάποιο έμμεσο τρόπο υπενθυμίζουν την κλασική διάταξη «κινητήρας εμπρός-κίνηση πίσω».
Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή. Το ταμπλό, με τρεις κυκλικούς αεραγωγούς κάτω από την εύχρηστη οθόνη αφής που ενσωματώνει το κλασικό σύστημα πολυμέσων των Hyundai-KIA, αποπνέει μια σπορ και ταυτόχρονα πολυτελή αίσθηση. Έστω κι αν δεν φτάνει το επίπεδο των BMW και Audi σε απτή ποιότητα. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη, με εξαίρεση το σχετικά περιορισμένο χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών λόγω της έντονης κλίσης της οροφής. Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα και η πλευρική στήριξη ικανοποιητική.
Με σχεδόν πέντε μέτρα μήκος, δεν είναι μόνο το στιλ το ζητούμενο αλλά και η πρακτικότητα. Μπορεί να συστήνεται ως κουπέ, αλλά διαθέτει 406 λίτρα χώρου αποσκευών, με δυνατότητα αναδίπλωσης μάλιστα των πίσω θέσεων. Συνοψίζοντας, στο κομμάτι της σχεδίασης, το Stinger είναι ένας πολύ καλός συμβιβασμός μεταξύ σπορ και πρακτικού αυτοκινήτου.
Στο ταξίδι, είναι απολαυστικά άνετο -περισσότερο από ότι θα περίμενε κανείς με τις 19άρες ζάντες και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ- προβλέψιμο, ταχύτατο και με χαμηλό επίπεδο θορύβου. Μπορεί να μην εξοπλίζεται με ενεργή ανάρτηση (εκτός από ορισμένες εκδόσεις), όμως το στήσιμο ισορροπεί τόσο καλά μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς που νιώθεις πως δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω. Το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας περιλαμβάνει adaptive cruise control και active lane keeping assist, το οποίο στη φρεσκοβαμμένη χάραξη των δρόμων της Αυστραλίας τουλάχιστον, δούλευε εξαιρετικά, δίνοντας μας μια γεύση από το αυτόνομο μέλλον. Ο οδηγός πρέπει απαραίτητα να κρατά το τιμόνι, όμως η αίσθηση που σου αφήνουν τα συστήματα υποβοήθησης είναι ότι κάποιος σε προσέχει και εξασφαλίζει την ασφαλή μετακίνησή σου.
Το βαρετό κομμάτι του αυτοκινητόδρομου με όριο ταχύτητας 100 km/h πέρασε ευχάριστα μέσα στο φιλόξενο, καλόγουστο σαλόνι του Stinger, δίνοντας τη σκυτάλη στο αρκετά πιο ενδιαφέρον κομμάτι του Great Ocean Road. Με λιγότερη κίνηση πλέον, το πόδι τεντώνεται ως το πάτωμα. Και τότε η επιτάχυνση, χορταστική σε ένταση και διάρκεια, ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες που έχει δημιουργήσει η εξωτερική εμφάνιση. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 0-100 km/h σε 4,9” και ο τρόπος που σε κολλά στο κάθισμα δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης.
Στις κλειστές καμπές του δημοφιλούς δρόμου μήκους 243 km που εκτείνεται στις απόκρημνες ακτές της Victoria, το κορεατικό grand tourer αποκαλύπτει μια πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή του. Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, το τιμόνι βαραίνει, η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται σημαντικά, και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με οκτώ σχέσεις καρφώνει τις ταχύτητες με περισσότερο συναίσθημα. Το ESP χαλαρώνει, επιτρέποντας ένα μικρό αλλά ασφαλές γλίστρημα της ουράς που ελέγχεται εύκολα με το γρήγορο τιμόνι. Το τέλειο ζύγισμα του πλαισίου υπόσχεται ήπιες αντιδράσεις που δεν τρομάζουν, ακόμη και τον λιγότερο έμπειρο οδηγό ενώ η δύναμη έρχεται προοδευτικά, επωφελούμενη από τα πολλά κυβικά, τους έξι κυλίνδρους και τα δύο τούρμπο του κινητήρα.
Το Stinger απευθύνεται σε εκείνους που αρνούνται να θυσιάσουν το πάθος τους για την αυτοκίνηση στο βωμό των υποχρεώσεων της καθημερινότητας. Είναι ένα πολυτελές 5θυρο GT για εκείνους που θέλουν ένα σέξι αυτοκίνητο το οποίο προσφέρει άνεση στον αυτοκινητόδρομο και οδηγική ευχαρίστηση στις στροφές, ενώ μπορεί να ικανοποιήσει και τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Πιο εντυπωσιακό απ' ό,τι τα καταφέρνει τόσο καλά σε όλα τα μετρήσιμα μεγέθη και είναι ένα αντικειμενικά καλό αυτοκίνητο, είναι το γεγονός ότι έχει προσωπικότητα. Κάτι που δεν μετριέται, όμως είναι το σημαντικότερο προσόν ενός μοντέλου αυτής της κατηγορίας.
Τι λέει το DRIVE
Στην κορυφαία του έκδοση από πλευράς επιδόσεων, το Kia Stinger είναι ένα ολοκληρωμένο premium grand tourer με εξαιρετικές επιδόσεις, ευρύχωρη καμπίνα και σχεδιασμό που ξεχωρίζει.
Τιμή από € 50.000 (το 3.3 Τ-GDI: € 70.000)
Τεχνολογία 3.342 cc, V6, 24v, twin-turbocharged, GDI (Gasoline Direct Injection), 366 PS/6.000 rpm, 510 Nm/1.300-4.5000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1”
Τελική ταχύτητα 270 km/h
Μέση κατανάλωση 9,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 221 g/km
Διαστάσεις 4.830 x 1.870 x 1.400 mm
Χώρος αποσκευών 406 lt
Βάρος 1.841 kg
Τιμές κατασκευαστή, Φωτογραφίες: Θάνος Παππάς, KIA