WEC, 6 Ώρες του Silverstone: Σεφτές για την Audi
H Audi, με τους Lotterer, Fassler και Treluyer, πήρε τη νίκη με μικρή διαφορά στον πρώτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής 2015.
Το Audi R18 e-tron quattro με το Νο.7 νίκησε τερματίζοντας μόλις 4,6” μπροστά από την ταχύτερη από τις Porsche 919 Hybrid, αυτή των Romain Dumas, Marc Lieb και Neel Jani, αφού έκανε δύο pit-stops στα τελευταία 15 λεπτά του 6ωρου αγώνα.
Το Audi, με τον Marcel Fassler στο τιμόνι, έδειχνε να έχει σίγουρη τη νίκη στο τελευταίο στάδιο του αγώνα, ακόμη και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Ελβετός έπρεπε να σταματήσει για έναν πολύ γρήγορο ανεφοδιασμό σε καύσιμο.
Όμως τότε τιμωρήθηκε με ποινή stop-go επειδή προσπέρασε μια Aston Martin της κατηγορίας GTE ξεπερνώντας τα όρια της πίστας στην έξοδο της Στροφής Club. Έτσι, η διαφορά του των 1’ 12” μειώθηκε στα 37” με τη στάση ανεφοδιασμού και μετά στα μόλις 9” αφού εξέτισε την ποινή του στον επόμενο γύρο.
Ο Jani, που τον κυνηγούσε, ροκάνισε ελαφρά τη διαφορά, αλλά ο Fassler είχε το περιθώριο να αντέξει και να πάρει την πρώτη νίκη για την Audi στο WEC, από το Austin τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Η Audi είχε το ταχύτερο αυτοκίνητο στο Silverstone, παρότι η Porsche ήταν μπροστά στο πρώτο μισό του αγώνα. Οι Dumas, Lieb και Jani εκμεταλλεύτηκαν την υπεροχή τους σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα για να μείνουν επικεφαλής, μέχρι που ο Lotterer κατάφερε να περάσει τον Dumas την τέταρτη ώρα.
Ο Γάλλος άνοιξε την τροχιά του και πάτησε στα κερμπ, οπότε ο Lotterer πέρασε και άνοιξε αρκετή διαφορά ώστε να μην προλάβει η Porsche να τον ξαναπεράσει στην Ευθεία Wellington. «Ήταν σημαντικό να περάσουμε μπροστά από την Porsche ώστε να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το δυναμικό του αυτοκινήτου», είπε ο Lotterer. «Ήμασταν πιο γρήγοροι στις στροφές, οπότε ήταν ζωτικής σημασίας να έχουμε καθαρό δρόμο μπροστά μας».
Η Audi είχε πλεονέκτημα στον αγώνα διότι το R18 μπορούσε να κάνει δύο βάρδιες με τα ίδια λάστιχα, ενώ η Porsche επέλεξε να μην το κάνει, με αποτέλεσμα το Νο.18 αυτοκίνητό της να πέσει στην 3η θέση, πίσω από το ταχύτερο Toyota TS040 HYBRID, που οδηγούσαν οι Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima (κάτω).
Η Porsche αποφάσισε να εξοικονομήσει καύσιμο και να μην κάνει pit-stop στο τέλος του αγώνα, πράγμα που αποδείχτηκε αρκετό για να περάσει ο Jani μπροστά από τον Buemi, στη 2η θέση.
Ο Mark Webber, στο τιμόνι της Porsche No.17 που μοιραζόταν με τους Timo Bernhard και Brendon Hartley, ήταν μπροστά με διαφορά σχεδόν 10” τη δεύτερη ώρα, όταν έκανε μια μη προγραμματισμένη στάση λόγω προβλήματος στο κιβώτιο. Σπρώχτηκε στο γκαράζ για επισκευή, αλλά εγκατέλειψε χωρίς να επιστρέψει στην πίστα.
Η G-DRIVE ΚΑΝΕΙ ΤΟ 1-2 ΣΤΗΝ LMP2, Η FERRARI ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗΝ GTE
Η ομάδα G-Drive Racing κυριάρχησε στην κατηγορία LMP2, παίρνοντας τις δύο πρώτες θέσεις με τα πρωτότυπα Ligier-Nissan JSP2.
Οι Sam Bird, Roman Rusinov και Julien Canal (επάνω) είχαν το πλεονέκτημα απέναντι στο αδελφό αυτοκίνητο των Luis Felipe 'Pipo' Derani, Gustavo Yacaman και Ricardo Gonzalez, με αποτέλεσμα να είναι πάνω από ένα γύρο μπροστά του στον τερματισμό.
Οι Gianmaria Bruni και Toni Vilander (κάτω) ξεκίνησαν την υπεράσπιση του τίτλου τους στην κατηγορία GTE Pro, παίρνοντας τη νίκη με την εργοστασιακή ομάδα Ferrari AF Corse. Ο Bruni έπεσε στις τελευταίες θέσεις μετά την εκκίνηση, αλλά δύο πρώιμα pit-stops σε περιόδους Safety Car επέτρεψαν στον Ιταλό και τον Φιλανδό να επανέλθουν στις πρώτες θέσεις και τελικά να κερδίσουν τον αγώνα.
Οι Michael Christensen και Richard Lietz, με την εργοστασιακή Porsche 911 RSR, ήταν πάντως μόλις 10” πίσω τους, στον τερματισμό.
Η νίκη στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am πήγε στην Aston Martin Vantage GTE που μοιράζονταν οι Pedro Lamy, Mathias Lauda και Paul Dalla Lana, οι οποίοι ήταν τελικά 13” μπροστά από την AF Ferrari των Emmanuel Collard, Rui Aguas και Francois Perrodo.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 6 ΩΡΩΝ ΤΟΥ SILVERSTONE:
Θ. | Κλάση | Οδηγοί | Ομάδα | Αυτ/το | Γύροι | Χρ./Διαφ. |
1 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 201 | 6h00’30”876 |
2 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 201 | 4” 610 |
3 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Racing | Toyota | 201 | 14” 816 |
4 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway | Toyota Racing | Toyota | 200 | 1 γύρος |
5 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 197 | 4 γύροι |
6 | LMP2 | R.Rusinov, J.Canal, S.Bird | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 185 | 16 γύροι |
7 | LMP2 | G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 184 | 17 γύροι |
8 | LMP2 | N.Leventis, D.Watts, J.Kane | Strakka Racing | Dome/Nissan | 178 | 23 γύροι |
9 | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | 172 | 29 γύροι |
10 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Porsche Team Manthey | Porsche | 172 | 29 γύροι |
11 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 172 | 29 γύροι |
12 | GTE Pro | C.Nygaard, M.Sorensen, N.Thiim | Aston Martin Racing | Aston Martin | 171 | 30 γύροι |
13 | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke | Aston Martin Racing | Aston Martin | 171 | 30 γύροι |
14 | GTE Pro | A.MacDowall, F.Rees, R.Stanaway | Aston Martin Racing V8 | Aston Martin | 171 | 30 γύροι |
15 | GTE Pro | P.Pilet, F.Makowiecki | Porsche Team Manthey | Porsche | 170 | 31 γύροι |
16 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 168 | 33 γύροι |
17 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 168 | 33 γύροι |
18 | GTE Am | V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov | SMP Racing | Ferrari | 168 | 33 γύροι |
19 | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, N.Tandy | KCMG | ORECA/Nissan | 167 | 34 γύροι |
20 | GTE Am | F.Castellacci, R.Goethe, S.Hall | Aston Martin Racing | Aston Martin | 166 | 35 γύροι |
21 | GTE Am | C.Ried, K.Al Qubaisi, K.Bachler | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 166 | 35 γύροι |
22 | LMP2 | J.Nicolet, J-M.Merlin, E.Maris | Oak Racing | Ligier/Nissan | 165 | 36 γύροι |
23 | GTE Am | P.Dempsey, P.Long, M.Seefried | Dempsey-Proton Racing | Porsche | 165 | 36 γύροι |
24 | LMP2 | E.Brown, J.Fogarty, D.Brabham | Extreme Speed Motorsports | HPD | 165 | 36 γύροι |
25 | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen | Larbre Competition | Chevrolet | 160 | 41 γύροι |
- | LMP2 | S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson | Extreme Speed Motorsports | HPD | 183 | Αποκλ. |
- | LMP1 | S.Trummer, V.Liuzzi, C.Klien | Team ByKolles | CLM/AER | 116 | Εγκατ. |
- | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 44 | Εγκατ. |
- | LMP2 | N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 20 | Εγκατ. |