Το ολοκαίνουργιο Citroën C4 Picasso παραμένει το μεσαίο μεγέθους MPV του Γάλλου κατασκευαστή αλλά, εκτός από το όνομα, ελάχιστα στοιχεία παραμένουν κοινά με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Το νέο Citroën C4 Picasso είναι το πρώτο από τα 20 και πλέον μοντέλα που θα χρησιμοποιούν τη νέα πλατφόρμα EMP2 της PSA Peugeot Citroën γκρουπ. Ακολουθώντας τη μοντέρνα πρακτική, τo νέο C4 Picasso ανακοινώνεται 140 kg ελαφρύτερο από το παλιό, με το μισό από το κερδισμένο βάρος να προέρχεται από το πλαίσιο και τη δομή του αμαξώματος που χρησιμοποιεί αλουμινένιο καπό και πλαστικό καπό πορτμπαγκάζ. Το νέο Citroën C4 Picasso λανσαρίστηκε αρχικά σε 5θέσια διαμόρφωση, ενώ αργότερα μέσα στο 2013 αναμένεται και 7θέσια έκδοση.
Πιο κοντό, πιο άνετο
Η νέα πλατφόρμα EMP2 επέτρεψε στο C4 Picasso να είναι τέσσερις πόντους πιο κοντό από πριν, αλλά και να πατά σε 5,5 cm μακρύτερο μεταξόνιο.
Οι κύριοι ανταγωνιστές της Citroën στα μεσαία MPV, το Ford C-Max και το Renault Scénic, με το νέο C4 Picasso λαμβάνουν ένα ισχυρό μήνυμα για το τι σχεδιάζει η γαλλική εταιρεία με τα ανασχεδιασμένα μοντέλα C, τόσο στον τομέα του στιλ όσο και στο μηχανολογικό τομέα. Με φαρδύ εμπρός μέρος στολισμένο με λεπτά LED που «τρέχουν» ως φυσική συνέχεια της λεπτής μάσκας, το στιλ είναι λίγο εξώκοσμο, αλλά η Citroën υπόσχεται ότι από εδώ και εμπρός δεν θα είναι μόνο τα μοντέλα DS αυτά που θα πλασάρουν ισχυρή προσωπικότητα.
Στην παρουσίαση επιλέξαμε να οδηγήσουμε το ντίζελ C4 Picasso 1.6 e-HDi με τους 115 PS, το οποίο αναμένουμε να είναι και το πιο καλοπουλημένο σε Ελλάδα και Ευρώπη. Το μοτέρ αυτό αναβαθμίστηκε, μειώνοντας τη σε σχέση συμπίεσης στο 16:1, με νέα μπεκ πέντε οπών, νέα βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων EGR και νέα έμβολα. Η ισχύς παρέμεινε η ίδια όπως και πριν, αλλά η διαθέσιμη ροπή στις χαμηλές στροφές αυξήθηκε, ενώ η μέση κατανάλωση έπιασε τα 4,0 lt/100 km. Η τελική ταχύτητα είναι 189 km/h και η επiτάχυνση 0-100 km/h σε 11,8”.
Το 1.600άρι μοτέρ e-HDi διαθέτει καλή απόκριση στις χαμηλές στροφές και στην οδήγηση στην πόλη, και το 6άρι χειροκίνητο σασμάν είναι προοδευτικό, ευχάριστο και εύκολο στη λειτουργία. Εκτός από το χειροκίνητο θα υπάρχει και μια βελτιωμένη έκδοση του αυτοματοποιημένου κιβωτίου που ξέραμε μέχρι σήμερα. Το νέο Citroën C4 Picasso προσφέρει αρκετά κλειστό κύκλο στροφής, διαμέτρου 10,8 m, και η ορατότητα είναι καλή προς τα εμπρός, χάρη στις λεπτές κολόνες.
Όλα τα παραπάνω, ταιριασμένα με μια τυπικά υψηλή αλά MPV θέση οδήγησης, κάνουν το Citroën C4 Picasso μανιτζέβελο μέσα στην πόλη και όσο η άσφαλτος είναι στρωτή. Σε κατσαρή άσφαλτο όμως, το μεσαίο MPV της Citroën είναι λιγότερο άνετο απ’ ό,τι περιμένεις.
Ανάλογα τις προτεραιότητες
Στην οδήγηση, το νέο C4 Picasso κρατά με ασφάλεια και είναι προβλέψιμο, αλλά σαφώς δεν σε εμπνέει για να κινηθείς πιο γρήγορα. Μολονότι χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους γέρνει στις στροφές λιγότερο από το παλιό μοντέλο και είναι πιο ακριβές σε κάθε περίπτωση. Η καλύτερη στρεπτική ακαμψία του νέου C4 Picasso είναι προφανής, αλλά τελικά το τιμόνι χάνει σε αίσθηση και η υποστροφή έρχεται σχετικά γρήγορα, ενεργοποιώντας το ESP που επεμβαίνει με αποφασιστικό τρόπο. Στο ταξίδι στην εθνική ανταποκρίνεται σαφώς καλύτερα, με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και θόρυβο από το μοτέρ και το δρόμο.
Όλα τα δυναμικά στοιχεία της οδήγησης αποτελούν όμως μικρό μέρος του ενδιαφέροντος του αγοραστή του νέου C4 Picasso, του οποίου η προσοχή επικεντρώνεται στην καμπίνα. Και σε αυτό τον τομέα ο χώρος εντυπωσιάζει, ειδικά πίσω όπου θα βρεις τρεις θέσεις για τρεις ανηλίκους. Οι πίσω θέσεις μπορούν να αναδιπλωθούν και είναι συρόμενες, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών από τα 537 στα 630 lt. Ο συνοδηγός μπορεί να κάνει χρήση του «Relax pack», το οποίο θα διατίθεται έξτρα και περιλαμβάνει ηλεκτρικά χειριζόμενο υποπόδιο, προσκέφαλα με πλευρικά «αυτιά», ακόμα και σύστημα για μασάζ στην πλάτη.
Το πιο εμφανές χαρακτηριστικό στο νέο Citroën C4 Picasso είναι η μεγάλη αναβάθμιση της αντιλαμβανόμενης ποιότητας. Είναι πολύ καλύτερη του προηγούμενου μοντέλου και η καλύτερη που έχουμε γνωρίσει σε μοντέλο της Citroën μέχρι σήμερα.
Digital
Ένα ζεύγος από ψηφιακές οθόνες υποστηρίζουν το σύστημα πολυμέσων του νέου Citroën C4 Picasso. Μια πανοραμική 12ιντση οθόνη περιλαμβάνει τα συνήθη όργανα οδήγησης και το σύστημα δορυφορικής ναυτιλίας, και μπορεί να διαμορφωθεί για να απεικονίζει άλλες πληροφορίες ή ακόμη και φωτογραφία που θα φορτώσει ο χρήστης. Μια ξεχωριστή 7ιντση οθόνη αφής με επτά κουμπιά ρυθμίζει οτιδήποτε άλλο, από τον κλιματισμό μέχρι την πρόσβαση στο ίντερνετ, που γίνεται εφικτό μέσω USB.
Αν ψάχνεις λοιπόν για ένα ευρύχωρο και πρακτικό μεσαίου μεγέθους MPV με καλές επιδόσεις για αστική και περιαστική χρήση και πολύ καλή οικονομία, αυτό είναι το σωστό αυτοκίνητο. Με αυτές τις προτεραιότητες, μπορείς να χωνέψεις το στιλ UFO και να ζήσεις με τα μέτρια δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Citroën C4 Picasso.
Τι λέει το DRIVE
To 1.600άρι ντίζελ C4 Picasso είναι πρακτικό και χωροταξικά έξυπνο και ευρύχωρο αυτοκίνητο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, οικονομικό μοτέρ, αλλά μέτρια δυναμικά χαρακτηριστικά.
Τιμή από €23.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 1ΕΕΚ, 8v, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 115 PS/3.600 rpm, 29,1 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
0-1000 m 34,0”
100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Κατανάλωση 4,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 gr/km
Διαστάσεις 4.428 x 1.826 x 1.616 mm
Βάρος 1.370 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή