Ολες οι αλλαγές στα ελαστικά για το 2014

Ολες οι αλλαγές στα ελαστικά για το 2014

Οι νέοι κανονισμοί δημιουργούν ένα διαφορετικό τοπίο απαιτήσεων και για τα ελαστικά

Χρονιά με τις περισσότερες αλλαγές στην F1 είναι το 2014 και ο πονοκέφαλος μηχανικών και οδηγών (όπως φάνηκε και από τις πρώτες δοκιμές στη Χερέθ) είναι μεγάλος.

Οι αλλαγές όμως αυτές δημιουργούν και διαφορετικές απαιτήσεις για τα ελαστικά που θα χρησιμοποιούν τα μονοθέσια και έτσι η Pirelli, αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, εξέλιξε μία νέα σειρά που ανταποκρίνεται σε νέες ειδικές απαιτήσεις.

Έτσι, όλα τα slick ελαστικά του 2014 έχουν νέα δομή, νέες γόμες και ελαφρώς αυξημένο βάρος, με το κάθε πίσω ελαστικό να ζυγίζει πλέον 250 γραμ. περισσότερο και κάθε εμπρός ελαστικό 200 γραμ. περισσότερο σε σχέση με αυτά του 2013, ενώ τα εμπρός ελαστικά έχουν και νέο προφίλ.

Οι νέες γόμες είναι γενικά ελαφρώς σκληρότερες από τις αντίστοιχες του 2013 για ευνόητους λόγους, την ώρα που το καθαρά βρόχινο λάστιχο (full wet) έχει νέα χάραξη πέλματος που μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης υδρολίσθησης. Η ποσότητα του νερού που αποβάλλεται με τελική ταχύτητα τώρα μέχρι 65 λίτρα / δευτ. έναντι 60 λίτρων / δευτ. του παλαιότερου.

Οι ομάδες επιτρέπεται να έχουν συνολικά έως και 135 σετ ελαστικών για φέτος (συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών). Για τις τελευταίες, ο μέγιστος συνολικός αριθμός ελαστικών για τις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν είναι 85 σετ: 25 σετ για τη Jerez και 30 για κάθε μία από τις δύο δοκιμές του Μπαχρέιν.

Όπως και νάχει, μένει να δούμε πόσο αποδοτικές θα είναι αυτές οι αλλαγές στην πράξη, όπου πράξη οι πραγματικοί αγώνες. Το σίγουρο είναι πως ουδείς θέλει να επαναληφθούν τα περυσινά φαινόμενα, οπότε είμαστε βέβαιοι πως η Pirelli έχει κάνει το καλύτερο δυνατό για να τα αποφύγει και πως οι οδηγοί θα υπακούουν στις εντολές της...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube