Citroën C3 2010-σήμερα

Citroën C3 2010-σήμερα

Η σύγχρονη σχεδίαση, η αναβαθμισμένη ποιότητα και η γενική βελτίωσή του σε όλους τους τομείς, δημιουργούν ένα άκρως ανταγωνιστικό αυτοκίνητο στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Τι είναι; Η τελευταία γενιά του σουπερμίνι της Citroen Τιμή από € 6.400 Στην αγορά Από το 2010 μέχρι το σήμερα Κατανάλωση 3,6 – 6,0 λίτρα/100 km CO2 93 – 139 g/km

Το Citroën C3 είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα του γάλλου κατασκευαστή. Και αυτό διότι ανήκει σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία, ενώ είναι και ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Citroën τα τελευταία 15 χρόνια. Για την ακρίβεια, ο προκάτοχός του (2002-2010) είχε πουλήσει πάνω από 2.000.000 κομμάτια παγκοσμίως, πράγμα που αυτομάτως έβαλε ψηλά τον πήχη για το νεότερο μοντέλο.

Πώς είναι;
Σε σχέση με το προηγούμενο C3, το νέο έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις. Το αμάξωμα με το οποίο διατίθεται είναι αποκλειστικά 5θυρο, κάνοντας την επιλογή μονόδρομο.

Η σύγχρονη σχεδίαση, η αναβαθμισμένη ποιότητα και η γενική βελτίωσή του σε όλους τους τομείς, δημιουργούν ένα άκρως ανταγωνιστικό αυτοκίνητο στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Στην καμπίνα, θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι, ενώ το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων είναι από τα κορυφαία σε χωρητικότητα στην κατηγορία και θα χωρέσει πολλά πράγματα. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλή ποιότητας, αλλά η συναρμογή και το φινίρισμα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν, αλλά ποτηροθήκη δεν θα βρείτε. Τουλάχιστον το ντουλαπάκι και οι θήκες στις εμπρός πόρτες είναι αρκετά μεγάλα.

Η ανάρτηση του Citroën C3 έχει μαλακή ρύθμιση και επιτρέπει στο αμάξωμα να βυθίζεται στο φρενάρισμα και να γέρνει στις στροφές. Υπάρχει μια υποψία πλεύσης του αμαξώματος, που όμως δεν γίνεται υπερβολική. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος αποσβένονται σε ικανοποιητικό βαθμό και μόνο σε έντονες κακοτεχνίες θα δυσανασχετήσει και θα ακουστεί. Ακόμα, κρατά καλά στο δρόμο και δύσκολα θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό του, ενώ προσφέρει και ποιότητα κύλισης σαφώς άνω του μέσου όρου.

Η γκάμα των κινητήρων του C3 αποτελείται από τέσσερις βενζινοκινητήρες (1.1 με 60 ίππους, 1.4 με 75 ή 95 ίππους και 1.6 με 120 ίππους) και τρεις πετρελαιοκινητήρες (1.4 με 70 ίππους και 1.6 με 90 ή 110 ίππους). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ντίζελ 1.600άρης διαθέτει στάνταρ φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (FAP), ενώ οι δύο ισχυρότεροι βενζινοκινητήρες αποτελούν προϊόν συνεργασίας μεταξύ του ομίλου PSA και της BMW. Έχουν σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και χαρίζουν από καλές έως πολύ καλές επιδόσεις, χωρίς υπερβολική κατανάλωση.

Ποιο να διαλέξω;
Υπάρχει πληθώρα εκδόσεων από Citroën C3 στην αγορά μεταχειρισμένου. Η καλύτερη επιλογή στις βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι η 1.4 VTI με τους 95 ίππους, ενώ όσοι θέλετε ντίζελ θα πρέπει να καταφύγετε στην 1.4 HDI με τους 70 ίππους.

Τα επίπεδα εξοπλισμού στο C3 είναι έξι: C3, Trend, Attraction, Dotation Attraction, Exclusive και Dotation Exclusive. To βασικό επίπεδο εξοπλισμού δεν το προτείνουμε διότι απουσιάζει το ηχοσύστημα και ο κλιματισμός, οπότε θα πρέπει να κταφύγεται τουλάχιστον έκδοση Trend που διαθέτει κλιματισμό αλλά όχι ηχοσύστημα.

Η έκδοση όμως που αναδεικνύει τον οικογενειακό και πρακτικό χαρακτήρα του C3 είναι η Dotation Attraction, μιας και είναι ιδιαίτερα πλήρης από πλευράς εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Στην αγορά υπάρχουν όλες οι εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά η επιλογή που ακούει στο όνομα 1.4 VTI με τους 95 ίππους διαθέτει τιμή που ξεκινά από τα 7.700 ευρώ για ένα μοντέλο του 2010. Από εκεί και πέρα η τιμή ανεβαίνει ανάλογα την χρονολογία , τον κινητήρα και τον εξοπλισμό.

Τι να προσέξετε...
Το Citroën C3 δεύτερης γενιάς είναι ένα φρέσκο σχετικά μοντέλο και δεν υπάρχουν αρκετές αναφορές σχετικά με την αξιοπιστία του. Αυτό που θα πρέπει όμως οπωσδήποτε να ελέγξετε είναι ο συμπλέκτης στα πετρελαιοκίνητα. Ακόμα, θα πρέπει να ελέγξετε ότι λειτουργούν σωστά όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube