WEC: Νίκη της Toyota στο φινάλε του Μπαχρέιν
Η Toyota πήρε στο Μπαχρέιν την πρώτη της φετινή νίκη σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής που δεν συντομεύτηκε
Η ιαπωνική φίρμα, έχοντας κερδίσει στον συντομευμένο λόγω βροχής αγώνα του Fuji, τον Οκτώβριο, κέρδισε και στο φινάλε του πρωταθλήματος, στο Μπαχρέιν, με τους Sebastien Buemi, Stephane Sarrazin και Anthony Davidson.
Το Toyota TS030 Hybrid ήταν πρώτο από την αρχή μέχρι το τέλος του 6ωρου αγώνα και τερμάτισε 70” μπροστά από το Audi R18 e-tron quattro των Benoit Treluyer, Marcel Fassler και Andre Lotterer.
Το νικηφόρο Toyota πήρε την πρωτοπορία από το αδελφό του αυτοκίνητο, που οδηγούσαν οι Nicolas Lapierre, Alex Wurz και Kazuki Nakajima, νωρίς τη δεύτερη ώρα του αγώνα. Ο Wurz ήταν μόνο μισό λεπτό πίσω από τον Sarrazin όταν έμεινε από κινητήρα.
Όταν συνέβη αυτό, το Audi του Duval ήταν μόλις 15” πίσω από το επικεφαλής Toyota και η απόσταση έμενε σταθερή μέχρι που το γερμανικό αυτοκίνητο επίσης εγκατέλειψε γύρω στα μέσα του αγώνα.
Ο Fassler με το άλλο Audi ανέλαβε να κυνηγήσει το Toyota που απέμενε, αλλά στην προσπάθεια να κάνει διπλή οδηγική βάρδια, έμεινε από λάστιχα και η διαφορά από τους πρώτους σχεδόν διπλασιάστηκε. Στη συνέχεια, μια ποινή διέλευσης από τα pits (λόγω προσπεράσματος κάτω από κίτρινες σημαίες) έβαλε τέλος στις ελπίδες του Ελβετού και των συν-οδηγών του.
Η εγκατάλειψη δύο εργοστασιακών αυτοκινήτων και του μόνου ιδιωτικού της μεγάλης κατηγορίας LMP1, προήγαγε τους νικητές της LMP2, John Martin, Mike Conway και Roman Rusinov, με το G-Drive/Delta-ADR ORECA-Nissan 03, στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.
Η 4η θέση που κατέλαβε το OAK Racing Morgan-Nissan LMP2, με οδηγούς τους Bertrand Baguette, Martin Plowman και Ricardo Gonzalez, ήταν αρκετή για να τους χαρίσει το FIA Endurance Trophy για οδηγούς LMP2.
Οι Gianmaria Bruni και Toni Vilander θριάμβευσαν στην κατηγορία GTE Pro με την AF Corse Ferrari 458, με τον Bruni να κερδίζει το σχετικό Παγκόσμιο Κύπελλο.
Η Aston Martin πήρε πάντως τη νίκη και τον τίτλο των οδηγών στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, με τους Jamie Campbell-Walter και Stuart Hall.
Η 8Star Motorsports πήρε τον αντίστοιχο τίτλο των ομάδων στην GTE Am, χάρη στη δεύτερη θέση των Davide Rigon, Rui Aguas και Enzo Potolicchio.
Τελική κατάταξη μετά από 199 γύρους:
Θέση Κλάση Οδηγοί Ομάδα/Αυτοκίνητο Χρόνος/Διαφορές
1. P1 Davidson/Buemi/Sarrazin Toyota 6h01m15.303s
2. P1 Lotterer/Treluyer/Fassler Audi +1m10.585s
3. P2 Rusinov/Martin/Conway Delta-ADR ORECA-Nissan +15 laps
4. P2 Pla/Heinemeier Hansson/Brundle OAK Morgan-Nissan +15 laps
5. P2 Wirdheim/Reip/Lancaster Greaves Zytek-Nissan +15 laps
6. P2 Baguette/Gonzalez/Plowman OAK Morgan-Nissan +17 laps
7. P2 Nicolet/Ihara/Cheng OAK Morgan-Nissan +19 laps
8. P2 Giroix/Kerr/Dolby Delta-ADR ORECA-Nissan +21 laps
9. GTE P Bruni/Vilander AF Ferrari +24 laps
10. GTE P Bergmeister/Pilet Manthey Porsche +24 laps
11. GTE P Kobayashi/Fisichella AF Ferrari +25 laps
12. GTE P Lieb/Lietz Manthey Porsche +25 laps
13. GTE A Nygaard/Poulsen/Thiim Aston Martin +26 laps
14. P2 Perez Companc/Minassian/Kaffer Pecom ORECA-Nissan +27 laps
15. GTE A Potolicchio/Aguas/Rigon 8Star Ferrari +27 laps
16. GTE A Perrodo/Collard/Griffin AF Ferrari +27 laps
17. GTE A Bornhauser/Canal/Rees Larbre Corvette +28 laps
18. GTE A Hall/Goethe/Campbell-Walter Aston Martin +30 laps
19. GTE A Narac/Vernay/Palttala Imsa Porsche +37 laps
Εγκαταλείψεις:
GTE P Lamy/Senna/Stanaway Aston Martin 145 laps
GTE P Turner/Mucke Aston Martin 109 laps
P1 Kristensen/Duval/McNish Audi 93 laps
GTE A Ried/Roda/Ruberti Proton Porsche 86 laps
GTE A Krohn/Jonsson/Mediani Krohn Ferrari 83 laps
P1 Wurz/Lapierre/Nakajima Toyota 64 laps
P1 Belicchi/Beche/Prost Rebellion Lola-Toyota 44 laps
P2 Holzer/Kraihamer/Charouz Lotus 5 laps
P2 Weeda/Liuzzi/Auer Lotus 0 laps