Είτε το θέλουμε είτε όχι, το πιο σημαντικό πράγμα για κάθε επιχείρηση είναι να έχει θετικό ισολογισμό. Κάτι που με τη σειρά του προϋποθέτει ότι η εκάστοτε επιχείρηση δε θα αφήσει τις εξελίξεις να την προσπεράσουν, γιατί τότε ξεκινάνε τα προβλήματα…
Με αυτό το δεδομένο να κυριαρχεί στα meeting room, οι άνθρωποι της Jeep διέγνωσαν τη σωστή στιγμή για την πρώτη ηλεκτρική τους απόπειρα, επεκτείνοντας ταυτόχρονα την γκάμα τους στα B-SUV. Αυτό μεταφράζεται στο Avenger. Mια σαφώς ενδιαφέρουσα εμπορική ευκαιρία και παράλληλα μια δυνατή πρόκληση προκειμένου αυτό το νέο μοντέλο να φοράει έντιμα τη μάσκα με τα επτά κατακόρυφα στελέχη.
Ωστόσο έχει πλέον αποδειχθεί πως εάν υπάρχει όραμα και έμπνευση όλα γίνονται. Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, το αποτέλεσμα αντικειμενικά παίρνει δέκα με τόνο. Παρότι εντυπωσιακά κόμπακτ σύμφωνα με τους αριθμούς -μήκος 4,08 m- το Avenger έχει την επιβλητικότητα των Jeep όπως ακριβώς την αναζητά το κοινό της κατηγορίας. Είναι τετραγωνισμένα μοντέρνο, διαβάζεις στις επιφάνειές του το σλόγκαν «Συμπυκνωμένη ελευθερία» και ακολουθεί τελείως διαφορετικό δρόμο από το έτερο B-SUV της Jeep, το Renegade.
Το Avenger είναι σχεδιασμένο και εξελιγμένο στην Ευρώπη όπου και παράγεται. Αποτελεί δε το πρώτο βήμα ενός πλάνου που περιλαμβάνει τέσσερα ηλεκτρικά Jeep έως το 2025 και πλήρως ηλεκτρική γκάμα έως το 2030. Τη βάση του αποτελεί η αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-CMP2 του ομίλου Stellantis, με σημαντικές τροποποιήσεις. Για την ακρίβεια η Jeep αναφέρει ότι το 60% των στοιχείων της είναι αποκλειστικότητά της, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 600 εξαρτήματα.
Έξυπνες σχεδιαστικές ιδέες αφορούν την περιμετρική προστασία για το αμάξωμα και τα φώτα από μικροεπαφές κάθε τύπου, περιλαμβάνοντας λεπτομέρειες όπως πλαστικά που είναι χρωματισμένα και όχι βαμμένα, ώστε να μη φεύγει το χρώμα τους από τις όποιες επαφές.
Στην καμπίνα η εικόνα ξεφεύγει εντελώς από την πεπατημένη όχι μόνο της Jeep αλλά και συνολικά των αυτοκινήτων που έχουμε συνηθίσει. Για την ακρίβεια ακολουθεί την λογική που καθιερώνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα, με συγκριτικά λίγους φυσικούς διακόπτες και απόλυτη έμφαση στα ψηφιακά πάνελ.
Ωστόσο πέραν από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (διαγώνιος 7 ή 10,25” ανάλογα με την έκδοση) και την κεντρική οθόνη του infotainment (10,25”) που έχει πολύ καλή ανταπόκριση στην αφή, υπάρχουν ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό και μερικά κουμπιά συντομεύσεων που διευκολύνουν πολύ τον έλεγχο. Οπότε η εργονομία κερδίζει καλό βαθμό, όπως και η θέση οδήγησης, ενώ το infotainment με τις υπηρεσίες Uconnect δίνει την απαραίτητη σύγχρονη πινελιά αλλά και την πολύτιμη δυνατότητα να τηλεχειρίζεσαι λειτουργίες όπως η φόρτιση και το σύστημα κλιματισμού.
Η βασική γραμμή του ταμπλό είναι απόλυτα απλή. Τόσο που το κάνει να μοιάζει περισσότερο με χώρο υποδοχής για τις οθόνες. Ωστόσο ενσωματώνει ένα μεγάλο πρακτικό ράφι με αντιολισθητική επένδυση, που συμπληρώνει τους πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους στην κονσόλα και τις πόρτες, που συνολικά αγγίζουν τα 34 lt. Τα πλαστικά είναι παντού σκληρά, σε μερικά σημεία με ένα πολύ λεπτό φιλμ να βελτιώνει την υφή. Η συναρμολόγηση σίγουρα ικανοποιεί, οπότε μόνο από το φινίρισμα τελικά μένουν κάποια ερωτηματικά.
Από την άλλη, η ηχομόνωση είναι αποτελεσματική και το επίπεδο θορύβου διατηρείται πολύ χαμηλά, ακόμα και στον ανοιχτό δρόμο -με νόμιμη ταχύτητα. Όσο για τους χώρους, στο πίσω κάθισμα υπάρχει άφθονο διαθέσιμο ύψος, μόνο που για τα γόνατα οι ψηλότεροι από 1,85 m δε θα μείνουν πλήρως ικανοποιημένοι. Όμως το μπες-βγες είναι εύκολο και ο χώρος αποσκευών των 355 lt ικανοποιεί με δεδομένο αφενός ότι μιλάμε για ένα ηλεκτρικό με μήκος 4,08 m αφετέρου ότι το σχήμα του είναι εκμεταλλεύσιμο.
Στο πάτωμα της e-CMP2 και σε απόσταση 22,3 cm από το έδαφος, βρίσκεται καλά προστατευμένη από ειδικές ποδιές η μπαταρία του ηλεκτρικού συστήματος του Jeep Avenger. Αποτελείται από 17 modules, 102 στοιχεία και καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 km, έχοντας μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh και 51 καθαρή. Για τη φόρτιση σε συνεχές ρεύμα δέχεται έως 100 kW που σημαίνει ότι φτάνει από το 20-80% σε μόνο 24’ (σε τρία λεπτά κερδίζεις ενέργεια για 30 km), ενώ για το εναλλασσόμενο το όριο είναι τα 11 kW, οπότε ο ελάχιστος χρόνος για πλήρη φόρτιση οι 5,5 ώρες.
Η μπαταρία είναι καινούργια και κατασκευάζεται από την ίδια την Stellantis, όπως και ο νέος ηλεκτροκινητήρας M3 που λειτουργεί υπό τάση 400 V ώστε να αποδίδει 156 PS με 260 Nm. Αυτά τα νούμερα φτάνουν στους εμπρός μόνο τροχούς μέσω σταθερής σχέσης μετάδοσης, ενώ όσοι αναρωτιέστε πώς γίνεται ένα Jeep να μην υπάρχει σε τετρακίνηση εκτέλεση, η απάντηση είναι ότι χρειάζεται λίγη υπομονή ακόμα μέχρι να ετοιμαστεί. Το πόση ακριβώς πάντως, δεν αποσαφηνίστηκε.
Αυτό που έγινε απόλυτα σαφές ωστόσο, ήταν η εξαιρετική αποδοτικότητα του νέου ηλεκτρικού συστήματος της Stellantis. Αντιλαμβάνεσαι αμέσως τη βελτίωση που έχει γίνει σε σχέση με το σημερινό σύστημα, στην οποία βελτίωση η συμβολή της νέας μπαταρία αφορά στο 12%, του νέου κινητήρα στο 5%, ενώ βελτιστοποιήσεις στην αεροδυναμική, τη μετάδοση και τους τροχούς δίνουν ακόμα 5%. Σχετικά με την αεροδυναμική να αναφέρουμε ότι η μετωπική επιφάνεια του Jeep Avenger έχει εμβαδό 2,25 m2 και ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,33. Και για να κλείσουμε το κομμάτι των βελτιώσεων, να αναφέρουμε πως σύμφωνα με την Jeep, σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας, η αντλία θερμότητας που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού αυξάνει την αυτονομία έως και 10%.
Για την πράξη τώρα, κρατείστε τα εξής: Κινούμενοι λογικά και χωρίς πολύ αστικό πεδίο, ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε σχεδόν 15,5 kWh/100 km σε μια διαδρομή 75 km. Κάτι που σημαίνει ότι η εργοστασιακή αυτονομία των 395 km σε μικτό κύκλο είναι ένα απόλυτα ρεαλιστικό όσο και ικανοποιητικό νούμερο. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι οι 156 PS και τα 260 Nm είναι συνεχώς διαθέσιμα μόνο στο οδηγικό προφίλ Sport. Στο Normal μειώνονται σε 109 PS με 220 Nm, ενώ στο Eco όπου περιορίζεται και η απόδοση του κλιματιστικού, οι τιμές είναι 82 PS και 180 Nm.
Η οδήγηση του Avenger είναι μια ευχάριστη έκπληξη σε κάθε τερέν. Στην πόλη εκτιμάς αμέσως το ελαφρύ τιμόνι που κόβει πολύ, μαζί με την προοδευτική απόκριση του γκαζιού. Και παρότι κάποιες φορές αναζητάς πιο έντονη επιβράδυνση αφήνοντας το γκάζι με την επιλογή B (για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας), τελικά καταφέρνεις να συντονιστείς με ένα πεντάλ που όντως δεν έχει την τέλεια αίσθηση. Όπως σε κανένα σχεδόν ηλεκτρικό.
Έξω από την πόλη, το Jeep Avenger εντυπωσιάζει με το στιβαρό πάτημα στο δρόμο και το πόσο άκαμπτο δείχνει. Με μόνη εξαίρεση μερικές ξερές αντιδράσεις σε εγκάρσια σαμαράκια με μέτρια ταχύτητα, η ανάρτηση με τα εμπρός MacPherson και τον πίσω ημιάκαμπτο λειτουργεί άψογα. Σίγουρα βοηθάει σε αυτό και το βάρος των 1.500 kg, που στην ηλεκτρική εποχή λογίζεται ως αξιοσημείωτα χαμηλό.
Εάν οδηγήσεις σβέλτα, το Avenger ξέρει πάντα τι να κάνει και διαχειρίζεται σωστά τον όγκο και τη φόρα του, παρότι τα 20 cm της ελάχιστης απόστασης είναι άφθονα. Σε χαμηλή ταχύτητα οι εμπρός τροχοί έχουν την τάση να σπινάρουν, ωστόσο άμεσα ο ηλεκτρονικός έλεγχος της πρόσφυσης κάνει αυτό που πρέπει. Η αίσθηση επιτάχυνσης είναι περισσότερο γραμμική από εντυπωσιακή, αν και τα 0-100 km/h σε 9” είναι σίγουρα ικανοποιητικά.
Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος όσο και η πολύ στιβαρή συνολικά αίσθηση επανέρχονται στο προσκήνιο μόλις το τερέν γίνει χωμάτινο. Όντας το πρώτο Jeep με κίνηση στους εμπρός τροχούς που διαθέτει το Selec-Terrain και Hill Descent Control, μπορεί να κάνει βέλτιστη διαχείριση της πρόσφυση σε κάθε έδαφος, χωρίς βέβαια να υποκαθίστανται οι δυνατότητες της τετρακίνησης.
Μέχρι τότε, για όσους έχουν μελετήσει και αποφασίσει πως μπορούν να ζήσουν με ένα ηλεκτρικό και χρειάζονται ένα B-SUV, το Jeep Avenger είναι μια εξαιρετική πρόταση. Μια ευχάριστη έκπληξη που μπορεί να σε υποστηρίξει σωστά, ενώ παράλληλα έχει πολύ σωστή τιμή: Μαζί με την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ και τα €1.000 της επιδότησης απόσυρσης, ξεκινάει από τις €27.500, τιμή που για τα σημερινά δεδομένα κρίνεται πολύ ενδιαφέρουσα.
Jeep Avenger | |
Τι λέει το DRIVE | |
Όποιος έχει αποφασίσει θέλει ένα ηλεκτρικό B-SUV, το Jeep Avenger είναι ένα ολόφρεσκο όσο και ολοκληρωμένο μοντέλο με ισχυρό χαρακτήρα και ενδιαφέρουσα τιμή. | |
Τιμή | από €36.500 (€27.500 με επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά & απόσυρση) |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 54 kWh(51 ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης |
Απόδοση ή Συνδυαστική απόδοση | 156 PS, 260 Nm |
Διαστάσεις | 4.084 x 1.776 x 1.528 mm |
Χώρος αποσκευών | 355 lt |
Βάρος | 1.500 kg |
Επιδόσεις | |
0-100 km/h | 9" |
Τελική ταχύτητα | 150 km/h (ηλ. περιορισμένη) |
Μέση κατανάλωση | 15,4 kWh/100 km |
Μέση αυτονομία | 395 km |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή | |
Φόρτιση | |
Συνεχές ρεύμα (DC), 20-80% της μπαταρίας | Έως 100 kW, από 24' |
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% της μπαταρίας | Έως 11 kW, από 5,5 ώρες |