WEC Nürburgring: Η Porsche κυριαρχεί
Οι Webber/Bernhard/Hartley με την 919 Hybrid πήραν με άνεση την πρώτη τους νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, σε έναν αγώνα όπου η Porsche κυριάρχησε.
Η Porsche No.17 νίκησε με πάνω από ένα γύρο διαφορά από το αδελφό αυτοκίνητο των Neel Jani, Marc Lieb και Romain Dumas, που έμεινε σταματημένο για 1’ 35” συνολικά στο pit-lane μετά από μια σειρά ποινές stop and go λόγω παρατυπιών στην κατανάλωση καυσίμου.
Η τελευταία έκδοση υψηλής αεροδυναμικής φόρτισης της 919 Hybrid είχε ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα στο Nürburgring σε σχέση με το Audi R18 e-tron Quattro και το Toyota TS040 Hybrid, πράγμα που εξηγεί τη μεγάλη διαφορά στον τερματισμό όπως και το γεγονός ότι η Porsche των Jani/Lieb/Dumas μπόρεσε να ανέβει ξανά στη 2η θέση την τελευταία ώρα του αγώνα.
Ο Jani κατάφερε να μπει επικεφαλής και ανοίξει διαφορά στο πρώτο κομμάτι του 6ωρου αγώνα, ενώ ο Bernhard δυσκολεύτηκε από ένα σπασμένο αεροδυναμικό πτερύγιο. Ο Γερμανός ήταν 2ος, μισό λεπτό πίσω από τον team-mate του, όταν έκανε μια πρόωρη πρώτη στάση στα pits όπου άλλαξαν το ρύγχος της Porsche Νο.17 πριν καθίσει στο τιμόνι ο Webber.
To χαμένο έδαφος κερδήθηκε τη δεύτερη ώρα, όταν η 919 με το Νο.18 τιμωρήθηκε με ποινή stop-go 5” λόγω υπέρβασης της επιτρεπόμενης κατανάλωσης ανά γύρο. Η Νο.18 Porsche τιμωρήθηκε ξανά, με 30” αυτή τη φορά, την 3η ώρα, και για τρίτη φορά, με 1 λεπτό, λίγο αργότερα.
Η αιτία ήταν ένας χαλασμένος αισθητήρας ελέγχου της ροής καυσίμου, αλλά η Porsche κατάφερε να ενεργοποιήσει το εφεδρικό εξάρτημα και να λύσει το πρόβλημα. Ο Jani, με γρήγορη οδήγηση για δυόμιση βάρδιες –τη μιάμιση με τα ίδια λάστιχα– ξαναέφερε τοι αυτοκίνητο στο προσκήνιο και ο Lieb ήταν 2ος μετά τα τελευταία pit-stops.
O Bernhard δήλωσε για το σπασμένο αεροδυναμικό πτερύγιο: «Ήταν μεγάλο πρόβλημα διότι είχα πολλή υποστροφή, αλλά μετά την αλλαγή ρύγχους είχα ξανά ένα καλό αυτοκίνητο».
Ο Jani και οι συνοδηγοί του δεν είχαν παράπονο που κέρδισαν οι team-mates τους: «Πήραμε τρεις ποινές, όμως το No.17 είχε προβλήματα φέτος οπότε πιστεύω πως άξιζαν τη νίκη. Η δεύτερη θέση είναι καλή για μας στο πρωτάθλημα».
Η Audi πήρε την 3η θέση με τους Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler. Το R18 με το Νο.7 (φωτ. κάτω) είχε πέσει πίσω από το αδελφό αυτοκίνητο του Lucas di Grassi την τελευταία ώρα του αγώνα, αλλά όταν ξεκαθάρισε ότι ο Βραζιλιάνος δεν θα μπορούσε να απειλήσει τον Lieb για τη δεύτερη θέση, του είπαν να αφήσει τον Lotterer να τον περάσει ώστε να πάρει περισσότερους βαθμούς καθώς διεκδικεί τον τίτλο.
«Το αποτέλεσμα ήταν τόσο κακό διότι ο ανταγωνιστής μας εμφανίστηκε με ένα πραγματικά καλό αεροδυναμικό πακέτο και ήταν απλά ταχύτερος σήμερα. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε», δήλωσε ο Lotterer.
H Toyota ήταν στο πουθενά, όπως αναμενόταν για το Nurburgring. Πήρε την 5η και την 6η θέση, πολύ πίσω, με τους Anthony Davidson, Sebastien Buemi και Kazuki Nakajima (επάνω) τρεις γύρους πίσω από τους νικητές και ένα γύρο μπροστά από το αδελφό αυτοκίνητο των Alex Wurz, Stephane Sarrazin και Mike Conway.
Η ομάδα KCMG πήρε ξανά τη νίκη στην κατηγορία LMP2 μετά από αυτή στο Le Mans, αυτή τη φορά με τον Nick Tandy να οδηγεί το ORECA-Nissan 05 (επάνω) μαζί με τους Richard Bradley και Matt Howson. Tα δύο G-Drive Ligier-Nissan JSP2 της ΟΑΚ προσπάθησαν να τους συναγωνιστούν, αλλά πήραν τελικά τη 2η και 3η θέση στην κατηγορία, με αρκετά σεβαστή διαφορά.
Η Porsche, εκτός από την LMP1, κέρδισε και την κατηγορία GTE Pro με τις εργοστασιακές 911 RSR της ομάδας Manthey. Οι Richard Lietz και Michael Christensen (κάτω) πήραν τη νίκη μπροστά από τους Frederic Makowiecki και Patrick Pilet, που τιμωρήθηκαν δύο φορές, τη μία για πρόωρη εκκίνηση και τη δεύτερη για επαφή με άλλο αυτοκίνητο, η οποία μπορούσε να αποφευχθεί.
Οι επικεφαλής της βαθμολογίας στα GT, Gianmaria Bruni και Toni Vilander, τερμάτισαν μόλις 7οι και τελευταίοι στην κατηγορία, μετά από ένα ηλεκτρονικό πρόβλημα στην AF Corse Ferrari 458 τους την πρώτη ώρα του αγώνα.
Η Ferrari των Andrea Bertolini, Viktor Shaitar και Aleksey Basov κέρδισε την ερασιτεχνική κατηγορία GTE Am.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΌ 203 ΓΥΡΟΥΣ:
Θ. | Κλάση | Οδηγοί | Ομάδα | Αυτ/το | Χρ./Διαφ. |
1 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 6ω 01’ 16,966” |
2 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 1 γύρος |
3 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 γύρος |
4 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 γύρος |
5 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Racing | Toyota | 3 γύροι |
6 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway | Toyota Racing | Toyota | 4 γύροι |
7 | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, N.Tandy | KCMG | ORECA/Nissan | 18 γύροι |
8 | LMP2 | R.Rusinov, J.Canal, S.Bird | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 18 γύροι |
9 | LMP2 | G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 19 γύροι |
10 | LMP2 | P.Ragues, O.Webb, A.Hamilton | Team SARD Morand | Morgan/SARD | 19 γύροι |
11 | LMP2 | N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 20 γύροι |
12 | LMP2 | S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson | Extreme Speed Motorsports | Ligier/HPD | 20 γύροι |
13 | LMP2 | N.Leventis, D.Watts, J.Kane | Strakka Racing | Dome/Nissan | 22 γύροι |
14 | LMP2 | E.Brown, J.van Overbeek, J.Fogarty | Extreme Speed Motorsports | Ligier/HPD | 26 γύροι |
15 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Porsche Team Manthey | Porsche | 27 γύροι |
16 | GTE Pro | P.Pilet, F.Makowiecki | Porsche Team Manthey | Porsche | 28 γύροι |
17 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 28 γύροι |
18 | LMP1 | S.Trummer, P.Kaffer | Team ByKolles | CLM/AER | 28 γύροι |
19 | GTE Pro | M.Sorensen, C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | 28 γύροι |
20 | GTE Pro | F.Rees, A.MacDowall, R.Stanaway | Aston Martin Racing | Aston Martin | 29 γύροι |
21 | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke, J.Adam | Aston Martin Racing | Aston Martin | 30 γύροι |
22 | LMP1 | N.Prost, M.Beche, N.Heidfeld | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 30 γύροι |
23 | GTE Am | V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov | SMP Racing | Ferrari | 30 γύροι |
24 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 31 γύροι |
25 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 31 γύροι |
26 | GTE Am | P.Dempsey, P.Long, M.Seefried | Dempsey Racing - Proton | Porsche | 31 γύροι |
27 | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen | Larbre Competition | Chevrolet | 32 γύροι |
28 | GTE Am | C.Ried, K.Al Qubaisi, E.Bamber | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 33 γύροι |
29 | GTE Am | F.Castellacci, R.Goethe, S.Hall | Aston Martin Racing | Aston Martin | 34 γύροι |
30 | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | 35 γύροι |
- | LMP1 | A.Imperatori, D.Kraihamer, D.Abt | Rebellion Racing | Rebellion/AER | Εγκατ. |