Ράλι Σουηδίας: Νίκη του Latvala, «ένα-δύο» για τη VW

Ράλι Σουηδίας: Νίκη του Latvala, «ένα-δύο» για τη VW

O Jari-Matti Latvala πέρασε επικεφαλής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, κερδίζοντας το Σουηδικό Ράλι μπροστά από τον Andreas Mikkelsen με το δεύτερο VW Polo WRC

O Latvala πήρε τα ηνία του αγώνα την Παρασκευή το απόγευμα και οδήγησε αλάνθαστα όλο το Σάββατο για να χτίσει μια άνετη διαφορά και να πάρει την τρίτη του νίκη στη Σουηδία, με τον Mikkelsen να τερματίζει δεύτερος ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενός αγώνα του WRC. 

O Mikkelsen χρειάστηκε να αποκρούσει την επίθεση του συμπατριώτη του, Mads Ostberg (Citroen), με τους δύο Νορβηγούς να δίνουν την πιο ενδιαφέρουσα μάχη την τελευταία μέρα του αγώνα.

Ο Mikkelsen ήταν επικεφαλής του αγώνα για κάποια διαστήματα, αλλά έχασε 30” με ένα οδηγικό λάθος το Σάββατο το πρωί, με αποτέλεσμα να τον πλησιάσει ο Ostberg στα 20”. Στη συνέχεια έδειξε να σπάει κάτω από την πίεση αφού έχασε 5” στην Ε.Δ.22, αλλά τελικά διατήρησε τη 2η θέση με σχετική άνεση.

Η νίκη στην Power Stage ήταν μια παρηγοριά για τον Ostberg, που είχε κερδίσει την πρώτη του ειδική με το Citroen νωρίτερα στον αγώνα.

Τα δύο M-Sport Ford Fiesta των Mikko Hirvonen και Ott Tanak ήταν αρχικά μέσα στη μάχη για την κορυφή, αλλά έμειναν πίσω μετά από μια μέτρια τελευταία μέρα, αν και τελικά πήραν την 4η και 5η θέση αντίστοιχα.

Ο Robert Kubica, με το τρίτο M-Sport Fiesta, είχε έναν εφιαλτικό αγώνα, βγαίνοντας κάμποσες φορές από το δρόμο, η τελευταία από τις οποίες ήταν στην Power Stage. Σε μία από τις εξόδους του μάλιστα καθυστέρησε τον Ostberg, προκαλώντας την οργισμένη διαμαρτυρία του Νορβηγού.

O Sebastien Ogier, με το τρίτο VW Polo, πέταξε από το παράθυρο μια πιθανή νίκη με ένα, όπως ομολόγησε, «ηλίθιο λάθος» όταν βγήκε σε μια αργή στροφή και κόλλησε στον χιονότοιχο ενώ ήταν επικεφαλής του αγώνα στην Ε.Δ.8.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έχασε πάνω από 4 λεπτά, πέφτοντας κάτω από την 20ή θέση, αλλά ανέβηκε θεαματικά στη συνέχεια, κλέβοντας την 6η θέση από τον επανεμφανιζόμενο Henning Solberg (Ford Fiesta) στην προτελευταία ειδική. Ο Ogier είναι τώρα 5 βαθμούς πίσω από τον Latvala στο πρωτάθλημα, αφού ήταν μόλις 5ος στην Power Stage ενώ ο Φιλανδός ήταν 2ος, παίρνοντας 2 επιπλέον βαθμούς μπόνους.

Ο Kris Meeke ήταν άλλος ένας που έκανε λάθος στις δύσκολες συνθήκες, γλιστρώντας σε μια στροφή της Ε.Δ.18 και κολλώντας μέσα σε χαντάκι. Έτσι έχασε μια πιθανή 6η θέση, αλλά ανέβηκε στη συνέχεια για να τερματίσει τελικά 10ος, επωφελούμενος κι από την έξοδο του Elfyn Evans (Ford) στην τελευταία ειδική.

Για δεύτερη φορά η Hyundai άφησε υποσχέσεις πριν τα δύο i20 αντιμετωπίσουν προβλήματα. Ο Thierry Neuville είχε έξοδο το πρωί της Παρασκευής και ο Juho Hanninen το απόγευμα, αφού και οι δύο ήταν μέσα στην πρώτη οκτάδα την Πέμπτη.

Η κατηγορία WRC2 επεφύλασσε εκπλήξεις. Ο Yazeed Al-Rahji ήταν ένα λεπτό μπροστά από τον Jari Ketomaa πριν την Ε.Δ.22, αλλά γλίστρησε και κόλλησε, ενώ στη συνέχεια έφερε και μια τούμπα στην επόμενη ειδική, την 23.

Ο Ketomaa ήταν σίγουρος ότι είχε κληρονομήσει τη νίκη, όμως ο Karl Kruuda κατάφερε να καλύψει μια διαφορά 18,7” με ένα ρεσιτάλ οδήγησης στην Power Stage!

Η τελική κατάταξη μετά την Ε.Δ.24:
Θέση  Οδηγός              Ομάδα         Χρόνος/Διαφ.
 1.  Jari-Matti Latvala  VW             3h00m31.1s
 2.  Andreas Mikkelsen   VW                 +53.6s
 3.  Mads Ostberg        Citroen            +59.5s
 4.  Mikko Hirvonen      M-Sport Ford     +2m26.9s
 5.  Ott Tanak           M-Sport Ford     +3m00.5s
 6.  Sebastien Ogier     VW               +4m29.9s
 7.  Henning Solberg     M-Sport Ford     +4m47.5s
 8.  Pontus Tidemand     M-Sport Ford     +5m38.2s
 9.  Craig Breen         Kel-Tech Ford    +8m55.4s

10.  Kris Meeke          Citroen         +11m18.0s

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube