Δοκιμάζουμε το Dacia Spring 65 Extreme

Δοκιμάζουμε το Dacia Spring 65 Extreme

Μετά την εδραίωσή της στην ευρωπαϊκή αγορά με αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας, η Dacia φιλοδοξεί τώρα να πρωταγωνιστήσει και στα ηλεκτρικά με το Sping. Και έως ένα βαθμό το έχει ήδη καταφέρει. Το γνωρίζουμε -επιτέλους- από κοντά στη νέα έκδοση Extreme.

Για το λανσάρισμα του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, του Dacia Spring, η εταιρεία πάτησε σε μια επιτυχημένη συνταγή του παρελθόντος. Επέλεξε να ξεκινήσει από χαμηλά και να καλύψει το κενό της αγοράς στη θέση του πραγματικά προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης.

Κάτι αντίστοιχο, θυμίζουμε, είχε κάνει και το μακρινό 2004. Χρονιά που έριξε στην αγορά το Dacia Logan -ένα προσιτό και απογυμνωμένο από πολυτέλειες μικρό οικογενειακό σεντάν με τεχνολογία περασμένης δεκαετίας. Η πορεία της εταιρείας έκτοτε είναι λίγο πολύ γνωστή. Ραγδαία ανάπτυξη που συνοδεύτηκε τα τελευταία χρόνια από απανωτά ρεκόρ πωλήσεων και αύξηση της παραγωγής. Για να φθάσει σήμερα να προσφέρει μια μεγάλη γκάμα μοντέλων που τα προσόντα τους δεν περιορίζονται μόνο στον υψηλό δείκτη value for money.

Dacia Spring Extreme 65

Στην χώρα μας μπορεί να μην είχαμε γνωρίσει από κοντά το Spring, αλλά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ρουμάνικης φίρμας δεν αποτελεί άγνωστη ποσότητα στην υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς κυκλοφορεί εδώ και περίπου δυο χρόνια σε αρκετές αγορές της. 

Πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο με μήκος 3,73 m και πλάτος μόλις 1,58 m, που τοποθετείται στην μίνι κατηγορία και βασίζεται εν πολλοίς στην προηγούμενη γενιά του Sandero, αλλά και σε ηλεκτρικά μοντέλα που διαθέτει το Renault Group στην κινεζική αγορά. Οπότε ο λόγος που κατασκευάζεται στην Κίνα αφορά καθαρά το κομμάτι των logistics, ώστε να μπορεί διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά σε προσιτή τιμή. Και έχοντας φθάσει ήδη τις 110.000 παραγγελίες, η Dacia έχει κάθε δικαίωμα να υποστηρίζει ότι το εγχείρημα πέτυχε και να κάνει το επόμενο βήμα. Ποιο είναι αυτό; Ο εμπλουτισμός της γκάμας με μια ισχυρότερη και πιο στιλάτη έκδοση, η οποία πατά στη νέα σειρά Extreme που παρουσίασε η εταιρεία για το σύνολο των μοντέλων της.

Έτσι, σε επίπεδο εμφάνισης το Dacia Spring Extreme πέρα από ότι έχει αποκτήσει τη νέα εταιρική μάσκα και το νέο λογότυπο, διακρίνεται από λεπτομέρειες όπως το χαρακτηριστικό τοπογραφικό μοτίβο και το χάλκινο χρώμα που συναντάται στα καλύμματα των καθρεπτών, τις ράγες οροφής και στο σήμα της φίρμας στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Η κομψή απόχρωση στολίζει και την καμπίνα γύρω από την κεντρική οθόνη και στα πάνελ των θυρών.

Πέρα από τις στιλιστικές επεμβάσεις, αυτό που διαφοροποιεί το Spring Extreme από την βασική πλέον έκδοσή του είναι ο αναβαθμισμένος ηλεκτροκινητήρας που σύμφωνα με την Dacia δεν προσφέρει μόνο καλύτερες επιδόσεις αλλά επεκτείνει την ακτίνα δράσης του μοντέλου πέρα από τον αστικό ιστό. 

Ο νέος κινητήρας λειτουργεί σε πολύ υψηλότερες στροφές -14.700 έναντι 8.500 rpm- και αποδίδει 65 αντί για 45 PS. Παραδόξως, η ροπή είναι ελαφρώς μειωμένη στα 113 Nm, έναντι 125 Nm, γι' αυτό και οι μηχανικοί της φίρμας τοποθέτησαν ένα νέο αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης, με διαφορετικό λόγο υποπλασιασμού. Έτσι το Spring Extreme έχει περίπου 17% περισσότερη δύναμη έλξης στους μπροστινούς τροχούς συγκριτικά με το Spring των 45 ίππων, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται αρνητικά, όπως σημειώνουν οι μηχανικοί της Dacia, τη μείωση της ροπής.

Dacia Spring Extreme 65

Όπως προαναφέραμε δεν έχουμε εικόνα από το μικρότερο Spring 45, αλλά μερικές φορές οι αριθμοί λένε όντως την αλήθεια από μόνοι τους. Συγκρίνοντάς τους, γίνεται αντιληπτό ότι οι 20 επιπλέον ίπποι βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις, ανεβάζοντάς τις στο επίπεδο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων πόλης της αγοράς. Μοντέλα τα οποία και θέλει να ανταγωνιστεί το Spring Extreme τονίζοντας ότι, για δεύτερο αυτοκίνητο, αποτελεί μια πολύ πιο οικονομική λύση στην καθημερινή χρήση.

Με τη γλώσσα των αριθμών λοιπόν, η έκδοση Extreme επιταχύνει από στάση στα 50 km/h σε 3,9’’, σχεδόν δυο δευτερόλεπτα ταχύτερα από τα 5,8’’ του Spring 45. Η βελτίωση είναι ακόμα πιο αισθητή στα δευτερόλεπτα που απαιτούνται για να φθάσουν τα δυο μοντέλα τα 100 km/h από στάση, με το βασανιστικό 19,1’’ να έχει μειωθεί στην περίπτωση του Extreme στα 13,7’’. Πέρα από τα όποια νούμερα, το βασικό είναι ότι σε έναν περιαστικό δρόμο δεν σε λούζει κρύος ιδρώτας, με το Extreme να ακολουθεί δίχως πρόβλημα τη ροή των αυτοκινήτων σε δρόμους όπου οι ταχύτητες ανεβαίνουν στην περιοχή των 80-120 km/h.

Η κατανάλωση ενέργειας από την πλευρά της δείχνει να μην επηρεάζεται από την μεγαλύτερη ευκολία με την οποία το Spring Extreme πιάνει και διατηρεί υψηλές ταχύτητες κίνησης. Στη σύντομη και μικτού πεδίου διαδρομή που καλύψαμε πίσω από το τιμόνι του στο κέντρο και τα περίχωρα της Βιέννης, η κατανάλωση έδειξε 13,5 kWh/100 km. Τιμή πολύ κοντά στην εργοστασιακή που εξασφαλίζει δίχως κόπο περισσότερα από 200 km ακτίνα δράσης ακόμα και έξω από την πόλη.

Για να είμαστε ακριβείς η Dacia μιλάει για αυτονομία 220 km στον μικτό κύκλο WLTP και 305 km στο WLTP «City». Εδώ να αναφέρουμε πως το νέο ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από την ίδια συστοιχία μπαταριών με ωφέλιμη χωρητικότητα 26,8 kWh. Οι κιλοβατώρες μπορεί να ακούγονται λίγες στις μέρες μας αλλά για τον αστικό χαρακτήρα του Spring, προσφέρουν επαρκή αυτονομία και το κυριότερο εύκολη επαναφόρτισή: Λιγότερες από 14 ώρες σε μια κλασική οικιακή πρίζα για πλήρη φόρτιση και λιγότερο από μία ώρα για να φτάσεις στο 80% σε πρίζα DC ισχύος 30 kW.

Dacia Spring Extreme 65

Στο δρόμο, το Dacia Spring Extreme είναι αρκετά καλύτερο απ’ όσο σε προδιαθέτουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Η επιτάχυνση μέχρι τα πρώτα 80 km/h είναι δυνατή και είναι αρκετά σταθερό, εμπνέοντας εμπιστοσύνη ακόμα και όταν κινείσαι κοντά στα 125 km/h της τελικής του ταχύτητας. Η ανάρτησή του κουμαντάρει καλά το μικρό αμάξωμα ακόμα και όταν υπερβάλεις, με την κλίση στις στροφές να είναι λογική και η άνεση σε πολύ καλό επίπεδο είτε κινείσαι στον αυτοκινητόδρομό είτε στην πόλη. Μόνο στις πολύ δύσκολες κακοτεχνίες -και δεν συναντήσαμε αρκετές στους αυστριακούς δρόμους- θα νοιώσεις τον πίσω άξονα να αντιδρά κάπως ξερά. 

Το τιμόνι από την πλευρά του θέλει λίγη συνήθεια. Δεν είναι ιδιαίτερα επικοινωνιακό και η υποβοήθησή του είναι λίγο ιδιότροπη στις γρήγορες αλλαγές κατευθύνσεις όπου τη νοιώθεις να βαραίνει λίγο καθυστερημένα. Την περισσότερη ώρα πάντως είναι αρκετά ελαφρύ και όσοι αποκτήσουν το Spring για να κινούνται σε αστικό περιβάλλον, περισσότερο θα εκτιμήσουν την ευκολία που προσφέρει στο παρκάρισμα παρά θα ασχοληθούν με τις παραπάνω λεπτομέρειες. Οι χώροι με τη σειρά τους είναι αρκετά καλοί για οδηγό και τρεις επιβάτες, με 290 lt για τις αποσκευές ή τα καθημερινά ψώνια.

Σε αντίθεση με όλα τα άλλα νέα μοντέλα του Ρουμάνου κατασκευαστή, πέρα από την καλή συμπεριφορά του στο δρόμο και την χαμηλή κατανάλωση ρεύματος, η νέα έκδοση του μικρού EV είναι ένα Dacia της παλιάς κοπής. Η καμπίνα του προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από το προηγούμενο Sandero με μέτριας ποιότητας υλικά, αλλά καλό εξοπλισμό με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες για τα παράθυρα και τη ρύθμιση των καθρεπτών, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση και ενσωμάτωση smartphone.

Dacia Spring Extreme 65

Η διάθεση του Spring στην χώρα μας θα ξεκινήσει τον Ιούνιο με έναν αστερίσκο. Όπως προαναφέραμε, θα εισαχθεί μόνο στην έκδοση Extreme πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα το δούμε στη χώρα μας στις προσιτές τιμές που διατίθεται σε άλλες αγορές της Ευρώπης η μικρότερη έκδοσή του. Η ακριβής τιμή δεν έχει καθοριστεί ακόμα (θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες) αλλά αναμένεται να κυμανθεί μαζί με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» στην περιοχή των €20.000. 

Τιμή που σε πρώτη φάση δεν ακούγεται μοναδικά ελκυστική αλλά θα το καταστήσει ένα από τα φθηνότερα ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς. Αυτά όμως θα τα αναλύσουμε σε μεγαλύτερο βάθος όταν ανακοινωθεί το κόστος απόκτησής του και περάσουμε περισσότερο χρόνο μαζί του στους ελληνικούς δρόμους.

Dacia Spring Extreme
Τι λέει το DRIVEΤο Dacia Spring Extreme 65 φιλοδοξεί να αποτελέσει μια προσιτή ηλεκτρική εναλλακτική για την κίνηση στην πόλη απέναντι στα βενζινοκίνητα μίνι. Σε τι βαθμό θα το καταφέρει θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την τιμή με την οποία θα εισαχθεί τελικά.
Τιμή€20.000 (κατ' εκτίμηση, με την επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μονιμου μαγνήτη, μπαταρία 27,4 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Ισχύς65 PS
Διαστάσεις3.734 x 1.579 x 1.516 mm
Χώρος αποσκευών270 lt
Βάρος970 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h13,7" 
Τελική ταχύτητα125 km/h
Μέση κατανάλωσηΔεν ανακοινώνεται
Εκπομπές CO20
Ηλεκτρική αυτονομία220 km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
DC, 0-80% της μπαταρίας56'
AC, 0-100% της μπαταρίαςΈως 7,4 kW, από 4,9 ώρες
Μετρήσεις κατασκευαστή
ΦωτογραφίεςDACIA

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube