ERC, Γύρος της Ιρλανδίας: Νικητής ο Breen
Ο Ιρλανδός Craig Breen, o νικητής του περσινού Ράλι Ακρόπολις, πήρε τη νίκη με το Peugeot 208 T16 στον αγώνα της πατρίδας του, αλλά μετά από πολλές δυσκολίες.
Με τη νίκη του, ο Breen πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι.
Όμως το Peugeot 208 T16 του Ιρλανδού παρουσίαζε προβλήματα με το τούρμπο σε όλο τον αγώνα. Επιπλέον, ο Breen είχε να αντιμετωπίσει και τη φοβερή ταχύτητα των δύο οδηγών Ford Fiesta R5, του Robert Barrable και του Kajetan Kajetanowicz.
Ο Barrable δεν είχε αυτοκίνητο επί δύο μήνες, όμως νοίκιασε ένα Fiesta της CA1 Sport και πέρασε αμέσως στο προσκήνιο. Καθώς ήταν ο ταχύτερος στην κατατακτήρια ειδική, ο οδηγός από το Δουβλίνο επέλεξε να ξεκινά πρώτος στις ειδικές, προβλέποντας ότι οι ήδη βρεγμένοι δρόμοι του Ulster θα γέμιζαν λάσπες και θα γίνονταν ακόμα πιο γλιστεροί με το πέρασμα των αυτοκινήτων.
Στην πρώτη ειδική όμως του έφυγε το πλαϊνό παράθυρο. Ακόμα πιο ανησυχητικός ήταν ο θόρυβος από το πίσω διαφορικό, που αυξανόταν συνεχώς, όμως αυτό δεν εμπόδισε τον Barrable να τερματίσει το σκέλος της Παρασκευής μόλις 1,5” πίσω από τον Breen.
O Breen είχε τις δικές του έγνοιες, καθώς η ανακουφιστική βαλβίδα του τούρμπο ενεργοποιείτο όποτε ήθελε. Η βαλβίδα αυτή είναι ένα εξάρτημα των κανονισμών R5 που εμποδίζει την πίεση υπερπλήρωσης να ξεπεράσει το όριο. Το αποτέλεσμα του προβλήματος ήταν η πλήρης απώλεια της υπερπλήρωσης, πράγμα που απαιτούσε να αφήνει ο Breen εντελώς το γκάζι για να αναπτυχθεί ξανά πίεση στο τούρμπο.
Η αλλαγή του τούρμπο στο βραδινό σέρβις δεν έλυσε το πρόβλημα, αφού η νέα τουρμπίνα δεν απέδιδε στις χαμηλές στροφές.
Ο Barrable άνοιξε μια διαφορά 8,5” στην πρώτη ειδική του Σαββάτου, αλλά ο Breen πήρε πίσω τα 7,5” στην ειδική McGaffin’s Corner των 26 km, που ήταν και η μακρύτερη του αγώνα.
O Barrable κατηγορούσε τη συντηρητική του απόφαση να βάλει τα μαλακά Pirelli, που άρχισαν να ζεσταίνονται από τη μέση της ειδικής. Πάντως ήταν ακόμα 1,8” μπροστά στη μέση της ημέρας.
Οι δύο επικεφαλής έπαιζαν στα δέκατα στην αρχή του απογεύματος, φτάνοντας ξανά στη μεγάλη ειδική με διαφορά μόλις 1,1” μεταξύ τους. Όμως η καταστροφή για τον Barrable ήρθε σε μια γλιστερή αριστερή, όταν έχασε τον έλεγχο στο φρενάρισμα, γλίστρησε και βγήκε πάνω από ένα ανάχωμα.
Με δύο μόνο ειδικές να απομένουν, το έργο του Breen έδειχνε εύκολο. Μπήκε στην προτελευταία ειδική 19” μπροστά από τον Kajetanowicz, αλλά έχασε τα 15” κάνοντας τετ-α-κε στην πρώτη στροφή. Ευτυχώς γι’ αυτόν δεν έκανε άλλα λάθη και βγήκε από την τελευταία ειδική νικητής, πραγματοποιώντας έτσι ένα παιδικό του όνειρο.
Αναμενόμενα, ήταν πολύ συγκινημένος στον τερματισμό. «Δεν μου έχει απομείνει τίποτε», είπε, «καθόλου δύναμη στο σώμα μου. Ολόκληρη η ομάδα και όλοι οι άλλοι έβαλαν πλάτη να με στηρίξουν. Είναι απίστευτο. Νίκησα στο Γύρο της Ιρλανδίας. Απίστευτο!»
Η δεύτερη θέση του Kajetanowicz ήταν εξίσου άξια, αφού το να τερματίσεις μόλις 6” πίσω από τον νικητή στην πρώτη σου συμμετοχή στο Γύρο, δεν είναι κάτι απλό. Έτσι ο Πολωνός παραμένει μέσα στη μάχη για τον τίτλο.
Ο Josh και Samuel Moffet πήραν την 3η και την 4η θέση με τα Fiesta RRC τους, ενώ ο 20χρονος Σουηδός Emil Bergkvist (φωτ. κάτω) εντυπωσίασε παίρνοντας με το Opel Adam τη νίκη στην κατηγορία Junior, με διαφορά 15”.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΥΡΟΥ ΙΡΛΑΝΔΙΑΣ:
Θ. | Κλάση | Οδηγός | Ομάδα | Αυτ/το | Χρόνος | Διαφ |
|
1 | RC2 | Craig Breen | Peugeot Rally Academy | Peugeot | 2h04m04.5s | - |
|
2 | RC2 | Kajetan Kajetanowicz | Lotos Rally Team | Ford | 2h04m10.9s | 6.4s |
|
3 | RC2 | Josh Moffett |
| Ford | 2h05m46.8s | 1m42.3s |
|
4 | RC2 | Sam Moffett |
| Ford | 2h06m28.6s | 2m24.1s |
|
5 | RC2 | Charles Martin | Peugeot Rally Academy | Peugeot | 2h06m45.7s | 2m41.2s |
|
6 | RC2 | Alexey Lukyanuk | AutoMoto Chervonenko Racing | Ford | 2h08m40.6s | 4m36.1s |
|
7 | RC2 | Tommy Doyle |
| Skoda | 2h09m28.0s | 5m23.5s |
|
8 | RC2 | Jaromir Tarabus |
| Skoda | 2h12m34.2s | 8m29.7s |
|
9 | RC2 | Raul Jeets | MM Motorsport | Ford | 2h12m40.0s | 8m35.5s |
|
10 | RC4 | Emil Bergkvist | ADAC Opel Rallye Junior Team | Opel | 2h12m42.8s | 8m38.3s |
|
11 | RC4 | Marijan Griebel | ADAC Opel Rallye Junior Team | Opel | 2h12m58.0s | 8m53.5s |
|
12 | RC2 | Martin McCormack |
| Skoda | 2h13m01.0s | 8m56.5s |
|
13 | RC2 | Krisztian Hideg | Hideg Team SE | Mitsubishi | 2h13m11.3s | 9m06.8s |
|
14 | RC2 | Joe McGonigle |
| Skoda | 2h13m12.4s | 9m07.9s |
|
15 | RC2 | Vojtech Štajf | Subaru Czech Duck Racing | Subaru | 2h13m35.2s | 9m30.7s |
|
16 | RC4 | Chris Ingram |
| Peugeot | 2h13m55.5s | 9m51.0s |
|
17 | RC2 | Antonin Tlustak | Tlust'ak Racing | Skoda | 2h14m03.8s | 9m59.3s |
|
18 | RC2 | David Botka | Botka Rally Team Kft. | Mitsubishi | 2h15m20.0s | 11m15.5s |
|
19 | RC4 | Diogo Gago | Peugeot Rally Academy | Peugeot | 2h15m49.6s | 11m45.1s |
|
20 | RC2 | Brendan Cumiskey |
| Subaru | 2h15m52.0s | 11m47.5s |
|
21 | RC4 | Vasily Gryazin | Sports Racing Technologies | Peugeot | 2h16m20.4s | 12m15.9s |
|
22 | RC2 | Aaron MacHale |
| Mitsubishi | 2h17m59.7s | 13m55.2s |
|
23 | RC4 | Ralfs Sirmacis | Sports Racing Technologies | Peugeot | 2h19m25.4s | 15m20.9s |
|
24 | RC4 | Rok Turk | OPV Sport | Peugeot | 2h20m33.9s | 16m29.4s |
|
25 | RC4 | Lukasz Pieniazek |
| Peugeot | 2h21m03.0s | 16m58.5s |
|
26 | RC4 | Florin Tincescu | Napoca Rally Academy | Peugeot | 2h27m27.7s | 23m23.2s |
|
27 | RC4 | Calvin Beattie |
| Ford | 2h30m11.0s | 26m06.5s |
|
28 | RC4 | Ekaterina Stratieva |
| Citroen | 2h35m25.7s | 31m21.2s |
|
29 | RC4 | Frazer Mulholland |
| Ford | 2h56m22.6s | 52m18.1s |
|