SAAB 9-3 (2003-2012)

SAAB 9-3 (2003-2012)

Το τελευταίο μεσαίο πολυτελές οικογενειακό της SAAB στην κρησάρα του Drive.gr.

Τι είναι; Το τελευταίο μεσαίο πολυτελές οικογενειακό της SAAB Τιμή Από € 2.000 έως € 20.000 Έτος 2003 έως 2012 Κατανάλωση 5,4-10,8 lt/100 km CO147-259 g/km

Το 9-3 είναι από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας που έφεραν την ονομασία Sport Sedan. Η ξεχωριστή και εντυπωσιακή όμως σιλουέτα του δεν συνοδευόταν από αντίστοιχα μηχανικά μέρη, μιας και μοιραζόταν τα ίδια με το Opel Vectra.

Το δεύτερης γενιάς 9-3 βασιζόταν στην πλατφόρμα Epsilon της General Motors που χρησιμοποιούσαν τα Opel Vectra, FIAT Croma κ.ά., και παρουσιάστηκε το 2002. Λίγο αργότερα, το 2003, το 9-3 απέκτησε και έκδοση κάμπριο με ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή. Κοινοί ήταν και οι κινητήρες που εφοδίαζαν την γκάμα του, με τη βάση να αποτελεί ένας δίλιτρος τούρμπο 150 ίππων. Η γκάμα συμπληρωνόταν από τον ίδιο κινητήρα, αλλά με 175 ή 210 ίππους (Aero), ενώ το 2004 προστέθηκε και ένας τουρμποντίζελ 2,2 λίτρων με 125 ίππους και καταγωγή από την FIAT. Το 2005 παρουσιάστηκε και η πρακτικότερη έκδοση Sport Hatch (Sport Combi στο εξωτερικό), ενώ μαζί με το facelift του 2007 απέκτησε και δυνατότητα τετρακίνησης. Η ανανέωση όμως έφερε και αλλαγές στην εμφάνιση (νέα φώτα, προφυλακτήρες και τροχοί) και τους διαθέσιμους κινητήρες. Τη βάση της γκάμας κατέλαβε πλέον ένας ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας 1,8 λίτρων με 122 ίππους και την κορυφή ένας τούρμπο V6 2,8 λίτρων με 275 ίππους που συνδυαζόταν με τετρακίνηση XWD και eLSD στον πίσω άξονα.

Πέρα όμως από την εντυπωσιακή εμφάνιση και τις πολύ καλές επιδόσεις που έδιναν (και δίνουν) οι κινητήρες, το 9-3 έχει μια όμορφη και προσεγμένη καμπίνα. Η διάταξη των διακοπτών είναι προσεγμένη ευνοώντας την εργονομία, ενώ η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη και θα βολέψει τους πάντες. Οι χώροι θα βολέψουν τέσσερις ενηλίκους, όπως και ο χώρος αποσκευών των 425 λίτρων.

Οδηγώντας το, αυτό που κάνει εντύπωση είναι η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση. Είναι άνετο και άμεσο στις εντολές του οδηγού, αλλά ο τελευταίος θα πρέπει να δείχνει σύνεση με το γκάζι μέσα στις στροφές, διότι το αυτοκίνητο υποστρέφει εύκολα. Σε γενικές γραμμές όμως ταξιδεύει με ασφάλεια και το στάνταρ σύστημα ελέγχου της ευστάθειας φροντίζει να τιθασεύει το περίσσευμα δύναμης που φτάνει στους εμπρός τροχούς.

Ποιο να προτιμήσω;
Όπως προαναφέραμε, όταν ξεκίνησε το SΑΑΒ 9-3 την εμπορική του καριέρα, προσφερόταν μόνο με κινητήρες τούρμπο 2,0 λίτρων. Όπως είναι λογικό, ακόμα και την βασική έκδοση των 150 ίππων να επιλέξετε, δεν θα σας λείψει το γκάζι. Απεναντίας, με λογική χρήση του δεξιού πεντάλ, μπορείτε να κάνετε και υποτυπώδη οικονομία καυσίμου.

Σε περίπτωση όμως που κοιτάξετε για κάποιο ανανεωμένο, ιδιαίτερα συνιστώμενο από εμάς, και δεν σας νοιάζουν οι επιδόσεις, τότε ίσως να ρίξετε μια ματιά στον ατμοσφαιρικό 1.8 που χαμηλώνει ακόμα πιο πολύ τα ετήσια πάγια έξοδα. Αλλιώς, μπορείτε να επιλέξετε κάποιον από τους δίλιτρους τούρμπο.

Ο εξοπλισμός του σουηδικού Sport Sedan ήταν πλήρης από την βασική κιόλας έκδοση και περιελάμβανε έξι αερόσακους, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το γεγονός ότι το 9-3, και γενικότερα η SΑΑΒ, δεν υπάρχουν πια στην αγορά, έχει ωθήσει τις τιμές στα χαμηλά στρώματα της αγοράς μεταχειρισμένου. Για ένα από τα πρώτα μοντέλα θα πρέπει να υπολογίζεται από € 2.000, ενώ για ένα από τα τελευταία στην κορυφαία έκδοση κινητήρα με τετρακίνηση, θα πρέπει να εκταμιεύσετε περίπου € 20.000.

Τι να προσέξετε...
Θα πρέπει το αυτοκίνητο που σκοπεύετε να αγοράσετε να έχει πλήρες βιβλίο περιοδικής συντήρησης. Επίσης, θα πρέπει να εστιάσετε στην καλή λειτουργία όλων των ηλεκτρικών ευκολιών, της ανάρτησης και του σετ συμπλέκτη.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube