Ακούγοντας τους ανθρώπους της Honda να μιλάνε για το e, διακρίνεις αμέσως πως καμαρώνουν. Το έχουν μελετήσει και σχεδιάσει με ψυχή, κι αυτό αντικατοπτρίζεται αμέσως στο αποτέλεσμα.
Χωρίς να μπορείς να εξηγήσεις το γιατί, σου εμπνέει τη συμπάθεια που έχεις για έναν παλιό γνωστό που εκτιμάς βαθιά και εμπιστεύεσαι. Αυτό είναι κάτι που πίστευα πως δε θα έλεγα ποτέ για ένα ηλεκτρικό μοντέλο.
Στο ερώτημα «γιατί τόσο λίγη αυτονομία;» η Honda απαντά πως τα 222 km κατά WLTP επαρκούν για την αστική χρήση που προορίζεται το e, ενώ μια πιο μεγάλη μπαταρία θα ήταν πιο βαριά, πιο ογκώδης και πιο ακριβή. Οπότε κατά τη γνώμη τους θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από όσα θα έλυνε. Είναι μια άποψη με την οποία δεν μπορώ να διαφωνήσω, ειδικά με το δεδομένο πως μιλάμε για μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μονάδα με χωρητικότητα 35,5 kWh που φορτίζει με έως 100 kW. Οπότε γεμίζει σε μόλις μισή ώρα σε μια -ανύπαρκτη προς το παρόν στην Ελλάδα- παροχή DC 100 kW ή 4,1 ώρες σε παροχή AC 7,4 kW.
Η σχεδίαση είναι σίγουρα δυνατό χαρτί, αφού εκτός από την πνευματική σχέση με το πρώτο Civic, το 5θυρο αμάξωμα των 3,9 m έχει χαρακτήρα και δυναμισμό. Είναι πολύ απλό αλλά και με ταμπεραμέντο που σπανίζει. Σχεδιαστικό και πρακτικό highlight είναι οι εξωτερικοί καθρέφτες-κάμερες, που προβάλουν το «είδωλο» ψηφιακά. Και είναι επίσης εμπνευσμένη η ομοιότητα στη λογική του εμπρός με το πίσω μέρος, με τα ολοστρόγγυλα φανάρια.
Κι εάν απ’ έξω σε εντυπωσιάσει, από μέσα θα σε εκπλήξει. Μια σειρά από οθόνες διατρέχει το ταμπλό και φτιάχνει εικόνα από το μέλλον, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα μάλλον οικονομικά πλαστικά. Η θέση οδήγησης επιπλέον είναι σωστή και η εργονομία πιο φιλική από το πελάγωμα που αρχικά δημιουργεί το ψηφιακό περιβάλλον. Για την ακρίβεια μόλις του δώσεις λίγη ώρα, καταλαβαίνεις πως μπορείς να επικοινωνήσεις έξυπνα και ουσιαστικά με το αυτοκίνητο σε επίπεδο πληροφορίας.
Από την άλλη, οι υφασμάτινες επενδύσεις είναι πολύ ευχάριστες και η Honda λέει πως σχετίζονται στενά με εκείνες ενός μοντέρνου σπιτικού καναπέ. Το υποστηρίζουν απόλυτα και σε κάνουν να αισθάνεσαι όμορφα, είτε κάθεσαι εμπρός είτε στο πίσω κάθισμα, όπου ο χώρος είναι επαρκής ακόμα και για ενήλικους και το μπες βγες εύκολο χάρη στις πίσω πόρτες. Το μόνο που παραπέμπει ευθέως σε αυτοκίνητο πόλης είναι ο χώρος αποσκευών, που δεν ξεπερνάει τα 171 lt.
Απόλυτα συντονισμένη με την νεανική εικόνα του e, είναι και η οδηγική αίσθηση. Είναι μάλλον το πιο ανάλαφρο ηλεκτρικό που υπάρχει σήμερα και παράλληλα απίστευτα εύχρηστο. Οι οπαδοί της οδήγησης με «ένα πετάλι» θα το λατρέψουν αφού φρενάρει μέχρι να σταματήσει τελείως όταν αφήνεις το γκάζι. Παράλληλα οι πιο δραστήριοι θα εκφραστούν σίγουρα θετικά για τη ζωντάνια στην αλλαγή κατεύθυνσης και την ακρίβεια στο πάτημα.
Υπάρχουν γόνατα McPherson σε όλες τις γωνίες, τα οποία είναι σωστά ρυθμισμένα ώστε και να ελέγχουν σωστά το αμάξωμα και να απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου. Τουλάχιστον όσες από αυτές υπάρχουν στους γερμανικούς δρόμους. Βασικό ρόλο στα παραπάνω παίζει και το ιδανικά κατανεμημένο βάρος που δηλώνεται στο 50:50 εμπρός/πίσω, ενώ πολύ σημαντικά στοιχεία για την καθημερινότητα είναι αφενός ο πολύ μικρός κύκλος στροφής με ακτίνα μόλις 4,3 m, αφετέρου ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός για την ασφάλεια συνολικά.
Μετά όλα αυτά, είναι περισσότερο από ξεκάθαρο ότι το e μας άρεσε πολύ. Γι’ αυτό και ανυπομονούμε να το δοκιμάσουμε και στη χώρα μας, κάτι που ευτυχώς δε φαίνεται να απέχει περισσότερο από ένα μήνα.
Τι λέει το DRIVE
Το e είναι ένα από τα πιο ευχάριστα ηλεκτρικά μοντέλα που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα. Οπότε με την πρώτη γεύση να είναι τόσο γλυκιά, δεν μπορούμε παρά να το περιμένουμε στην Ελλάδα με ανυπομονησία.
Τιμή Από €35.990 (€30.186 με την επιδότηση)
Τεχνολογία BEV, ηλεκτρικό μοτέρ μπαταρία 35,5 kWh, κίνηση πίσω, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση 136 PS, 315 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
Τελική ταχύτητα 145 km/h
Αυτονομία 222 km (WLTP)
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 3.895 x 1.750 x 1.512 mm
Χώρος αποσκευών 171lt
Βάρος 1.514 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή