Αποκλειστικό: Οδηγούμε το νέο Audi Q5

Αποκλειστικό: Οδηγούμε το νέο Audi Q5

Η πρώτη οδηγική εμπειρία από το ολοκαίνουργιο μεσαίο SUV της Audi, πριν διατεθεί στην παγκόσμια αγορά.

To Q5 είναι το μπεστ-σέλερ μοντέλο της Audi. Κάπου 1,6 εκατομμύρια κομμάτια πουλήθηκαν από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου το 2008 μέχρι σήμερα. Και οι πωλήσεις του Q5 κάθε άλλο παρά έδειξαν να μειώνονται καθώς πλησίαζε η αποκάλυψη του νέου μοντέλου.

Τόσο δημοφιλές είναι το Q5, που η Audi έστησε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στο Μεξικό για να παράγει αποκλειστικά αυτό το μοντέλο. Αρχικά, η παραγωγή θα φτάνει τα 150.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Το εργοστάσιο στο San José Chiapa είναι το πρώτο εργοστάσιο της Audi εκτός Ευρώπης, κι από αυτό θα τροφοδοτείται όλη η παγκόσμια αγορά.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΤΩ Video από όλη τη γραμμή παραγωγής του νέου Audi Q5 στο Μεξικό

Οι ειδικά εκπαιδευμένοι Μεξικανοί εργάτες θα φτιάχνουν ένα αυτοκίνητο που πληροί όλες της σύγχρονες προδιαγραφές ενός νέου μοντέλου: ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση, πολυτελέστερο εσωτερικό, ελαφρύτερο αμάξωμα και πιο αποδοτικούς κινητήρες.

Πώς είναι φτιαγμένο;
Στην περίπτωση του Q5, η εξοικονόμηση βάρους οφείλεται στη χρήση της νέας πλατφόρμας MLB Evo, από διάφορα υλικά, η οποία είναι γνωστή από τα νέα Audi Α4, Audi Α5 και Audi Q7. Λέγεται ότι το νέο Q5 είναι 90 kg ελαφρύτερο από το υπάρχον μοντέλο, παρότι έχει λίγο μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο. Και η μείωση του βάρους συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική, για ακόμη καλύτερη απόδοση.

Η γκάμα κινητήρων στο λανσάρισμα περιλαμβάνει έναν 2λιτρο ντίζελ με 190 PS, κι έναν επίσης 2λιτρο βενζίνης με 252 PS, ενώ θα ακολουθήσει αμέσως μετά η κορυφαία έκδοση με τον 3λιτρο V6 ντίζελ των 286 PS. Το σύστημα τετρακίνησης quattro και το αυτόματο κιβώτιο θα είναι στάνταρ στα περισσότερα μοντέλα.  

Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το φθινόπωρο του 2017 για την πιο σπορ έκδοση SQ5, που θα έχει μια πιο δυνατή παραλλαγή του 3λιτρου V6 ντίζελ. Ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο είναι επίσης υπό εξέλιξη. Φήμες θέλουν την Audi να προσθέτει και μια έκδοση RS Q5 στην γκάμα. Οι πληροφορίες είναι αντικρουόμενες σχετικά με το αν θα φτιάξει η Audi η όχι το κορυφαίο σπορ μοντέλο, αλλά αν τελικά αποφασιστεί, λέγεται ότι θα έχει έναν διτούρμπινο V6 βενζίνης 2,9 λίτρων της Porsche κάτω από το καπό. 

Δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις για τις τιμές του νέου Q5, όμως αναμένεται να είναι λίγο ανεβασμένες. Οι εκδόσεις εξοπλισμού θα είναι οι ίδιες που ξέρουμε από το Α4.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν τα πρώτα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στο Μεξικό. Οι μηχανολόγοι της Audi που μας συνόδευαν επισήμαναν κάτι ποιοτικά προβληματάκια εδώ κι εκεί, όμως σε γενικές γραμμές αυτά είναι τα Q5 που θα έρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οδηγήσαμε το V6 ντίζελ και το 4κύλινδρο βενζίνης, αμφότερα με την έξτρα αερανάρτηση και τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ.

Το πρώτο έχει συμβατικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο, με μετατροπέα ροπής, και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro, ενώ το δεύτερο έχει το 7άρι S tronic διπλού συμπλέκτη και το νέο σύστημα quattro Ultra, που όταν δεν χρειάζεται δεν στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς για οικονομία βενζίνης.

Ο V6 ντίζελ ήταν αυτός που συγκέντρωνε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και όντως είναι ιδιαίτερα ομαλός και πολιτισμένος σε λειτουργία – μια περιγραφή που ταιριάζει σε ολόκληρο το αυτοκίνητο. Ο κινητήρας αποδίδει άφθονη ροπή σε ένα πολύ ευρύ φάσμα στροφών και συχνά εντυπωσιάζει με την απότομη, δυνατή ώθηση που δίνει. Κανείς δεν θα επιθυμήσει περισσότερη δύναμη και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο συμπληρώνει τέλεια τον κινητήρα, χωρίς ποτέ να τον φιμώνει.

Όμως δεν θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις το αυτοκίνητο σπορτίφ – κι αυτό οφείλεται βασικά στο στήσιμό του. Το Q5 είναι ένα πολύ ικανό και προβλέψιμο στη συμπεριφορά του SUV –όπως το θέλουν οι τυπικοί αγοραστές του– αλλά καταλαβαίνεις ότι από κάτω κρύβεται ένα συμμετοχικό στην οδήγηση αυτοκίνητο που περιμένει να του δοθεί η ευκαιρία να φανερωθεί.

Όπως είναι, ακούει αρκετά στο τιμόνι και κρατάει καλά στις στροφές. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και η υποστροφή κρατιέται υπό έλεγχο από το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα μεταφοράς της ροπής (torque vectoring), όμως ποτέ δεν βγαίνεις από μια στροφή χαμογελώντας.

Πάντως, ποτέ δεν κινδυνεύεις και να βρεθείς στο χαντάκι, ακόμα κι αν στρίβεις πολύ γρήγορα – πράγμα που δείχνει ότι το πλαίσιο έχει μεγάλα περιθώρια.

Ήταν μια φιλοφρόνηση προς το παλιότερο Q5 το γεγονός ότι η Porsche το χρησιμοποίησε ως βάση για την –κορυφαία σε οδική συμπεριφορά– Macan, και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι θα μπορεί να φτιάξει η Porsche πάνω στο νέο πλαίσιο. Ή, αν προτιμάτε, τι θα καταφέρει η Audi στην έκδοση SQ5 που βρίσκεται στα τελευταία στάδια της εξέλιξης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμαζουμε την Porsche Macan Diesel S

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η άνεση της ανάρτησης του νέου Q5, που ταιριάζει απόλυτα με τον ομαλό, ήσυχο και ξεκούραστο χαρακτήρα του μοτέρ. Ακόμα και η πιο χαλασμένη άσφαλτος δεν κατάφερε να πτοήσει το αυτοκίνητο.

Υπάρχουν επίσης αισθητές διαφορές στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάμεσα στα 7 προγράμματα οδήγησης που προσφέρει το σύστημα Audi Drive Select. Το στάνταρ πρόγραμμα Comfort είναι αυτό που περιμένεις, ενώ όταν επιλέξεις το Sport οι αερόσουστες χαμηλώνουν και σκληραίνουν, οπότε το αυτοκίνητο στρίβει με μικρότερη κλίση και επικοινωνεί καλύτερα μαζί σου μέσα από το κάθισμα. Και πάλι όμως δεν σε βάζει στο παιχνίδι, κυρίως λόγω του ότι το τιμόνι δεν έχει αίσθηση.

Οι αερόσουστες έχουν ένα φάσμα ρύθμισης 60 mm, με το μεγαλύτερο ύψος να αντιστοιχεί στο πρόγραμμα Off-Road. H Audi υποστηρίζει ότι οι εκτός δρόμου ικανότητες καλύπτουν ό,τι μπορεί ποτέ να χρειαστείς, και λέει ότι το Q5 ισοφάρισε το Range Rover στην «ρεαλιστική» off-road πίστα της εταιρείας.  

Ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας απαιτεί λίγο περισσότερη πίεση από τον V6 ντίζελ για να αποδώσει, αλλά όταν πάρει στροφές κινεί το Q5 πολύ σβέλτα. Είναι ένας ευχάριστος, ελαστικός κινητήρας με πλατύ φάσμα ροπής και καλύτερο ήχο από τον μεγάλο ντίζελ. Κάνει επίσης το αυτοκίνητο να δείχνει πιο ζωηρό κι ευέλικτο.

Η Audi λέει ότι η εξωτερική σχεδίαση του Q5 δίνει μια νέα και πιο σπορτίβ εμφάνιση, όμως η μεγαλύτερη πρόοδος σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο εντοπίζεται στο εσωτερικό.

Η επιλογή των υλικών, η εξελιγμένη τεχνολογία και η συνολική ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος είναι εξαιρετική και δεν μπορεί να τη συναγωνιστεί κανένας ανταγωνιστής του.

Το βλέμμα τραβάει πρώτα η εξαιρετική οθόνη 12,3” του ηλεκτρονικού πίνακα οργάνων Virtual Cockpit, η οποία προβάλλει τα πάντα, από την ταχύτητα και τις στροφές του κινητήρα μέχρι τους χάρτες πλοήγησης. Δουλεύει άψογα σε άλλα Audi, και το ίδιο ισχύει εδώ.

Το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ με την οθόνη 8,3” στο κέντρο του ταμπλό, είναι επίσης όσο καλό είναι πάντα, ικανοποιώντας όλες τις ανάγκες χρηστικότητας και συνδεσιμότητας, συμπεςριλαμβανομένου του wi-fi και των λειτουργιών Apple CarPlay και Android Auto για την αντιστοίχηση του smartphone.

Η καμπίνα του νέου Q5 δεν είναι μόνο πιο ποιοτική από του προηγούμενου, αλλά και πιο ευρύχωρη, με άνετους χώρους για 5 ενηλίκους και 610 λίτρα για τις αποσκευές τους. Ο χώρος αποσκευών είναι και ευκολότερα προσβάσιμος, αφού η πίσω πόρτα ανοίγει τώρα αυτόματα όταν περάσεις το πόδι σου κάτω από το αυτοκίνητο. Τα μοντέλα με την αερανάρτηση μάλιστα χαμηλώνουν για να διευκολύνουν τη φόρτωση, αν και το κατώφλι του πορτμπαγκάζ είναι κάπως ψηλό.

Να το αγοράσω;
Το νέο Q5 έχει πολλά ατού: είναι ήσυχο, άνετο, με ιδιαίτερα ευχάριστο εσωτερικό και όχι υπερβολικό κόστος χρήσης χάρη στην ανταγωνιστική κατανάλωση καυσίμου, τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και την πιθανότατα υψηλή αξία μεταπώλησης. Όσοι το αγοράσουν θα το κάνουν για έναν ή όλους τους παραπάνω λόγους και σίγουρα δεν θα απογοητευτούν από το μηχανολογικά άψογα εξελιγμένο αυτό αυτοκίνητο. 

Δεν είναι όμως πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση – και είναι κρίμα αφού καταλαβαίνεις ότι έχει ένα καλό πλαίσιο που απλά περιμένει να ρυθμιστεί πιο κατάλληλα για τον ενθουσιώδη οδηγό.

Η Jaguar F-Pace και η Porsche Macan αποδεικνύουν ότι τα SUV μπορεί να είναι διασκεδαστικά, οπότε αν δεν το καταφέρει η ίδια η Audi με το επερχόμενο SQ5, σίγουρα θα το κάνει η Porsche με την επόμενη Macan.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar F-Pace 2.0d AWD

Τι λέει το AUTOCAR
Άνετο, ασφαλές, καλοφτιαγμένο, εξελιγμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και με το κορυφαίο στην κατηγορία εσωτερικό, υστερεί μόνο στο ότι δεν είναι τόσο συμμετοχικό και διασκεδαστικό στην οδήγηση.
Τιμή από € 65.000 (για το 3.0 TDI κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 2.976 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 286 PS/3.750-4.000 rpm, 63,3 kgm/1.500-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 δ.α.
Διαστάσεις δ.α.
Χώρος αποσκευών 610 lt
Βάρος δ.α.
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube