Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Honda Jazz 1.5 i-VTEC

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Honda Jazz 1.5 i-VTEC

Το Jazz ανανεώνεται στα σημεία και η νέα έκδοση με τον 1.5 χαρίζει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα που όμοιό του δεν βρίσκεις στην αγορά.

Το Honda Jazz δεν είναι άλλο ένα σουπερμίνι. Είναι το παγκόσμιο μικρό της Honda -σε αρκετές χώρες ονομάζεται Fit- και απευθύνεται σε ένα συνειδητοποιημένο και ώριμο κοινό που αναγνωρίζει τις κρυφές χάρες του μοντέλου.

Από το 2001, οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Jazz, η Honda έχει πουλήσει περισσότερα από 7.000.000 αυτοκίνητα, στοιχείο που δείχνει την δυναμική του μοντέλου.

Η τρίτη γενιά του Jazz παρουσιάστηκε στo τέλος του 2015 και, εκτός από κορυφαίους χώρους, διέθετε πολλές προηγμένες τεχνολογικές λύσεις, τόσο στα μηχανικά του μέρη όσο και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Jazz

Ο καιρός όμως για ανανέωση ζύγωσε και το ιαπωνικό σουπερμίνι με τη σιλουέτα του ενός όγκου που χαρίζει ένα πολυμορφίζον παρουσιαστικό, ακολούθησε τα σχεδιαστικά χνάρια των νεότερων μοντέλων της Honda.

Αναμφίβολα, η σχεδίαση είναι υποκειμενικός παράγοντας και σαφώς η σχεδίαση του Jazz δεν εξάπτει τα πάθη. Αυτό που προσπάθησαν να του δώσουν οι σχεδιαστές είναι μια πιο οικεία εικόνα εμπρός, με μάσκα «solid wing», που παραπέμπει στα πιο σύγχρονα μοντέλα της φίρμας, και περισσότερες επιλογές στους κινητήρες και τα επίπεδα εξοπλισμού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Πέρα λοιπόν από τις εκδόσεις Trend και Comfort, το ανανεωμένο Jazz διατίθεται πλέον και στην έκδοση Dynamic. Η νέα αυτή έκδοση διαθέτει αεροδυναμικό κιτ με διακοσμητικά κόκκινα σιρίτια, πίσω ψευδοδιαχύτη και αεροτομή, καθώς και τροχούς αλουμινίου 16”. Η εικόνα είναι ελαφρώς πρωτόγνωρη για το ευρωπαϊκό μάτι, μιας και η Honda Europe δεν έφερνε τις εκδόσεις S (Dynamic στην Ευρώπη) που πωλούνταν στην Ασία και στην Αμερική. Διαφορές υπάρχουν και στο εσωτερικό της έκδοσης Dynamic, μιας και πέρα από τις νέες ταπετσαρίες που φέρουν όλα τα Jazz, η νέα έκδοση διαθέτει σπορ τιμόνι και λεβιέ με κόκκινες ραφές, νέα καθίσματα με βελτιωμένη πλευρική στήριξη και κόκκινες ραφές. Ακόμα, η «σπορ» έκδοση διαθέτει τροχούς 16” με λάστιχα διάστασης 185/55.

Κατά τα άλλα, η καμπίνα του ανανεωμένου Jazz παραμένει ιδιαίτερα ευρύχωρη και η πρακτικότητα που προσφέρει δεν απαντάται στην κατηγορία (Magic Seats). Η ποιότητα των υλικών στην καμπίνα είναι γενικά καλή και το μοντάρισμά τους ακόμα καλύτερο. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενηλίκους, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει συνολικά μια πολύ καλή θέση οδήγησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Μέχρι πρότινος, η γκάμα κινητήρων του μικρού Honda διέθετε ένα 1.300άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που απέδιδε 102 ίππους και 12,5 kgm ροπή, και συνδυαζόταν με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο CVT. Τώρα όμως υπάρχει και μία ακόμα επιλογή, αυτή με τον 1.5 i-VTEC των 130 ίππων. Ο συγκεκριμένος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας προέρχεται από το κόμπακτ crossover HR-V και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό (VTC) και βύθισμα (VTEC) βαλβίδων, αποδίδοντας 130 ίππους στις 6.600 rpm και 15,8 kgm ροπή στις 4.600 rpm. Και σε αυτή την περίπτωση συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο CVT, με το αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στην Ρώμη να διαθέτουν το πρώτο.

Στο δρόμο, το δυνατό Jazz είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Και αυτό διότι ο συνδυασμός του εύστροφου και πολύστροφου 1.5 i-VTEC με τη συγκεκριμένη μετάδοση δεν απαντάται εύκολα στις μέρες μας, όπως και η απόκριση του κινητήρα στο πάτα-άσε στις υψηλές στροφές. Η κοντή κλιμάκωση διατηρεί ζωντανό τον κινητήρα που μπορεί να ανεβάσει μέχρι τις 7.000 rpm και ο λεβιές ταχυτήτων παρακαλά να ασχοληθείς μαζί του. Όλα αυτά δίνουν τον απαραίτητο ευχάριστο και νοσταλγικό χαρακτήρα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί σπορ. Η αναθεωρημένη ανάρτηση καταφέρνει να συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση και το κράτημα, δείχνοντας ότι έχει και ελαφρώς μεγαλύτερη διαδρομή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 PS 4WD Auto

Όλο αυτό όμως το ευχάριστο κλίμα ακυρώνεται όταν κινείται στον αυτοκινητόδρομο. Η κλιμάκωση διατηρεί τον κινητήρα πάνω από τις 4.000 rpm, ενώ δεν είναι λίγος ο αεροδυναμικός θόρυβος σε αυτές τις ταχύτητες.

Η εμπορική καριέρα του ανανεωμένου Honda Jazz θα ξεκινήσει τον Απρίλιο με πληρέστερη γκάμα από ποτέ (1.3, 1.5 και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού) και τιμή που θα διατηρηθεί, για το 1.3, στο επίπεδο του υπάρχοντος μοντέλου.

Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση του Jazz εκσυγχρόνισε ελαφρώς την εικόνα του πολυτάλαντου σουπερμίνι, ενώ η έκδοση 1.5 καταφέρνει να προσδώσει ένα πιο νεανικό χαρακτήρα.
Τιμή Από €17.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός (VTC) και βύθισμα (VTEC), 130 PS/6.600 rpm, 15,8 kgm/4.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 133 g/km
Διαστάσεις 3.995 x 1.694 x 1.550 mm
Χώρος αποσκευών 354 lt
Βάρος 1.104 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube