Σενάριο Hamilton αντί Vettel στην Ferrari;

Σενάριο Hamilton αντί Vettel στην Ferrari;

Ο Arrivabene δήλωσε ότι κανένας οδηγός δεν έχει καπαρωμένη θέση για το 2018, πρέπει να την κερδίσει. Κανένα πρόβλημα, λέει ο Vettel.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari Maurizio Arrivabene δήλωσε ότι ο Vettel, παρότι θεωρείται ο super star οδηγός της ομάδας, δεν έχει καπαρωμένη την θέση του για το 2018. Θα πρέπει να την κερδίσει.

Ο Vettel φαίνεται να έχει μια κακή σεζόν. Ατυχίες αλλά και δικά του λάθη τον έχουν ρίξει πίσω στην βαθμολογική κατάταξη από τον Kimi Raikkonen, ο οποίος κάνει συνολικά μία πιο πειστική χρονιά. Ο ψυχρός χαρακτήρας του Φιλανδού φαίνεται του επιτρέπει να αποστασιοποιείται από τα προβλήματα και να συγκεντρώνεται στην δουλειά του. Αντίθετα, ο Vettel δείχνει να αγχώνεται από την έλλειψη ανταγωνιστικότητας του μονοθεσίου και να κάνει λάθη στην οδήγησή του, υπερβολές που τον οδηγούν σε επαφές και περαιτέρω απώλειες θέσεων στους αγώνες.

Ο Arrivabene ρωτήθηκε στην Ιαπωνία αν η ομάδα σκοπεύει να μπουστάρει την αυτοπεποίθηση του Vettel με μία γενναιόδωρη ανανέωση συμβολαίου. Όπως είχε γίνει στο παρελθόν με τον Schumacher στα «πέτρινα χρόνια» που προηγήθηκαν της χρυσής εποχής. Ο Ιταλός απάντησε κάπως κυνικά: «Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει από τότε. Ό,τι είχε φέρει αποτέλεσμα τότε, δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο και τώρα. Ο Sebastian πρέπει να συγκεντρωθεί στην δουλειά του, μέσα στο αυτοκίνητο. Είναι ένας άνθρωπος που δίνει πολλά, αλλά όταν κάποιος το κάνει αυτό υπάρχει πιθανότητα να αποπροσανατολίζεται από την βασική δουλειά του. Που είναι να οδηγεί. Και χρειάζεται κάποιος να του υπενθυμίζει που πρέπει να εστιάζει. Ξέρω πως η πρόθεσή του είναι καλή, επειδή είναι μέλος της οικογένειας της Ferrari, αλλά ο καθένας έχει στόχους. Εγώ, η ομάδα, οι οδηγοί. Και πρέπει να τους πετύχουν. Ο Sebastian έχει τώρα συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2017. Τι θα γίνει από εκεί και μετά θα το εξετάσουμε του χρόνου».

Η δήλωση αυτή μπορεί να ερμηνευτεί με πολλούς τρόπους. Μπορεί οι συζητήσεις για την ανανέωση του συμβολαίου να έχουν ήδη αρχίσει ή να πρόκειται να αρχίσουν. Και με αυτό τον τρόπο ο Arrivabene θέλει να βάλει φρένο εκ των προτέρων στις οικονομικές απαιτήσεις του Vettel. Μπορεί να είναι μέρος μιας εσωτερικής διαμάχης με πολύ λεπτές ισορροπίες που σίγουρα μαίνεται σκληρή μέσα στην ομάδα. Ο Arrivabene αγωνιά να βρει τον ρόλο του ανάμεσα στην Ferrari του Vettel και σε αυτήν του Sergio Marchione. Μπορεί όμως να σημαίνει και κάτι ακόμη. Η φετινή αποτυχία και η αναστάτωση σε διοικητικό επίπεδο, που κορυφώθηκε με την αποχώρηση του James Allison, φαίνεται να έχει επηρεάσει σημαντικά την σχέση του Vettel με την ομάδα. Ο Γερμανός έδειξε και το 2014 στην Red Bull ότι καταρρέει όταν το μονοθέσιο είναι κακό και η ομάδα βρίσκεται σε τεχνικό αδιέξοδο. Τότε ήταν οι κινητήρες της Renault, τώρα είναι το σύνολο. Και μάλιστα σε μια πολύ ευαίσθητη περίοδο, όταν η αλλαγή κανονισμών από του χρόνου και μετά θα ανακατέψουν την τράπουλα αλλάζοντας ενδεχομένως τις ισορροπίες δυνάμεων. Χωρίς τον Allison ή κάποιο άλλο τεχνικό ανάλογου βεληνεκούς, η Ferrari ίσως χάσει αυτή την ευκαιρία. Και ο Vettel που βλέπει αγχωμένος τα χρόνια να περνούν χωρίς άλλες νίκες και τίτλους, δεν θα ήθελε να βρεθεί εγκλωβισμένος.

Από την άλλη, η ίδια η Ferrari, βλέποντας ότι το γυαλί στην σχέση με τον Vettel έχει ραγίσει, θα ήθελε να τον σπρώξει προς την έξοδο. Το θέμα είναι πως αν κάνουν κάτι τέτοιο, θα πρέπει να τον αντικαταστήσουν με ένα πρωτοκλασάτο όνομα, έναν superstar που θα μπορεί να σηκώσει στους ώμους του την ευθύνη. Που θα δικαιολογεί στον Τύπο την αναστάτωση. Και που θα δείχνει πειστικός στους tifosi, ότι μπορεί να σταθεί στο ύψος των προσδοκιών τους. Εκτός από τον ίδιο τον Vettel, μόνο δύο οδηγοί έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά. Ο Alonso έχει ήδη «καεί». Ο άλλος είναι ο Lewis Hamilton. Ο οποίος έχει μεν συμβόλαιο ως το 2018 με την Mercedes, αλλά ουκ ολίγες φορές φέτος έχει έρθει σε κόντρα με την ομάδα, με αφορμή την (αν)αξιοπιστία των κινητήρων του. Μέχρι και σε βάρος του σαμποτάζ έχει αφήσει να εννοηθεί, και μάλιστα δύο φορές. Άλλο αν μετά το «στρογγύλεψε» και εν τέλει το πήρε πίσω. Έχοντας πετύχει σχεδόν τα πάντα στην καριέρα του με την παντοδύναμη Mercedes, ο Hamilton είναι σίγουρο ότι θα είχε την φιλοδοξία να γράψει ιστορία με την Ferrari. Ταυτόχρονα ο Vettel, ένας Γερμανός πολυπρωταθλητής, θα ταίριαζε γάντι στο cockpit μίας Mercedes με την οποία θα μπορούσε ακόμη και να κλείσει την καριέρα του μετά από μερικά χρόνια, γιατί όχι με κάποιους ακόμη τίτλους. Αυτό που θα ήθελαν να είχαν κάνει και με τον Schumacher δηλαδή. Πάντως, επειδή πολλοί θεωρούν τον Vettel διάδοχο του Schumi, πρέπει να τονίσουμε ότι ο Michael είχε εντελώς διαφορετική συμπεριφορά τα δύσκολα χρόνια με την Ferrari. Ακόμη και όταν αμφισβητήθηκε, ακόμη και όταν έχασε τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα, ακόμη και όταν τραυματίστηκε, έδειξε πολύ περισσότερη επιμονή και υπομονή, μεγαλύτερη προσήλωση στον στόχο και πίστη στην ομάδα. Την πήρε στις πλάτες του και έφερε το αποτέλεσμα, πράγμα που ο Vettel δεν φαίνεται να μπορεί να κάνει. Προφανώς τον ρόλο τους παίζουν και οι άνθρωποι τριγύρω. Ο Schumacher δούλευε με τον Todt και τον Brawn, σήμερα δεν υπάρχουν προσωπικότητες αντίστοιχου ειδικού βάρους στην Scuderia.

Πάντως ο Vettel, όταν ρωτήθηκε για τις δηλώσεις του Arrivabene απάντησε: «Δεν ξέρω τι ακριβώς είπε οπότε δεν θέλω να προσπαθήσω να το ερμηνεύσω. Έχω μια πολύ καλή σχέση μαζί του. Δεν βλέπω ότι υπάρχει κάτι μεταξύ μας που πρέπει να συζητήσουμε και να διευθετήσουμε. Ο στόχος μας είναι κοινός. Να βελτιωθεί η απόδοση της ομάδας».
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube