Η Hyundai έχει βάλει στόχο να γίνει ο Νο1 Ασιάτης κατασκευαστής σε πωλήσεις και ικανοποίηση πελατών στην Ευρώπη. Στο μέλλον, το σκοπό αυτό θα υπηρετούν ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα, από τα οποία η μάρκα θα έχει παρουσιάσει περισσότερα από 30 ως το 2021.
Επί του παρόντος, αιχμή του δόρατος είναι το i30. Το οποίο για τη Hyundai δεν είναι ένα μοντέλο, αλλά μια οικογένεια αυτοκινήτων που μπορεί να ικανοποιήσει διαφορετικά γούστα και ανάγκες, στους διαφορετικούς τύπους αμαξώματος που παράγεται.
Με στόχο το 1.000.000 πωλήσεις για το 2018, μετά το κλασικό 5θυρο χάτσμπακ και το στέισον βάγκον, στην γκάμα έρχεται να προστεθεί το Fastback. Ένα 5θυρο κουπέ. Μια σχεδιαστική τάση που συνηθίζεται μεταξύ των premium κατασκευαστών σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Η Hyundai εκλαϊκεύει την κομψότητα, την αίσθηση πολυτέλειας και την αύρα του διαφορετικού που αποπνέουν τα αυτοκίνητα του είδους, λανσάροντας το πρώτο στην κατηγορία C.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 1.6 CRDi 110 PS DCT
Η πλατφόρμα των μηχανικών μερών δεν διαφέρει ουσιαστικά από το κανονικό i30. Ό,τι νέο φέρνει το Fastback είναι η σχεδίαση, οπότε φυσιολογικά η έμφαση δόθηκε σε αυτή. Η εμφάνιση του κουπέ χαρακτηρίζεται από μεγάλες επιφάνειες, απαλές, ρευστές καμπύλες που ενώνονται μεταξύ τους με δυναμικές ακμές. Ένα μοτίβο εμπνευσμένο από τους αιγυπτιακούς αμμόλοφους και τα βιώματα του επικεφαλής σχεδιασμού, Thomas Burkle, που έζησε στην Αίγυπτο τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια. Ο Burkle παρομοιάζει τη διακριτική πίσω αεροτομή, ενσωματωμένη στην πέμπτη πόρτα, με μια μεγάλη γενναιόδωρη χειρονομία. Και μπορείς σχεδόν να φανταστείς την κίνηση ακούγοντάς τον. Η μάσκα δεν είναι αλλά δείχνει φαρδύτερη, κάνοντας το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο επιβλητικό και χαμηλότερο, ταυτόχρονα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 1.0 T-GDI
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη, με το ίδιο ταμπλό του i30 και τη γνωστή κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά είναι προσεγμένα, με μαλακό πλαστικό στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, στο κεντρικό και πάνω τμήμα. Στα χαμηλά, το υλικό είναι σκληρό αλλά πολύ καλά φινιρισμένο. Η στιβαρή συναρμογή σε συνδυασμό με τη ακαμψία του αμαξώματος και την ιδανική ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να περνά από λακκούβες χωρίς τριγμούς και θορύβους, με μια καθησυχαστική αίσθηση ασφάλειας που εν τέλει είναι στοιχείο αυτού που λέμε premium. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί και η εργονομία απροβλημάτιστη. Ο πλούσιος εξοπλισμός και ο καλόγουστος διάκοσμος συνθέτουν ένα περιβάλλον ευχάριστο για να περνάς το χρόνο σου. Η θέση οδήγησης είναι κάπως ψηλή, αλλά οι χώροι είναι άνετοι, καθώς πίσω βολεύονται άτομα ύψους 1,85 με αντίστοιχου αναστήματος εμπρός επιβάτες.
Μέσα στην πόλη η ανάρτηση η οποία αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, στρογγυλεύει τις ανωμαλίες παραπάνω από ικανοποιητικά. Η κύλιση είναι ήσυχη και οι αλλαγές στο αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ομαλές και έξυπνες ώστε το αυτοκίνητο να κινείται σβέλτα με τις στροφές του μοτέρ χαμηλά. Οι δύο διαθέσιμοι κινητήρες είναι της οικογένειας Τ-GDI, ένας 3κύλινδρος 1.000άρης με 120 άλογα και ένας 4κύλινδρος, τον οποίο και οδηγούμε. Με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, αποδίδει 140 ίππους και 24,7 κιλά ροπή από τις 1.500 rpm. Λειτουργεί πολιτισμένα, αθόρυβα, τουλάχιστον όσο δεν πιέζεται. Υπό πίεση θα δούμε παρακάτω τι κάνει.
Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, λόγω και της ενσωματωμένης στην πολλαπλή εξαγωγής τουρμπίνας. Προδίδει μια πολλά υποσχόμενη ζωηράδα για τη συνέχεια. Στον αυτοκινητόδρομο, η έμφαση στην άνεση επιβεβαιώνεται. Κινείται με μια «μεγαλίστικη» σταθερότητα, με την άνεση, την ασφάλεια και την καθησυχαστική αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Αεροδυναμικός θόρυβος δεν διαπερνά την ηχομόνωση. Λίγος μόνο θόρυβος κύλισης, ανάλογα την ποιότητα του ασφάλτου μπορεί να προκαλέσει ένα ελαφρύ βουητό που ακούγεται κάπου μακριά, σαν ψίθυρος. Το απόθεμα ισχύος κάτω από το δεξί πόδι επιτρέπει ταξίδια με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, αφού τα 150-160 km/h έρχονται πανεύκολα και διατηρούνται αβίαστα.
Στην περιφέρεια, ο κινητήρας συμβαδίζει με τη ζωηρή διάθεση του πλαισίου. Η σφιχτή κλιμάκωση τον κρατά μέσα στο ωφέλιμο φάσμα, και αποκρίνεται πρόθυμα στο μισό γκάζι. Ψηλά, αν και επισήμως η μέγιστη ιπποδύναμη βγαίνει στις 6.000 rpm και η αυτόματη αλλαγή γίνεται στις 6.200 rpm, δεν έχεις λόγο να τον πιέζεις πάνω από τις 5.500 rpm. Το τιμόνι είναι όσο πρέπει βαρύ και η πληροφόρηση είναι αρκετή για να σου εμπνεύσει εμπιστοσύνη για να κρατήσεις τη φόρα σου, να την κουβαλήσεις μέσα στη στροφή.
Η ανάρτηση του Fastback είναι πιο σφιχτή κατά 15% και χαμηλότερη κατά 5 mm σε σχέση με το χάτσμπακ i30. Χωρίς να σημαίνει ότι έχει γίνει ξαφνικά GTI, άλλωστε γι' αυτό το σκοπό θα προκύψει σύντομα η έκδοση Ν, έχει ακριβές μπροστινό και είναι πρόθυμο στην αλλαγή κατεύθυνσης. Η κλίση είναι μικρή, οπότε δεν εξελίσσεται σε αδράνεια στις διαδοχικές αλλαγές πορείας. Το όριο της πρόσφυσης είναι υψηλό. Τα διαστάσεων 225/40 R18 λάστιχα (έξτρα διάσταση, τα βασικά ξεκινούν από τις 16 ίντσες) θα αργήσουν πολύ να χάσουν την πρόσφυση τους. Και τότε η υποστροφή θα έρθει ήπια και θα είναι πολύ εύκολα ελεγχόμενη με ένα άσε.
Το κιβώτιο συμβαδίζει με το γρήγορο ρυθμό, αλλάζοντας τις σχέσεις ακριβώς εκεί που ζητάς, είτε ανεβάζεις είτε κατεβάζεις. Το πεντάλ του φρένου έχει σωστά ρυθμισμένη διαδρομή και γραμμική λειτουργία, ενώ τα υλικά τριβής αποδείχθηκαν ανθεκτικά σε παρατεταμένη σκληρή χρήση.
Το i30 Fastback εξοπλίζεται με όλη την τεχνολογία βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας της Hyundai: Το σύστημα ελέγχου εμπρόσθιας σύγκρουσης με υποβοήθηση αποφυγής εμποδίου, το σύστημα παρακολούθησης του βαθμού προσοχής του οδηγού και το σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Προαιρετικά εφοδιάζεται με το έξυπνο cruise control με λειτουργία Stop & Go που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί ακόμη και μποτιλιάρισμα, το σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας, οπίσθιας σύγκρουσης, αλλά και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας.
Τι λέει το DRIVE
Μια διαφορετική υλοποίηση της πλατφόρμας i30. Διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα όπως οι χώροι, η λειτουργία της ανάρτησης και η τεχνολογία ασφάλειας, προσθέτει στιλ και την αύρα του διαφορετικού.
Τιμή Δεν ανακοινώθηκε
Τεχνολογία 1.353 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 24,7 kgm/1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
Τελική ταχύτητα 203 km/h
Μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 4.455 x 1.795 x 1.425 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Βάρος 1.287 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή