Renault: Οι κανονισμοί της F1 δεν είναι οι κατάλληλοι

Renault: Οι κανονισμοί της F1 δεν είναι οι κατάλληλοι

Η Renault είναι ανοιχτή σε αλλαγή των κανονισμών, πιστεύοντας ότι οι σημερινοί κινητήρες δεν είναι «οι κατάλληλοι» για τις ανάγκες του σπορ.

Η Renault είχε ξεκαθαρίσει πριν λίγα χρόνια ότι θα παρέμενε στην F1 μόνο αν το σπορ υιοθετούσε κινητήρες υβριδικούς με τούρμπο, πράγμα που έγινε από το 2014.
 
Η επιτυχία αυτών των κανονισμών έχει πρόσφατα αμφισβητηθεί στους τομείς του κόστους και του θεάματος, και οι κατασκευαστές συζητούν τώρα για να βρουν εναλλακτικές ιδέες ώστε να αποτρέψουν τον κίνδυνο θέσπισης ενός φθηνού ανεξάρτητου εναλλακτικού κινητήρα από το 2017.

Ο γενικός διευθυντής της Renault F1, Cyril Abiteboul (φωτ. κάτω), παραδέχεται ότι οι σημερινοί κινητήρες μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι για να πάει μπροστά το σπορ, αλλά πιστεύει ότι θα ήταν λάθος να γίνουν πολύ ριζικές αλλαγές.

«Οι υβριδικοί κινητήρες είναι σημαντικοί, όχι μόνο για τη Renault αλλά για όλους τους κατασκευαστές», δήλωσε. «Αν κοιτάξεις τη μελλοντική γκάμα μοντέλων των περισσότερων κατασκευαστών, θα δεις υβριδικά στοιχεία σε όλα τα αυτοκίνητα.

«Αν με ρωτήσετε για τους συγκεκριμένους τεχνικούς κανονισμούς, πόσο σημαντικοί είναι, θα σας πω ότι δεν είμαι πεπεισμένος πως έχουμε τους κατάλληλους κανονισμούς κινητήρα για το σύγχρονο μοντέλο της F1.

«Μιλάω για το θέαμα, το κόστος για τους κατασκευαστές, την τιμή διάθεσης στις ομάδες, αλλά και τον ήχο, την ευκολία συντήρησης, και λοιπά και λοιπά…

«Επιπλέον είναι και οι αθλητικοί κανονισμοί που συνδέονται με αυτούς. Όπως το σύστημα με τις “μάρκες” εξέλιξης που είναι εξαιρετικά δυσνόητο, και το σύστημα ποινών, που είναι εξαιρετικά δυσνόητο. Δεν νομίζω πως έχουμε κάτι λαμπρό.

Από την άλλη, πρέπει να πετάξουμε εντελώς τους κανονισμούς ή να βελτιώσουμε ό, τι χρειάζεται βελτίωση και να φτιάξουμε ό,τι χρειάζεται φτιάξιμο, αντί να βρούμε κάτι εντελώς καινούργιο; Δεν ξέρω…

«Το πρόβλημα είναι πως όταν προσπαθούμε να βρούμε κάτι εντελώς καινούργιο, που να αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα εμπρός, αυτό που βρίσκουμε δεν είναι αναγκαστικά μεγάλη επιτυχία.

«Ο κανονικός δρόμος είναι η εξέλιξη αντί για τις ριζικές αλλαγές. Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις ποια θα είναι τα αποτελέσματα μιας ριζικής αλλαγής. Όμως είμαστε εντελώς ανοιχτοί σε αλλαγή των κανονισμών».

Άργησαν να εντοπίσουν τα προβλήματα
Ο διευθυντής λειτουργιών πίστας της Renault F1, Remi Taffin, παραδέχεται ότι η Renault άργησε πολύ να κατανοήσει τα προβλήματα με την οδηγησιμότητα του V6 της και την αντοχή των εμβόλων του το 2015.

Η γαλλική εταιρεία είχε κάνει δραστικές αλλαγές στον κινητήρα της το χειμώνα 2014-15 ώστε να πλησιάσει τη Mercedes, αλλά οι αλλαγές δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στα οποία αναγκάστηκε να δώσει λύσεις που δεν ήταν οι ιδανικές. Τώρα θα χρειαστεί χρόνο για να εφαρμόσει τις σωστές λύσεις.

«Σχετικά με τις επιδόσεις, απλά πρέπει να βρούμε το δρόμο μας», δηλώνει ο Taffin. «Εντοπίσαμε τα προβλήματα λίγους μήνες πριν και χρειάζεται αρκετός χρόνος για να εφαρμόσουμε τις λύσεις.

«Όταν αλλάζεις τον τρόπο που σκέπτεσαι για τον [θερμικό] κινητήρα και πώς αυτός θα συνεργάζεται με το υπόλοιπο σύνολο, πρέπει να εξετάσεις πολλά πράγματα για να βεβαιωθείς ότι έχεις τις σωστές λύσεις».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube