BMW Σειρά 3 E90 2005-2012
Η Σειρά 3 Ε90 ήταν το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης στην κατηγορία, ενώ ακόμα και τώρα οι "μετοχές" της δεν έχουν πέσει πολύ
Η Σειρά 3 της BMW αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση στην κατηγορία για το κράτημα και την αίσθηση των χειριστηρίων, καθώς και για την οδηγική απόλαυση που προσφέρει στον οδηγό της. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι υποδειγματική και προσφέρει ικανοποιητική άνεση ακόμα και με μεγάλους τροχούς. Οι κινητήρες έχουν ποιοτική λειτουργία και αποδίδουν γραμμικά την δύναμη τους, χωρίς να κάνουν θόρυβο. Όλα αυτά δημιουργούν ένα ήσυχο περιβάλλον στην καμπίνα, αλλά η ποιότητα κύλισης πλήττεται ελαφρώς από τα λάστιχα runflat ελαστικά.
Τα πλαστικά στην σχεδιαστικά λιτή καμπίνα είναι καλής ποιότητας και έχουν εξαιρετικό μοντάρισμα μεταξύ τους. Επίσης, η εργονομία είναι άριστη και μόνο σε περίπτωση που η 3άρα σας διαθέτει i-Drive (έξτρα στις βασικές εκδόσεις) θα χρειαστεί κάποιος χρόνος εξοικείωσης με το σύστημα.
Η θέση οδήγησης διαθέτει πολλές ρυθμίσεις με αποτέλεσμα να βολεύεται κάθε σωματότυπος, και πίσω θα βολευτούν με άνεση δύο ενήλικες. Ο τρίτος θα έχει πρόβλημα στο χώρο για τα πόδια του, λόγω του ογκώδους τούνελ μετάδοσης. Το πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων είναι μεγάλο.
Ποιο να προτιμήσω;
Η πέμπτη γενιά της Σειράς 3, η Ε90, ξεκίνησε την εμπορική της διάθεση τον Μάρτιο του 2005 με βασική έκδοση κινητήρα την 320i.Τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους ξεκίνησε η διάθεση της δημοφιλούς 316i με 1.600άρη κινητήρα 115 ίππων.
Από τις αρχές του 2008, ο 1.600άρης κινητήρας αποδίδει 122 ίππους, το κιβώτιο μάκρυνε και μπήκε σύστημα stop/start. Παρά τις μακρύτερες σχέσεις, η επιτάχυνση από στάση βελτιώθηκε, όπως και η κατανάλωση. Στα τέλη του ίδιου έτους, έγινε το facelift όλης της γκάμας που αφορούσε καλύτερο εξοπλισμό και φρεσκαριμένη εμφάνιση: Aλλαγές σε μάσκα, προφυλακτήρες, φανάρια, καπό και καθρέφτες. Ταυτόχρονα βελτιώθηκε και η αεροδυναμική. Το Cx από το 0,28 έπεσε στο 0,26.
Η βασική έκδοση εξοπλισμού Comfort περιλαμβάνει έξι αερόσακους, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (DSC) και της πρόσφυσης (DTC), ABS με ηλεκτρονική κατανομή της πέδησης (DBC) και σύστημα ελέγχου πέδησης στις στροφές (CBC), αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ρυθμιζόμενα σε ύψος εμπρός καθίσματα, ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση υποβοηθούμενο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, υπολογιστή ταξιδίου, βάσεις Ιsofix, ράδιο-CD με είδοσο AUΧ και προβολείς ομίχλης.
Κόστος χρήσης
Η 3άρα είναι από τα μοντέλα που δεν χάνουν εύκολα την αξία τους, πράγμα που σημαίνει ότι θα το αγοράσεις ακριβά, αλλά θα το πουλήσεις και σε καλή τιμή όταν θα το θελήσεις. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικό πλαίσιο και οι εκπομπές ρύπων είναι εντυπωσιακά χαμηλές υπογραμμίζοντας το πόσο προηγμένοι είναι οι κινητήρες της. Η ανάγκη για συντήρηση είναι αραιή και υποδεικνύεται ηλεκτρονικά από το αυτοκίνητο.
Τιμή
Στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν αρκετά μοντέλα, από βασικά σε εξοπλισμό μέχρι πλούσια. Η τιμή τους ξεκινά από τις 5.550 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 35.000 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα, τον εξοπλισμό και την χρονολογία.
Τι να προσέξω κατά την αγορά μιας Σειράς 3 E90;
Εμπρός τακάκια: Υπάρχουν αναφορές ότι τα εμπρός τακάκια «τρώγονται» γρήγορα. Ρίξτε μια ματιά και ρωτήστε τον ιδιοκτήτη
Κλιματισμός: Υπάρχει το ενδεχόμενο να μην λειτουργεί σωστά ο κλιματισμός. Ελέγξτε το
Κεντρικό κλείδωμα: Μην ξεχάσετε να δοκιμάσετε τόσο το κλειδί όσο και το κουμπί του κλειδώματος στην καμπίνα