Η μάχη μεταφέρεται στα χώματα της Σαρδηνίας

Η μάχη μεταφέρεται στα χώματα της Σαρδηνίας

Με σημαντικές αλλαγές στη σχεδίασή του ο φετινός αγώνας.

Η Σαρδηνία μπήκε στα καλαντάρι του WRC το 2004, σε αντικατάσταση του ασφάλτινου Σαν Ρέμο. Ετσι, το Ράλι Costa Smeralda έγινε Ράλι Ιταλίας και έφυγε από το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα για να μετρήσει στο παγκόσμιο.
 
Πρόκειται για τον 4ο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς, με μπόλικες ιδιαιτερότητες μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν τα ενίοτε πολύ σκληρά χώματα, που εναλάσσονται με πολύ μαλακά τα οποία καταστρέφονται με το πρώτο πέρασμα των αυτοκινήτων. Σε κάθε περίπτωση οι ειδικές είναι στην πελιοψηφία του στενές και τεχνικές με το κλίμα και τις θερμοκρασίες της εποχής να θυμίζουν Ακρόπολις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. 
 
Για το 2014 ο αγώνας άλλαξε κέντρο, το οποίο από τη γνωστή μας Olbia, μεταφέρθηκε δυτικά στην πόλη Alghero. Εκεί θα είναι και το σέρβις πάρκ του αγώνα. Σαν συνέπεια αναμορφώθηκε και η χάραξη του αγώνα με αποτέλεσμα περίπου το 30% να είναι καινούργια και το υπόλοιπο 70% να «πατά» πάνω στα γνωστά μας κομμάτια, ενώ για τον εορτασμό των 10 χρόνων του αγώνα, η πρωτεύουσα του νησιού θα φιλοξενήσει το βράδυ της Πέμπτης μια σούπερ ειδική (ασφάλτινη) που θα γίνει μπροστά στο λιμάνι και θα έχει μήκος 1,3 χλμ.
 
Την αμέσως επόμενη μέρα έχουμε και το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα με 160 περίπου χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών που θα «απλωθεί» ανατολικά του Alghero. Η Παρασκευή αναμένεται να είναι και η πιο δύσκολη ημέρα, αφού υπάρχει μόλις ένα 15λεπτο remote service στο Budduso. Ετσι οι οδηγοί καλούνται να φυλάξουν ιδιαίτερα λάστιχα και αυτοκίνητο, μην έχοντας περιθώριο «σοβαρών»επισκευών επί της ουσίας. 
 
Το Σάββατο, μπορεί να φαίνεται πιο εύκολο έχοντας στο πρόγραμμα μόνον δύο ειδικές, όμως κρύβει μια... παγίδα που ακούει στο όνομα Monte Lerno και είναι μια ειδική μήκους 59 χιλιομέτρων, που είναι και η μεγαλύτερη στο φετεινό πρόγραμμα του WRC. Σε αυτήν μπορεί ουσιαστικά αναμένεται να ξεκαθαρίσουν πολλά όπως λένε και οι ίδιοι οι οδηγοί, ενόψει της τελευταίας ημέρας, της Κυριακής.
 
Αυτή περιλαμβάνει ειδικές βόρεια του νησιού, κοντά στο Sassari, αλλά και την Power Stage του αγώνα που είναι η ολοκαίνουργια ειδική Cala Flumin.
 
Σε ό,τι αφορά στα προγνωστικά (όπου και να αυτά υπάρχουν σε έναν αγώνα WRC), η ομάδα της VW ποζάρει σαν λογικό φαβορί, έχοντας έως τώρα πάρει (είτε με Latvala είτε με Ogier) όλους τους μέχρι τώρα αγώνες. Η μεταξύ τους κόντρα βέβαια είναι αυτή που για πολλούς αναμένεται να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον, χωρίς να υποτιμούμε την παρουσία του τρίτου οδηγού, του Mikkelsen που και αυτός διψά για διάκριση εντός και εκτός των ορίων της ομάδας του.
 
 
Από την άλλη, η Citroen που έχει στο παλμαρέ της τις περισότερες νίκες στον συγκεκριμένο αγώνα (λόγω Loeb), ελπίζει σε μια καλή εμφάνιση φέτος και ποντάρει στις ατυχίες των VW για κάτι καλύτερο, αφού -κακά τα ψέμματα- στα ίσια δεν μπορεί να χτυπήσει τον γερμανικό ανταγωνισμό. Μads Ostberg και Kris Meeke ακόμη «μαθαίνουν» σύμφωνα με τον Yves Matton, με τον Ostberg μέχρι στιγμής να αποδεικνύεται και ταχύτερος και πιο σταθερός από τον Βρετανό. 
 
Ελπίδες όμως για διάκριση και βάθρο τρέφει και η M-Sport του Malcolm Wilson που θα παρατάξει στην εκίννηση δύο Fiesta WRC, φυσικά για τους Mikko Hirvonen και Elfyn Evans. Ο Φινλανδός έχει εμπειρία και μάλιστα εξαιρετική από τον αγώνα, έχει καλή σειρά στην εκκίνηση της πρώτης ημέρας και αν οδηγήσει όπως στην Αργεντινή έχει πολλές πιθανότητες υπό προϋποθέσεις να κάνει ακόμη και την έκπληξη. 
 
 
Τέλος η Hyundai, έρχεται με υψηλό φρόνημα στον αγώνα μετά και τη νίκη της στο γαλλικό ράλι Αντίπ δια χειρός Bouffier. Μπορεί αυτός ο αγώνας να μην προσμετρούσε στο WRC, έδωσε όμως τη δυνατότητα στην ομάδα να εξελίξει κι' άλλο το αυτοκίνητο και κυρίως να πάρει μια νίκη, την οποία πανηγύρισε περισσότερο από όλους ο Γάλλος που επέστρεψε στην ομάδα πανηγυρικά.
 
Στη Σαρδηνία λοιπόν θα υπάρχουν στην εκκίνηση τρία Hyundai με τους Τhierry Neuville, Juho Hanninen και τον Νεοζηλανδό Hayden Paddon στα πηδάλια. Ο Βέλγος είναι αναμφισβήτητα η αιχμή του δόρατος για την κορεάτικη ομάδα, έχοντας μάλιστα τερματίσει πέρυσι στη δεύτερη θέση του αγώνα. 
 
Τέλος ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επιστροφή στη δράση του Henning Solberg στο τιμόνι ενός  Ford Fiesta WRC, την ώρα που η συμμετοχή του Robert Kubica με ίδιο αυτοκίνητο θα προσπαθήσει να τερματίσει ψηλά, με τον Πολωνό να προσπαθεί να αποφύγει την καταστροφή και το superally, κάτι που το κατάφερε μόνον μια φροά έως τώρα... 
 
Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η κατηγορία WRC – 2 και αυτό, όχι τόσο για τις πολλές συμμετοχές, όσο για το γεγονός ότι στη Σαρδηνία θα κάνουν το αγωνιστικό τους ντεμπούτο σε αγώνα WRC τα Ρeugeot 208 T16 και Citroen DS3 R5, που θα οδηγούν οι Karl Kruuda και Sebastien Chardonnet, αντίστοιχα.
 
Μεγάλος τους αντίπαλος ο Νasser Al Attiyah, που με το Ford Fiesta RRC έχει σημειώσει δύο νίκες, σε Πορτογαλία και Αργεντινή, αλλά και ο Εσθονός Ott Tanak με το Ford Fiesta R5, που είναι εξαιρετικά γρήγορος. Ο τελέυταίος αν αποφύγει το λάθος και την έξοδο, είναι ικανός ακόμη και για το καλύτερο. 

Ράλι Σαρδηνίας  5 – 8 Ιουνίου
Πρώτος αγώνας στο WRC 2004
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC 9
Συν. Μήκος 1.403,41 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές 17
Συν. Χλμ. Ειδικών 364,92 χλμ.
Νίκες Οδηγών Loeb 4, Gronholm 1, Hirvonen 1, Latvala 1, Solberg 1, Ogier 1
Νίκες Κατασκευαστών Citroen 5, Ford 2, Subaru 1, VW 1
 
Βάθρο 2013
1 Ogier-Ingrassia (VW Polo R WRC)
2 Neuville-Gilsoul (Hyundai i20 WRC)
3 Latvala-Antilla (VW Polo R WRC)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube