Ford Mondeo 2007 - 2014
Το Mondeo προηγούμενης γενιάς αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μεσαία οικογενειακά της αγοράς.
Τι είναι; Η τρίτη γενιά του μεσαίου οικογενειακού της Ford Τιμή Από € 5.500 έως € 15.000 Έτος 2007 έως 2014 Κατανάλωση 4,3-9,3 lt/100 km CO2 114-222 g/km
Η αντικατάσταση ενός μοντέλου όπως τη δεύτερη γενιά του Ford Mondeo, που άφησε το στίγμα του ως ένα από τα καλύτερα μοντέλα στην ιστορία της Ford, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση. Οι σχεδιαστές της τρίτης γενιάς όμως, έβαλαν τα δυνατά τους και παρουσίασαν ένα αυτοκίνητο που έδειχνε και ήταν έτοιμο να επωμιστεί το βάρος της κληρονομιάς του.
Η τρίτη γενιά δεν απαρνιέται τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα που συνοδεύει το όνομά του, όντας ταυτόχρονα πιο πολυτελής από ποτέ. Στην κορυφή της κατηγορίας βρίσκεται και η άνεση και η ποιότητα κύλισης, δημιουργώντας ένα πολύ ταξιδιάρικο αυτοκίνητο. Το Mondeo έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, ευνοώντας του χώρους, με το μεταξόνιο των 2,85 μέτρων να υπόσχεται άνετη καμπίνα για πέντε ενηλίκους. Ο χώρος αποσκευών των 535 λίτρων του 5θυρου μοντέλου είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγόρια. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας και την αναδιπλούμενη και διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος, το Mondeo τρίτης γενιάς είναι κι ένα αρκετά πρακτικό οικογενειακό.
Η καμπίνα αποτελείται κατά κύριο λόγο από μαλακά πλαστικά καλής ποιότητας, με τη συναρμογή να κυμαίνεται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, αλλά η ορατότητα προς τα εμπρός δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
Ποιο να προτιμήσω;
Το Mondeo τρίτης γενιάς ξεκίνησε την εμπορική καριέρα του με τρεις κινητήρες βενζίνης: 1.6 με 125 ίππους, 2.0 με 145 και 2.5Τ με 220 PS. Οι δύο βασικότερες επιλογές είναι και οι προτεινόμενες για τα πρώτα μοντέλα, μιας και ο 5κύλινδρος τούρμπο των 2,5 λίτρων μπορεί να χάριζε πολύ καλές επιδόσεις και να αναδείκνυε το χαρισματικό πάτημα του Mondeo, αλλά κατανάλωνε μεγάλες ποσότητες αμόλυβδης βενζίνης.
Το 2010, μαζί με την αισθητική ανανέωση που περιελάμβανε νέους προφυλακτήρες, φώτα ημέρας τύπου LED και αναβαθμισμένο εξοπλισμό καμπίνας, απέκτησε και νέους 4κύλινδρους κινητήρες βενζίνης τεχνολογίας EcoBoost. Ο ένας είναι ο 1.6 τούρμπο με 160 ίππους και ο άλλος είναι ο 2.0 τούρμπο με 240 ίππους, με τον τελευταίο να αντικαθιστά τον 2.5 T. Ακόμα, προστέθηκαν και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με τον 1.6 TDCi των 115 ίππων και το δίλιτρο TDCi με 140 ή 163 ίππους.
Ο εξοπλισμός ασφάλειας όλων των εκδόσεων εξοπλισμού είναι πλήρης και περιλαμβάνει εφτά αερόσακους, μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού, ABS, ESP. Ο εξοπλισμός άνεσης είναι καλός από τη δεύτερη στη σειρά έκδοση εξοπλισμού Trend και πάνω. Και αυτό διότι η βασική Ambiente διέθετε μόνο εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ατσάλινες ζάντες με διακοσμητικά τάσια και καθόλου ηχοσύστημα. Όλα αυτά, πλην των ζαντών αλουμινίου, προσφέρονται από την έκδοση Trend και πάνω (Ghia, Ghia X, Titanium και Titanium X).
Στον τομέα της κατανάλωσης, οι εκδόσεις που ξεχωρίζουν είναι οι πετρελαιοκίνητες και η ανανεωμένη με τον 1.6 EcoBoost. Η συντήρηση της προηγούμενης γενιάς Mondeo έχει λογικό κόστος και τα διαστήματα συντήρησης κάνουν λόγο για επίσκεψη στο συνεργείο κάθε 20.000 km/12 μήνες για service λαδιών και κάθε 40.000 km/24 μήνες για γενικό service.
Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Ford Mondeo είναι ένα από τα δημοφιλή μεσαία οικογενειακά, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετά στην αγορά μεταχειρισμένου. Υπάρχουν σχεδόν όλες οι εκδόσεις κινητήρα, ενώ μπορείτε να διαλέξετε και μεταξύ facelift ή προ facelift.
Η τιμή για ένα Mondeo του 2007 με το δίλιτρο βενζίνης ξεκινά από τα 5.500 ευρώ, ενώ για ένα παρόμοιας χρονολογίας με τον 1.6 βενζίνης θα του βρείτε από τα 6.000-6.500 ευρώ.
Τι να προσέξετε...
Η τρίτη γενιά του Ford Mondeo τα καταφέρνει γενικά καλά στον τομέα της αξιοπιστίας, με τις όποιες αναφορές να κάνουν λόγο για ανάγκη επαναπρογραμματισμού της ECU του 2.0 TDCi. Ακόμα, ελέγξτε ότι το σύστημα ανοίγματος των θυρών και εκκίνησης του κινητήρα χωρίς κλειδί λειτουργεί γρήγορα και σωστά, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψετε να τσεκάρετε και τις ταπετσαρίες της καμπίνας, μιας και υπάρχουν αναφορές ότι φθείρονται και χάνουν την σωστή επαφή τους με το κάθισμα.