Πέρα από την πορεία των πωλήσεων του C-HR, που λίγο πριν ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο της ζωής του είχαν ξεπεράσει τις 400.000, οι ιθύνοντες της Toyota πρέπει να ένιωσαν ακόμα μεγαλύτερη ανακούφιση όταν παρέλαβαν τις καθιερωμένες έρευνες πελατών. Τα στοιχεία τους έδειξαν μεταξύ άλλων ότι σχεδόν ένας στους δύο ιδιοκτήτες του C-HR προχώρησε στην αγορά του λόγω της εμφάνισής.
Εκ του αποτελέσματος λοιπόν, το C-HR ήταν ένα στοίχημα που κερδήθηκε από την ιαπωνική εταιρεία. Η τολμηρή, για τα συντηρητικά σχεδιαστικά μονοπάτια που βάδιζε η Toyota μέχρι την έλευσή του, εμφάνισή του όχι απλώς άρεσε, αλλά βοήθησε τη φίρμα να βγάλει προς τα έξω και ένα πιο ενδιαφέρον πρόσωπο. Όταν λοιπόν ύστερα από τρία χρόνια στην αγορά ήρθε η ώρα της ανανέωσης του μικρού crossover, δεν υπήρχε κανένας λόγος για δραματικές αλλαγές.
Το αμάξωμα διατηρεί τη χαρακτηριστική αλά κουπέ εμφάνιση που υποδηλώνει και το όνομά του (σ.σ.: Coupé High Rider). Οι όποιες αισθητικής φύσεως αλλαγές είναι μεν περιορισμένες, αλλά αρκετές για να προσδώσουν μια φρεσκάδα και να τονίσουν ακόμα περισσότερο το ιδιαίτερο και δυναμικό στιλ του. Πιο συγκεκριμένα έχουν ανασχεδιαστεί οι προφυλακτήρες, με τον εμπρός να αποκτά μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ενώ μικρο-αλλαγές έχουμε και στα φώτα που είναι πλέον τεχνολογίας LED και με ανανεωμένη εμφάνιση εμπρός-πίσω.
Βέβαια, πέρα από την εμφάνιση, ένας ακόμα λόγος που το C-HR κατάφερε να έχει αυτή την εμπορική πορεία και να βρει στέγη σε περίπου 4.500 ελληνικά σπίτια είναι η υβριδική τεχνολογία του. Η οποία όχι μόνο παρέμεινε στην ανανεωμένη εκδοχή, αλλά διευρύνθηκε με τη προσθήκη ενός ακόμα ισχυρότερου υβριδικού συνδυασμού που θα πλαισιώσει στην γκάμα τον γνωστό από το απερχόμενο μοντέλο 1.8 HSD (Hybrid Drive Synergy) με τα 122 PS, αλλά και τον τουρμπάτο 1.2 βενζίνης των 116 PS. Μοτέρ, που στη χώρα μας τουλάχιστον, θα υπάρχει στο συρτάρι περισσότερο ως μια πιο προσιτή επιλογή έναντι των υβριδικών εκδόσεων.
Επιστρέφοντας όμως στα νέα, η είδηση στην περίπτωση του νέου C-HR είναι η έκδοση Hybrid Drive Force που φορά το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς που γνωρίσαμε πρόσφατα στην Corolla. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σε αυτή την περίπτωση είναι ο δίλιτρος 4κύλινδρος με λειτουργία σε κύκλο Atkinson. Είναι εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, με σύστημα διπλού ψεκασμού 4D-S στην κεφαλή, άμεσου-έμμεσου και Dual VVT-i με ηλεκτρική ενεργοποίηση. Έχει εντυπωσιακή σχέση συμπίεσης 14:1, ενώ εξίσου εντυπωσιακός είναι ο βαθμός θερμικής απόδοσης που αγγίζει σύμφωνα με την Toyota, το 41%.
Το θερμικό μοτέρ συνδυάζεται με έναν σύγχρονο και ισχυρότερο ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη με 80kW και μια συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) που είναι μεγαλύτερη από του 1.8 σε χωρητικότητα. Η συνολική ισχύς του υβριδικού συστήματος αγγίζει τους 184 PS, με τις εκπομπές CO2 να κυμαίνονται σύμφωνα με το νέο πρωτόκολλο του WLTP στα 118-120 g/km ή στα 92 με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα μέτρα NEDC.
Ταχύτερο, αλλά όχι σπορ
Στα χαρτιά, οι επιδόσεις του δίλιτρου C-HR είναι αισθητά καλύτερες από την μικρότερη υβριδική έκδοση, με την Toyota να ανακοινώνει 8,2” για το 0-100 km/h και 180 km/h τελική, έναντι των 11,0” του 1.8 HSD που τερματίζει τη βελόνα του ταχύμετρου και 10 km/h νωρίτερα. Τη μεγαλύτερη ισχύ την εισπράττεις και ως αίσθηση κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι ή κάνεις μια προσπέραση. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν πιο αβίαστα, αλλά όχι με την έκρηξη που θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο με 184 PS. Πέρα από το βάρος του 1,5 τόνου, το σημαντικότερο μερίδιο ευθύνης πέφτει στο κιβώτιο CVT που, αν και βελτιωμένο, δεν παύει να κουβαλά τα γνωστά κουσούρια των κιβωτίων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Η εμπειρία μας πάντως έχει δείξει ότι οι επιδόσεις σε ένα υβριδικό είναι λίγο σχετική έννοια. Και να υπάρχουν, ελάχιστες φορές χρησιμοποιούνται στην πλήρη διάστασή τους. Περισσότερο σε ιντριγκάρει να κυνηγήσεις ένα χαμηλό σκορ στην κατανάλωση, π.χ. το χαμηλό 4άρι που ανακοινώνει η Toyota στην προκειμένη περίπτωση, παρά να επιβεβαιώσεις το εργοστασιακό νούμερο του 0-100 km/h. Σε κάθε περίπτωση, τα πάντα εξαρτώνται υπό ποιο πρίσμα τα εξετάζεις. Αν θελήσεις να βάλεις ένα σπορ μανδύα στο ισχυρό C-HR, πιθανότατα θα απογοητευτείς.
Αν κοιτάζοντάς το βλέπεις ένα σβέλτο crossover που θα σου προσφέρει το κάτι παραπάνω σε εμπειρία οδήγησης όταν του ζητηθεί και οικονομία σε όλες τις υπόλοιπες μετακινήσεις, τότε θα το λατρέψεις. Οι αλλαγές στην ανάρτηση και τα νέα αμορτισέρ έχουν κάνει πιο άμεσες τις αντιδράσεις. Έτσι το δίλιτρο C-HR στρίβει και αλλάζει κατεύθυνση με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από το 1.8 HSD, χωρίς παράλληλα να έχει γίνει πιο δυσάρεστο ή λιγότερο άνετο όταν καλείται να αντιμετωπίσει τις κακουχίες των δρόμων. Επιπλέον, η εκ νέου μελέτη της ηχομόνωσης της καμπίνας και η τοποθέτηση καλύτερων ηχομονωτικών υλικών, μείωσαν σημαντικά το θόρυβο που φθάνει στα αυτιά των επιβατών, τόσο από την κύλιση του αυτοκινήτου όσο και από το μοτέρ κατά τις επιταχύνσεις.
Πιο ποιοτικό και πλήρως εξοπλισμένο
Περνώντας στο εσωτερικό, η καμπίνα εξακολουθεί να μην είναι κορυφαία ούτε στο διαθέσιμο χώρο στο πίσω κάθισμα ούτε σε αυτόν που προορίζεται για τις αποσκευές. Στην περίπτωση του δίλιτρου C-HR ο τελευταίος είναι μόλις 358 lt, έναντι των 377 lt του 1.8 HSD, λόγω του χώρου που καταλαμβάνει η μεγαλύτερη μπαταρία. Ωστόσο, ο διάκοσμος είναι πιο προσεγμένος και έχει αναβαθμιστεί ποιοτικά με τα πλαστικά να είναι πλέον μαλακά, ακόμα και στα πλαϊνά των θυρών.
Ο εξοπλισμός είναι πολύ καλός από τη βασική κιόλας έκδοση, ειδικά όσον αφορά το επίπεδο ασφάλειας. Το πακέτο οδηγικών βοηθημάτων Toyota Safety Sense είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων Pre-Collision System που μειώνει την ταχύτητα ή φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση επικείμενου ατυχήματος, Lane Departure Alert που ενημερώνει τον οδηγό για αθέλητη αλλαγή λωρίδας, Automatic High Beam που ανάβει ή σβήνει τη μεγάλη σκάλα των φώτων, Adaptive Cruise Control, Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert και υποβοήθηση παρκαρίσματος (S-IPA).
Αναβαθμισμένο και συμβατό με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες είναι και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που υποστηρίζει πλέον Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα με το C-HR, η Toyota λάνσαρε και το MyT, μία νέα εφαρμογή για smartphone με πολλές λειτουργίες όπως το «Find my Car», που σε βοηθά να θυμηθείς πού έχεις παρκάρει, το «Sent to Car» με το οποίο θα μπορείτε να προγραμματίσεις τη διαδρομή σου πριν μπεις στο αυτοκίνητο κ.ά.
Η διάθεση του ανανεωμένου C-HR έχει ξεκινήσει ήδη στην ελληνική αγορά με την τιμή να διατηρείται στο επίπεδο του απερχόμενου μοντέλου και του δίλιτρου να ξεκινά από τις €29.050.
Τι λέει το DRIVE
Το κορυφαίο C-HR είναι ευκολοδήγητο, σβέλτο σε επιδόσεις στη δίλιτρη εκδοχή του και με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Ό,τι κερδίζει σε εμφάνιση και στιλ όμως το χάνει σε χώρους και πρακτικότητα, όπου σου ζητά να συμβιβαστείς σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Τιμή Από € 29.050 (€ 21.270 το 1,2Τ)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.987 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, VVT-ie, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, 190 Nm/4.400-5.200 rpm. Σύγχρονο ηλεκτρομοτέρ μόνιμου μαγνήτη, 152 PS, 190 Nm. Συνδυασμένη ισχύς 184 PS/6.000 rpm, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο CVT.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 4,0-4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 92 g/km
Διαστάσεις 4.390 x 1.795 x 1.565 mm
Χώρος αποσκευών 358 lt
Βάρος 1.485 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
Δείτε αναλυτικά όλες τις εκδόσεις και τις τιμές του ανανεωμένου Toyota C-HR
Διαμορφώστε το ανενωμένο C-HR της αρεσκείας σας στον configurator της Toyota Hellas