Formula E, Long Beach: Ο Piquet κυρίαρχος
Ο Nelson Piquet Jr πήρε άνετα την πρώτη του νίκη με τα ηλεκτρικά μονοθέσια, στους δρόμους του Long Beach, για να γίνει ο έκτος διαφορετικός νικητής σε έξι αγώνες.
Ο Βραζιλιάνος μπήκε επικεφαλής αιφνιδιάζοντας τον poleman, Daniel Abt, στην είσοδο του στενού σικέιν στον πρώτο γύρο, για να ελέγξει τον αγώνα από εκεί και πέρα.
Η διαφορά που έφτιαξε εκμηδενίστηκε σε δύο περιπτώσεις από την έξοδο του Safety Car, αλλά ο Piquet κατάφερε να την ξαναχτίσει μετά από κάθε επανεκκίνηση, παίρνοντας τελικά τη νίκη, 35 χρόνια μετά την παρθενική νίκη του πατέρα του στη Formula 1, στην ίδια πίστα.
Ο Piquet (φωτ. κάτω) είχε μια περιπέτεια στα μέσα του αγώνα όταν παράκουσε ένα μήνυμα από τον ασύρματο που του έλεγε να ρολάρει περισσότερο στην είσοδο των στροφών για οικονομία. Ο Βραζιλιάνος νόμισε ότι του είπαν να μη ρολάρει, οπότε άρχισε να πιέζει καταπονώντας την μπαταρία του, πριν κόψει τελικά προς το τέλος του αγώνα.
Ο Abt ήταν ένας από τους πρώτους που σταμάτησε για αλλαγή μονοθεσίου, στην αρχή του 22ου γύρου, αλλά η στρατηγική του δεν απέδωσε αφού έχασε τη δεύτερη θέση από τον Jean-Eric Vergne κατά τη διάρκεια των pit-stops.
Ο Γερμανός δεν μπορούσε να παρακολουθήσει τον Γάλλο, οπότε έστρεψε την προσοχή του στην άμυνα από τον team-mate του, Lucas di Grassi, πράγμα που επέτρεψε στον Sebastien Buemi να τους πιάσει και τους δύο.
Ο Abt τελικά έφυγε από τη μάχη όταν τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης λόγω υπερβολικής κατανάλωσης ισχύος, βγαίνοντας εκτός της βαθμολογούμενης ζώνης.
Έτσι ο di Grassi εκμεταλλεύτηκε την άδεια πίστα μπροστά του για να εμποδίσει τον Buemi (που είχε προηγουμένως τιμωρηθεί, χάνοντας την pole position και ξεκινώντας 10ος) να του επιτεθεί.
Η πρώτη πεντάδα συμπληρώθηκε από τον Bruno Senna, που εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι σταμάτησε ένα γύρο αργότερα από τους άλλους πρωτοπόρους, για να ανέβει θέσεις.
Ο Senna αρχικά είχε να δώσει μάχη με τον Nicolas Prost όταν βγήκε από τα pits, αλλά ο αγώνας του Γάλλου –που ήδη δεν πήγαινε καλά– καταστράφηκε όταν του επιβλήθηκε ποινή διέλευσης επειδή χτύπησε τον Jerome d’ Ambrosio στη φουρκέτα, στον 21ο γύρο.
Αυτό συμπλήρωσε την ατυχία του Prost, που είχε εκκινήσει από την πρώτη σειρά, αλλά σπρώχτηκε προς τα πίσω, πρώτα από τους Vergne και di Grassi μετά την πρώτη επανακκίνηση – που οφειλόταν στην έξοδο του, 6ου μέχρι τότε, Scott Speed στο σικέιν. Στη συνέχεια οι Buemi και da Costa πέρασαν κι αυτοί τον Γάλλο στη δεύτερη επανεκκίνηση (μετά τη σύγκρουση Charles Pic και Jarno Trulli στην τελευταία στροφή) κι έτσι ο Prost, που ήταν μέχρι τότε επικεφαλής στη βαθμολογία, έφτασε να μάχεται με τον d’ Ambrosio για την έκτη θέση.
Ο Prost παραπονέθηκε μετά τον αγώνα για έλλειψη δύναμης – και τον υποστήριξε ο team-mate του, ο Buemi, που είπε ότι ένα πρόβλημα με την μπαταρία του μείωσε την τελική στην ευθεία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος | Διαφ. |
1 | Nelson Piquet Jr. | China | 39 | 46’01”971 | - |
2 | Jean-Eric Vergne | Andretti | 39 | 46’03”676 | 1”705 |
3 | Lucas di Grassi | Abt | 39 | 46’04”965 | 2”994 |
4 | Sebastien Buemi | e.dams | 39 | 46’05”489 | 3”518 |
5 | Bruno Senna | Mahindra | 39 | 46’10”815 | 8”844 |
6 | Jerome D'Ambrosio | Dragon | 39 | 46’15”431 | 13”460 |
7 | Antonio Felix da Costa | Aguri | 39 | 46’18”142 | 16”171 |
8 | Jaime Alguersuari | Virgin | 39 | 46’19”946 | 17”975 |
9 | Loic Duval | Dragon | 39 | 46’20”407 | 18”436 |
10 | Stephane Sarrazin | Venturi | 39 | 46’22”389 | 20”418 |
11 | Nick Heidfeld | Venturi | 39 | 46’23”297 | 21”326 |
12 | Karun Chandhok | Mahindra | 39 | 46’34”888 | 32”917 |
13 | Vitantonio Liuzzi | Trulli | 39 | 46’40”563 | 38”592 |
14 | Nicolas Prost | e.dams | 39 | 46’44”346 | 42”375 |
15 | Daniel Abt | Abt | 39 | 46’46”332 | 44”361 |
16 | Charles Pic | China | 39 | 47’00”096 | 58”125 |
- | Salvador Duran | Aguri | 27 | 34’41”747 | Εγκατέλειψε |
- | Sam Bird | Virgin | 22 | 29’43”659 | Εγκατέλειψε |
- | Jarno Trulli | Trulli | 7 | 10’32”117 | Εγκατέλειψε |
- | Scott Speed | Andretti | 3 | 3’09”316 | Εγκατέλειψε |