Το όπλο της Audi για το LeMans
Η Audi Motorsport παρουσίασε το R18 για το πρωτάθλημα FIA WEC 2016 και το θρυλικό LeMans.
Η Audi παρουσίασε το αγωνιστικό με το οποίο θα διεκδικήσει τα σκήπτρα στο LeMans και στο WEC, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής. Σύμφωνα με την εταιρεία το νέο R18 έχει σχεδιαστεί όλο από λευκό χαρτί και δεν έχει ούτε ένα εξάρτημα ίδιο με τον προκάτοχό του.
Το νέο αυτοκίνητο ξεπερνά τους 1000 ίππους σε συνολική απόδοση, καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, και ενσωματώνει ένα πρωτοποριακό αεροδυναμικό concept γύρω από ένα εντελώς νέο monocoque σασί.
Η Audi έχει εστιάσει στην εξοικονόμηση καυσίμου και στην βέλτιστη αξιοποίηση της ενέργειας. Το εργοστάσιο επέλεξε να ανέβει φέτος στην μεγαλύτερη κλάση των υβριδικών 6 megajoules. Έτσι, αναγκαστικά, το ηλεκτρικό μοτέρ του υβριδικού συστήματος κίνησης είναι το μεγαλύτερο που έφτιαξε ποτέ η Audi. Η ανάκτηση ενέργειας είναι 50% αυξημένη σε σχέση με πέρσι, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο compact σε διαστάσεις, ελαφρύτερο και πιο βολικό στο packaging.
Το MGU είναι τοποθετημένο στον εμπρός άξονα και μετατρέπει την κινητική ενέργεια των τροχών σε ηλεκτρική. Αντίστροφα, είναι αυτό που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς κατά την επιτάχυνση. Για πρώτη φορά σε αγωνιστικό LMP1 της Audi η αποθήκευση ενέργειας θα γίνεται πλέον σε μπαταρία ιόντων λιθίου και όχι σε σφόνδυλο. Η αλλαγή αυτή κρίθηκε απαραίτητη, καθώς η ενέργεια που πρέπει πλέον να διαχειριστεί το σύστημα είναι μεγαλύτερη.
Το MGU μπορεί να βγάλει ως και 475 ίππους, αλλά η μέγιστη επιτρεπόμενη απόδοση για κάθε πίστα ορίζεται από τους κανονισμούς. Έτσι στο LeMans θα αποδίδει 408. Ο θερμικός κινητήρας TDI είναι ένας V6, με περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών. Έχεις τις ρίζες του στον 3.7 του 2011, με την χωρητικότητα να έχει ανέβει στα 4.0 lt από το 2014. Διαθέτει ένα τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και η ροπή του ξεπερνά τα 87 kgm.
Τα χαρακτηριστικά ροπής της νέας κινητήριας μονάδας έλυσαν τα χέρια των μηχανικών επιτρέποντάς τους να σχεδιάσουν ένα κιβώτιο με μία σχέση λιγότερη. Έτσι το 7άρι έχει αντικατασταθεί από ένα ελαφρύτερο και μικρότερο σε μέγεθος εξάρι. Το ελάχιστο όριο βάρους για το αυτοκίνητο, όπως αυτό ορίζεται από τους κανονισμούς είναι 875 kg.
Η αεροδυναμική παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου αλλά και στην συνολική απόδοση. Το νέο monocoque έχει επιτρέψει να τοποθετηθούν χαμηλότερα τα σημεία έδρασης της ανάρτησης. Αυτό έχει οδηγήσει στην δημιουργία ενός λεπτότερου εμπρός μέρους.
«Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που διαχειρίζεται την ενέργεια πολύ πιο αποτελεσματικά από πριν. Και αυτός είναι ο στόχος της εταιρείας συνολικά, ακόμη και για τα αυτοκίνητα δρόμου», δηλώνει ο Dr. Wolfgang Ullrich, επικεφαλής της Audi Motorsport. «Η μέγιστη δυνατή συνάφεια των αγωνιστικών με τα αυτοκίνητα δρόμου είναι η φιλοσοφία με την οποία η Audi προσεγγίζει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό εδώ και 35 χρόνια», καταλήγει ο επικεφαλής της Audi Motorsport.