Mercedes-Benz: 120 χρόνια motorsport

Mercedes-Benz: 120 χρόνια motorsport

H Mercedes γιορτάζει τα 120 χρόνια της στους αγώνες και κάνει μια αναδρομή στην πρώτη συμμετοχή της.

Οι αγώνες και η Mercedes-Benz συναντήθηκαν στις 22 Ιουλίου του 1894, οπότε και δύο αυτοκίνητα με μοτέρ Daimler και ένα αυτοκίνητο της Benz συναντήθηκαν στον πρώτο αγώνα της Ιστορίας.

Η διαδρομή από το Παρίσι στη Rouen, όπου και κοντραρίστηκαν, είχε μήκος 126 km, συμμετείχαν 21 αυτοκίνητα και στην ουσία εξελίχτηκε σε μια δοκιμή αντοχής, αξιοπιστίας και ασφάλειας.

Τα αυτοκίνητα που μοιράστηκαν την πρώτη θέση και το βραβείο των 5.000 γαλλικών φράγκων ήταν ένα Panhard & Levassor και ένα Peugeot που φορούσαν μοτέρ Daimler. Το Benz επίσης με μοτέρ Daimler 3,5 PS δεν τα κατάφερε να είναι το τρίτο αυτοκίνητο του πόντιουμ, αλλά τουλάχιστον τερμάτισε στην πέμπτη θέση.

Παρά τις αναιμικές επιδόσεις και κατά συνέπεια την έλλειψη έντασης, ο αγώνας αναμενόμενα σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Η εφημερίδα που διοργάνωσε τον αγώνα, η «Le Petit Journal» ανέφερε στο φύλλο της την επόμενη ημέρα ότι «Η πομπή κατευθύνεται, υποστηρίζεται και ακολουθείται από αναρίθμητους ποδηλάτες, όπως επίσης και από έναν αριθμό οχημάτων με μηχανικό σύστημα κίνησης που ακολουθούν την πορεία ως ερασιτέχνες» -(« La colonne est précédée, flanquée, suivie par d’innombrables cyclistes et aussi par quelques voitures à moteur mécanique qui vont faire le parcours en amateurs». Ένας από αυτούς ήταν ο ίδιος ο Gottlieb Daimler.

Το αξιοσημείωτο που αναφέρει η Mercedes-Benz είναι ότι ο αγώνας σφράγισε τη μοίρα των ατμοκίνητων αυτοκινήτων. Η εταιρεία εξηγεί ότι, «ο ατμοκίνητος τράκτορας του Κόμη Jules-Albert de Dion, που με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται εντελώς παράδοξος, θα μπορούσε να καλύψει την απόσταση του αγώνα πιο γρήγορα. Αλλά ήταν σύμφωνος με τους κανόνες και τις προδιαγραφές πολύ λιγότερο απ’ ό,τι τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα, με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από αυτά, τα περισσότερα φορούσαν «Système Daimler», δηλαδή ένα δικύλινδρο κινητήρα V που κατασκευαζόταν κατόπιν αδείας στη Γαλλία με σχέδια του Daimler.

Και άλλα ατμοκίνητα αυτοκίνητα –μεγάλοι ατμοκίνητοι τράκτορες με ρυμουλκούμενο και τρίτροχα- πήραν μέρος στον αγώνα, με τα τρία από αυτά να αποτυγχάνουν να καλύψουν τα 126 km του εγχειρήματος με τις φτωχές οδικές συνθήκες. Και όπως ανέφερε αργότερα ο Gottlieb Daimler, ήταν παράξενο να βλέπεις άκομψους ατμοκίνητους τράκτορες με θηριώδεις τροχούς, ελαφρά αυτοκίνητα με μοτέρ εσωτερικής καύσης, τρίτροχα ατμοκίνητα, ποδήλατα και οχήματα με μηχανικό σύστημα κίνησης να συνωστίζονται με ανάκατους θεατές στο δρόμο και όλοι μαζί ο ένας να προσπαθεί να προσπεράσει τον άλλο,

Από τα 17 αυτοκίνητα που τερμάτισαν στον αγώνα, τα εννέα φορούσαν μοτέρ της Daimler.  

[Πηγή Mercedes-Benz]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube