Οι οδηγοί μιλούν για το PICK 2016

Οι οδηγοί μιλούν για το PICK 2016

Η μεγάλη γιορτή του καρτ θα γίνει και φέτος στους δρόμους της Πάτρας, στο κέντρο της πόλης στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου. Δύσκολος, απολαυστικός, τεχνικός, απαιτητικός... Δείτε τι λένε οι ίδιοι οι οδηγοί για αυτόν τον πολύ ιδιαίτερο αγώνα.

Στην ουσία πρόκειται για φαινόμενο κόντρα σε αυτό που έχουμε αποδεχτεί ως ελληνική πραγματικότητα. Παρά τα –αναμενόμενα– γραφειοκρατικά προβλήματα, ο αγώνας εδραιώθηκε στην ελληνική πραγματικότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όχι μόνον.

Το γεγονός έχει φυσικά σημαντικές οικονομικές προεκτάσεις που ξεπερνούν την προσωρινή τόνωση της τουριστικής κίνησης και την άμεση επίδραση που αυτή έχει στην πραγματική οικονομία της πόλης. Η Πάτρα διαφημίζεται ως προορισμός, με μακροπρόθεσμα οφέλη. Από τον πρώτο κιόλας χρόνο της διοργάνωσης έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στο κομμάτι της επικοινωνίας και της προβολής. Αντιμετωπίζοντας το πράγμα σωστά, το event έχει εξελιχθεί σε ένα καλά σχεδιασμένο, ελκυστικό για τους χορηγούς προϊόν.

Και τον εφετινό αγώνα στηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις η EKO Racing και η Λουξ, κορυφαίες διεθνώς στον τομέα τους ελληνικές εταιρείες.



Ο οδηγοί ανυπομονούν
Το θέαμα αναμένεται και εφέτος υψηλοτάτου επιπέδου, αφού εκτός από τις πολλές, όπως φαίνεται, συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες, το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει και παράπλευρες εκδηλώσεις: Έκθεση και παρέλαση ιστορικών αυτοκινήτων, πτήσεις αεροσκαφών επίδειξης της αερολέσχης Αχαΐας, «πυροτεχνήματα» από αγωνιστικά αυτοκίνητα ράλι και ντριφτ, μονοθέσια που κατασκευάζουν τα ελληνικά Πολυτεχνεία και πολλά άλλα.

Περισσότερο από όλους, αυτοί που απολαμβάνουν το PICK φαίνεται να είναι βέβαια οι οδηγοί. Όλοι οι σύγχρονοι Έλληνες πρωταθλητές έχουν συμμετάσχει και θεωρούν τη διάκριση εκεί highlight της καριέρας τους. Όχι μόνο λόγω της ξεχωριστής ατμόσφαιρας ενός σιρκουί πόλης που κατακλύζεται από χιλιάδες θεατές, αλλά και λόγω του κύρους που δίνουν στον αγώνα με την παρουσία τους οδηγοί παγκόσμιας κλάσης. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος Jonathan Thonon κέρδισε την κατηγορία Super το 2011 και o Kenny Vermeylen που κυριάρχησε στη Master 125 το 2012. Αλλά ο πρωταθλητής Ευρώπης Simas Juodvirsis ηττήθηκε από τον Φίλιππο Καλέση το 2013 στη Super και ένα χρόνο νωρίτερα, στην ίδια κατηγορία ο Στέφανος Καμιτσάκης είχε κερδίσει τον τέσσερις φορές παγκόσμιο και μία πρωταθλητή Ευρώπης Davide Fore.

Ο λόγος λοιπόν στους ίδιους τους πρωταγωνιστές, που μιλούν στο DRIVE για την γιορτή του ελληνικού καρτ.

Γιάννης Λάντζης - Κατηγορία Micro, 1ος 2015



Αυτό θα είναι το 4ο Pick που με μεγάλη μου χαρά θα συμμετάσχω. Για μένα δεν είναι μόνο ένας αγώνας αλλά μια γιορτή όπου όλοι οι οδηγοί θα διασκεδάσουμε,θα παίξουμε και θα κάνουμε καρτ μακριά από βαθμολογικό άγχος και πίεση. Πάντα μ ενθουσιάζει να βλέπω τον κόσμο την ώρα που οδηγώ, να χειροκροτούν και να παροτρύνουν . Και από την άλλη να προσπαθώ να οδηγήσω όσο πιο ήρεμα γίνεται γιατί ο δρόμος δεν συγχωρεί λάθη. Για να είσαι γρήγορος θα πρέπει να είσαι ήρεμος, προσεχτικός και πολύ συγκεντρωμένος γιατί κάθε επαφή σε βγάζει εκτός αγώνα. Το καλό είναι ότι ανάμεσα στα σκέλη έχει πολύ παιχνίδι, βόλτες στις τέντες με τ αυτοκίνητα και πολύ γέλιο. Ανυπομονώ και φέτος να βρεθώ με την ομάδα μου, την Chatzis Racing Team, στο Pick Patras 2016 για να υπερασπιστώ και τον περσινό μου τίτλο.

Φίλιππος Καλέσης – Κατηγορία Super, 1ος 2013 και 2014
Το διαφορετικό σε αυτόν τον αγώνα κι αυτό που ελκύει εμένα ως οδηγό είναι φυσικά ο κόσμος, οι θεατές. Δεν έχει μεγάλη σημασία ότι γίνεται μέσα στους δρόμους μια πόλης. Όταν αγωνιζόμαστε, σε μια κανονική πίστα ας πούμε, οδηγούμε στο όριο χωρίς περιθώριο λάθους. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στο PICK. Τώρα, αν έχεις δίπλα σου τα jerseys ή το χώμα δεν είναι σημαντική διαφορά. Αν βγεις είναι το ίδιο καταστροφικό.

Η μεγάλη διαφορά βέβαια είναι στην πρόσφυση. Κυρίως όταν οδηγείς ένα 6ταχυτο καρτ και έχεις τόση δύναμη να χειριστείς μέσα σε αυτούς τους στενούς και ολισθηρούς δρόμους. Αυτό θεωρώ ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Να βρεις το προσωπικό σου όριο, να αντέξεις όλη την διάρκεια του αγώνα, πιέζοντας 100% χωρίς το παραμικρό λάθος.

Δεν μου αρέσουν οι μεγάλες αλλαγές στο επίπεδο της πρόσφυσης από το ένα σκέλος στο άλλο. Αρκετοί οδηγοί αποκαλούν τον αγώνα ρωσική ρουλέτα, καθώς κάθε φορά που είσαι έτοιμος να μπεις στην πίστα δεν γνωρίζεις τι να περιμένεις. Σε τι κατάσταση είναι η άσφαλτος, πως είναι η πρόσφυση… Βεβαίως αυτό δίνει μια διαφορετική ομορφιά, αφήνει μεγάλο περιθώριο για ανατροπές. Και όταν έχεις συνειδητοποιήσεις ότι έχεις τελικά λάθος set-up πρέπει ως οδηγός να κάνεις… μαγικά για να αντισταθμίσεις το πρόβλημα.

Λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης δεν είναι ακόμη βέβαιο αν τελικά θα συμμετάσχω φέτος, θα ήθελα όμως να τρέξω και να διεκδικήσω την τρίτη συνεχόμενη νίκη στην κατηγορία Super.

Χρήστος Σαγανάς – Κατηγορία Λουξ, 1ος 2013, κατηγορία D-Cup, 1ος 2015

Το PICK είναι ο μόνος αγώνας καρτ στην Ελλάδα στον οποίο δίνεται τόσο μεγάλη σημασία στην οργάνωση και στην προβολή. Η βασική διαφορά από τους άλλους είναι ότι δεν είναι ακριβώς αγώνας... Είναι μία γιορτή για το καρτ!

Από οδηγικής άποψης, η  ιδιαιτερότητα είναι ότι πρέπει να είσαι πάρα πολύ προσεκτικός, αλλά και ταυτόχρονα να πιέζεις. Λόγω της ολισθηρότητας της ασφάλτου, είναι πιο δύσκολο απ’ ό,τι στις κανονικές πίστες να κινείσαι στο όριο, να είσαι σταθερός και να μην κάνεις λάθη. Επίσης είναι σχετικά μικρό το πλάτος και τα ψηλά κτίρια εντείνουν αυτή την αίσθηση στενότητας.

Δημήτρης Ζερβός – Κατηγορία Senior Max1ος 2011, 3ος 2013 και 2ος 2014
Αυτό που μου αρέσει στο PICK είναι ότι διαφέρει από κάθε άλλον αγώνα. Η διαδρομή μέσα στην  πόλη, το πλήθος των θεατών, τα pits μέσα στην πλατεία… Όλο το γιορτινό κλίμα που στήνεται με αφορμή το καρτ.
Σε σχέση με τους άλλους αγώνες που διεξάγονται σε κανονικές πίστες, τις οποίες γνωρίζουμε, η διαφορά με τη διαδρομή του PICK είναι ότι την οδηγούμε μόλις μια φορά το χρόνο. Και υπάρχουν μόλις δύο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών. Ουσιαστικά τις χρησιμοποιούμε πιο πολύ για να εξοικειωθούμε με τη διαδρομή παρά για να κάνουμε ρυθμίσεις στο καρτ. Έτσι κι αλλιώς, είναι δύσκολο να βρεις set-up, μιας και το επίπεδο πρόσφυσης αλλάζει σε κάθε σκέλος. Αρχικά η πρόσφυση είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Η οδήγηση παραπέμπει περισσότερο σε ράλι παρά πίστα. Χρειάζεται η τοποθέτηση του καρτ πριν από την στροφή, έτσι ώστε να είσαι όσο πιο ίσια γίνεται από την κουρυφή της στροφής και ύστερα. Μάλιστα, επειδή η έξοδος δεν φαίνεται, είναι σημαντικό να σημαδεύεις σωστά από την είσοδο. Τα jerseys που οριοθετούν την πίστα δεν αφήνουν περιθώρια για λάθη. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος και να περνάς όσο πιο κοντά γίνεται. Αυτό είναι η μεγαλύτερη πρόκληση κατά τη διάρκεια της οδήγησης μέσα στην πόλη.

Το PICK έχει φτάσει σε εξαιρετικό επίπεδο οργάνωσης. Θα ήταν ακόμη καλύτερο για εμάς τους οδηγούς αν είχαμε περισσότερο χρόνο μέσα στην πίστα. Θα ήθελα επίσης να ανανεωνόταν η άσφαλτος της διαδρομής κάθε ένα ή δύο χρόνια, για καλύτερη πρόσφυση. Οι παράλληλες εκδηλώσεις είναι σίγουρα ενδιαφέρουσες για τον κόσμο, αλλά ανάμεσα στα σκέλη χαλάνε την πίστα. Καλό θα ήταν να γίνονται στο τέλος κάθε μέρας. Επίσης θα ήθελα να τοποθετηθεί  μαγνητική γραμμή, έτσι ώστε να λειτουργούν τα όργανα μέτρησης που έχουμε στα καρτ και να έχουμε πληροφόρηση για το ρυθμό μας στη διάρκεια του αγώνα. Τέλος, θα ήθελα λίγο πιο αυστηρή τήρηση των διαδικασιών.

Άγγελος Μαλανδρίνος – Κατηγορία Senior Max, 2oς 2013, 3 2014
Στο PICK μου αρέσει η ατμόσφαιρα που δημιουργείται όλο το τριήμερο, από την Παρασκευή που η Πλατεία Γεωργίου αρχίζει να γεμίζει από τέντες, καρτ, οδηγούς και μηχανικούς, τον κόσμο που από το Σαββάτο το πρωί θα γεμίσει τους γύρω δρόμους, τα μικρά παιδιά που ζητούν να φωτογραφηθούν με το καρτ μου… Μου αρέσει επίσης την ώρα του αγώνα να μπορώ να βλέπω τις εκφράσεις και τον ενθουσιασμό των θεατών. Το μεσημέρι της Κυριακής η χαρά της συμμετοχής είναι τεράστια. Και τότε αρχίζει η προσμονή για το επόμενο.

Η μεγάλη συμμετοχή και προσέλευση Ελλήνων και ξένων οδηγών δημιουργεί υψηλό επίπεδο συναγωνισμού. Ενώ η τηλεοπτική κάλυψη και όλες οι ενέργειες προβολής του event κάνουν το PICK ένα μοναδικό αγώνα για τα ελληνικά δεδομένα.

Η οδήγηση στους δρόμους της πόλης είναι κάτι τελείως διαφορετικό από την πίστα. Απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση από τον οδηγό. Η χαμηλή πρόσφυση σε συνδυασμό με την απουσία εξόδου διαφυγής μπορούν να φέρουν εύκολα μια εγκατάλειψη. Πρέπει τα αντανακλαστικά να βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο, έτσι ώστε με υπομονή και σωστή διαχείριση να πάρεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να στρωθεί νέα άσφαλτος για να υπάρχει καλύτερη πρόσφυση. Και θα ήθελα να ακούγεται περισσότερο η άποψη των οδηγών σε κάποια πράγματα για να αποφεύγονται λάθη του παρελθόντος, όπως ας πούμε οι συμπτύξεις κατηγοριών. Και φυσικά είναι απαραίτητο η διοργάνωση να αξιοποιεί σωστά εκπαιδευμένο προσωπικό για τις ανάγκες του συγκεκριμένου, ιδιαίτερου, αγώνα έτσι ώστε να κυλήσουν όλα ομαλά.

Lazer – Κατηγορία Senior Max, 5ος 2013
Είναι εκπληκτική η ατμόσφαιρα. Είναι μια μεγάλη γιορτή για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που ξεπερνά τα στενά όρια του καρτ. Η διοργάνωση είναι συνολικά μεγάλη και αυτό μόνο καλό είναι για την πόλη και για τη χώρα γενικότερα. Με τόσους θεατές και αυτή τη γιορτινή ατμόσφαιρα, αγωνίζεσαι με τελείως διαφορετική ψυχολογία. Ακόμη κι αν όλα πηγαίνουν στραβά στον αγώνα σου, έχεις πάντα τη διάθεση να παλέψεις για να ανατρέψεις την κατάσταση. 

Οδηγικά είναι δύσκολο, λόγω της πολύ χαμηλής πρόσφυσης. Αντίθετα με τις κανονικές πίστες που η πρόσφυση σε εξαντλεί, εδώ οι απαιτήσεις σε ό,τι έχει να κάνει με την φυσική κατάσταση δεν είναι τόσο υψηλές. Χρειάζεται όμως πολύ μεγάλη προσοχή με το γκάζι. Με τα γλιστρήματα εξαντλείται εύκολα το πλάτος της πίστας και στο PICK δεν έχεις την πολυτέλεια να πατήσεις λίγο έξω, αφού τα jerseys οριοθετούν πολύ αυστηρά την πίστα. Τα προσπεράσματα είναι πολύ οριακά. Μοιάζουν εύκολα, αλλά δεν είναι διότι στα σημεία φρεναρίσματος υπάρχουν έντονες ανωμαλίες στην άσφαλτο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ωστόσο με το PICK είναι ότι γίνεται μόνο μια φορά τον χρόνο. Και αργεί να έρθει η επόμενη...

Παναγιώτης Πλιάτσικας – Κατηγορία Senior Max, 6ος 2013
Το PICK είναι ένας ιδιαίτερος αγώνας. Σαν ιδέα ήταν εξ αρχής πρωτοποριακή. Είναι πολύ ιδιαίτερο το συναίσθημα να έρχεσαι σε επαφή με τον κόσμο που απολαμβάνει το event και ενθουσιάζεται με τα καρτ. Το βιώνω κάθε χρόνο, είναι ο λόγος που συμμετέχω.

Υπάρχουν κάποια πράγματα που θα μπορούσαν να βελτιωθούν στην οργάνωση, έτσι ώστε να έχουμε καλύτερη ροή του διημέρου, όχι ιδιαίτερα σημαντικά ωστόσο. Πάντως οφείλω να πω ότι τα στάνταρ ασφαλείας για το θεατή και τον αγωνιζόμενο είναι σε υψηλό επίπεδο. Αυτό που ευελπιστώ είναι σύντομα να αρχίσουν να διοργανώνονται αντίστοιχοι αγώνες και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας προκειμένου το PICK να εξελιχθεί σε ένα πρωτάθλημα σιρκουί δρόμου. Τέλος, μιας και μου δίνεται η ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη πόλη μου, το Αγρίνιο, που είναι πάντα δίπλα μου και με στηρίζει σε αυτόν τον αγώνα. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube